تولید محتوا و ارتباط آن با سئو چقدر در دیده شدن وبسایت ما موثر می باشد؟

موضوعات اصلی ذکر شده در این صفحه

اهمیت تولید محتوا

از مهم ترین و قوی ترین نکات در رتبه‌ بندی ‌های گوگل، محتوا های مفید و مناسب است. زیرا برای دریافت رتبه SERP یا همان نتیجه موتور جستجو نیاز به یک محتوای قوی و عالی دارید. داشتن هدف در محتوا بسیار اهمیت دارد و یک محتوای با ارزش که دارای ساختار منظم باشد، برای مخاطبین مفید است و رضایت کاربر را هم به همراه دارد. در این مطلب می خواهیم بدانیم تولید محتوا و ارتباط با سئو تا چه حد اهمیت دارد؟

تولید محتوا چیست؟

امروزه بیشتر بازاریابان اهمیت و ارزش یک محتوای عالی و با کیفیت را دانسته و درک می کنند و می ‌دانند که تولید محتوای اصولی یک سرمایه‌گذاری مهم و ویژه به شمار می آید. برای موفق شدن نیاز به تولید محتواهای مداوم و تلاش ‌های زیاد بسیار لازم است. البته باید گفت تولید محتوا فقط برای بازاریابان اهمیت ندارد و فقط به نفع آنها نیست؛ بلکه در تمام سازمان و شرکت تغییراتی را ایجاد می کند. طبق تحقیقاتی که در آمار وب سایت ‌هایی که دارای وبلاگ هستند و مرتب تولید محتوا می کنند، به عمل آمده، ۵۰ تا ۶۰ درصد کاربران آن بیشتر شده و بازدید زیادتری را به دست آورده اند.

حتی ۳۰ درصد از فروش آنها هم افزایش پیدا کرده است که بسیار مهم و قابل توجه است. زیرا موفقیت یک محتوا  به اندازه و کیفیت آن بستگی  دارد و دارای مراحل زیادی است. پس می ‌توان گفت فرایند برنامه ‌ریزی و ایجاد محتوا یعنی تولید محتوایی که برای کاربر مهم و مفید باشد. به راحتی در دسترس او قرار بگیرد و این محتوا دارای ایده ‌هایی باشد که برای خریداران جذابیت ایجاد کند. در ادامه این مطلب در مورد تولید محتوا و ارتباط با سئو توضیحاتی ارائه می ‌شود.

مزایای تولید محتوا طبق اصول سئو

طبق گفته‌ ها و گزارشات، مفاهیمی مانند تولید محتوا، بازاریابی محتوایی و سئو دارای اهمیت زیادی است و موجب جذب مشتری بیشتر می شود. همچنین ایجاد یک ترافیک ارگانیک  با درک درستی از این مفاهیم ارتباط داشته و به آن گره خورده است. البته تمامی محتواهای تولید شده دارای رتبه ‌بندی نمی ‌شوند که این امر بسیار تاسف انگیز است. محتوا هایی دارای اهمیت شده و شانس بیشتری دارند که طبق موضوعات جستجوی مخاطب تولید و طراحی شوند.

پس با رعایت کردن قوانین و اصول سئو در تولید کردن محتوا می ‌توان محتواهای مناسبی را به جستجوگرها ارائه کرد؛ زیرا کاربران همیشه به دنبال پیدا کردن بهترین نتیجه هستند و سئو هم دارای این هدف اصلی یعنی رساندن محتوای مناسب به جستجوی کاربر و به دست موتورهای جستجوگر دارد. در ارتباط با تولید محتوا و ارتباط با سئو می ‌توان گفت که اگر بهترین سایت را با بهترین خدمات و محصولات داشته باشید، بدون داشتن محتوا و تکنیک بازاریابی دیجیتال یه قسمت از فرایند شما می ‌لنگد. پس مزیت ‌های سئو محتوا شامل گرفتن رتبه، بالا بردن ترافیک، بیشتر شدن اعتبار و به وجود آوردن یک تجربه عالی برای بازدید کنندگان سایت است.

تولید محتوا و ارتباط با سئو

یکی از قسمت ‌های مهمی که در تولید محتوا و ارتباط با سئو وجود دارد، جمله بندی ‌ها و ساختار محتواها است. پاراگراف ‌های طولانی احتمال دارد به انواع موتورهای جستجو این را نشان دهند که این محتوا های پست شده برای گوشی ‌های موبایل مناسب نبوده و موجب می ‌شود که این محتوا به سادگی در گوگل رتبه‌ ای به دست نیاورد.

برای اینکه بتوان یک نتیجه خوب در این رتبه بندی ‌های گوگل و … به دست آورد، باید تولید محتوا و ارتباط با سئو به خوبی برقرار شود و از همان قدم ‌های نخست در تولید محتوا باید قوانین و اصول درست و استاندارد سئو را در نظر گرفت و طبق آن به تولید محتوا پرداخت. تولید محتوا و سئو نسبت به دیگر روش ‌ها، مزیت ‌های خوبی را دارا هستند و آن مزیت این است که سئو به صورت رایگان بوده و به دیگر سایت ‌ها و گوگل بابت آن پولی پرداخت نمی ‌شود؛ البته در تولید محتوایی که سئو شده باید به سئوکار هزینه‌ ای پرداخت شود.

این طور که مشاهده می ‌شود، سئو و تولید محتوا ارتباط تنگاتنگ و نزدیکی با هم دارند. بازاریابی ‌های محتوایی قوی و موثر در افزایش فروش در دیجیتال مارکتینگ و دیده شدن وب سایت‌ها بسیار اثر دارند. زیرا کاربران قبل از اقدام به خرید باید با کالاها و خدمات آشنایی و تعامل داشته باشند.

مزایای تولید محتوای سئو شده و سئوی محتوا چیست؟

محتوایی که در بازاریابی محتوا ایجاد می ‌شود معمولا در سایت و کانال ‌های متنوعی مانند: یوتیوب، اینستاگرام، سایت و … انتشار پیدا می کند؛ البته باید گفت اصلی ‌ترین کانال برای انتشار دادن محتوا در بیشتر کسب و کارها همان وب سایت ‌ها هستند. اگر در بازاریابی ‌های محتوا از سئو استفاده شود، به موفقیت بیشتری دست پیدا می شود. از مزیت ‌های تولید محتوا و ارتباط با سئو موارد زیر را می ‌توان نام برد:

افزایش رتبه

اگر در جستجوی گوگل محتوایی سئو شده باشد، موجب می ‌شود رتبه سایت در جستجوی گوگل بهبود پیدا کند.

کسب اعتماد کاربران

محتواهای بهینه شده موجب به وجود آمدن اعتبار و اعتماد در کاربران و مخاطبین گوگل می ‌شوند و در نتیجه خریداران نیز افزایش پیدا می کنند.

محتوای پویا

بهینه کردن همیشگی محتواها موجب می ‌شود سایت همیشه دارای رتبه ‌ای بالا باشد و از بهترین محتواها محسوب شود.

ترافیک سایت

با تولید محتوای سئو شده ترافیک سایت از طرف گوگل افزایش پیدا می کند. رتبه خوب و ترافیک ارگانیک هم بیشتر می ‌شود و تولید محتوا و ارتباط با سئو کاملا مشخص است.

بازدهی بیشتر

در بازاریابی ‌های محتوا اگر محتوا به روزرسانی شده باشد و دوباره انتشار پیدا کند، در زمان صرفه‌ جویی کرده و موجب بازدهی بیشتر می ‌شود.

کلام پایانی

افراد تصور می کنند که بازاریابی ‌های محتوا و سئو دو فرایند جدا از هم بوده و با هم ارتباطی ندارند. ولی اگر بازاریابی ‌های محتوایی با سئو همگام و همراه شود، می ‌تواند نتیجه خوب و مطلوبی را هم ارائه کند. مشخص کردن تکنیک ‌های درست سئو در بازاریابی ‌های محتوا موجب جذب بیشتر کاربران می ‌شود، فروش افزایش پیدا می کند و وب سایت شما هم بهتر و بیشتر دیده می ‌شود. در توضیح کلی تولید محتوا و ارتباط با سئو باید گفت این دو ارتباط نزدیک و مکملی با هم دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *