N تا از مزایای استفاده از گواهینامه SSL را بشناسید

موضوعات اصلی ذکر شده در این صفحه

 SSL  یک پروتکل امنیتی است که بر روی هاست نصب می شود. این پروتکل از سرقت اطلاعات شما در حین انتقال جلوگیری می کند. پس از راه اندازی یک وب سایت طراح پورتال و فروشگاه اینترنتی و امنیت از مهم ترین فاکتورها محسوب می شوند. برای اینکه یک وب سایت امن بماند باید گواهینامه SSL داشته باشد.

پروتکل Socket secure layer یا همان SSL یک استاندارد وب است که برای کد کردن اطلاعات بین کاربر و وب سایت استفاده می شود. پس تمام سایت ها به گواهینامه SSL نیاز دارند. در این مقاله از مجریان وب قصد داریم شما را با مزایای استفاده از گواهینامه SSL آشنا کنیم. پس تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

گواهینامه SSL چیست؟

گواهینامه SSL  یک پروتکل امنیتی برای رمز گذاری بر روی داده هایی است که بین کاربر و وب سایت منتقل می شود. هدف اصلی از رمزگذاری SSL ارتباط آنلاین است. تصور کنید جیمیلی که ارسال کرده اید یک لایه کد گذاری شده دارد که از جیمیل و داده شما محافظت می کند. از طریق این کدگذاری اطلاعات شما در فضای اینترنت باقی می ماند.

  • مزایای استفاده از گواهینامه SSL

مزایای استفاده از گواهینامه SSL بسیار فراوان است که در ادامه به چند مورد از آنها اشاره می کنیم.

  • از دست ندادن پرداخت های بانکی سایت

از مزایای استفاده از گواهینامه SSL می توان به از دست ندادن پرداخت های بانکی اشاره کرد. اگر دارای یک سایت فروشگاهی هستید، یا سایتی دارید که درگاه اینترنتی در آن دارید، داشتن گواهینامه SSL برای شما حیاتی است. اگر این گواهینامه را نداشته باشید، پرداخت های شما دچار مشکل می شوند.

  • تامین امنیت

گواهینامه های SSL با رمزگذاری بسته های اطلاعاتی، امنیت ارتباط را در شبکه ایجاد می کنند. این قابلیت این امکان را ایجاد می کند که وب سایت و کاربر ارتباط خود را در فضایی امن و به دور از مداخله دیگری به صورت رمزگذاری شده برقرار شود. شما با گواهینامه SSL خیالتان بابت رد و بدل شدن اطلاعات راحت است. بدون وجود گواهینامه SSL امکان دارد اطلاعات تبادل شده توسط افراد خارجی بیت راه قابل رویت باشد و تغییر داده شود یا از آن سو استفاده شود.

  • تایید هویت

مزایای استفاده از گواهینامه SSL تایید هویت شما از سوی کاربر نیز است. بازدید کننده از سایتی که گواهینامه معتبر دارد می تواند از جعلی نبودن سایت اطمینان حاصل کند. بازدید کننده می تواند این اطمینان را به سایت بکند که سایت بر مبنامه گواهینامه معتبر SSL همانی است که ادعا می کند. کاربر می تواند مطمئن باشد که سایت جعلی نیست و به آن سایت اعتماد می کند.

  • رنک گوگل

یکی از مواردی که سئو کاران باید در نظر بگیرند، تاثیر گواهی SSL بر روی رتبه و رنک سایت است. گوگل پارامترهای مشخصی برای امتیاز دادن به صفحات دارد. یکی از این پروتکل ها استفاده از پروتکل https است. با توجه به اهمیتی که امنیت برای گوگل دارد، این پارامتر در امتیاز دهی گوگل تاثیر می گذارد. داشتن گواهی SSL و استفاده از پروتکل https یکی از عواملی است که می تواند به شما کمک کند سایتتان در صفحه اول گوگل نمایش داده شود.

  • نماد اعتبار دو ستاره

از دیگر مزایای استفاده از گواهینامه SSL کسب نماد اعتبار دو ستاره است. با فعال کردن گواهینامه SSL می توانید ای نماد دو ستاره دریافت کنید که بالاتری سطح نماد الکترونیک است.

  • برد تبلیغاتی مثبت

SSL یک تغییر موثر برای شما است. اگر دارای یک سایت فروشگاهی هستید، کاربران با داشتن این گواهینامه بهتر به شما اعتماد می کنند و اعتبار بیشتری برای سایت شما رقم می زنند.

  • اعتبار بیشتر

زمانی که SSL را بر روی هاست خود نصب می کنید، قفل سبز رنگی در کنار دامین شما ظاهر می شود. این قفل سبز رنگ برای همه کاربران قابل مشاهده است و همین که کاربر این گواهینامه را بر روی سایت شما ببیند بیشتر اعتماد می کند و اعتبار شما نزد کاربران بالاتر می رود.

آیا پروتکل SSL  واقعا امنیت دارد؟

از مزایای استفاده از گواهینامه SSL امنیت سایت است. داده ها بین سایت و گیرنده یا همان کاربر رمزگذاری می شود. به همین دلیل داده ها در طول انتقال تغییر داده نمی شود و کسی نمی تواند از آن سو استفاده کند . این پروتکل غیر قابل نفوذ است. پس در مورد امنیت SSL  مطمئن باشید.

از سوی دیگر داده ها فقط در طول مسیر انتقال از کانالی به کانال دیگر رمزگذاری می شود. یعنی داده های اصلی در سمت وب سایت و کاربر توسط پروتکل SSL رمزنگاری نمی شود. اگر این اتفاق می افتاد در صورتی که بدافزاری در هر یک از سمت گیرنده یا سرویس دهنده بود، می توانست داده ها به راحتی سرقت شود. تاکنون گزارشی از سرقت اطلاعات از طریق SSL دریافت نشده است. پس می توانید این پروتکل را کاملا امن بدانید.

سخن پایانی

گواهینامه SSL یک پروتکل امن برای امنیت اطلاعات بین وب سایت و کاربر است که مزایای استفاده از گواهینامه SSL را در این مقاله به صورت جامع برای شما توضیح دادیم. اگر دارای وب سایت هستید یا قصد دارید وب سایتی برای خود طراحی کنید، حتما به فکر دریافت گواهینامه SSL باشید. گواهینامه SSL اعتبار شما را نزد گوگل و کاربر بالا می برد و یک تبلیغ موثر برای کار شما است. پس برای گرفتن این گواهینامه بی توجهی نکنید.

سوالات متداول

  1. SSL به جه معناست؟

SSL یک پروتکل ایجاد امنیت داده برای وب سایت و کاربر است. شما می توانید SSL را بر روی هاست خود نصب کنید.

  1. چرا لازم است از SSL استفاده کنیم؟

SSL اعتبار شما را نزد کاربر و گوگل بالا می برد و باعث می شود اطلاعات شما در حین تبادل سرقت و سو استفاده نشود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *