هدف از تولید محتوا چیست؛ اهداف مهم برای جذب مشتری بیشتر

موضوعات اصلی ذکر شده در این صفحه

هدف از تولید محتوا چیست ؟

تولید محتوا چیست ؟ هدف از تولید محتوا چیست ؟ تولید محتوا یک هنر است. این موضوع بسیار فراتر از نوشتن یک مطلب است. نوشتن، ویرایش و ایجاد یک متن مناسب بخشی از این فرآیند است که یکی از دلایل تولید محتوا است . تولید محتوا یک راه عالی برای انتقال اطلاعات به افراد در مورد محصولات، خدمات و شرکت شما‌ است. همچنین تولید محتوا برای جذب مشتریان و حتی ایجاد یک جامعه مصرف‌کننده برای محصول یا خدمت شما یک راه عالی و فوق‌العاده است. «محتوا» چیزی است که باید از طریق رسانه‌ای به‌عنوان سخنرانی، نوشتاری یا هر یک از روش‌های گوناگون بیان شود. ایجاد محتوای باکیفیت بالا برای موفقیت در بازاریابی محتوایی حیاتی است. روزانه بیش از چند میلیون پست وبلاگ، سایت و… منتشر‌ می‌شود، پس شما نیاز به یک محتوای خوب برای معرفی محصول یا خدمت خود به دیگران یا همان جامعه‌ هدف خود دارید.

کارشناسان تولید محتوا چه کسانی هستند

خالق محتوا یا کارشناس تولید محتوا کسی است که مسئول ایجاد و انتشار اطلاعات در هر رسانه‌ای و به‌ویژه در رسانه‌های دیجیتال است. او معمولا کاربر یا مخاطب خاصی را در زمینه‌های خاص هدف قرار‌ می‌دهد. خالق محتوا‌ می‌تواند در تولید هر یک از موارد زیر فعالیت داشته باشد:

  • پست‌های وبلاگ
  • خبرنامه‌های ایمیل
  • رسانه‌های اجتماعی
  • بازاریابی تصویری
  • کتاب‌ها
  • و…

همچنین‌ می‌تواند محتوای آفلاین مانند بروشور، بسته‌های ویژه مشتری و … را هم تولید کند، اما امروزه بیشتر از روش‌های تولید محتوای دیجیتال استفاده‌ می‌شود. حالا که درباره تولید محتوا صحبت کردیم، شاید این سوال برایتان پیش بیاید که اصلا تولید محتوا چه ضرورتی دارد و چه تاثیری بر کسب‌وکار شما‌ می‌گذارد؟ در ادامه چند دلیل برای ضرورت تولید محتوا و کاربرد تولید محتوا آورده شده است.

اهمیت تولید محتوا در سئوی سایت

امروزه موتورهای جست جو پیشرفت بسیار بالای داشته اند و بسیار هوشمند عمل می کنند. فرقی نمی کند که موتور جست و جو گوگل باشد یا یک موتور جست و جو گرد دیگر، این موتورها با استفاده از الگوریتم های پیشرفته و با استفاده از ربات ها پیشرفته خود سایت ها و محتوای داخلی آنها را بررسی کرده و بر اساس نوع محتوا و مقدار سئوی ایجاد شده در محتوای آنها را دسته بندی می کنند. هرچه محتوای تولید شده بیشتر و بهتر اصول و استاندارد های سئو را رعایت کرده باشد رتبه بهتر و بالاتری را در نتایج جستجوی سایت ها کسب می کند.

مهم‌ترین دلایل نیاز به تولید محتوا

  • محتوا هسته اصلی کار شما است

طراحی سایت، تصاویر، فونت‌ها و رنگ‌ها بخش بزرگی از نام تجاری شما را تشکیل‌ می‌دهند. اما محتوا باعث‌ می‌شود افراد نسبت به خرید از شما اقدام کنند. بازاریابی تصویری به‌عنوان اولین تصور و بازاریابی محتوایی به‌عنوان تصور ماندگار که تاثیری طولانی دارد، عمل‌ می‌کنند. این‌که بتوانید داستان برند خود را به شیوه‌ای مناسب بیان کنید، باعث ایجاد وفاداری افراد نسبت به برند شما‌ می‌شود. شما برای گفتن داستان برند خود نیاز به استفاده از کلمات و درنتیجه تولید یک محتوای مناسب دارید! در ضمن، تصاویر پیام را کامل نمی‌رسانند، بنابراین کلمات مهم هستند و باید این دو باهم ترکیب شوند تا نتیجه بهتری به دست آید. ترکیب این دو‌ می‌تواند شروع یک استراتژی بازاریابی آنلاین باشد.

  • محتوای شما با مخاطب هدف ارتباط برقرار خواهد کرد

وب‌سایت شما به‌عنوان ارائه‌دهنده و معرف نام تجاری شما عمل‌ می‌کند و برای انجام این کار به یک موردنیاز دارد- به افراد موردنظری که درباره آنچه که انجام‌ می‌دهید توضیح دهند تا مخاطب با شما ارتباط برقرار کند. موارد بسیاری وجود دارد که به انجام این کار کمک‌ می‌کند، اما محتوا در هر جنبه‌ای‌‌ از این فرآیند دخیل است. بیایید نگاهی به بعضی از راه‌هایی بیندازیم که می‌تواند به ایجاد ارتباط با مخاطبین شما کمک کند: هر پست وبلاگ‌ می‌تواند یک داستان شخصی داشته باشد، بنابراین درحالی‌که شما افراد را آموزش‌ می‌دهید، شما با آن‌ها ارتباط برقرار‌ می‌کنید. محتوا به شما امکان‌ می‌دهد از صدای خودتان برای به اشتراک گذاشتن آنچه در مورد مارک شما خاص است و اینکه چه چیزی شما را متفاوت‌ می‌کند، استفاده کنید. این مورد به‌کل ماموریت، ارزش‌ها و این سوال که چرا شما این کار را انجام‌ می‌دهید، پاسخ‌ می‌دهد.

  • محتوا یک روش مطمئن برای افزایش بازدید سایت یا صفحه شما است

وقتی به وب‌ سایتی سر‌ می‌زنید که فقط دارای یک سری تصاویر است، احتمالا اطلاعات زیادی دستگیرتان نخواهد شد و برایتان جذاب نیست. اگر می‌خواهید بر روی مخاطب خود تاثیر بگذارید، موارد دیگری هم هست که باید روی آن تاثیر بگذارید و آن چیزی نیست جز : موتورهای جستجو یک راه خیلی خوب برای این کار ایجاد محتوا است. پس باید به‌ کلمات کلیدی، سرفصل‌ها و … دقت داشته باشید. مثلا اگر می‌خواهید به بهترین نحو ممکن خودتان را در پست اینستاگرام معرفی کنید،‌ می‌توانید از ترکیب تصاویر و کلمات ، محتوای تأثیرگذاری ایجاد کنید. به‌این‌ترتیب می‌توانید اطمینان حاصل کنید که بهترین کلمات را استفاده کرده‌اید. عکس‌هایی برای افزایش نام تجاری خودتان و محتوای بهینه‌سازی شده برای سئو به کار برده‌اید و به افرادی که از وب‌سایت شما دیدن‌ می‌کنند، اطلاعاتی‌ می‌دهید که‌ می‌دانند چه چیزی را ارائه‌ می‌دهید و چه کمکی‌ می‌توانید به آن‌ها بکنید. دلایل بالا برای ضرورت ایجاد و کاربرد تولیدمحتوا مطرح شد. حال که با کاربرد تولید محتوا آشنا شدید، قصد داریم نکاتی را درباره تولید محتوای دیجیتال بیان کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *