معرفی افزونه های ضروری وردپرس؛ مجموعه پلاگین های حرفه ای 2023

موضوعات اصلی ذکر شده در این صفحه

وردپرس چیست ؟ افزونه های وردپرس چه کاربردی دارند ؟ هر سایت وردپرسی برای شروع و ادامه کار خود به یکسری افزونه یا پلاگین نیازمند است. برای اینکه بتواند قدرت خود را افزایش دهد و نسبت به رقبای خود کامل تر باشد. هزاران هزار افزونه وردپرس در دنیای اینترنت وجود دارد که در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. امروز قصد داریم افزونه های ضروری وردپرس که بیشتر به آن نیازمندید را به شما معرفی کنیم. این را در نظر داشته باشید که با توجه به کارکرد هر سایت و موضوع فعالیت سایت ها و افزونه های وردپرس سایت متفاوت میباشد. در ادامه به ۷ مورد از افزونه های وردپرس میپردازیم. با این افزونه ها سایت از نظر سئو, امنیت, سرعت رشد داشته باشد و بتوان خیلی راحت آن را به هاست اصلی متصل نمود. یکسری افزونه ها وجود دارند که مناسب هر نوع سایت وردپرسی می باشند که روی سایت شما نصب می گردند.

افزونه های وردپرس و مجموعه پلاگین های حرفه ای

شما می توانید برای تغییر و سفارشی سازی سایتتان از افزونه های ورد پرس استفاده کنید . اگر بخواهیم از افزونه های ورد پرس استفاده کنیم نیازی نیست که برنامه نویسی سایت و کد نویسی را به طور کامل بدانیم .با این افزونه های ورد پرس می توانیم سایتی را به طور دلخواه ارتقاء دهیم یا هر گونه سفارشی سازی را می توانیم در ان انجام دهیم . شرکت هایی که از طراحان سایت استفاده می کنند تا این کار را برای سایت انجام دهند باید هزینه زیادی پرداخت کنند اما اگر از افزونه های ورد پرس استفاده کنید نیازی نست که هزنه زیادی بپردازید . همچنین باید گفت استفاده از افزونه های ورد پرس زمان زادی نمی خواهد تا بر روی سایت اعمال شود و در مقابل نیز اگر بخواهید که ویژگی های ان را از روی سایت مورد نظر بردارید زمان زیادی نمی خواهد و به راحتی غیر فعال می شود .

مطلب پیشنهادی: طراحی سایت چیست ؟

 

ماژولار بودن در افزونه های ورد پرس به چه معنا است ؟

یکی از ویژگی های چشمگیر افزونه های ورد پرس این است که هر ویژگی که بخواهید می توانید با افزونه های ورد پرس به سایت مورد نظر اضافه کنید و نیازی به  برنامه نویسی و کد نویسی نخواهید داشت و فقط با نصب افزونه های وردپرس ( ماژول ) به راحتی می توانید این کار را انجام دهید . امروزه شرکت هایی وجود دارند که افزونه های ورد پرس را طراحی و تولید می کنند . در دسته پلاگین ها تنوع ورد پرس ها زیاد و قابل توجه است . صاحبان وب سایت ها می توانند برای اضافه کردن یک خصوصیت و ویژگی خاص به سایتشان فقط یک پلاگین ورد پرس تهیه کنند . البته یکی از نکاتی که هنگام خرید پلاگین ورد پرس باید رعایت کنید این است که شرکت تولیدد کننده ورد پرس بسیار مهم است شما باید پلاگین را از توسعه دهنده ای خریداری کنید که در کار خود حرفه ای باشد شما خریداران باید در انتخاب محصولی که می خرید دقت زیادی داشته باشید . مطمئن باشید پلاگین ورد پرسی که کامل باشد و هیچ نقصی در ان وجود نداشته باشد مورد استقبال افراد زیادی قرار می گیرد شما نیز می توانید با خرید پلاگین های ورد پرس که مشتری زیادی دارند ملاک خود برای انتخاب قرار دهید و به ان اطمینان داشته باشید . شرکت های بزرگ اورجینال بودن یک ورد پرس را شرطی برای انتشار و توضیع ان می دانند . چرا باید  افزونه های ورد پرس اورجینال را خریداری کنیم ؟ به علتی ؟ اگر پلاگین افزونه های ورد پرس شما اورجینال و اصلی نباشد احتمال این که سایت شما را ویروسی کند و باعث شود سایت را بتوانند به راحتی هک کنند . اگر افزونه های ورد پرس را از شرکت های قابل اعتماد خریداری کنید مطمئن باشید که قبل از شما ان ها از اورجینال بودن ان مطمئن شده اند و سپس اقدام به فروش ان کرده اند . یکی از کارهایی که باید انجام دهید مشاوره گرفتن از افراد متخصص است .

 

کاربرد افزونه های وردپرس

در زبان برنامه نویسی زمانی که چند تابع از ان کنار هم قرار می گیرند، مجموعه ای از افزونه های ورد پرس را تشکیل می دهند . شما می توانید با افزونه های ورد پرس ویژگی های مور نظرتان را به سایت اضافه کنید با این کار می توانید رتبه بندی سایتتان را افزایش دهید و امانات ان را گسترش دهید این سایت ها در گوگل رتبه بیشتری می گیرند و هر سایتی که رتبه ان بالا تر باشد کاربران بیشتری را سمت خود می کشد . در سایت اصلی ورد پرس هزاران پلاگین وجود دارد که شما می توانید راحت و بدون این که پولی بپردازید از ان ها استفاده کنید . البته به این نکته هم توجه کنید که در ورد پرس پلاگین هایی که باید برای ان ها پول بپردازید وجود دارد . کدام نسخه بهتر است رایگان یا نسخه ای که باید برای ان پول بپردازید ؟ اگر شما پلاگین ها را خریداری کنید مزایایی دارد، زیرا این نسخه های پلاگین در برابر اسیب های امنیتی مانند هک و حملات ویروسی ایمن هستند.

  • نمونه ای از کاربرد افزونه های وردپرس :

شما می توانید در سایت خود فرم هایی تعبیه کنید تا از طریق ان با کاربران سایت خود ارتباط برقرار کنید . به عنوان مدیر وب سایت،به شما این امکان داده می شود که افزونه هایی ، که خریداری کرده اید  را از طریق پیش خوان وردپرس نصب یا حذف کنید . همین طور می توانید با دانلود افزونه های ورد پرس  به صورت دستی و از طریق FTP به نصب افزونه ها اقدام کنید .

 

استفاده از پلاگین های رایگان و پلاگین های اورجینال

چند دلیل وجود دارد که بهتر است از افزونه های ورد پرس اورجینال استفاده کنیم .

  1. این نسخه  های ورد پرس دربرابراسیب های ویروسی مقاومت می کنند .
  2. پلاگین ها با اخرین نسخه ای که از ورد پرس سازگاری می کنند و با تم های ورد پرس جدید هم خوانی خوبی دارد و روی سایت به خوبی پاسخ می دهند .
  3. اگر برای سایت خود از افزونه های ورد پرسی استفاده کنید که نسخه های اورجینال است و شما باید ان ها را خریداری کنید به صورت 24 ساعته و رایگان  پشتیبانی می شوید . شرکت های افزونه های ورد پرس می توانند صفحه های افزونه ها را پشتیبانی کنند این بستگی به شرکت دارد .
  4. اگر یک بار نسخه های اورجینال را خریداری کنید فقط یک بار لازم است که برای پلاگین ها پول بپردازید و برای نسخه های بعدی که اپدیت می شوند نیازی به خریداری نیست این نکته وجود دارد که برای تهیه نسخه های اپدیت شده نیازی به پشتیبانی ندارید .

بین افزونه های وردپرس اورجینال تفاوت دیگری وجود دارد . می توان از افزونه هایی با نسخ فارسی استفاده کرد . این افزونه های فارسی تمام بخش های ان فارسی نوشته شده است .

 

معرفی افزونه های ضروری وردپرس

  • افزونه لایت اسپید کش

سایت هایی که از هاست های ایرانی استفاده می کنند در ۹۰ درصد موارد استفاده از افزونه لایت اسپید کش بسیار کاربرد دارد. فعال کردن افزونه لایت اسپید کش روی لوکال هاست تاثیر چندانی ندارد اما اگر در این قسمت apeache نمایش داده شود شما نمی توانید از لایت سپید کش استفاده کنید و باید پلاگین های دیگری را به کار بگیرید. مهمترین نکته ای که باید برای استفاده از لایت اسپید کش باید رعایت کنید  این است که از بخش ابزارها وارد سایت شوید و در صفحه ای که برای شما باز می گردد روی اطلاعات کلیک کنید. در اینجا در تب سرور اگر گزینه وب سرور لایت اسپید یا Open Light Speed بود میتوانید از این افزونه استفاده کنید.

  • سئو وردپرس با افزونه Yoast SEO Premium

یکی از موارد بسیار مورد اهمیت در وب سایت که تمامی مدیران سایت ها برای رشد سایت باید به آن توجه داشته باشد سئو وردپرس است. باید همواره تلاش کنید که استفاده از روش های مختلفی برای ارتقاء سرور خود انجام دهید. میتوانید با بهینه سازی محتوای خود سوء وب سایت تان را تا حد زیادی بهبود و افزایش دهید. برای اینکه بتوانید این کار را بهتر و به نحو احسن انجام دهید بهترین گزینه استفاده از افزونه یواست سئو می باشد. این افزونه در دو نسخه رایگان و حرفه‌ای به کاربران وردپرس ارائه شده که ما پیشنهاد میکنیم برای داشتن امکانات بیشتر نسخه حرفه ای را تهیه کنید. این افزونه به شما کمک می کند که عناصر مختلف از نظر سو داری مورد اهمیت هستند در وبسایت شما بررسی شوند چند تا شما بتوانید آنها را ارتقا دهید.

  • افزونه All In One WordPress Security

این گزینه یکی دیگر از افزونه های ضروری وردپرس می باشد. بعد از اینکه این پلاگین را روی وردپرس خود نصب کردید یک قسمت به نام امنیت کامل وردپرس به پیشخوان وردپرس شما اضافه خواهد شد. تنظیمات این افزونه به شکل فارسی نیاز به توضیح ندارد. اما در اینجا تنظیمات را به طور کامل مورد بررسی قرار می دهیم. مشخصات نسخه وردپرس شما باید تیکه گزینه پاک کردن برا داده ها را فعال کنید. همچنین در بخش ورود کاربران تیکه گزینی اول یعنی به کارگیری ویژگی بازداری از ورود را بزنید. شما باید در اینجا حداکثر تلاش برای بهبود و نیروی دیده قرار دهید. گزینه دیگری که باید آن را فعال کنیم نمایش پیام خطای عمومی است. سپس تنظیمات را ذخیره نمایید. این افزونه تنظیمات بسیار مختلفی داشته ولی با همین تنظیمات تکمیل خدمت شما توضیح دادیم می‌توانید امنیت سایت خود را حداقل ۱۰ برابر کنید.

  • افزونه Google Analytics

مهمترین این گزینه از افزونه های ضروری وردپرس هم این مورد می باشد بعد از اینکه این افزونه را روی وب سایت خود نصب کردید می توانید از قابلیت گوگل آنالیتیکس یک سیستم آمارگیر گوگل است روی سایت خود استفاده کنید.

  • افزونه Akismet برای رهایی از شر کامنت‌های اسپم

برای رهایی از شر نظارتی که توسط نرم افزار های اسپمر تبلیغاتی استفاده می شوند و در وردپرس فارسی آن را به نام جفنگ می شناسیم بسیار کاربرد دارد. اگر سایت شما پر از نظر جفنگ است می توانید از این افزونه استفاده کنید. این افزونه به دلیل اهمیت بالای آن به صورت پیش فرض در وردپرس از همان ابتدا نصب می شود. برای استفاده تنها کافی است که آن گزینه را فعال کنید ارتقاء امنیت وردپرس دارای اهمیت زیادی می باشد. این افزونه باعث میشود که شما بتوانید امنیت وبسایت خود را تا حد زیادی بالا ببرید. این افزونه یکی از افزونه های ضروری وردپرس و قدیمی‌ترین آن محسوب می‌شود که در مخزن وردپرس به ثبت رسیده است. این پلاگین قدرتمندترین افزونه ای است که می‌تواند سایت شما را در مواجهه با اسپن ها به طور بسیار قوی محافظت کند.

  • افزونه W3 Total Cache

یکی از افزونه های ضروری وردپرس که مورد توجه کلیه وبمستران قرار گرفته است استفاده از افزونه W3 Total Cache میباشد. این افزونه با بیش از یک میلیون نصب فعال, بهترین افزونه برای بهبود و بهینه سازی عملکرد و وب سایت های وردپرسی بشمار میرود. این پلاگین با افزایش عملکرد وکاهش زمان بارگیری با استفاده از ویژگی های مهم یک پارچه سازی شبکه تحویل تولید محتوا و جدیدترین متد های سئو تجربه کاربری سایت شما را بهبود می بخشد.

  • افزونه UpdraftPlus

از واجب ترین افزونه های وردپرس UpdraftPlus می باشد که بیش از سه میلیون نصب فعال دارد.  فرایند پشتیبان گیری و بازیابی را بسیار ساده می‌کند. این پلاگین قدرتمند به صورت خودکار پشتیبان گیری انجام میدهد و به شما اجازه خواهد داد که از راه دور آنها را در قسمتهای مختلف ذخیره کرده و در صورت ایجاد هرگونه مشکل وبسایت خود را به آسانی و تنها با یک کلیک بازگردانید .

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *