ایده های ناب وموثر در تبلیغات برای صاحبان کسب و کار های اینترنتی😍

موضوعات اصلی ذکر شده در این صفحه

ایده های مقرون به صرفه تبلیغ کسب وکار های اینترنتی

در این مقاله میخواهیم به ایده های تبلیغات اینترنتی بپردازیم. همانطور که می دانید، امروز و در قرن 21 هر اتفاقی که در طول یک شبانه‌روز برای فرد می‌افتد، از طریق اینترنت قابل انجام است.فرض کنید آن فرد گفته شده، شما باشید.در طول روز برای رفع نیازهای خود، چه کارهایی می‌کنید؟

 

  • برای رفتن به سرکار از تاکسی یا آژانس استفاده می‌کنید.
  • اگر نوشیدنی گرم مورد علاقه شما قهوه باشد، حتما از یک کافی شاپ یک لیوان قهوه تهیه خواهید کرد.
  • ممکن است فراموش کرده‌باشید وعده غذایی ناهار را از منزل آورده‌باشید.پس باید از یک رستوران یا کترینگ غذا سفارش دهید.
  • ابتدای ماه است و باید برخی از قبوض و اجاره منزل را پرداخت کنید.پس به شبکه بانکی کشور نیاز دارید.
  • برای تولد همسرتان قصد خرید کیک و گل دارید.برای انجام این کار باید به یک گل فروشی و قنادی رفته و آنچه را دوست دارید، بخرید.
  • برای بهتر شدن جایگاهتان در شرکت نیاز به شرکت در دوره‌های آموزشی دارید.پس نیاز است تا در یک دوره آموزشی معتبر ثبت نام کرده و در نهایت گواهی پایان دوره را دریافت کنید.

موارد گفته‌شده بالا به همراه تعداد زیادی دیگر از اتفاقات دیگر، امروز همگی در اینترنت قابل انجام هستند.اگر کسی 10 سال قبل به شما می‌گفت که روزی تمام این اتفاقات بدون حضور فیزیکی شما قابل انجام هستند، امری دست نیافتنی، باورنکردنی و متعجب‌کننده بود و در جواب گوینده می‌شد ضرب المثل معروف “چشم‌هایم چهارتا شد” استفاده کرد.با گذر زمان در مدتی کوتاه، ارائه تمامی خدمات مورد نیاز افراد در طول شبانه‌روز را به سمت استفاده از اینترنت سوق داد. با گسترش اینترنت و نیز تلفن‌های همراه هوشمند، شما به راحتی به اینترنت دسترسی دارید.ضریب نفوذ اینترنت در ایران به حد بالایی رسیده‌است.به همین دلیل تمامی کسب و کارها در اینترنت مشغول ارائه سرویس و خدمت هستند.

 

 

 

مزایای حضور در اینترنت

شما به عنوان صاحب یا مدیر بازاریابی یک کسب و کار سنتی و آفلاین، از هیچ راهی امکان محاسبه عدد و رقم مرتبط با تبلیغات و فروش را نداشتید.حتی اگر بیشترین بودجه مرتبط با تبلیغات و بازاریابی را نیز در اختیار داشته‌باشید، باز امکان اینکه از موفقیت آمیز بودن کمپین تبلیغاتی خود اطمینان داشته‌باشید را نخواهید داشت.مدیران و صاحبان کسب و کار برای تصمیم‌گیری‌های کلان به داده‌های کمی و عددی نیاز دارند.با رواج اینترنت، دسترسی به این داده‌ها کاملا واقعی شد.شما کاملا می‌دانید که به ازای هر تبلیغ منتشر شده در پلتفرم مد نظر یا کد تخفیف ارائه شده برای یک کالای خاص، به چه ترتیبی عمل کرده‌است.چه میزان کاربر جدید به مجموعه اضافه شده‌اند یا چند خرید با استفاده از این تبلیغ ثبت شده‌است.

دیگر مزیت حضور یک کسب و کار در اینترنت این است که شما هیچ نوع محدودیتی نخواهید داشت.به این معنا که از هرجای کشور می‌توانید مشتری داشته‌باشید و در هر لحظه از روز و هفته و ماه و سال مشتری می‌تواند از شما خرید انجام دهد یا سرویس دریافت کند.شما در تمام شبکه‌های اجتماعی می‌توانید حضور داشته‌باشید و با مشتریان خود ارتباط برقرار کنید. حضور یک کسب و کار در اینترنت باعث می‌شود، نیاز آن مجموعه به منابع انسانی کمتر از قبل می‌شود. حتی می‌توان یک کسب و کار اینترنتی را با یک نفر راه‌اندازی و اداره کرد.

 

 

 

روش ها و ایده های تبلیغات اینترنتی

هر بنگاه اقتصادی برای زنده ماندن در رقابت اقتصادی به پول و مشتری نیاز دارد.مشتری برای اینکه از این کسب و کار خرید انجام دهد، باید آن را بشناسد.این شناخت و آشنایی از راه‌های مختلفی حاصل می‌شود.یکی از این راه‌ها تبلیغات است. با شنیدن کلمه تبلیغات، شاید ذهن به سمت اعداد و ارقام سنگین مالی برود اما در فضای آنلاین. و با توجه به شیوه‌های مختلف، می‌توان تبلیغات اینترنتی را کاملا مقرون به صرفه انجام داد. در زیر به صورت کوتاه و خلاصه تعدادی از این شیوه‌های ارزان و مقرون به صرفه تبلیغات در بستر اینترنت را مرور خواهیم کرد.

 

  • سئو سایت

بالا آمدن در صفحه اول گوگل برای خیلی از کسب و کارها حائز اهمیت است. اگر می‌خواهید در جنگ با رقبا، قافیه را ببازید، وارد صفحه اول گوگل نشوید. علت آن اقبال مردم به 3 گزینه اول در جستجوی گوگل است. رقابت بین کسب و کار در همه جا بالاست اما در اینترنت شدیدتر و این اهمیت سئو را بیشتر از قبل نشان می‌دهد.آنچه را در گذشته در قالب بروشور و آگهی منتشر کرده و توزیع می‌کردید را با کیفیت بالاتر در وب سایت، شبکه‌های اجتماعی و خبرنامه خود به دست کاربران و مشتریان برسانید.قوانین و مقررات گوگل را رعایت کنید.بهترین تجربه را برای کاربران و بازدیدکنندگان رقم بزنید تا رتبه وب سایتتان در جستجوهای مختلف بالاتر برود.سئو و بهینه سازی سایت که مخفف Search Optimization Engine است در سال‌های اخیر و با رواج اینترنت، بیشتر از قبل نمود داشته‌است. بهبود جایگاه سایت در موتورهای جستجو از کم‌هزینه ترین روش‌های نشان دادن کسب و کار خود در اینترنت است.این روش بسیار کم هزینه بوده اما برای نتیجه‌گیری زمان‌بر است.

 

  • شبکه‌های اجتماعی

امروز شبکه‌های اجتماعی به اندازه یک قاره جمعیت دارند و کمتر کسی در میان اطرافیان و مشتریان احتمالی وجود دارد که در این شبکه‌ها عضو نباشد.استفاده از پتانسیل کاربران این شبکه‌ها را باید جدی گرفت و برروی آن متمرکز شد.با توجه به امکاناتی که این پلتفرم‌ها در اختیار کسب و کارها قرار می‌دهد، می‌توان برنامه‌ریزی دقیق‌تر و با جزئیات بیشتری برای فعالیت در آن داشت.امروز به نام ترین برندها و کمپانی‌ها در حوزه‌های مختلف کاری در تمام شبکه‌های اجتماعی فعال بوده و از طریق آن‌ها به معرفی خدمات و محصولات خود می‌پردازند.حضور در شبکه‌های اجتماعی رایگان است اما ممکن است برای استفاده از برخی امکانات بیشتر نیاز به پرداخت پول باشد.

 

  • همکاری در فروش

یکی از بهترین و ارزان‌ترین شیوه‌های تبلیغات و فروش اینترنتی، استفاده از پتانسیل کاربران و مشتریان یک کسب و کار دیگر است.فرض کنید که کسب و کار شما در زمینه تولید و فروش اسباب‌بازی حیوانات خانگی فعالیت می‌کند.مطمئنا مشتریان احتمالی کسب و کار شما افرادی هستند که در منزل خود حیوان خانگی دارند.بهترین گزینه برای اینکه این افراد به شما رسیده و خرید را انجام دهند، استفاده از مشتریان یک کلینیک دامپزشکی است.می‌توان با توافق با آن کلینیک دامپزشکی، مراجعه‌کنندگان به آن مرکز را به سمت کسب و کارتان سوق داد.

این شیوه تبلیغی ارزان و مقرون به صرفه را درفارسی همکاری در فروش و در انگلیسی Affiliate Marketing می‌نامند.در این راه با استفاده از تعداد کاربران و مشتریان یک وب سایت یا کسب و کار دیگر، اقدام به تبلیغ کالا و خدمت خود در فضای آن کسب و کار کرده و میزان فروش خود را بالاتر می‌برید.به ازای هر فروشی که صورت می‌گیرد درصد و مبلغ مشخصی را به مجموعه‌ای که فروش از سوی کاربران آن صورت گرفته، پرداخت می‌شود.نکته مثبت این شیوه در این است که شما به ازای هر فروش صورت گرفته، هزینه پرداخت می‌کنید. میزان هزینه‌ای که برای این شیوه باید بپردازید بسیار کم و نتایج این شیوه تبلیغ اینترنتی کامل مشخص است.

 

  • مشتریان ارجاعی

‌ مطمئنا تجربه‌های خوب، دلنشین و ماندگار خود را با اطرافیان و نزدیکان خود به اشتراک گذاشته و آن‌ها را به انجام و داشتن این تجربه، تشویق خواهید کرد. فرقی ندارد خوردن غذایی خوشمزه باشد یا تماشای یک فیلم در سینمایی خاص.تجربه خوب و خوشایند به چیزی محدود نیست.همه این‌ها را گفتیم تا به شیوه دیگری در تبلیغات برسیم.یکی از نکات و ویژگی‌های مثبت کسب و کار اینترنتی ارتباط مداوم با مشتری است.اگر فردی از شما خرید کرد از محصولات و سرویس‌دهی شما راضی بود، از او بخواهید شما را به دوستان و آشنایان خود معرفی کند.با استفاده از این شیوه که هزینه کمی داشته و کاملا مقرون به صرفه است، تبلیغ کسب و کار شما به راحتی و سادگی صورت می‌گیرد.

 

  • محتوای ویدئویی

یکی از جذاب‌ترین و خلاق‌ترین شیوه‌های معرفی برند، خدمت و محصولات است. پلتفرم‌هایی که به صورت تخصصی به انتشار ویدئوهای مختلف می‌پردازند، بهترین مکان برای منتشر کردن ویدئوی شماست.اگر محصول یا خدمت شما ویژگی خاصی دارد، برای آن یک ویدئوی خاص تهیه و تولید کنید و آن را در تمام پلتفرم‌ها مانند یوتیوب و آپارات منتشر کنید.هم‌زمان در وب سایت و شبکه‌های اجتماعی نیز این اقدام را انجام دهید.همان‌طور که گفته‌شد اگر محتوایی که در آن ویدئو تولید کرده‌اید خاص و تاثیرگذار باشد، باید منتظر تماس و خرید از سوی مشتریان باشید.

 

 

 

جمع بندی

شیوه‌های تبلیغات اینترنتی بسیار زیاد هستند.برخی از آن‌ها هزینه زیادی دارند و در این مطلب به 5 راه کم هزینه‌تر پرداخته‌شد.انتخاب بهترین و مقرون به صرفه‌ترین شیوه تبلیغات کسب و کار در اینترنت، به شما و ساختار کسب و کارتان باز می‌گردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *