بازاریابی موتورهای جستجو (SEM) چیست و چگونه عمل می کند ؟

موضوعات اصلی ذکر شده در این صفحه

سئو چیست ؟ بازاریابی موتورهای جستجو چیست ؟ آیا از چشم انتظاری برای لمس نتایجی که قرار است فعالیت‌های سئو برای وب‌سایت شما به ارمغان بیاورد خسته شده‌اید؟ به این سوال تنها با دو گزینه‌ی مختصر و مفید «بله و خیر» می‌توان پاسخ داد و اگر شما از آن دسته مخاطبان ما هستید که برای به بار نشستن هرچه سریعتر تلاش‌های خود لحظه شماری می‌کنید و طبیعتا به این سوال پاسخ مثبت می‌دهید، باید بگوییم که بهتر است نگرانی‌های خود را فراموش کرده و خوشحال و امیدوار باشید چرا که ما قصد داریم تا در این مقاله «بازاریابی موتورهای  جستجو» را به شما معرفی کنیم.

 

بیشتر بدانید: طراحی سایت اختصاصی

 

پیش تر مفهوم سئو و بهینه سازی سایت را بعنوان یکی از زیرمجموعه‌های بازاریابی موتورهای جستجو تلقی می‌کردند اما به مرور و با تکامل و پیچیده شدن این مفاهیم، برای هر کدام از آن‌ها ماهیتی جداگانه در نظر گرفته شد. با این حال می‌توان گفت که فعالیت‌هایی که در زمینه سئو و بهینه سازی سایت انجام می‌گیرد تا حدود زیادی با فعالیت‌های بازاریابی موتورهای جستجو مرتبط است و هر دوی آن‌ها اهدافی تقریبا مشابه را دنبال می‌کنند.

بازاریابی موتورهای جستجو (Search Engine Marketing) که به اختصار به آن SEM گفته می‌شود، یکی از زیرمجموعه‌های دیجیتال مارکتینگ به شمار می‌رود و هدف آن افزایش میزان بازدید از یک وب‌سایت خاص از طریق موتورهای جستجوی مختلف است. در حقیقت SEM با قراردادن محتوای یک وب‌سایت در صفحه اول لیستی که موتورهای جستجوی مختلف به نمایش می‌گذراند، موجب افزایش بازدید از آن وب‌سایت می‌شود. در این نوع بازاریابی، بودجه‌ای برای موتورهای جستجوی مختلف در نظر گرفته می‌شود تا از طریق تبلیغ در صفحات آنها ترافیک کاربران را به سمت بازدید از یک وب‌سایت خاص هدایت کرد. موفقیت SEM تا حدود زیادی بستگی به شناسایی و بکارگیری کلمات کلیدی مناسب دارد.

 

بیشتر بدانید: طراحی سایت شرکتی

 

تبلیغات بر پایه کلمات کلیدی هوشمندانه این فرصت را فراهم می‌کند تا کاربران موتورهای جستجوی مختلف در هنگام جستجوی محتوای متناسب با موضوعات و کلمات کلیدی مورد نظر خود، با تبلیغات وب‌سایت شما در کنار نتایج جستجوی خود روبرو شوند. این نوع از تبلیغات عموما با عنوان تبلیغات کلیکی (pay-per-click ads) شناخته می‌شوند و به این معنی هستند که شما زمانی در ازای SEM هزینه پرداخت خواهید کرد که کاربری ازطریق موتورهای جستجویی مانند گوگل یا یاهو به روی تبلیغات شما کلیک کرده و وارد وب‌سایت  شما شود. بارز‌ترین ویژگی بازاریابی موتورهای جستجو این است که فرصتی برای سفارش ‌دهندگان تبلیغ فراهم می‌کند تا تبلیغات خود را در مقابل دیدگان مشتریان با انگیزه ای که آماده خرید در لحظه باشند قرار دهند و بتوانند به سرعت آن‌ها را با وب‌سایت خود لینک کنند. هیچ رسانه تبلیغاتی دیگری نمیتواند این کار را انجام دهد، به همین دلیل است که بازاریابی موتورهای جستجو برای رشد کسب و کار شما بسیار موثر عمل می‌کند.

سئو یا بهینه‌سازی موتورهای جستجو (Search Engine Optimization) را می‌توان فرآیند بهینه‌سازی محتوا یا وبسایت‌ها دانست که از طریق مجموعه‌ای از فعالیت‌های به هم مرتبط موجب ارتقای رتبه نمایش محتوا یا وبسایت موردنظر در فهرست نتایج جستجوی موتورهای جستجوی مختلف می‌شود. برای دستیابی به این هدف، سئو بر بکارگیری کلمات کلیدی استراتژیک و مناسب در صفحات مختلف یک وب‌سایت، لینک بیلدینگ، افزایش پیج آتوریتی و استفاده از متا دیتاهایی که توسط گوگل جمع‌آوری شده است، تاکید می‌کند.

 

بیشتر بدانید: سفارش سایت فروشگاهی

 

در فرآیندSEM  ترافیک لحظه‌ای به سمت ‌وب‌سایت شما هدایت می‌شود و میزان این ترافیک بستگی مستقیمی به میزان بودجه‌ای دارد که برای بازاریابی موتورهای جستجو در نظر گرفته‌اید. در مقایسه با SEM می‌توانSEO  را روشی استاندارد دانست که با ایجاد تغییر و تحولاتی قابل ملاحظه در فرآیند طراحی وب‌سایت، نتایج پایدار و ماناتری را جهت ارتقا و ثبات رتبه نمایش وب‌سایت شما به همراه خواهد داشت و بالطبع می‌توان اظهار داشت که حصول چنین نتایجی به صرف تلاش و زمان قابل توجهی نیاز دارد.

 

بیشتر بدانید: طراحی سایت صنعتی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *