تبلیغات پیامکی چیست؟+نحوه دریافت پنل ارسال پیامک

موضوعات اصلی ذکر شده در این صفحه

تبلیغات پیامکی چیست ؟ تبلیغات پیامکی چند نوع دارند؟ مزایای استفاده از تبلیغات پیامکی چیست؟ چرا باید از این نوع تبلیغات استفاده کرد؟ اصول استفاده از تبلیغات پیامکی چیست؟ در استفاده از تبلیغات پیامکی به چه نکاتی باید توجه کرد؟ نحوه انجام تبلیغات پیامکی به چه صورت است؟ استفاده از پیامک یکی از روش‌های تبلیغات مشاغل در سطح انبوه است که بیشتر سازمان‌ها و کسب و کارها برای معرفی به تعداد زیادی از مشتریان به صورت یکجا آن را به کار می‌برند. این روش تبلیغاتی امتیازات زیادی نسبت به دیگر روش‌ها دارد اگر با رعایت اصول استفاده شود. در این مطلب از مجریان وب قصد معرفی این روش تبلیغاتی و شیوه استفاده از آن را داریم و در مورد این سوال که تبلیغات پیامکی چیست؟ + نحوه دریافت پنل ارسال پیامک صحبت خواهیم کرد، با ما همراه باشید.

تبلیغات پیامکی چیست؟

تبلیغات یکی از لازمه‌های موفقیت کسب و کار است و با استفاده از آن برند به مشتریان جدید معرفی شده و در ذهن مشتریان قدیم ماندگارتر می‌شود. کسب و کارهای نوپا با استفاده از تبلیغات مشتری‌یابی می‌کنند و کسب و کارهای قدیمی با استفاده از روش‌های مختلف تبلیغاتی مشتریان خود را بیشتر کرده و فروش را افزایش می‌دهند. یکی از روش‌های تبلیغاتی پربازده امروزی، تبلیغات پیامکی است که کاربرد زیادی داشته و توسط انواع کسب و کارها استفاده می‌شود. بیشتر ما روزانه انواع مختلفی از پیامک‌های تبلیغاتی را دریافت می‌کنیم که بعضی از آن‌ها برای ما جذاب و بعضی دیگر خسته کننده هستند اما آیا می‌دانید تبلیغات پیامکی چیست و فرآیند آن به چه صورت است؟

پیامک تبلیغاتی، نوعی پیامک با محتوای تبلیغ یک برند یا کسب و کار است که در یک بازه زمانی مشخص، برای تعداد زیادی از مشتریان ارسال می‌شود. روش ارسال پیامک به صورت انبوه و استارت تبلیغات پیامکی، نخستین بار در سال 1992 و برای تبریک کریسمس استفاده شد. بعد از آن پیامک‌ به عنوان ابزاری برای ارتباط انبوه جدی‌تر گرفته شد و این کار توسط برندهای مختلف برای ارسال اطلاعیه‌های فروش، اعلام تخفیفات یا عرضه محصولات جدید به مشتریان انجام شد. این شیوه پیامکی یکی از راحت‌ترین روش‌های بازاریابی در سطح انبوه است که اگر استفاده از آن اصولی باشد، نتایج مثبتی خواهد داشت.

مطلب پیشنهادی: خط خدماتی چیست ؟

انواع پیامک تبلیغاتی

انواع پیامک تبلیغاتی از نظر استراتژی و محتوای بازاریابی دارای دو نوع مختلف است که در یکی از آن‌ها محتواهای تبلیغاتی و در نوع دیگر، محتواهای ارتباطی توسط برند استفاده می‌شود. هر کدام از انواع پیامک‌های تبلیغاتی برای گروهی از کسب و کارها مناسب هستند و نتایج و بازدهی آن‌ها متفاوت است. به علاوه هر کدام از انواع پیام‌های تبلیغاتی در یک بازه زمانی خاص کاربردی هستند. برای مثال همه ساله نزدیک به سال نو پیام‌های تبلیغاتی به صورت متنی و با محتوای تشویق به خرید برای استفاده از تخفیفات، برای مشتریان مختلف ارسال می‌شوند.

۱. پیام تبلیغاتی متنی

پیام تبلیغاتی متنی اولین نوع از تبلیغات پیامکی است که در اصطلاح به آن پیامک پروموشنال هم گفته می‌شود. این نوع از پیامک‌های تبلیغاتی برای افزایش فروش استفاده می‌شوند. با این نوع تبلیغات می‌توان محصول یا خدمت جدید برند را برای مخاطبان ارسال کرد. پیامک‌های اطلاع رسانی برای شارژ موجودی یک محصول از شناخته شده‌ترین انواع پیام‌های تبلیغات متنی هستند. از دیگر کاربردهای این نوع پیام تبلیغاتی می‌توان به اشتراک گذاری اطلاعیه‌های سازمان، توضیح نکاتی مانند استفاده از محصول و اعلام رویدادهای خاص مانند نزدیک شدن به تخفیفات فصل اشاره کرد.

۲. پیام تبلیغاتی تعاملی

پیام تبلیغاتی تعاملی یا پیام‌های ترنس اکشنال از دیگر انواع پیام‌های تبلیغاتی هستند که برای تعامل با مشتریان استفاده می‌شوند. این نوع پیام‌ها علاوه بر ارسال به صورت انبوه و تبلیغاتی به صورت شخصی و با درخواست خود مشتری هم قابل فعال‌سازی است. در این نوع از تبلیغات معمولا تعاملی با مشتری انجام می‌شود. برای مثال مدتی بعد از خرید یک محصول پرسشنامه‌ای برای مشتری ارسال می‌شود تا میزان رضایت او از خرید تخمین زده شود یا تایید سفارش، وضعیت حمل و آخرین وضعیت بارگیری محصول، زمان تحویل یا نظر مشتری در مورد عملکرد سفارش تا تحویل محصول از طریق پیامک پرسیده می‌شود و نوعی تعامل با مشتری برقرار می‌شود.

 

مزایای استفاده از تبلیغات پیامکی

پیامک‌های تبلیغاتی یکی از شیوه‌های نه چندان جدید اما هنوز هم کاربردی و موثر در تبلیغات هستند. این شیوه تبلیغات برای بیشتر کسب و کارها و برای تبلیغات در سطح انبوه بسیار مناسب است. مزایای استفاده از تبلیغات پیامکی بسیار زیاد است و همین موضوع باعث شده که علی‌رغم جدید نبودن این روش، هنوز هم مورد استفاده قرار گرفته و روش تبلیغاتی ثابت بیشتر مشاغل باشد. از مهم‌ترین دلایل و مزایای استفاده از تبلیغات پیامکی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • بازدهی بالا :

    بازدهی بالا اولین مزیت تبلیغات پیامکی است. آمارهای این شیوه تبلیغات نشان دهنده این موضوع است که حدود 60 درصد از پیامک‌های تبلیغاتی باز می‌شوند و 85 درصد مشتریان، دریافت پیامک تبلیغاتی را به تماس تلفنی یا ایمیل ترجیح می‌دهند.

  • فروش بیشتر :

    یکی دیگر از مزایای تبلیغات پیامکی فروش بیشتر است. بهتر دیده شدن پیام‌ها و کوتاهی محتوای آن‌ها باعث افزایش فروش می‌شود. دریافت مفهوم پیامک و منظور آن نسبت به تماس تلفنی ساده‌تر است و همین مسئله باعث افزایش نرخ فروش با این شیوه تبلیغاتی می‌شود.

  • محدودیت کمتر :

    یکی از مزایای مهم تبلیغات با استفاده از پیامک، محدودیت کمتر آن نسبت به دیگر شیوه‌های بازاریابی غیر حضوری است. برای مثال در تبلیغات اینترنتی مشتری حتما باید به اینترنت دسترسی داشته باشد یا در بازاریابی تلفنی مشتری باید پاسخگوی تماس باشد تا تبلیغ انجام شود اما در تبلیغات پیامکی هیچ کدام از این مشکلات وجود ندارد و امکان ارسال پیامک، در سطح انبوه و وسیع به راحتی میسر است.

  • امکان استفاده پیامک به عنوان روشی مکمل :

    هزینه پیامک تبلیغاتی چندان زیاد نیست و این موضوع امکان استفاده پیامک به عنوان روشی مکمل را برای تمام کسب و کارها فراهم می‌کند، تفاوتی ندارد که روش اصلی تبلیغات شما چیست. در کنار تمام روش‌ها می‌توانید پیامک را برای بهتر دیده شدن کسب و کار خود استفاده کنید.

 

اصول استفاده از تبلیغات پیامکی

برای بازاریابی با استفاده از پیامک، آشنایی با پاسخ این سوال که تبلیغات پیامکی چیست اهمیت زیادی دارد اما از آن مهم‌تر، اطلاع از اصول استفاده از تبلیغات پیامکی است. این روش هم مانند دیگر شیوه‌های تبلیغات اصولی دارد که استفاده از آن باعث بازدهی بیشتر تبلیغات، فروش و سود بیشتر می‌شود. از مهم‌ترین اصول استفاده از تبلیغات پیامکی که با رعایت آن‌ها رونق کسب و کار بیشتر شده و اثرگذاری تبلیغ هم در مشتریان افزایش پیدا می‌کند، موارد زیر را می‌توان نام برد.

۱. استفاده از متن‌های کوتاه

استفاده از متن‌های کوتاه اولین اصل استفاده از تبلیغات پیامکی است. نه فقط در این روش بلکه در هر کدام از روش‌های تبلیغاتی، کوتاه بودن یکی از مهم‌ترین اصول است. تحقیقات در زمینه اثر گذاری روش‌های مختلف تبلیغاتی نشان دهنده این موضوع است که هر چقدر پیام و محتوا کوتاه‌تر باشد، درک آن برای مخاطب ساده‌تر بوده و تاثیر آن نیز بیشتر می‌شود. در مورد تبلیغات پیامکی بهتر است از متن‌هایی با حداکثر 70 کلمه استفاده کرد. پاراگراف‌های متن پیام باید کوتاه و در انتهای پیام کلماتی برای مشخص کردن واکنش مخاطب را استفاده کرد.

۲. خلاقیت در محتوای پیام

خلاقیت در محتوای پیام یکی دیگر از اصول استفاده از تبلیغات پیامکی است. به جای استفاده از کلماتی که در بیشتر پیامک‌های تبلیغاتی به کار برده می‌شوند چند واژه یا اصطلاح جدید را در متن پیام خود استفاده کنید و پیام را متناسب با نوع محصول و هدف کسب و کار خود شخصی‌سازی کنید تا مخاطب را بهتر و بیشتر ترغیب کرده و در ذهن او ماندگارتر باشد. یکی از روش‌های خلاقانه‌تر کردن پیامک‌های تبلیغاتی انجام مسابقه از طریق پیامک است.

۳. پیامک در مناسبت‌ها

برای موثرتر کردن پیامک‌های تبلیغاتی و اثر بیشتر آن‌ها در مشتریان از پیامک در مناسبت‌ها غافل نشوید. پیامک دادن در مناسبت‌های خاص به مشتریان به خصوص در روز تولد آن‌ها یکی از بهترین راه‌ها برای جلب توجه مخاطب و ارزش دادن به آ‌ن‌ها است. این موضوع تاثیر زیادی در دید مخاطب دارد و کسب و کارها با استفاده از آن می‌توانند برند خود را در ذهن مخاطب ماندگار کنند.

۴. اختصاصی کردن پیام‌ها

اختصاصی کردن پیام‌ها یکی دیگر از اصول تبلیغات با پیامک است. اختصاصی کردن پیام‌های تبلیغاتی را می‌توان به شکل‌های مختلفی انجام داد. پیامک در تاریخ تولد یکی از روش‌های اختصاصی کردن پیام‌ها است اما روش دیگر و موثرتر انجام این کار، استفاده از اسم مخاطب در ابتدای پیام است. اسم کوچک مخاطب خود را در ابتدای پیام استفاده کنید تا مشتری بداند این پیام مختص خود شما است. این کار یکی از روش‌های جلب اعتماد مشتری از طریق ایجاد صمیمیت نیز هست.

۵. تقسیم بندی مخاطبان

یکی دیگر از اصول مهم در تبلیغات پیامکی، تقسیم بندی مخاطبان است. این کار یکی از دیگر روش‌های ارزش دادن به مخاطبان است. تقسیم بندی مخاطبان را می‌توان بر اساس سن، شهر یا کشور محل زندگی مخاطب، جنسیت و روش‌های مشابه انجام داد تا تبلیغ هر گروه خاص، متناسب با شرایط آن ارسال شود. این روش ارسال پیامک‌های تبلیغاتی یکی از بهترین روش‌ها برای جلب اعتماد مشتریان نسبت به برند و افزایش فروش آن‌ها است.

۶. ارسال پیام پس از اعلام رضایت

مزایای زیاد استفاده از پیام‌های تبلیغاتی این روش را به روشی کاربردی برای تبلیغات تبدیل کرده و بیشتر کسب و کارها برای تبلیغ خود از آن استفاده می‌کنند. همین موضوع باعث شده که مخاطبان در طول روز با حجم زیادی از پیام‌های تبلیغاتی مواجه شوند و زیاد شدن این پیام‌ها گاهی باعث ناراحتی مخاطب می‌شود. یک اصل مهم در استفاده از پیام‌های متنی تبلیغاتی، ارسال پیام پس از اعلام رضایت توسط مخاطب است. برای اطلاع از رضایت مخاطب جهت دریافت پیام می‌توانید یک پیام اولیه برای مخاطبان خود ارسال کنید و در آن از مخاطب خود درخواست کنید که در صورت رضایت به ادامه دریافت پیام این موضوع را اطلاع دهند و در غیر این صورت شماره آن مخاطب را از لیست ارسال تبلیغات خود حذف کنید.

۷. استفاده از اسم برند در متن پیامک

استفاده از اسم برند در متن پیامک یکی دیگر از اصول مهم در ارسال پیامک‌های تبلیغاتی است. در ابتدای پیامک تبلیغاتی یا در انتهای آن اسم برند خود را استفاده کنید تا مشتریان بدانند پیام از سمت چه سازمانی ارسال شده و برند در ذهن آن‌ها ماندگار شود. این اصل به خصوص برای کسب و کارهای تازه کار و نوپا که به تازگی تبلیغات را آغاز کرده و روش پیامکی را برای این کار انتخاب کرده‌اند، اهمیت زیادی دارد. مشتریان در طول روز انواع مختلفی از پیامک‌های تبلیغاتی را دریافت می‌کنند و اگر اسم برند در متن پیامک مشخص نباشد، جذب آن‌ها اتفاق نخواهد افتاد.

۸. پیامک بر اساس مشتری شناسی

یکی دیگر از اصولی که در استفاده از تبلیغات پیامکی باید به آن توجه داشت و اهمیت زیادی دارد، استفاده از پیامک بر اساس مشتری شناسی است. برای اجرای این اصل قبل از ارسال پیامک باید مخاطبان خود را شناسایی کنید. استفاده از برنامه‌های ارتباط با مشتری یکی از روش‌های مخاطب شناسی برای ارسال پیامک‌های موثرتر است. در مشتری شناسی برای ارسال پیامک‌های تبلیغاتی باید به موضوعاتی مانند سابقه خرید مشتری، علایق مشتری و موارد مشابه دیگر دقت کنید تا پیامک‌ها متناسب با شرایط مخاطب ارسال شوند.

۹. ارسال پیامک با زمان بندی

هیچ چیز به اندازه دریافت پیامک تبلیغاتی در انتهای شب، اول صبح یا در زمان استراحت آزاردهنده نیست. واکنش بیشتر ما در مواجهه با پیامک‌های تبلیغاتی بد موقع، پاک کردن پیام و مسدود کردن سرشماره‌ای است که پیام از آن ارسال شده است. به همین دلیل در استفاده از پیامک برای تبلیغات باید به زمان‌ ارسال هم توجه کرد. ارسال پیامک با زمان بندی یکی از اصول مهم در استفاده از پیامک‌های تبلیغاتی است. در سیستم ارسال پیامک به صورت انبوه فاصله زمانی ارسال تا دریافت پیام بسته به حجم و تعداد شماره‌هایی که پیام برای آن ارسال می‌شود متفاوت است و زمانی که تعداد شماره‌ها زیاد باشد، دریافت آن‌ها توسط مخاطب هم زمان‌بر خواهد بود. بنابراین اگر قصد استفاده از این روش تبلیغاتی را دارید زمان مناسبی را برای زمان ارسال پیام‌های خود انتخاب کنید.

۱۰. پیامک‌های تشویقی

یکی دیگر از اصول استفاده از پیامک‌ در تبلیغات، استفاده از پیامک‌های تشویقی است. برای ارسال پیامک‌های تشویقی راه‌های مختلفی وجود دارد، برای مثال مخاطب را با ترس از دست دادن فرصت به خرید سریع‌تر تشویق کنید. از نمونه‌های این نوع تبلیغ می‌توان به متن‌هایی مانند قبل از رسیدن تاریخ انقضا اقدام به خرید کنید، موجودی رو به اتمام یا موجودی محدود اشاره کرد. همچنین ارسال یک کد تخفیف در پیامک، مشتریان را برای خرید محصولات ترغیب می‌کند.

مطلب پیشنهادی: تبلیغ نویسی چیست ؟

 

نحوه دریافت پنل ارسال پیامک

بعد از آشنایی با این موضوع که تبلیغات پیامکی چیست و چه کاربردی دارد، نوبت به توضیح مهم‌ترین مسئله یعنی نحوه دریافت پنل ارسال پیامک می‌رسد. پنل‌های ارسال پیامک انبوه امروزه توسط بیشتر مجموعه‌ها به فروش می‌رسند. این پنل‌ها چند نوع دارند. در بعضی از این پنل‌ها می‌توانید شماره مشتریان و مخاطبین خاص خود را وارد پنل کنید تا پیامک صرفا برای آن‌ها ارسال شود و بعضی از این پنل‌ها دارای بانک اختصاصی شماره هستند که در صورت تمایل تبلیغ را برای آن‌ها ارسال می‌کنند. بانک‌های موجود در پنل‌های پیامکی دارای دسته‌بندی‌هایی مانند تقسیم مخاطبان بر اساس منطقه، تقسیم مخاطبان بر اساس جنسیت، تقسیم مخاطبان بر اساس اپراتور سیم کارت و دسته‌بندی‌های مختلف دیگر هستند.

به علاوه بعضی از پنل‌های پیامکی ویژگی‌های خاص دیگری هم دارند. برای مثال برخی پنل‌ها علاوه بر ارسال پیام، قابلیت دریافت پیام هم دارند و در بعضی دیگر از آن‌ها گزارش پیام مانند تعداد دریافتی، تعداد پیام‌های اسپم یا مسدود شده، تعداد پیام‌هایی که بازارسال شده‌اند و موارد مشابه دیگر هم مشخص می‌شود و این موضوع پنل پیامکی را کاربردی‌تر می‌کند.

 

خدمات مجریان وب در زمینه تبلیغات

همان‌طور که گفته شد مجموعه‌های زیادی امروزه در زمینه تبلیغات پیامکی و دیگر روش‌های تبلیغات انبوه فعالیت می‌کنند که برای خرید پنل تبلیغ یا تولید متن و محتوای مناسب برای تبلیغات امکان استفاده از خدمات آن‌ها وجود دارد. مجریان وب یکی از مجموعه‌های خوب در این زمینه است. خدمات مجریان وب در زمینه تبلیغات بسیار زیاد است. در مجموعه ما امکان سفارش انواع روش‌های تبلیغاتی مانند تبلیغات گوگل و موتور جستجو، تبلیغات فضای مجازی و تبلیغات وب سایت‌ها نیز وجود دارد و در کنار انجام تبلیغات، مشاور تبلیغاتی نیز در زمینه تبلیغات اثر بخش به مشتریان کمک کننده خواهد بود.

 

نتیجه‌گیری

برای استفاده از یک روش تبلیغاتی ابتدا باید با اصول و چگونگی استفاده از آن روش آشنا بود و این اصل در تبلیغات پیامکی هم اهمیت زیادی دارد. به همین دلیل در این مقاله از مجریان وب را به پاسخ این سوال که تبلیغات پیامکی چیست و چه کاربردی دارد، اختصاص دادیم. در این مطلب همه نکاتی که برای انجام این روش تبلیغات به آن نیاز است را توضیح دادیم اما اگر نیاز به اطلاعات و آشنایی بیشتر با این روش تبلیغاتی و یا سایر خدمات نظیر طراحی سایت و سئو و بهینه سازی و یا … دارید، کافی است با کارشناسان ما تماس بگیرید.

مطلب پیشنهادی: تبلیغات دیجیتال چیست ؟ 

سوالات متداول 

۱. تبلیغات پیامکی چیست؟

تبلیغات پیامکی یکی از روش‌های تبلیغات انبوه است که با استفاده از آن تبلیغ در کوتاه‌ترین زمان برای تعداد زیادی از مشتریان ارسال می‌شود.

۲. مهم‌ترین مزیت استفاده از پیامک برای تبلیغات چیست؟

بهتر دیده شدن تبلیغات و امکان ارسال پیام بدون محدودیت جغرافیایی و زمانی یکی از مزایای مهم استفاده از پیامک برای تبلیغات است.

۳. اختصاصی کردن پیامک‌های تبلیغاتی چه روش‌هایی دارد؟

ارسال پیامک در تاریخ تولد مشتری و نوشتن نام مشتری در ابتدای پیام دو روش کاربردی اختصاصی کردن پیامک‌های تبلیغاتی است.

۴. نحوه تشویق مشتریان به خرید با پیامک به چه صورت است؟

برای تشویق مشتریان در پیامک‌های تبلیغاتی می‌توان از جملاتی مانند موجودی محدود، موجودی رو به اتمام یا روش‌هایی مانند ارسال کد تخفیف با محدودیت زمان مصرف، استفاده کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *