9نکته طلایی و ویژه در تکنیک های سئو فروشگاه آنلاین 😍

موضوعات اصلی ذکر شده در این صفحه

سئو چیست و تکنیک های سئو فروشگاه آنلاین چیست ؟ یکی از مسائلی که امروزه ذهن اکثر مدیران فروشگاههای اینترنتی را به خود مشغول کرده این است که وقتی رقبای خودشان را آنالیز می کنند به این نتیجه می رسند که بازدید سایت فروشگاهیشان نسبت به رقبایشان بسیار کمتر است چون که در دنیای اینترنت و فروشگاه اینترنتی بازدیدکنندگان سایت هستند که حرف اول را می زنند بنابراین برای افزایش بازدیدکننده سایت ممکن است به فکر سئو فروشگاه اینترنتی خود بیافتند. ممکن است بازدیدکننده برای سایت های خبری، علمی، سرگرمی و… درآمد چندانی نداشته باشد ولی برای یک سایت فروشگاهی بازدید کننده حرف اول را می زند و منبع درآمد محسوب می شود. پس به این نتیجه می رسیم که داشتن بازدیدکننده بیشتر در سایت های فروشگاهی و نهایتا سئو یکی از فاکتورهای مهم و غیر قابل انکار است. در قرنی هستیم که هر روز شاهد نوآوری و پیشرفت تکنولوژی هستیم و روز به روز به فراگیر شدن اینترنت افزوده می شود و اینترنت جزء مهمی از زندگی مردم شده است. به همین خاطر فروشگاههای سطح شهر هم به فکر فعالیت در اینترنت شده اند تا بتوانند فعالیت و فروش خود را گسترش دهند و مشتری بیشتری جذب کنند.

 

نکات و تکنیک های سئو فروشگاه آنلاین

برای اینکه بتوانید در حوزه سئو فروشگاه اینترنتی از دیگران جا نمانید حتما موارد زیر را اجرا نمایید.

  • یک عنوان مناسب انتخاب کنید

همیشه یک عنوان جذاب می تواند مخاطب را به سمت مطلب و سایتتان بکشد، پس در دنیای اینترنت که دنیای رقابت است بر روی انتخاب مناسب ترین ها سرمایه گذاری کنید. دقت داشته باشید که باید برای مشتریان خودتان درباره محصولاتتان توضیح کامل و درستی ارایه دهید چون با این کار به مشتری احترام گذاشته اید و در نتیجه مشتری نیز جواب این احترام را خواهد داد.

  • بهینه سازی کلمات کلیدی

یکی از نکاتی که برای موتورهای جستجو اهمیت دارد و در سئو فروشگاهی نیز اهمیت دارد، انتخاب کلمات کلیدی در سئو سایت است. کلمات کلیدی باید در میان محتوا با درصد مناسب وجود داشته باشد و تراکم آن در قسمت های مختلف متن یکسان باشد. همچنین به مترادف های کلمات کلیدی محصول تان نیز باید توجه داشته باشید.

مطلب پیشنهادی : تولید محتوا چیست ؟

  • لینک های داخلی در فروشگاه اینترنتی خود ایجاد کنید

لینک های داخلی یکی از اصول مهم در بحث سئوی فروشگاهی است، منظور از لینک داخلی این است که محصولات خود را در صفحات سایت خودتان به هم لینک کنید. با این کار ارتباط خوبی بین صفحات برقرار می کنید. نکته دیگری که در لینک داخلی باید به آن توجه کرد اینست که هر صفحه را نهایتا به حدود سه صفحه مرتبط با آن لینک دهید و در این کار استفاده بیش از حد از آن تاثیر منفی دارد.

  • بک لینک خارجی در سئو فروشگاه اینترنتی

یکی از بحث های دیگر مربوط به سئوی فروشگاهی و شاید مهمترین آن بحث بک لینک گرفتن های خارجی است. در گرفتن بک لینک ها دقت زیادی کنید زیرا که بی احتیاطی در این مورد می تواند موجب پنالتی شدن سایت تان شود و شما را از نتایج گوگل حذف نماید. بک لینک ها را از سایت های معتبر و ترجیحا مرتبط تهیه کنید تا حاشیه امنیت شما در لینک سازی بالا رود. نکته مهم اینکه اگر شما برعکس موارد بالا عمل کرده و از سایت های بی محتوا و نامعتبر و سایت هایی که با زمینه فعالیت شما همخوانی ندارد لینک دریافت کنید مطمئن باشید که به سئوی سایت خود لطمه وارد کرده اید.

  • سرعت بالا آمدن سایت فروشگاهی و زمان بارگزاری آن

یکی از دلایل دست دادن مشتری و بازدیدکننده این است که سرعت بالا آمدن سایت شما پایین باشد. حتی اگر محصولات متنوع و سایت پر محتوایی داشته باشید مطمئن باشید که مشتریان زیادی نخواهید داشت. با نگاهی کوتاه می توان متوجه شد که سایت هایی که سرعت بارگزاری بالایی دارند مشتریان زیادی دارند. یکی از راههایی که می توان سرعت بارگزاری سایت را افزایش داد این است که از تصاویر بهینه استفاده کنید.

  • طراحی واکنش گرا در فروشگاه اینترنتی ایجاد کنید

امروزه استفاده از تلفن همراه رایج شده است و اغلب سایت ها از قابلیت واکنش گرایی یعنی همخوانی سایت با گجت ها و تلفن همراه استفاده می کنند پس برای اینکه فروش بیشتری داشته باشیم و مشتریان زیادی جذب کنیم استفاده از این قابلیت امری ضروری به نظر می آید. الگوریتم های گوگل نیز به واکنشگرایی سایت ها اهمیت زیادی می دهند و برای این قابلیت امتیاز ویژه ای در رده بندی سایت ها قائل اند.

  • شبکه های اجتماعی فروشگاه اینترنتی خود را پویا نگهدارید

بحث شبکه های اجتماعی یکی از مهمترین مسایل برای فروش و جذب مشتری به حساب می آید چون اغلب انسان ها خصوصا ما ایرانی ها، استفاده از شبکه های اجتماعی جزئی از زندگی روزمره مان شده است. می توانید از قدرت شبکه اینستاگرام و تلگرام برای افزایش فروش تان استفاده کنید. محبوبیت شبکه های اجتماعی تاثیر مستقیمی در سئو فروشگاه اینترنتی شما دارد.

  • نقد و نظر مشتریان محصولات را فعال کنید

احترام گذاشتن به نظرات مشتری و شنیدن انتقادات مشتری یکی از عواملی است که می تواند در روند جذب مشتری و هم در فروش تاثیر مثبتی داشته باشد به طوری که وقتی مشتری بداند که به نظرش احترام گذاشته می شود مسلما حس اعتماد بوجود می آید و مشتری را به یک مشتری دائمی تبدیل می کند. پس سعی کنید همیشه قسمت نظرات خود را برای محصولاتتان فعال کنید و به انتقادات و پیشنهادات کاربران و خریداران محصولاتتان اهمیت ویژه ای قائل شوید. همچنین می توانید مکان فروسگاه اینترنتی خود را در گوگل مپ نیز ثبت نمایید.

  • پشتیبانی آنلاین فروشگاه اینترنتی داشته باشید

یکی از عواملی که به صورت غیر مستقیم بر فروش تاثیر دارد استفاده از روش پاسخگویی آنلاین است که این عامل می تواند بر سئوی فروشگاهی شما موثر و منجر به بهبود آن شود. از طرفی وقتی مشتری بداند که همیشه کسی برای پاسخگویی به مشکلات کاربران است اعتماد بیشتری به آن فروشگاه اینترنتی کرده و رغبت بیشتری به خرید پیدا می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *