شعار های تبلیغاتی گیرا و موثر برای فروشگاه های اینترنتی

موضوعات اصلی ذکر شده در این صفحه

شعار تبلیغاتی خوب ، از لازمه های کسب‌وکارهای موفق و مطرح است. حتما شعارهای جذاب و موثر برندهای دنیا به گوشتان خورده است و جذب آن‌ها شده‌اید. برندهای موفق از طریق شعار تبلیغاتی گیرا و موثر، باعث تاثیرگذاری بر ذهن مخاطب هدفشان می‌شوند و در نهایت فروش خود را افزایش می‌دهند. امروزه شعارهای تبلیغاتی فروشگاه‌های اینترنتی در محتواها و شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌شوند. برخی شعارهای تبلیغاتی واقعا محشر هستند و در جمله‌ای بسیار کوتاه، معنی بی انتهایی را به مخاطب منتقل می‌کنند. برخی دیگر هر دهه جایگزین و تعویض می‌شوند اما مهم این است، کسب‌وکارها شعار تبلیغاتی خود را با توجه به علاقه مردم و رضایت به محصول و خدماتشان انتخاب می‌کنند. اگر صاحب کسب‌وکار و فروشگاه اینترنتی هستید، با ما همراه باشید تا با دانستن ویژگی‌های یک شعار خوب و با الهام از برندهای معروف، شعار تبلیغاتی خود را بسازید. یافتن یک شعار خوب و موثر، به خصوص در موقعیت‌های پرفشار و بازار رقابتی امروز مسئله‌ای استراتژیک و سخت است. اگر به دنبال شعاری مناسب و موثر برای کسب‌وکارتان هستید، مجموعه مجریان وب متخصص در زمینه تبلیغات و رشد کسب‌وکارهای اینترنتی می‌تواند شما را یاری دهد.

مطلب پیشنهادی: استراتژی تبلیغات چیست ؟ 

شعار تبلیغاتی چیست؟

اگر بخواهیم شعار تبلیغاتی را به شما معرفی کنیم و بگوییم شعار تبلیغاتی چیست و چه تاثیراتی دارد، باید بگوییم شعار برای کسب‌وکار، یک عبارت کوتاه و توصیفی درباره شرکت شما است. کلمه شعار از کلمه گالیک اسکاتلندی به معنای “فریاد نبرد” گرفته‌ شده ‌است‌. شعار تبلیغاتی در یک جمله کوتاه، مجموعه‌ای از عقاید، ایده‌آل‌ها یا موضع اخلاقی شرکت را به نمایش می‌گذارد. شعار تبلیغاتی مناسب می‌تواند تمرکز شرکت شما را راهنمایی کند و تصویری از شرکت شما در ذهن عموم مردم ایجاد می‌کند. شعارهای تبلیغاتی باید موثر، کوتاه، جذاب و مناسب با محصول یا کمپینی باشند که کسب‌وکار می‌خواهد تبلیغ کند. شعار یک توصیف مختصر و قدرتمند است که اهداف شرکت شما را نشان می‌دهد و در نهایت باعث رشد کسب‌وکارتان می‌شود.

اهمیت شعار تبلیغاتی برای کسب‌وکارها

هنگامی که کسب‌وکار اینترنتی خود را راه می‌اندازید، مسائل بسیاری وجود دارند که باید با آنها کنار بیایید. شما باید یک طرح تجاری داشته باشید تا در دراز مدت موفقیت خود را حفظ کنید و همه چیز را به خوبی مدیریت کنید. در میان تمامی مشغله‌های کاریتان، فراموش نکنید تا مشتری نباشد کاری برای انجام دادن وجود ندارد و اگر تبلیغات موثری در فضای اینترنتی نداشته باشید، خبری از مشتری نیست‌، بنابراین یکی از مهم‌ترین مسائلی که یک مدیر همواره باید به آن توجه داشته باشد، یک استراتژی بازاریابی سالم است که شعار کسب‌وکار باید هسته اصلی این استراتژی باشد. از جمله اهمیت شعار تبلیغاتی برای کسب‌وکارها این است که می‌توانید بدون تحمل هزینه‌های مرتبط با یک آگهی تبلیغاتی کامل، از شعار به روش‌های مختلف استفاده کنید. بدون شعار کسب‌وکار، شرکت شما ممکن است نتواند باعث جلب توجه مشتریان شود و در رشد کسب‌وکارتان نتیجه منفی بگذارد. شعار تبلیغاتی، مانند لوگو و نام تجاری، یک مسئله حیاتی برای بقای برند شماست. برای پی بردن به اهمیت یک شعار خوب، باید قبول کنیم امروز در دنیایی زندگی می‌کنیم که با سرعت نور و از همه جا مورد بمباران اطلاعات قرار می‌گیریم. وب‌سایت‌ها، شبکه‌های اجتماعی، تلویزیون و بسیاری موارد دیگر ما را متقاعد می‌کنند تا از آنها محصولی را بخریم یا خدمات دریافت کنیم. حالا در این شلوغی اطلاعات، برندی موفق است که زحمت ما را کم کند و تنها با یک جمله به هدف بزند و نقش خیره‌کننده شعار تبلیغاتی در رشد کسب‌وکارها اینجا مشخص می‌شود.

 

مزایای شعار تبلیغاتی خوب برای کسب‌وکار

توجه داشته باشید از جمله مزایای شعار تبلیغاتی خوب برای کسب‌وکار این است که در میان شلوغی‌های دنیای امروز، به راحتی به ذهن سپرده می‌شود و مردم تا سال‌ها آن را به خاطر می‌آورند. داشتن شعار تبلیغاتی مناسب باعث ادامه پیدا کردن برنامه‌های تبلیغاتی در یک کمپین تبلیغاتی می‌شود. همچنین یک شعار تبلیغاتی موثر، به شکل یک عبارت قابل باور، قابل تکرار و به یادماندنی درمی‌آید و موجب گسترش تصویر برند می‌شود. شعار تبلیغاتی باعث به وجود آمدن تبلیغات دهان به دهان‌، بازاریابی ویروسی و تبلیغات مشتریان وفادار می‌شود. با ارائه‌ یک شعار تبلیغاتی مناسب، ویژگی‌های یک محصول در عبارتی کوتاه و جذاب، سریع‌تر به خاطر سپرده می‌شود. شعار تبلیغاتی موثر باعث می‌شود که انتظارات از کسب‌وکار بر مبنای صحیحی شکل بگیرد و ميتواند برای مدیر و کارمندان مانند یک چشم‌انداز باشد تا مسیر کسب‌وکار را فراموش نکنند. شعار تبلیغاتی میان برند، رسانه و مخاطب یک ارتباط درست برقرار می‌کند و میتواند کاستی‌ها و کمبود تبلیغات را جبران کند. شعار تبلیغاتی مشخص می‌کند که مشتری تا چه حد در سازمان شما مهم است و شما تا چه حد مشتری‌مدار هستید. شعار تبلیغاتی مشخص می‌کند که چشم‌انداز کسب‌وکار برای توسعه خدمات و محصولاتش، تا چه حد گسترده است. طراحی یک شعار حرفه‌ای می تواند محصول شما را در میان محصولات مشابه شرکت‌های رقیب متمایز نماید.

 

انتخاب یک شعار تبلیغاتی خوب

شما می‌توانید با توجه به نظر شخصی و با در نظر گرفتن نوع کسب‌وکار و محصولاتتان، شعار تبلیغاتی مناسب خود را انتخاب کنید. در انتخاب یک شعار تبلیغاتی خوب، هیچوقت مشتریان بالقوه را کنار نگذارید و فراموش نکنید گرفتن بازخورد از آنها بسیار ضروری است، زیرا آنها تجارت جدیدی را برای شما به ارمغان می‌آورند و دانستن اینکه چه چیزی آنها را مجذوب خود می‌کند، می‌تواند تفاوت قابل توجهی در سودآوری شما ایجاد کند. یک شعار تبلیغاتی می‌تواند جمله‌ای الهام‌بخش، انگیزشی یا چیزی جالب و به‌یادماندنی باشند. یک شعار می‌تواند به راحتی بر روی افراد تاثیر گذاشته و آنها جذب برند شما کند.

 

ویژگی‌های کلیدی یک شعار تبلیغاتی خوب

قبل از آنکه به ویژگی‌های کلیدی یک شعار تبلیغاتی خوب بپردازیم، لازم است بدانید شعارهای تبلیغاتی می‌توانند تنها کلماتی باشند که باعث فروش بیشتر شوند، اما یک شعار تبلیغاتی حرفه‌ای، کسب‌وکار شما را پس از چند دهه به‌یادماندنی می‌کند. اگر دقت کرده باشید بیشتر برندهای بزرگ و مطرح دنیا، از اسم برندشان در شعار خود استفاده نکرده‌اند، اما با این حال باز هم شعار آنها مختص خودشان است و تا شعار را می‌بینید یا می‌شنوید به یاد آن برند می‌افتید. شعار برندهای بزرگ، همیشه و در همه جا به کار می‌رود، زیرا شعار تبلیغاتی مثل سایه به نام شرکت وابسته است. شعار برندهای بزرگ در کارت ویزیت، تبلیغات چاپی، بروشورها، کاتالوگ‌ها، تابلوها، نامه‌های آنها و بسیاری موارد دیگر استفاده می‌شود. یک شعار تبلیغاتی، وقتی خوب و خفن است که اگر نام برند را از آن برداریم، باز هم ما را یاد آن برند بیندازد. همچنين شعارها باید جذاب باشند و توجه مخاطب را جلب کنند. یک شعار جذاب معمولا از ابزارهای شاعرانه مانند قافیه یا همخوانی استفاده می‌کند. جالب است بدانید این شعارها پس از یک یا دو بار شنیدن، فراموش‌نشدنی می‌شوند. در ادامه به ویژگی‌های کلیدی یک شعار تبلیغاتی موثر می‌پردازیم.

۱. خلاقیت را فراموش نکنید

شعارهای خلاقانه روش جدیدی را برای فکر کردن مشتریان در مورد محصول، خدمات یا تجربه ایجاد می‌کنند. این نوع از شعارها بر چیزی خاص در مورد محصول تأکید می‌کنند یا عناصری را که برای مشتریان ممکن است جالب باشد برجسته می‌کنند. علاوه بر این، شعار شما باید پیامی متمایز را به مخاطبان منتقل کند تا شما در بین دیگر افراد متمایز شوید. به‌کاربردن خلاقیت به طور موثر در شعارهای تبلیغاتی همیشه مورد توجه رسانه‌های اجتماعی قرار گرفته است، بنابراین خلاقیت را فراموش نکنید.

۲. یک شعار تبلیغاتی حرفه‌ای به یاد می‌ماند

یک شعار تبلیغاتی حرفه‌ای، باید ارزش تکرار کردن طی سال‌ها را داشته باشد. اگر به دوران کودکی خودمان فکر کنیم، حتما تعدادی پیام‌ بازرگانی به یاد می‌آوریم که در ذهنمان مانده است. شاید همین الان به یاد یکی از آن شعارها افتاده باشید، چرا‌که یک شعار تبلیغاتی حرفه‌ای به یاد می‌ماند. معمولا هر چیزی که حالت شعر داشته باشد بهتر در ذهن شنونده می‌ماند. شعارهای ماندگار جهان بیشتر از یک جمله نیستند. هرچه شعار کوتاه تر باشد، راحت‌تر به خاطر سپرده می‌شود.

۳. یک شعار تبلیغاتی مناسب تشخیص داده می‌شود

یک شعار بی‌نقص به سرعت قابل تشخیص است و مخاطبان به راحتی منظور آن را می‌فهمند. واضح بودن و عدم پیچیدگی باعث می‌شود یک شعار تبلیغاتی مناسب تشخیص داده شود و نیازی به فکر کردن نداشته باشد. در دنیای پرسرعت امروز، تقریبا تمامی افراد به دنبال راحتی هستند و چیزی که برایشان نامفهوم باشد را در نگاه اول رها می‌کنند. شعار باید چندکلمه‌ای، مختصر و گیرا باشد تا بتواند در تبلیغات نقش مؤثری ایفا کند.

۴. یک شعار تبلیغاتی منحصربه‌فرد، برند شما را متمایز می‌کند

همانطور که میدانید رقبای شما در بازار زیاد هستند، بنابراین باید برتری برند خود را نسبت به آنها مشخص کرده و آن را در شعار خود برجسته کنید. یک شعار منحصربه‌فرد  بسازید تا از دیگر رقبا تشخیص داده شوید. یک شعار تبلیغاتی منحصربه‌فرد، برند شما را متمایز می‌کند. یک هویت منحصر بفرد بیشتر در ذهن مخاطبان شما می‌ماند. شعارهای تبلیغاتی شرکت‌های بزرگ، هیچکدام شبیه یکدیگر نیست چون هر کدام ارزشی متفاوت برای مشتری ایجاد می‌کنند .

۵. یک شعار تبلیغاتی حرفه‌ای، احساس خوبی به مخاطب می‌دهد

در شعارهای تبلیغاتی برندهای بزرگ، هیچ شعاری وجود ندارد که معنای بدی داشته باشد یا کلمات بدبینانه در آن استفاده شده باشد. بهترین شعارها آنهایی هستند که انرژی مثبت منتقل می‌کنند و بر مخاطب تاثیر مثبت می‌گذارند. یک شعار تبلیغاتی حرفه‌ای، احساس خوبی به مخاطب می‌دهد و از همین طریق باعث جذب او می‌شود.

 

الهام گرفتن از شعارهای تبلیغاتی شرکت‌های بزرگ دنیا

برای اینکه بتوانید شعاری خوب و به‌یادماندنی داشته باشید، می‌توانید از شعار شرکت‌های معروف و بزرگ الگو بگیرید. الهام گرفتن از شعارهای تبلیغاتی شرکت‌های بزرگ دنیا به شما کمک می‌کند از شعارهای هوشمندانه، گیرا و جذاب آنها استفاده کنید. در ادامه به ۲۰ مورد از شعارهای برنده‌ای بزرگ می‌پردازیم.

  1. دیزنی : شادترین مکان روی زمین.
  2. نایک : فقط انجامش بده.
  3. مک دونالد : من آن را دوست دارم.
  4. فولکس واگن بیتل : کوچک فکر کنید.
  5. فورچن (Furtune) : برای افرادی که تغییر را رقم خواهند زد.
  6. کلوین کالین (calvin klein) : بین عشق و دیوانگی، وسواس است.
  7. دیبیرز (debeers) : الماس همیشگی است.
  8. هاینز (heinz) : خوراک لوبیا یعنی خوراک لوبیای هاینز
  9. دومستوس (domestos) : میکروب‌ها را زنده نمی‌گذارد.
  10. بی ام دابلیو (BMW) : لذت محض رانندگی.
  11. نوکیا (Nokia) : ارتباط دادن مردم
  12. یوتیوب (You Tube) : خودتان را پخش کنید
  13. پاناسونیک (Panasonic) : ایده‌هایی برای زندگی
  14. اپل ( Apple) : متفاوت بیندیش
  15. تسکو (Tesco) : همه کمک‌های کوچک
  16. بوش (Bosch ) : بهتر است پول خود را از دست بدهیم تا اعتماد و اطمینانی که مشتری به ما می‌کند را از دست دهیم
  17. فیسبوک (Facebook) : با مردم در زندگی خود سهیم باشید و اشتراک بگذارید.
  18. مایکروسافت (Microsoft) : استعداد شما، علاقه‌ ما.
  19. مسترکارت ( MasterCard) : چیزهایی هستند که با پول نمی‌توان خرید، برای هر چیزی غیر از اینها، مسترکارت وجود دارد
  20. رد بول ( Red Bull) : ردبول به شما بال می‌دهد

 

نتیجه‌گیری 

شعار تبلیغاتی خوب، یکی از اصول بازاریابی کسب‌وکارها است که نتایج درخشانی برای رشد کسب‌وکارها دارد. اگر عاشق برند خاصی هستید، شاید شعار آن برند در ذهن شما مانده باشد یا با دیدن آن، به یاد برند محبوب خود بیفتید. شعارها اگر به صورت حرفه‌ای طراحی شده باشند، متناسب با مخاطب و اهداف کسب‌وکار شکل گرفته‌اند. شعارهای تبلیغاتی، با جمله‌ای کوتاه، مفهومی واضح و معنی‌دار ارائه می‌دهند و باعث احساس خوب در مخاطب می‌شوند. همچنین شعارهای تبلیغاتی باید جذاب و خلاقانه باشند تا باعث جلب توجه مخاطب شده و از این طریق میران فروش محصول یا ارائه خدمات را افزایش دهند. فروشگاه‌های اینترنتی می‌توانند شعارهای تبلیغاتی خود را از طریق محتواهای سایت و رسانه‌های اجتماعی به نمایش بگذارند و به سرعت بر سر زبان‌ها بیفتند. اگر به دنبال یک شعار تبلیغاتی مناسب برای کسب‌وکارتان هستید، می‌توانید از شعارهای شرکت‌های بزرگ الهام بگیرید اما با توجه به دنیای رقابت امروز، طراحی یک شعار تبلیغاتی حرفه‌ای و موثر، می‌تواند تاثیر بسزایی در رشد کسب‌وکارتان بگذارد. مجموعه مجریان وب با بیش از ۲۰ سال سابقه درخشان، می‌تواند شما را در طراحی شعار تبلیغاتی گیرا و موثر ، تبلیغات و بازاریابی ، طراحی سایت و بهینه سازی سایت و … یاری دهد. برای مشاوره با متخصصان مجموعه مجریان وب از طریق شماره ۰۲۱۲۲۹۲۵۶۰۲  تماس حاصل فرمایید.

مطلب پیشنهادی: متن تبلیغات لباس

سوالات متداول

۱. شعار تبلیغاتی چیست؟

عبارتی کوتاه که به توصیف برند و کسب‌وکار می‌پردازد و تصویری از آن برند در ذهن مخاطب ایجاد می‌کند.

۲. ویژگی‌های کلیدی یک شعار تبلیغاتی مناسب چیست؟

جذاب و گیرا، خلاقانه، به‌یادماندنی، واضح و معنی‌دار، ایجاد احساس خوب در مخاطب، ایجاد تمایز برند در دنیای رقابت

۳. اهمیت شعار تبلیغاتی برای کسب‌وکارها در چیست؟

یکی از مهم‌ترین مسائلی که یک مدیر همواره باید به آن توجه داشته باشد، یک استراتژی بازاریابی سالم است که شعار کسب‌وکار باید هسته اصلی این استراتژی باشد و با طراحی حرفه‌ای شعار تبلیغاتی باعث رشد کسب‌وکار در فضای اینترنتی شود.

۴. چرا باید شعارها کوتاه، ساده و واضح باشند؟

امروزه در میان شلوغی اطلاعات، برندی موفق است که با طراحی حرفه‌ای شعار تبلیغاتی، زحمت ما را کم کند و تنها با یک جمله به هدف بزند. شعارهای کوتاه راحت‌تر در ذهن می‌مانند و اگر نامفهوم باشند، موردتوجه مخاطب قرار نمی‌گیرند.

۵. با دیدن شعار تبلیغاتی فقط انجامش بده، به یاد کدام برند می‌افتید؟

نایک

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *