چگونه اینماد برای سایت بگیریم؟+ مدارک لازم

موضوعات اصلی ذکر شده در این صفحه

اینماد یا نماد اعتماد الکترونیکی چیست؟

اینماد سایت یک نماد است که نشان از اصالت کسب وکار اینترنتی است. یعنی اگر شما بتوانید برای سایت خود اینماد دریافت کنید مشتریان میتوانند با خیال راحت و بدون استرس از شما خرید کنند. اکثر ما تجربه خرید اینترنتی را داشته ایم و درک استرس و نگرانی قبل از خرید را داریم. منطقی است که همه افراد برای پول خود نگران باشند و برای اینکه سرشان کلاه گذاشته نشود از هر سایتی اقدام به خرید نکنند. خرید اینترنتی تا حدود زیادی برای ما ریسک محسوب میشود و در ما دودلی های زیادی ایجاد میکند. حال اگر یک سایت دارای نماد اینماد باشد همه ما میتوانیم با خیال راحت خرید هایمان را ثبت کنید. اما اینکه اینماد چیست و چگونه میتوان آن را دریافت کرد در ادامه مقاله بدان خواهیم پرداخت. پس تا انتهای مقاله با ما باشید.

این نشان میدهد کسب و کار شما از طرف مرکز توسعه تجارت الکترونیکی تایید شده است. این نماد بدان معنی است که بیزینس شما دارای صلاحیت بوده و احراز هویت در طراحی فروشگاه اینترنتی شما صورت گرفته است. با این نماد تمامی خریداران میتوانند با خیال راحت از سایت شما خرید کنند. همین اعتبار و اعتماد سبب بالا رفتن فروش شما خواهد شد. اما گرفتن این نماد شامل مراحلی است که لازم است حتما آن را انجام دهید. شاید جالب است بدانید برخی از سایت ها دوره ای به عنوان دریافت اینماد طراحی کرده و به فروش میرسانند. این در حالی است که مراحل گرفتن اینماد کار بسیار ساده ای است که میتوان به راحتی آن را فرا گرفت. از این رو ما تصمیم گرفتیم در این بخش به توضیح دادن مرحله به مرحله گرفتن نماد اعتماد الکترونیکی بپردازیم. پس تا انتها با ما باشید.

 

 

 

انواع لوگوی اینماد

اعتبار و درجه کیفیت یک سایت از روی ستاره های اینماد سایت مشخص میشود. هر چه تعداد ستاره ها بیشتر باشد یعنی کیفیت و اعتبار سایت بسیار بالاتر خواهد بود. در ادامه به انواع لوگوی نماد اعتماد الکترونیکی خواهیم پرداخت. پس با ما باشید:

نماد موقت: نماد موقت میتواند باعث افزایش سرعت در دریافت نماد اعتماد الکترونیکی باشد. معمولا نماد موقت به سایت هایی داده میشود که دارای حداقل ترین معیارهای ممکن باشد.

نماد دائم یک ستاره: پس از آنکه یک فروشگاه نماد موقت را دریافت کرد، یعنی توانسته بلیط دریافت نماد دائم را داشته باشد. برای دریافت این نماد با یک سری مراحل صورت گیرد تا فرد صلاحیت داشتن این نماد را داشته باشد. که البته مراحل را در قسمت های بعدی توضیح خواهیم داد.

نماد دائم دو ستاره: نماد دو ستاره تفاوت چندانی با نماد یک ستاره ندارد. تنها تفاوت نماد تک ستاره و دو ستاره در آن است که نماد دو ستاره دارای گواهی امنیت SSL است.

 

 

دردسر دریافت اینماد چیست؟

دریافت اینماد سایت دردسر زیادی ندارد. فقط کافیست تمامی مراحل آن را انجام دهید تا کاندید دریافت آن باشید.

  • یکی از مشکلاتی که در این مسیر وجود دارد آن است که یک زمان مشخصی صرف تایید شماره تلفن، آدرس، استعلام صلاحیت فردی و محل فعالیت کسب و کار اینترنتی خواهد بود. در صورتی که تمامی اطلاعات خواسته شده داده شود و تمامی نواقص رفع شود. این زمان چیزی بین 7 تا 10 رو طول میکشد.
  • هزینه هایی که برای دریافت این نماد صرف میشود بسیار مناسب است. درواقع برای دریافت بسته ای شامل تعهد نامه 35 هزارتومان خواهد بود. از طرفی هزینه هایی بابت دفتر اسناد رسمی نیز صرف میشود.
  • لازم به ذکر است که نیاز به حضور فیزیکی شما برای دریافت این نماد نخواهد بود. فقط لازم است مدارک لازم را به دفتر اسناد رسمی ببرید و پس تایید آن ها را پست کنید. پی هیچ گونه مراجعه حضوری پاسخ داده نمیشود.

 

 

 

برای دریافت اینماد چه شرایطی لازم است؟

برای دریافت اینماد سایت مراحل زیر را اجرا کنید:

  • نماد اعتماد الکترونیکی فقط به سایت هایی داده میشود که خرید و فروش در آن صورت میگیرد. پس اگر هیچ گونه خرید و فروشی در سایت شما صورت نمیگیرد این نماد به شما تعلق نخواهد گرفت.
  • از شرایط مهم دریافت اینماد آن است که عکس تمامی محصولات و قیمت و مشخصات آن در سایت ذکر شود. از طرفی ارائه اطلاعات مربوط به خرید به شکل پیش فاکتور لازم و ضروری است.
  • لازم است که امتیاز دامنه به اسم خود شخص درخواست دهنده باشد. لازم است که از اطلاعات فردی که صاحب دامنه است در سایت Whois ثبت شود. لازم است پس از آن که وارد سایت مورد نظر شدید از قسمت سرچ نام دامنه خود را در آن تایپ و سرچ کنید.
  • برای آنکه نماد مورد نظر را دریافت کنید لازم است شما از طرف پلیس ناظر بر اماکن عمومی ناجا تایید صلاحیت شوید.
  • برای آن که نماد اعتماد الکترونیکی به شما تعلق بگیرد لازم است حداقل 18 سال سن داشته باشید.

 

 

مدارک مورد نیاز برای دریافت اینماد سایت

برای دریافت اینماد سایت لازم است مدارکی را ارائه دهید که در ادامه بدان خواهیم پرداخت:

متقاضیان حقیقی:

  • تصویری از مجوز فعالیت
  • یک تعهد نامه از شخص حقیقی

متقاضیان حقوقی:

  • تصویری از اصل شناسنامه
  • تصویری از آگهی روزنامه رسمی
  • تصویری از مجوز یا پروانه فعالیت

نحوه ثبت نام برای دریافت اینماد

  • برای ثبت نام برای دریافت اینماد سایت کافیست به سایت https://reg.enamad.ir/Panel مراجعه کنید و نحوه دریافت نماد را به شکل حقیقی یا حقوقی انتخاب کنید.
  • در این مرحله کافیست به بخش تکمیل اطلاعات بروید و اطلاعات خواسته شده را وارد نمایید.
  • پس از تکمیل اطلاعات به بخش بعدی هدایت میشوید. در این بخش لازم است اسکنی از مدارک خواسته شده را آپلود کنید.
  • در مرحله بعدی لازم است نوع کسب و کار خودتان را وارد سایت کنید.
  • فرم نظر سنجی را پر کرده و وارد مرحله بعدی شوید.
  • در این مرحله تمامی لازم است تمامی اطلاعات وارد شده را چک کنید و از صحت آن مطمئن شوید.
  • لازم است مدارک فیزیکی را کامل کرده و و به سازمان توسعه تجارت الکترونیکی ارسال کنید. آدرس این مرکز: تهران- به صندوق پستی 14155-6385 است و در نهایت کد مرسوله را برای کارشناسان ارسال نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *