طراحی سایت شرکتی چیست و چه ویژگی هایی باید داشته باشد ؟

موضوعات اصلی ذکر شده در این صفحه

دلایل اهمیت طراحی سایت

طراحی سایت چیست ؟ و طراحی سایت شرکتی باید چه ویژگی هایی داشته باشد ؟ با طراحی سایت شرکتی برای خود اعتبار بخرید! یکی از دلایل اساسی که سبب اهمیت طراحی سایت در کسب و کارها می‌شود، افزایش اعتبار است. همانطور که میدانید، امروزه مشتریان و مخاطبین، بیش از پیش برای یافتن خدمات و محصولات مورد نظرشان در اینترنت جستجو می‌کنند. در این صورت شما با داشتن یک نمونه سایت شرکتی یا فروشگاهی، اعتبار جدیدی در میان رقبا و مخاطبین به دست می‌ آورید. بدون داشتن وب‌ سایت، مشتریان زیادی به سمت رقیب های شما، که در حوزه کاری شما فعالند، خواهند رفت.

 

  • دسترسی به خدمات و محصولات در هر زمان

یکی از مهم‌ ترین گزینه‌ هایی که باعث اهمیت طراحی سایت در کسب و کارها میشود، از بین رفتن محدودیت زمانی برای دسترسی، مشاهده و حتی خرید محصولات است. زمانی که برای کسب و کار خود وب سایت راه اندازی میکنید، در هر ساعتی از شبانه روز در دسترس مشتریان خود قرار دارید و آن‌ها میتوانند در هر زمانی که بخواهند ، نمونه کارهایتان را ببینند و به آن‌ها دسترسی داشته باشند .

  • امکان نمایش نمونه کارهای بیشتر

زمانی که شما یک سایت اختصاصی برای کسب و کار خودتان داشته باشید، میتوانید در آن به صورت نامحدود تجربیات و نمونه کارهای خود را با دیگران به اشتراک بگذارید.

  • وب ‌سایت نشانه ‌ی مهارت شماست !

داشتن وب‌ سایت برای هر کسب و کاری، نشانه میزان مهارت آن فروشگاه یا شرکت است! در حقیقت، اگر نتوانید یا نخواهید برای خود یک وب ‌سایت داشته باشید، در این صورت متوجه میشوید که مخاطبین شما تصور می‌کنند در حوزه کاری خود ضعیف هستید . به همین دلیل اولین لازمه پیشرفت شما در شغل تان، راه اندازی یک وب ‌سایت حرفه‌ای است.

  • تبلیغات و بازاریابی مناسب

برای این که سایت اختصاصی خود را داشته باشید، نیاز به سه مؤلفه ی اصلی دارید. این سه مؤلفه متشکل از: هاست، دامنه و طراحی سایت می‌باشد. به طور کلی در ابتدای راه، خرید هاست و دامنه هزینه زیادی ندارد و تنها نیاز به تمدید سالانه است. اما بیشترین بخش هزینه، صرف طراحی سایت می‌شود. خوب است بدانید که این هزینه نیز فقط یک ‌بار پرداخت می‌شود. بنابراین با یک هزینه منطقی و مقرون به صرفه، صاحب سایتی میشوید که منبع درآمد زایی شماست و از آن میتوانید برای بازاریابی و تبلیغات کسب و کار سنتی خود نیز بهره ببرید . لازم به ذکر است که اکثر صاحبان کسب و کارهای آنلاین، با تلاش خود توانسته ‌اند در همان ماه ‌های اول، هزینه صرف شده برای طراحی سایت را به دست آورند.

 

 

مزایای سایت شرکتی

امروزه با توجه به کارکرد گسترده ‌تر فضای اینترنت در کارهای روزمره زندگی، دسترسی ساده و سریع عموم افراد به اینترنت و افزایش سرعت آن نسبت به گذشته و همچنین افزایش بیش از پیش گوشی‌ های موبایل هوشمند با ارائه بسته های متنوع اینترنت از سوی اپراتور ها، به راحتی میتوان از این شرایط و امکانات به وجود آمده در جهت پیشبرد اهداف کسب و کارها استفاده کرد. اکثریت افراد برای یافتن نیازهای کالایی و خدماتی خود از فضای اینترنت کمک می‌گیرند. به این صورت که شاید اغلب برای یافتن کالا یا خدماتی، با یک جستجوی ساده در اینترنت و در موتور های جستجویی مانند گوگل، به دنبال کسب اطلاعات، مشخصات و محدوده قیمتی محصول یا خدمت مورد نظر هستند . پس امروزه داشتن یک سایت شرکتی برای تمام کسب و کارها و برند ها یک نیاز ضروری است . که به کمک این سایت به معرفی برند و کسب و کار خود پرداخته و خود را در معرض دیده شدن و شناخته شدن قرار دهند. همچنین، محصولات، خدمات و نمونه کارهای خود را معرفی کرده و با مخاطبان و مشتریان به تبادل نظر بپردازند.

اما داشتن یک سایت شرکتی دارای مزایای بسیاری است که به چند مورد مهم اشاره میکنیم:

  1. کاهش هزینه ‌های تبلیغاتی
  2. سایت شرکتی همیشگی است
  3. دسترسی 24 ساعته و همیشگی
  4. ایجاد ارتباط با مخاطبان و مشتریان در جهت شناخت نیازهای آنان
  5. جلب اعتماد مشتریان
  6. قابلیت دسترسی ساده برای کاربران
  7. افزایش اعتبار برند
  8. بازاریابی و تبلیغات برای محصولات و خدمات شرکت
  9. دسترسی 24 ساعته و همیشگی

یک سایت شرکتی، به دلیل دسترسی عموم مردم جهان به فضای اینترنت، همیشه و 24 ساعته در دسترس عموم قرار داریم. به این صورت که کسب و کار ما برای شناخته شدن و معرفی محصولات و خدمات، به یک زمان و یا مکان فیزیکی خاصی محدود نبوده و با وجود قوانین کسب و کارهای اینترنتی مانند «اینماد سایت» و نیز شرکت‌های بزرگ پست و حمل و نقل، با اطمینان و به راحتی میتوان به محصولات و خدمات مورد نظر دست یافت.

  • جلب اعتماد مشتریان

قطعاً کسب اعتماد مخاطبان و مشتریان، مهمترین عامل در موفقیت کسب و کارها است. داشتن یک سایت شرکتی قوی با طراحی حرفه‌ای و زیبا می‌تواند در جلب اعتماد مشتریان، بسیار مؤثر باشد. همچنین باید با فعال بودن در بخش «تماس با ما»، «پرسش و پاسخ» و «نظرات»، پاسخگوی مخاطبان بود، چرا که پاسخگویی و احترام به نظر و انتقاد آن‌ها در جلب اعتماد شان تأثیرگذار است. پس از جلب اعتماد، نرخ تبدیل و فروش افزایش یافته و همچنین به اشتراک گذاری محتواهای موجود سایت در فضای مجازی به خصوص شبکه‌های اجتماعی، بسیار رایج خواهد بود؛ که این امر نیز، در شناخت برند و افزایش مشتری تأثیر بسیار زیادی خواهد داشت.

  • قابلیت دسترسی ساده برای کاربران

امروزه برای تبلیغ کسب و کار و همچنین معرفی محصولات و خدمات، داشتن یک سایت شرکتی بزرگترین مزیت است . چرا که اغلب افراد، کارهای خود را با گوشی موبایل هوشمند و در بستر اینترنت انجام میدهند که با داشتن یک سایت شرکتی خوب، میتوان امیدوار بود که مخاطبان به آسانی و بدون مراجعه به جای خاصی میتوانند برند ما را دیده و از محصولات و خدمات مان مطلع شوند. البته در طراحی سایت شرکتی باید دقت نمود تا سازگاری طراحی سایت با موبایل رعایت شده باشد و به صورت کامل نمایش داده شود.

  • کاهش هزینه‌ های تبلیغاتی 

سایت شرکتی با سایت فروشگاهی متفاوت است و اصولا در سایت شرکتی فروشی اتفاق نمی ‌افتد. اما در این سایت میتوان با کمترین هزینه نسبت به انواع تبلیغات چاپی و غیر چاپی قراردادی، کسب و کار خود را معرفی کرده و بیشتر دیده و شناخته شد. در بخش «درباره ما» تاریخچه و رزومه کاری خود را بیان میکنیم. همچنین در این سایت محصولات و خدمات خود را معرفی کرده و ویژگی‌ های آن‌ها را بیان میکنیم، که این تبلیغات نیز با کمترین هزینه اتفاق می‌افتند؛ چرا که هزینه راه ‌اندازی و نگهداری یک سایت، بسیار کمتر از سایر انواع تبلیغات قراردادی است.

  • سایت شرکتی همیشگی است

سایت شرکتی بر خلاف سایر انواع تبلیغات قراردادی، مادام ‌العمر و همیشگی است؛ چرا که در سایر انواع تبلیغات، براساس قرارداد و با توجه به مبلغ قرارداد، یک محدودیت زمانی برای تبلیغات وجود خواهد داشت که در سایت شرکتی خودمان، این محدودیت زمانی وجود ندارد.

  • آسان بودن در بازاریابی

واضح است که تبلیغات در دنیای دیجیتال راحت تر، پر بازده ‌تر و سریعتر است. همچنین با استفاده از خدمات آنلاین، مانند گوگل  و بهینه سازی سایت میتوانید رونق بیشتری به کسب و کارتان دهید. خدمات گوگل این فرصت را در اختیار تان میگذارد که با پرداخت هزینه و شارژ حساب کاربری تان بتوانید به وسیله کلمات کلیدی در صفحه نخست جستجوی گوگل قرار بگیرید. تا زمانی که حساب کاربری تان اعتبار داشته باشد، این شیوه تبلیغاتی نیز ادامه دارد و اینگونه کاربران بیشتری از سایت شما بازدید می‌کنند. لازم به ذکر است که گوگل یکی از چندین راه بازاریابی در دنیای وب است و به غیر از آن میتوان از روش‌های بسیاری برای بازاریابی استفاده کنید.

 

 

مراحل طراحی یک سایت

برای طراحی صفر تا صد یک سایت طی کردن یک سری مراحل الزامی است. همه ی شرکت های طراحی سایت برای خود روال های تعیین شده ای دارند. به طور کلی طراحی سایت شامل مراحل زیر است.

  1. درخواست و سفارش طراحی وب سایت به پیمانکار توسط مشتری
  2. طراحی یک نمونه بر مبنای نوع کار شما و رنگ سازمانی شما
  3. بیان کردن نظرات خود
  4. تایید کارفرما
  5. طراحی اولیه سایت توسط شرکت پیمانکار
  6. برطرف کردن ایرادات توسط کارفرما
  7. ورود اطلاعات

 

 

منو های اصلی سایت :

منو اصلی سایت شرکتی شامل 6 صفحه اصلی می‌باشد که اصولا باید در همه سایت‌ های شرکتی وجود داشته باشد که در زیر به طور مختصر هر یک از آن‌‌ها را توضیح میدهیم.

  • صفحه نخست

صفحه نخست، اولین صفحه ‌ای است که کاربر مشاهده می‌کند بنابراین با قرار دادن لوگو شرکت، بهترین نمونه کارها، اطلاعات تماس و تصاویری از شرکت در این صفحه می‌توانیم در یک نگاه، معرفی کلی از شرکت ارائه دهیم.

  • صفحه نمونه کارها

در این بخش نمونه کارهای شرکت طبق یک دسته بندی منظم و سلسله مراتب وجود دارند که با استفاده از این صفحه و طی حداکثر 3 کلیک میتوان به جزئیات بیشتر هر یک از نمونه کارها دسترسی پیدا کرد.

  • صفحه تماس با ما

طراحی صفحه تماس باید به شکلی انجام شود که کاربر به راحتی و در کمترین زمان ممکن، قادر به برقراری ارتباط با شما باشد. در این صفحه تمامی راه‌ های ارتباطی با شرکت قرار داده می‌شود که این راه‌ های ارتباطی می‌تواند شامل شماره‌ های تماس، آدرس و نقشه ی شرکت، زمان پاسخگویی به تماس ‌ها و حضور در شرکت باشد.

  • صفحه درباره ما

این صفحه حاوی اطلاعات و توضیحاتی درباره شرکت یا سازمان مثل رزومه، نوع فعالیت، موفقیت های سابق و اهداف و برنامه‌‌های آن می‌باشد. علاوه‌ بر این میتوان در بخشی دیگر از همین صفحه، اعضای شرکت را بر اساس رتبه ‌هایی که در شرکت دارند، دسته بندی کرده و تصاویر اعضا را نیز در این صفحه قرار داد.

  • صفحه گالری تصاویر

در صفحه گالری تصاویر میتوان تصاویر مربوط به انواع مجوز ها و یا تصاویر محصولات و خدمات شرکت و غیره را قرار داد.

  • صفحه اخبار

این صفحه شامل اخبار و اطلاعیه های مربوط به شرکت و خدمات و فعالیت‌ های آن‌ها است.

  • صفحه مقالات

در این صفحه می‌توانیم انواع مقالات مرتبط با نوع فعالیت ‌های سازمان را طبق دسته بندی مشخص و اصولی قرار دهیم.

 

 

آیا سایت باعث برند سازی میشود ؟

بطور کلی برند سازی به مجموعه اقداماتی گفته میشود که در شکل دهی و ایجاد یک تصویر از شرکت شما در ذهن و دید مخاطب، کمک میکند. برند سازی هرگز کار پیچیده ای نیست . شما براحتی می توانید، با طراحی سایت شرکتی حرفه ای و نمایش محصولات خود، و طراحی تبلیغات حرفه ای و ترفیع محصولات و خدمات تان، و با انتخاب رنگ های خاص خود که شرکت تان را تداعی کند، و مهمتر از همه طراحی یک لوگو انحصاری، و برجسته کردن آن از طریق شبکه های اجتماعی امروزی برند سازی برای شرکت خود را شروع کنید. به همین سادگی، شما از طریق برند سازی در ذهن مخاطب خود باقی خواهید ماند. در حقیقت برند سازی باعث میشود که شما تجربه ای مثبت و منحصر به فرد را برای مصرف کنندگان تان ایجاد کنید تا آنها هیچ گاه نتوانند نام برند شما را فراموش کنند. و عدم توجه به اصول برند سازی میتواند تجربه ای منفی و ناخوشایند را در ذهن مشتری ایجاد کند، که مسلما شما خواستار آن نیستید. برندینگ بطور ساده ” انتخاب یک نام، سمبل و یا طراحی مشخصی از یک محصول یا خدمات است که شما را از سایر محصولات و خدمات مشابه متمایز میکند. زمانی که مخاطب نام مجموعه ما را در موتور جستجوی گوگل جستجو می کند ، برند ثبت شده ما در گوگل برایشان نمایش داده می شود .

 

 

چه اطلاعاتی از برند شما می آید :

  • تصویر آرم سازمان شما
  • توضیحاتی درباره سازمان شما
  • زیر شاخه کردن وب سایت شما بر اساس بیشترین بازدید ها
  • روشهای دسترسی به سازمان شما شامل آدرس تلفن ، سایت ، ایمیل
  • لینک شبکه های اجتماعی شما فیسبوک ، تلگرام و اینستاگرام
  • ساعات رسمی ارائه خدمات شما به مخاطبان
  • روزهای تعطیل سازمان شما طبق تقویم رسمی کشور ، موقعیت نقشه سازمان شما

زمانی که شما محصولی را دارید کار بسیار سخت است چرا که مانند محصولات شما را تعداد رقبای زیادی نیز دارند . شما با طراحی سایت مخصوص خودتان میتوانید برند خود را معرفی کنید و هر چقدر که سایت شما حرفه ای تر باشد به شناخت شما بیشتر کمک میکند .

 

 

مزایای ثبت برند محصولات:

  • کم هزینه ترین شیوه متمایز بودن
  • پر کاربردی ترین شیوه تبلیغات
  • اثرگذار ترین اثر پذیری بر احساس مخاطب
  • جلوگیری از وجود کالاهای تقلبی با نام برند شما
  • اعتبار سنجی در گوگل و در نتیجه اعتبار آفرینی بر جامعه
  • قابلیت نظر دهی مردم در صفحه اول گوگل
  • افزایش رتبه و جایگاه وب سایت در جهان

 

 

ثبت برند شخصی :

می توانید با ثبت برند نام خود در گوگل ، به نام و نام خانوادگی خود یک اعتبار بین المللی و جهانی بدهید .قرار نیست شما حتما معروف باشید بلکه با هر دانش و علمی و جایگاهی می توانیم ارزش آفرینی در ثبت گوگل برای تان انجام دهیم .

 

 

ثبت برند یک شرکت در گوگل

اگر شما محصولی دارید بهتر است که آن محصول در گوگل ثبت شود . و هنگام جست و جو کردن افراد در گوگل با زدن نام محصول شما سایت شما برای آن ها می اید و لوگوی شما و محصول شما و همچنین نام برند شما را خواهند دید و با آن آشنا خواهند شد به این فرایند ثبت برند در گوگل میگویند .

 

 

چند روش درآمد زایی از گوگل

راه اول کسب درآمد با سایت : تبلیغات

در عصر حاضر تبلیغات بخشی از بازاریابی است و تاثیر زیادی در پذیرش آن محصول و خدمات از سوی مخاطبان دارد.

خیلی ‌ها با تبلیغ مخالفند در حالی که به نظرم ما هر محصول خوبی که از آن استفاده میکنیم برگرفته از همین روش‌های ترویج و ترغیب است.

ما با طراحی سایت شرکتی پر بازدید در یک حوزه یا در بخش ‌های مختلف با اطلاع رسانی درست سایتی را میسازیم.

بعد هم می‌توانیم در شروع با عضویت در شبکه‌های تبلیغاتی ایرانی مختلف کد تبلیغات های مختلف را در صفحه های وب‎سایت ‌مان به نمایش بگذاریم.

البته روش‌های زیادی برای تبلیغات در این شبکه‌ ها طراحی شده است که هر کدام درآمد خاص خودش را دارد.

شاید تفاوت چندانی در اختصاص درآمد به شما نداشته باشند.

اما صد در صد هر کدام معیارهای مختلفی را برای ارایه تبلیغ در سایت شما دارند.

 

 

راه دوم کسب درآمد از سایت شخصی: ارائه خدمات 

در این چند سال اخیر، افراد و شرکت‌های مختلفی از طریق ارائه خدمات به صورت آنلاین کسب درآمد اینترنتی دارند.

از جمله این خدمات می توان به فروش هاست و دامین، تبلیغات گوگل، پنل ارسال اس ام اس، طراحی سایت، طراحی اپلیکیشن، سئو، طراحی کمپین تبلیغاتی، اینستاگرام مارکتینگ و غیره اشاره نمود.

در همه این خدمات شما نیاز به ترافیک هدفمند در وب ‌سایت خود دارید.

 

 

راه سوم کسب درآمد با سایت : فروش فایل 

حتما با سایت هایی که از راه فروش فایل های آموزشی کسب درآمد می کنند آشنایی دارید!

شما هم می توانید از طریق فروش فایل های مختلف کسب درآمد کنید.

فروش کالا را نیز فراموش نکنید! سایت هایی فروش کالا ماهانه درآمد بالایی از طریق فروش کالاهای خود دارند.

 

 

 

 

هزینه طراحی سایت شرکتی

هر چقدر که سایت شما حرفه ای تر و بهتر باشد و بخواهید مشتری زیادی به همراه داشته باشد

هزینه ی آن نیز بیشتر میشود .

در واقع هزینه ی طراحی سایت بستگی به کیفیت سایت دارد .

برای حساب هزینه طراحی سایت، ابتدا باید به این سوالات پاسخ دهید که:

برای وبسایت خود چه امکاناتی در نظر دارید؟

وجود سایت، چه کاربردی برای کسب و کار شما دارد؟

آیا نیاز به پوسته اختصاصی دارید؟

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *