باز طراحی سایت چیست ؟ +مواردی که باعث باز طراحی سایت می شود

موضوعات اصلی ذکر شده در این صفحه

هدف از طراحی سایت و باز طراحی سایت چیست؟ سایت شما ویترین کسب و کارتان در فضای مجازی است. برای شما نیز پیش آمده است که در خیابان وقتی در حال قدم زدن هستید ناگهان مغازه ای را ببینید که توانسته با دیزاینی رنگی فضای بسیار مجذوب کننده ای درست کند و شما را با این که نیازی به وسایل آن ندارید به داخل مغازه برای خرید بکشاند. یکی از راه های جذب مخاطب داشتن ویترینی زیبا و لاکچری است. در سایت ها، ویترین شما همان فضایی است که  مطالب یا تصاویر مخصوصی را قرار می دهید. طراحی و دیزاین وب سایت شما بسیار مهم است. این کار باید به شکلی انجام شود که کاربران را جذب  کند. در فضای مجازی اولین چیزی که مخاطبان را جذب می کند فضای سایت است که چگونه طراحی می شود و در قدم بعدی محتوای سایت، اجناس موجود در آن، منو و. . . اهمیت دارد.  این ها همان چیز هایی است که به مشتری شما کمک می کند تا نیاز خود را بر طرف کند. این نیاز می تواند خرید یک لباس باشد یا دانلود یک فایل.

 

باز طراحی وب سایت چیست ؟

زمانی می رسد که اطلاعات سایت شما قدیمی شده و باید ان را به روز کنید. یا زمانی است که احساس می کنید سایت شما شادابی گذشته را ندارد و باعث شده تعداد کاربران سایت شما روز به روز کمتر شود. در چنین موقعیتی، شما باید سایت خود را باز طراحی  کنید. در بعضی مواقع هم شما سایتی را برای فروش محصولات خود راه اندازی می کنید.

ولی بعد از گدشت مدتی، متوجه می شوید که طراحی و یا تولید محتوا آن، چیزی که شما انتظار دارید بر آورده نمی کند. و با شناختی که از مشتریان خود پیدا می کنید متوجه می شوید که باید سایت خود را تغییر دهید. فضای جذاب تری برای ان به وجود اورید. وقتی تعداد مشتریان شما، کم باشد باید با یک متخصص طراحی سایت مشورت کنید تا به شما در باز طراحی ان کمک کند.

 

باز طراحی وب سایت

 

باز طراحی به معنای این نیست که سایت جدیدی به وجود اورید و قبلی را به طور کامل حذف کنید. باز طراحی مانند تغییر دکوراسیون خانه است. خانه، همان خانه است فقط چیدمان ان تغییر می کند. در باز طراحی سایت، باید با نو اوری های خلاقانه، سایت را دیزاین کرد.

به روز کردن طراحی سایت هم برای شما ممکن است هزینه ای داشته باشد. اما مقدار ان از طراحی اولیه سایت کم تر است. این نکته هم وجود دارد که در سایت شما چه مواردی نیاز است که باز طراحی شوند. اول از همه این سوال را از خودتان بپرسید چه مشکلاتی در سایتم وجود دارد که باعث شده درخواست و مراجعه مشتریان به سایت، کم شود و تا پاسخ خوبی برای این مشکل پیدا نکرده اید به سراغ باز طراحی سایت نروید. چون ممکن است وضع ان را بدتر کنید.

 

باز طراحی وب سایت چیست ؟

 

با فهمیدن مشکلی که  وب سایت شما دارد احتمال این که با، به روز کردن طراحی سایت موفق به درست کردن ان شویم بیشتر  می شود و درصد خطا و اشتباه شما به شدت پایین می اید. به روز کردن طراحی سایت به توجه زیادی نیاز دارد چون ممکن است کوچکترین اشتباه، محصول شما را زیر سوال ببرد. به همین خاطر است که باید توجه داشت اول از همه، دلیل های قانع کننده ای برای باز طراحی وب سایت خود پیدا کنید تا از خطرات احتمالی که برای سایت شما وجود دارد در امان بمانید.

 

چه مواردی باعث می شود شما به فکر باز طراحی سایت خود بیفتید؟

  •  گمراه شدن و سردرگمی  مشتریان در سایت 

خودتان را به جای کاربران که وارد سایت می شوند قرار دهید. باید به این توجه کنید اگر اولین بار است مشتری به سایت شما سر می زند ممکن است با چه مشکلاتی مواجه شود. دسترسی به بخش های مختلف سایت چگونه است یا در دسته بندی صفحات، مشکلی وجود نداشته باشد و همچنین سادگی و شفافیت، از عواملی هستند که در تجربه و بالا بردن کیفیت کاربری سایت شما، تاثیر گذار هستند.

 

گمراه شدن و سردرگمی  مشتریان در سایت 

 

برای مثال می توان گفت در یک وب سایت، شما می خواهید یک لپ تاپ بخرید، باید مشخص باشد که چگونه و از کدام قسمت سایت می توان کیف مخصوص ان لپ تاپ را خریداری کرد. برای این کار چند راه وجود دارد: در طراحی سایت فروشگاهی می توانید منویی در بالای صفحه سایت ایجاد کنید و مستقیم وارد بخش خریداری کیف لپ تاپ شوید یا می توانید با یک بک زدن از قسمت خریداری خود لپ تاپ خارج شوید و بعد وارد قسمت خریداری کیف شوید، میتوان در طراحی سایت قسمتی برای جست و جوی وسیله مورد نیاز گذاشت.

  •  سایت شما از استاندارد های مورد نیاز و به روز فاصله گرفته باشد 

این روزها با گسترش فضای مجازی و به روز شدن همه ی وب سایت ها، سایت شما نیز باید، طراحی به روزی داشته باشد تا مشتران بتوانند به راحتی از ان استفاده کنند. باید طبق سلیقه مشتریان، که با گذشت زمان تغییر می کند، سایت خود را باز طراحی کنید.

 

به روز بودن سایت

 

  • ریسپانسیو نبودن سایت

  اگر سایت شما روی تلفن همراه، نشان داده نمی شود و فقط روی سسیتم به خوبی کار می کند یعنی، سایت شما ریسپانیو نیست. برای مثال وقتی چشمانتان در معرض نور خورشید است کوچک می شود و وقتی به فضای داخل خانه می روید، چشمانتان سیاه می بیند، چرا که مردمک چشم شما بزرگ تر شده است.

 

ریسپانسیو نبودن سایت

 

این مانند ریسپانسیو در فضای مجازی است. وقتی گوشی های کوچک و تبلت ها، وارد بازار کار شدند فضای کوچک تری نسبت به کامپیوتر ها داشتند. همین علت باعث شده بود سایت ها روی گوشی های هوشمند، دچار مشکل شوند و به درستی کار نکنند. چرا که این سایت ها برای مانیتور طراحی شده بودند. اما امروزه با رعایت نکات سایت واکنشگرا این مشکل بر طرف شده است.

 

سخن پایانی:

طراحی سایت به معنای ایجاد فضای مجازی جذاب و کاربرپسند، برای نمایش محتوا و محصولات است. هدف از طراحی سایت، جلب توجه و جذب مخاطبان، به منظور افزایش فعالیت و تعامل با سایت است. باز طراحی سایت به معنای به روز رسانی و بهبود ظاهر و عملکرد، سایت فعلی است. این فرآیند ممکن است نیاز به تغییرات در طراحی، محتوا، و قابلیت‌های سایت، داشته باشد. به روز کردن طراحی سایت نیازمند مطالعه دقیق نیازها و مشکلات فعلی سایت است تا اصلاحات بهینه‌ای، اعمال شود. این فرآیند می‌تواند بهبود تجربه کاربری، افزایش تعامل، و جلب مشتریان را ایجاد کند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *