آشنایی با ترفندهای بهبود رتبه سایت در موتورهای جستجو

موضوعات اصلی ذکر شده در این صفحه

چگونه سایت اینترنتی شما به صورت قانونی و مداوم در موتورهای جستجو حضور داشته باشد؟ سئو و بهینه سازی سایت چه کمکی در این مسیر می‌کند؟ حضور در صفحات اولیه موتورهای جستجو یکی از اولین قدم‌های مهم در تجارت آنلاین است که کمک بسزایی در رشد و پیشرفت سایت و کسب‌ و کار شما دارد؛ اما واضح و مبرهن است که رشد و بهبود رتبه سایت با حضور گسترده رقبا، کاری بسیار دشوار است.رتبه سایت نیاز به دانستن و اجرای یک‌‌سری استراتژی و تکنیک‌ها دارد که با رعایت آن‌ها می‌توان قدم موثری در رشد سایت اینترنتی داشت، در این مقاله به طور کامل درباره این تکنیک‌ها، استراتژی و روش‌ها صحبت خواهد شد. برای آشنایی با ترفندهای بهبود رتبه سایت در موتورهای جستجو همراه مجریان وب باشید.

بهبود رتبه سایت در موتورهای جستجو

 

درباره بهبود رتبه سایت در موتورهای جستجو چه می‌دانید؟ با استفاده از چه روش‌هایی یک سایت اینترنتی می‌تواند در صفحه اول موتورهای جستجو حضور داشته باشد؟ امروزه یکی از مهم‌ترین مسائل برای کسب‌وکارها دیده شدن بیشتر آن‌ها در مقایسه با سایر رقبا است که این امر با بهبود رتبه سایت در موتورهای جستجو می‌تواند ممکن شود. یک‌سری تکنیک‌ها و روش‌ها وجود دارند که با استفاده از آن‌ها می‌توان سایت اینترنتی خود را رشد و توسعه داد و در نتیجه، این روش‌ها منجر به بهبود رتبه سایت در موتورهای جستجو خواهند شد. در ادامه به معرفی و توضیح بیشتر از این روش‌ها خواهیم پرداخت.

 

موتورهای جستجو چه معیاری برای رتبه بندی دارند؟

 

موتورهای جستجو مثل گوگل، بینگ و یاهو، سایت‌های مرتبط به مسئله جست‌وجو شده را بر اساس رتبه بندی مقبول خود به نمایش می‌گذارد. هر صاحب سایت اینترنتی می‌خواهد که رتبه بهتری از این موتورهای جستجو به دست بیاورد و در صفحه اول آن حضور داشته باشد؛ اما آیا شما می‌دانید موتورهای جستجو چه معیاری برای رتبه بندی دارند؟ با استفاده از چه روش‌ها و تکنیک‌هایی می‌توان رتبه بهتری در موتورهای جستجو به دست آورد؟ بیش از 200 معیار وجود دارند که موتورهای جستجو برای رتبه بندی در نظر می‌گیرند؛ برای مثال می‌توان به معیارهایی مثل محتوای منحصربه‌فرد و باکیفیت، سرعت بارگذاری صفحه، ساختار سایت و مقاله‌ها، امنیت سایت، کلمات کلیدی سئو، بک لینک و موارد دیگر اشاره کرد.

محتوای جدید و باکیفیت

یکی از مهم‌ترین معیارهایی که هم برای مخاطب و هم برای موتورهای جستجو حائز اهمیت است، نگارش یک محتوای جدید، منحصربه‌فرد و باکیفیت است. محتوایی که تولید می‌کنید باید طوری نوشته شود که علاوه بر داشتن معیارهای موتورهای جستجو، باید مخاطب را جذب کند، چرا‌که محتوای بدون خواننده هیچ ارزشی ندارد! محتواهایی با جمله‌های بسیار طولانی و بدون رعایت علائم نگارشی مورد نیاز کمی مسئله جذب مخاطب را برای سایت اینترنتی سخت‌تر می‌کند. از طرفی سایتی که یک محتوای یونیک و باکیفیت تولید می‌کند و در کنار این مسائل، با استفاده از بولت پوینت‌ها، جدول‌ها و تیترها، خواندن محتوا را برای مخاطب آسان می‌کند و به بهبود رتبه سایت در موتورهای جستجو کمک می‌کند.

محتوایی با صفر درصد کپی

برای بهبود رتبه سایت در موتورهای جستجو تنها انتشار محتوا کافی نیست، بلکه باید محتوای شما، یونیک و بدون کپی‌برداری از سایر سایت‌های اینترنتی باشد؛ چرا‌که موتورهای جستجو زمانی که متوجه شوند محتوای شما درصد شباهتی با محتوای سایت‌های دیگر دارد، اعتبار سایت شما کاهش می‌یابد و این به ضرر شماست! از این رو باید محتوایی با صفر درصد کپی و کاملا یونیک تولید کنید تا سایت شما معتبر شناخته شود. همچنین انتشار محتواهای تکراری نیز ممکن است به رتبه بندی سایت شما آسیب برساند. ابزارهای کمکی مانند plagiarism وجود دارند که امکان نمایش درصد کپی محتواهای شما را دارد، حتما از این ابزارهای آنلاین استفاده کنید تا یک محتوای با اصالت تولید کنید.

سرعت بارگذاری صفحه

اما یک مورد مهم دیگر که در بهبود رتبه سایت در موتورهای جستجو می‌تواند کمک‌رسان شما باشد، سرعت بارگذاری صفحه است. در این معیار، سرعت بارگذاری صفحه، تصاویر، فونت‎ها و مواردی از این قبیل مورد بحث قرار می‌گیرد. چنانچه سرعت باز شدن سایت کم باشد و با زمان دیرتری بتواند صفحه را برای مخاطب به نمایش بگذارد، موتور جستجو از این امر آگاه شده و رتبه آن سایت اینترنتی را کاهش می‌دهد و آن را معتبر نمی‌شناسد. همچنین مخاطبان نیز نمی‌توانند زمان زیادی را صرف بارگذاری صفحه شما باشند و منتظر بمانند، از این رو این مسئله باعث فراری شدن مخاطبانتان نیز می‌شود؛ بنابراین اگر به دنبال بهبود رتبه سایت خود هستید باید مسئله سرعت بارگذاری صفحه‌تان را حل کنید.

متا دیسکریپشن جذاب بنویسید

حتما می‌دانید که این متن چندصد کلمه‌ای یکی از مهم‌ترین جزهای محتوای شما است، چرا‌که مخاطب قبل از وارد شدن به سایت اینترنتی شما و قبل از خواندن محتوایتان، اولین چیزی که به آن توجه می‌کند این توضیحات خلاصه و کلی است که نوشته‌اید، سپس تصمیم می‌گیرد که وارد سایت شده و محتویات آن را بخواند و یا اینکه به نظرشان محتوای جذابی نخواهد بود و گذر خواهند کرد. از این رو سعی کنید به این قسمت از محتوایتان نیز توجه کنید و متا دیسکریپشن جذاب بنویسید تا سایت اینترنتی‌تان رشد خوبی داشته باشد و با بهبود رتبه سایت در موتورهای جستجو مواجه باشید.

حتما از تگ های هدینگ استفاده کنید

نظم و ترتیب همیشه از عوامل جذابیت بودند و توانایی خوبی در جذب کردن دارند! اینکه محتوای تولید شده در سایت اینترنتی دارای ویژگی‌هایی از جمله قالب‌بندی درست و مرتب محتوا باشد، می‌تواند از راه‌های بهبود رتبه سایت در موتورهای جستجو باشد. برای رشد سایت خود و دیده شدن محتوایتان پیشنهاد می‌شود حتما از تگ های هدینگ استفاده کنید. هدینگ‌ها همان سرتیترها هستند که متن را از یکدیگر جدا کرده و یک نظم خاصی به محتوای شما می‌بخشد. یک راهکار بسیار خوب این است که در هدینگ‌های خود از کلمات کلیدی نیز استفاده کنید که موتورهای جستجو این مورد را به عنوان امتیازی برای سایت یا وبلاگ شما در نظر می‌گیرند.

روش های بهبود رتبه سایت در موتورهای جستجو

روش‌ها و تکنیک‌های زیادی وجود دارند تا اعتبار سایت اینترنتی‌تان را در موتورهای جستجو بالا ببرید و جز سایت‌های صفحه اول موتورهای جستجو باشید. در ادامه اشاره‌ای به دیگر روش ها برای بهبود رتبه سایت در موتورهای جستجو خواهیم داشت.

  • موبایل دوست بودن سایت اینترنتی
  • طراحی سایت اختصاصی جذاب و مناسب
  • به روز رسانی منظم محتواها
  • توجه به لینک‌های داخلی و خارجی
  • بهینه سازی دامین
  • توجه به سئو سایت
  • انتخاب درست و استفاده از کلمات کلیدی

سخن آخر

به انتهای این مقاله جذاب درباره رشد سایت از طریق تکنیک‌های افزایش اعتبار سایت اینترنتی، صحبت شد و اما سخن آخر در مورد بهبود رتبه سایت در موتورهای جستجو این می‌تواند باشد که بالا بردن رتبه سایت اینترنتی و حضور آن در صفحه اول موتورهای جستجو کار بسیار سختی نیست و صرفا به تلاش به رعایت قوانین و شرایط تولید محتوایی که موتور جستجو تعیین کرده است، بستگی دارد. اگر بتوانید یک محتوای باکیفیت و اصولی تولید کنید که کپی نداشته باشد و مخاطب را جذب کند و در عین حال سایت شما از سرعت بارگذاری بالایی برخوردار باشد، برگ برنده دست شماست! مجریان وب در کنار شماست تا طعم لذت حضور در صفحات اول موتورهای جستجو را به شما بچشاند. برای کسب اطلاعات بیشتر از طریق راه‌های ارتباطی با ما در تماس باشید.

 

سوالات متداول

۱. چه راهکارهایی برای بهبود رتبه سایت در موتورهای جستجو وجود دارد؟

با استفاده از تولید یک محتوای باکیفیت، جذاب و یونیک، دارای کلمات کلیدی اصلی و فرعی که هوشمندانه انتخاب شده‌اند، قالب‌بندی صحیح محتوا و به کار بردن هدینگ‌ها، نگارش یک متا دیسکریپشن جذاب و مواردی دیگر، می‌توان به بهبود رتبه سایت در موتورهای جستجو کمک شایانی کرد.

 

۲. از چه طریق می‌توان درصد کپی محتوای متنی را کنترل کرد؟

با استفاده از سایت‌های آماده مانند plagiarism می‌توان درصد کپی متن را کنترل کرد و در صورت نیاز متن محتوا را تغییر داد تا با هیچ محتوای دیگری شباهت نداشته باشد.