انتخاب کلمه کلیدی مناسب برای سئو چه مراحلی دارد ؟

موضوعات اصلی ذکر شده در این صفحه

هنگامی که موضوع سئو و بهینه سازی سایت در میان باشد، انتخاب کلمات و عبارات کلیدی که می تواند منجر به رشد و بهبود روند سئو سایت شود، بسیار حائز اهمیت است و بایستی به میزان کافی برای این موضوع زمان گذاشته شود تا از بیشترین تاثیر در بهبود جایگاه سایت برخوردار شوید. جستجو به منظور مشخص کردن عبارات کلیدی شاید کم اهمیت برایتان جلوه کند، اما خوب است بدانید که کلمات کلیدی نقش بسیار مهمی در موفقیت یا عدم موفقیت یک سایت را برعهده دارند. بر طبق آمار 68 درصد فعالیت های آنلاین در اولین گام با جستجو در موتور جستجو گوگل شروع می شود. با افزایش یافتن استفاده از موتور های جستجو، تحقیق کلمه کلیدی بایستی منطبق با بازاریابی دیجیتالی هر کمپینی باشد. برگزیدن کلمه کلیدی متناسب، با هدف فهمیدن قصد کاربر از جستجو و انجام کارهای مورد نیاز برای به دست آوردن رتبه در صفحه نتایج موتور جستجو صورت می گیرد. در ادامه مقاله به شیوه انتخاب کلمه کلیدی مناسب برای سئو می پردازیم، با ما همراه باشید.

انتخاب کلمه کلیدی مناسب برای سئو

انتخاب کلمه کلیدی مناسب برای سئو مراحلی دارد، در صورتی که تمامی مراحل را به درستی پیش ببرید، نتیجه اثرگذار آن را خواهید دید. در انتخاب کلمه کلیدی مناسب اولین کاری که باید انجام دهید این است که خودتان را جای مخاطب قرار دهید، چراکه کلمه کلیدی، کلمه ای است که کاربران به جستجوی آن می پردازند و باید با جستجو آنها بتوانند نیاز خود را برطرف کنند، به همین جهت انتخاب کلمه کلیدی مناسب حائز اهمیت می باشد.

 

منظور از کلمات کلیدی چیست؟

قبل از هر چیز لازم است بگوییم که منظور از کلمات کلیدی چیست؟ تا بیشتر با آن آشنایی پیدا کنید. کلمات کلیدی یا به عبارتی کیوردها، ایده ها و موضوعاتی هستند که تولید محتوای وب سایت بر اساس آنها صورت می گیرد. در اصطلاح دقیق تر سئو، به کلمات و عباراتی که محتوا ما به وسیله آنها در صفحات نتایج موتور جستجو جای می گیرند، کلمات کلیدی نامیده می شوند.

 

 

نحوه انتخاب کلمه کلیدی مناسب برای سئو به چه صورت است؟

نحوه انتخاب کلمه کلیدی مناسب برای سئو به چه صورت است؟ سوالی است که احتمال دارد در وهله اول به ذهنتان بیاید. برای کسب و کارهای کوچک ایده پردازی و انتخاب کلمه کلیدی کمی چالش به همراه دارد. از سوی دیگر ابزار های آنلاین متنوعی نیز به منظور کمک برای جستجو درباره کلمه کلیدی طراحی شده اند اما شیوه کار و استفاده آن‌گونه که به نظر می رسد، چندان ساده نمی باشد. به منظور اینکه پیچیدگی این مسئله را کم کنیم، در ادامه می خواهیم سه مرحله را که به وسیله آنها می توانید کلمه کلیدی مناسب را پیدا کنید، برای شما توضیح دهیم.

 

مرحله اول: آماده کردن لیستی از کلمات کلیدی مرتبط با سایت

اول مرحله نحوه انتخاب کلمه کلیدی مناسب برای سئو را می توان آماده کردن لیستی از کلمات کلیدی مرتبط با سایت معرفی کرد. توصیه می شود برای هر صفحه از وب سایت خود لیستی از کلمات کلیدی مرتبط را به وجود آورید. این لیست را می توان به وسیله شیوه هایی که در ادامه به آنها اشاره می کنیم، گسترش داد:

  • مشاهده و بررسی نتایج جستجو
  • مورد مشاهده قرار دادن عبارات مرتبط در گوگل
  • مورد پرسش قرار دادن اطرافیان و کاربران

تلاش کنید تا جایی که امکان دارد لیست کلمات کلیدی خود را گسترده تر کنید. این نکته را در نظر داشته باشید کلماتی که متناسب با مقاله شما نیستند را حذف نمایید.

 

مرحله دوم: مورد ارزیابی قرار دادن میزان جستجو کلمه کلیدی

مرحله دوم به مورد ارزیابی قرار دادن میزان جستجو کلمه کلیدی اختصاص دارد. اکنون وقت آن است که ببینید هر کدام از کلمات مورد نظر شما در اینترنت چه میزان طرفدار دارد. به منظور ارزیابی میزان جستجو و تمایل کاربران به عبارات گوناگون می توانید از ابزار های زیر کمک بگیرید:

 

  • Google Trend: گوگل ترند ابزاری است که طراحی آن به وسیله گوگل صورت گرفته است و کاربرد آن به منظور نشان دادن تمایل و علاقه کاربران به موضوعات مختلف به وسیله میزان جستجو ها می باشد.
  • Google Keyword Planner: کیورد پلنر را می توان به عنوان یکی از ابزار های مهم در یافتن کلمات کلیدی مناسب معرفی کرد. به منظور استفاده از این ابزار لازم است که ابتدا در گوگل ادز حساب کاربری داشته باشید. به وسیله این ابزار می توانید از میزان جستجو کلمات کلیدی توسط کاربران اطلاع پیدا کنید. توصیه می شود از میان لیست خود کلماتی که از میزان جستجو پایینی برخوردار هستند را حذف نمایید.

 

مرحله سوم: بررسی میزان رقابت پذیری کلمات

در مرحله سوم نوبت به بررسی میزان رقابت پذیری کلمات میرسد. به منظور ارزیابی رقابت پذیری کلمات بایستی قدرت رقبای خود را مورد سنجش قرار دهید. جهت انجام این کار می توانید کلمات کلیدی که در لیست تان وجود دارد را در گوگل جستجو نمایید و ارزیابی کنید چه وب سایت هایی در نتایج جای گرفته اند.

 

 

سفارش سئو با تضمین افزایش ترافیک

شما می توانید به منظور انتخاب کلمه کلیدی مناسب برای سئو از افراد متخصص در این زمینه راهنمایی بگیرید. ما در مجموعه مجریان وب به شما کمک می کنیم تا کلمات کلیدی مناسب با کسب و کارتان که در روند سئو بسیار حائز اهمیت است را پیدا نمایید. همینطور ما می توانیم با  بهینه سازی سایت و سئوی سایت، با در نظر گرفتن رقبای مرتبط با حوزه کسب و کارتان، شما را در صفحه اول گوگل قرار دهیم. در نیاز به مشاوره تخصصی در این حوزه می توانید از طریق شماره تماس 02122925602 با همکاران ما در ارتباط باشید و یا به صورت حضوری به آدرس ما واقع در خیابان کریم خان – خیابان نجات الهی خیابان خسرو – شماره ۴۲ – واحد ۹ مراجعه نمایید.

 

سوالات متداول:

 

  • کلمه کلیدی چیست؟

کلمات کلیدی یا به عبارتی کیوردها، ایده ها و موضوعاتی هستند که تولید محتوای وب سایت بر اساس آنها صورت می گیرد. در اصطلاح دقیق تر سئو، به کلمات و عباراتی که محتوا ما به وسیله آنها در صفحات نتایج موتور جستجو جای می گیرند، کلمات کلیدی نامیده می شوند.

 

  • تحقیق کلمه کلیدی چیست؟

فرآیندی است که در طی آن تلاش می‌کنیم بر طبق عبارات مورد جستجوی کاربران و کلمات کلیدی پر تکرار در صفحه نتایج جستجو، تولید محتوا کنیم.

 

  • نحوه انتخاب کلمه کلیدی مناسب برای سئو به چه صورت است؟
    1. ● آماده کردن لیستی از کلمات کلیدی مرتبط با سایت
    2. ● مورد ارزیابی قرار دادن میزان جستجو کلمه کلیدی
    3. ● بررسی میزان رقابت پذیری کلمات

 

نتیجه گیری

 همانگونه که گفته شد بعد از طراحی سایت ، سئو تنها راهکار به منظور سازگاری با موتورهای جستجو محسوب نمی شود، بلکه شیوه ای جهت به وجود آوردن بهترین و مطلوب ترین تعامل با مخاطبان است. یکی از دیگر از شیوه هایی که به دیده شدن و منجر به قرار گرفتن  کسب و کار شما در صفحه اول گوگل می شود، انتخاب کلمه کلیدی مناسب برای سئو می باشد. در نتیجه هر چه بیشتر جستجو کنید، کلمات کلیدی بهتری به دست خواهید آورد. از همراهی شما عزیزان تا پایان این مقاله در سایت مجریان وب متشکریم.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *