معرفی بهترین پلاگین های وردپرس برای بهینه سازی سایت

موضوعات اصلی ذکر شده در این صفحه

در این مقاله قصد داریم بهترین پلاگین برای سئو را معرفی کنیم. مطالب گذشته به معرفی اشتباهات رایج در طراحی سایت پرداختیم و موضوعاتی را ارائه کردیم که با استفاده از آنها می‌توانید در جهت بهینه سازی سایت خود از آنها استفاده کنید.

همچنین در مطلب اشاره شده، به این موضوع پرداختیم که گاهی اوقات نیاز دارید طراحی وب سایت خود را تغییر دهید و یا حتی طراحی یک وب سایت اینترنتی جدید را مد نظر قرار دهید.

یکی از اجزاء مهم در طراحی سایت با استفاده از وردپرس، اضافه کردن پلاگین های وردپرس به آن است.

این پلاگین ها (WordPress plugins) خاصیت ها و ویژگی های مختلفی دارند که میتوانند به بهینه سازی سایت شما کمک شایانی کنند.

در ادامه به معرفی بهترین پلاگین های وردپرس برای بهینه سازی سایت میپردازیم تا با استفاده از آنها بتوانید طراحی سایت شرکتی قدرتمند و متناسب داشته باشید و عملکرد وب سایت خود را بهبود ببخشید.

اما شاید در ابتدا این سوال در ذهن شما ایجاد شده باشد که منظور از پلاگین های ورپرس چیست؟

به طور خلاصه، پلاگین های وردپرس، تکه هایی از یک نرم افزار هستند که میتوانند روی وب سایت شما آپلود شوند و عملکرد و کاربردهای مختلفی به وب سایت فروشگاهی و یا وب سایت شرکتی شما اضافه کنند و این عملکردها را گسترش دهند.

حال که یک آشنایی کلی با این پلاگین های وردپرس پیدا کردید، به معرفی بهترین پلاگین های وردپرس برای بهینه سازی سایت میپردازیم.

با ما همراه باشید.

بهترین پلاگین برای افزایش سرعت وب سایت

شاید در بین پلاگین های مختلفی که وردپرس برای افزایش سرعت وبسایت به یک طراح وب سایت ارائه میدهد فراوان باشند، اما از بین آنها، WP Rocket یکی از بهترین گزینه هاست.

با توجه به اینکه امروزه جستجو های آنلاین هزاران نتیجه را به مخاطبان ارائه میدهند، داشتن یک سرعت بارگذاری پایین موجب میشود که ترافیک وبسایت شما کاهش پیدا کند و این ترافیک به وبسایت‌های رقیب شما منتقل شود.

WP Rocket به طور اختصاصی برای وبسایت های طراحی شده با وردپرس ساخته شده است تا سرعت آنها را از طریق فرآیند کچینگ (catching) افزایش دهند.

عملکرد WP Rocket

این پلاگین بهوبسایت های طراحی شده با وردپرس کمک میکند تا تمام باکس های مورد نیاز برای دریافت کردن یک امتیاز خوب در page speed insights گوگل و Lighthouse رابا دقت بالایی بررسی کنید.

به زبانی دقیق تر و تخصصی تر، این پلاگین فایل های JavaScript, HTML و CSS را کوچک میکند.

کچینگ را در مرورگرهای مختلف، به ویژه مرورگر های موبایل تقویت میکند و…

به طور خلاصه، چیزی که نیاز دارید بدانید این است که WP Rocket یک ابزار قدرتمند برای افزایش سرعت وب سایت است و نیاز های سئوی امروزه را به راحتی پاسخگو میباشد.

بهترین پلاگین برای تصاویر وب سایت اینترنتی

شاید بتوان این پلاگین را به عنوان یک زیر مجموعه از پلاگین های افزایش سرعت محسوب کرد.

Imagify یک پلاگین بسیار خوب برای مدریت کردن حجم تصاویر و محتواهای ویدئویی در وب سایت است و کمک بسیار زیادی به افزایش سرعت بارگذاری وب سایت شما خواهد کرد.

عملکرد Imagify

Imagify تصاویر صفحات وب سایت شما را، همزمان با آپلود شدن آنها بهینه سازی میکند و نگرانی‌های طراح وب سایت برای کنترل کردن حجم وبسایت را کاهش میدهد.

همچنین اگر شما در حال حاظر  عکس های زیادی روی وبسایت خودتان بارگذاری کرده باشید، میتواند آنها را بهینه سازی کند و نیازی به آپلود دوباره نیست.

در ضمن، Imagify گزینه پشتیبانی و یا بازگردانی (backup/restore) را در اختیار شما قرار میدهد تا از اطلاعات و محتواهای شما محافظت کند.

بهترین پلاگین برای سئو (بهینه سازی موتور جوستجو) سایت

Yoast SEO، یک ابزار فوقالعاده و همه کاره برای سئو سایت میباشد.

عملکرد Yoast SEO

Yoast به طور زنده و به روز، امتیاز سئو کل سایت شما و نیز تک تک صفحات و پست ها را به شما نمایش میدهد.

شما میتوانید با استفاده از این پلاگین، عنوان های SEO و توضیحات (description) خود را بسازید.

همچنین میتوانید از نکات و پیشنهادات ارائه شده توسط این پلاگین برای بهبود محتوای خود برای موتورهای جوستجو استفاده کنید.
Yoast SEO، ویژگی ها و امکانات بسیار گسترده و متنوعی دارد که میتوانید از آنها برای بهینه سازی سایت خود استفاده کنید.

بهترین پلاگین برای یکچارچه سازی شبکه های اجتماعی و وب سایت

Juicer، یک پلاگین عالی است که به شما اجازه میدهد تا محتواهای مختلف و متنوعی که روی شبکه‌های اجتماعی متفاوت وجود دارد را در درسترس داشته باشید و آنها را مستقیماً به وبسایت خود منتقل کنید.

فارق از اینکه روی چه شبکه اجتماعی قرار داشته باشند و یا اینکه چه فرمتی داشته باشند.

عملکرد Juicer

کاربران میتوانند با استفاده از این پلاگین، از پست های شبکه های اجتماعی خود استفاده کنند تا وب سایتی پویا و با طراوت داشته باشند.

شما میتوانید فیلترها و قوانین خاص و دلخواه خود را به پلاگین Juicer اعمال کنید تا محتواها، دقیقاً همانطور که مد نظرتان است روی وب سایت قرار بگیرند.

همچنین امکان اضافه کردن پست ها با هشتگ های آنها در وبسایت و نیز، استفاده از امکانات تعدیل کردن مطالب که خود پلاگین در اختیار شما میگذارد نیز از ویژگی های خوب پلاگین Juicer هستند.

بهترین پلاگین برای شخصی سازی عمومی وب سایت اینترنتی

شخصی سازی یا customization، یکی از چیزهایی است که باعث میشود یک وب سایت از دیگر وب سیات های اینترنتی مجزا و متمایز شوند.

Advanced Custom Fields (ACF) Pro یک پلاگین مناسب برای تیم های طراحی سایت است.

این پلاگین میتواند زمینه های تکراری (repeated fields)، ابزار های لازم برای سازختن صفحات، گالری های عکس ها و ویدئوها، گزینه های دلخواه در صفحات و… را در اختیار طراح سایت قرار دهد.

عملکرد ACF pro

ACF Pro چیزی است که باعث میشود شما بتوانید یک وب سایت اینترنتی منعطف و استاندارد بسازید و طراحی کنید و با استفاده از امکانات آن، وب سایت خود را شخصی سازی کنید.

در واقع با در اختیار گذاشتن گزینه های عملکردی مختلف و فراوان به کاربران، کنترل بیشتری روی محتواهای وب سایت را ممکن میسازد.

این پلاگین چیزی است که امکان ایجاد کردن بلوک های مختلفی که یک وبسایت را تشکیل میدهد، را به ما میدهد.

شما با استفاده از ACF Pro میتوانید اهداف و محتواهای خود را به طور دلخواه و با جلوه ای خاص روی وبسایت خود قرار دهید.

 

نویسنده: علی ایرانبان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *