انواع تبلیغات اینستاگرام و شیوه ساختن آنها

موضوعات اصلی ذکر شده در این صفحه

انواع تبلیغات اینستاگرام شامل چه مواردی است؟ در مطالب گذشته به این موضوع پرداختیم که دنیای امروزه به سرعت در حال مجازی شدن میباشد.

در این میان، کسب و کارها نیز از این قائده مستثنی نشده اند و به این فضا ورود کرده اند.

یکی از کلیدی ترین و گسترده ترین بخش های این فضای مجازی، شبکه های اجتماعی هستند.

در بین شبکه های اجتماعی، اینستاگرام، یکی از محبوب ترین و پر کاربرترین شبکه های اجتماعی است.

در مطلب گذشته درباره تبلیغات اینستاگرام صحبت کردیم و به این سوال پاسخ دادیم که:«چرا باید از تبلیغات اینستاگرام استفاده کنیم؟»

در آن مطلب، اشاره کردیم که امروزه بسیاری از افراد به سمت شبکه‌های اجتماعی، به ویژه اینستاگرام جذب شده اند.

این موضوع باعث میشود که یک فرصت بسیار مناسب برای ارائه کردن تبلیغات مورد نظر شما ایجاد شود. در ضمن با بستر تبلیغاتی اینستاگرام یا Instagram ads نیز آشنایی پیدا کردیم.

در این مطلب، قصد داریم انواع تبلیغات اینستاگرام را به شما معرفی کنیم. این امر به شما کمک خواهد کرد تا بتوانید امکاناتی را که سیستم تبلیغات اینستاگرام در اختیار شما قرار میدهد را بهتر بشناسید.

همچنین با توجه به تنوع آنها، محتوای تبلیغ محصولات وب سایت فروشگاهی و یا خدمات وب سایت اینترنتی خود را به طور هدفمندتر و بهینه تر تولید کنید. در ضمن، به طور مختصر، شیوه بارگذاری و ساختن این تبلیغات را به شما آموزش میدهیم.

با ما همراه باشید.

انواع تبلیغات اینستاگرام در بخش اصلی یا feed

همانطور که گفتیم، تبلیغات در اینستاگرام انواع مختلفی دارند اما میتوان آنها را در دو دسته تبلیغات در استوری اینستاگرام و تبلیغات اینستاگرام در بخش اصلی یا feed، طبقه بندی کرد.

در ادامه به شما انواع تبلیغات اینستاگرام در بخش اصلی را معرفی خواهیم کرد.

شایان ذکر است که تمام مواردی که به آنها میپردازیم و موارد پیشنهادی دیگر، در بخش مدیریت تبلیغات فیسبوک (Facebook Ads manager) در قسمتی که فایلهایتان را آپلود میکنید، قرار گرفته اند.

تبلیغات مجموعه‌ای یا دفترچه‌ای (carousel ad)

این نوع از تبلیغات در اینستاگرام که در بخش اصلی قابل مشاهده هستند، درواقع یک پست میباشد که میتوانید در آن دو تا 10 عدد ویدئو و یا عکس را بگنجانید.

شیوه ساختن تبلیغ مجموعه‌ای دراینستاگرام

در ابتدا اگر اکانت اینستاگرام خود را به سیستم Facebook Ads Manager اضافه و وصل نکردید، میتوانید از بخش زیر این کار را انجام دهید.

در ادامه در بخش Text، متن نبلیغات اینترنتی خود را بنویسید.

این بخش در پست به صورت ثابت باقی میماند و حتی اگر یک کاربر به عکس های بعدی برود و اصطلاحاً اسکرول کند، این متن ثابت باقی خواهد ماند و تغییر نمیکند.
مرحله بعدی، ایجاد کردن کارت ها (Cards) میباشد.

همانطور که اشاره کردیم، شما میتوانید تا سقف 10 عکس یا ویدئورا در پست تبلیغاتی خود جای دهید. همچنین میتوانید سرتیتر برای هر کارت در نظر بگیرید.

سر تیتر ها (headlines)، توضیحات مختصری درباره هر کارت هستند و با اسکرول شدن پست شما توسط کاربر، متنی که در سرتیتر هر کارت قرار گرفته است، نمایان میشود. توصیه میکنیم که بخش توضیحات (description) را خالی بگذارید.

در نهایت، در بخش URL مقصد، لینک URL دکمه بازخوردی تبلیغ اینترنتی خود را قرار میدهید.

این لینک در پست قرار خواهد گرفت و مخاطبان از طریق آن میتوانند مستقیماً وارد وب سایت فروشگاهی و یا وب سایت شرکتی شما شوند و از محصولات و خدمات وب سایت اینترنتی شما استفاده کنند.

جالب است بدانید که فیسبوک یک وب سایت برای سوالات و مشکلات متداول (FAQ) در نظر گرفته است که شما میتوانید علاوه بر پیدا کردن پاسخ سوالات و رفع مشکلات خود، طراحی های پیشنهادی پست ها و… را در آنجا پیدا کنید.

https://www.facebook.com/business/help/515741471908766

تبلیغات اینستاگرامی

 

پست اینستاگرام تک عکس برای تبلیغ در اینستاگرام

همانطور که از نام آنها پیداست، این نوع از تبلیغات اینستاگرام، یک عکس در هر پست را به نمایش میگذارند.

با انتخاب کردن این نوع از تبلیغ، شما میتوانید تا سقف 6 تبلیغ که هر کدام یک عکس را نمایش میدهند، در Instagram Ads بارگذاری کنید.

شیوه ساختن پست اینستاگرام تک عکس

بارگذاری و قرار دادن این نوع از تبلیغ در اینستاگرام، بسیار راحتتر از تبلیغات دفبرچه‌ای است.

در قدم اول، شما باید یک یا چند عکس را انتخاب کنید. برای اینکار میتوانید از عکس هایی که قبلاً آپلود کرده اید استفاده کنید و یا عکس های جدیدی را آپلود کنید.

شما میتوانید برای انجام دادن این کار از گزینه Free Stock Images استفاده کنید و یا از طریق Add more images عکس های جدید خود را اضافه کنید.

در ادامه، بخش اصلی تبلیغ شما شامل متنی خواهد بود که برای تبلیغ در اینستاگرام در بخش کپشن قرار میدهید.

به طور کلی این قسمت میتواند تا 300 کاراکتر را در خود جای دهد. البته شرکت فیسبوک پیشنهاد کرده است که تعداد کاراکترهای متن تبلیغ اینستاگرام خود را تا 127 عدد حفظ کنید.

تبلیغات اینستاگرامی

در نهایت، اگر مایلید که ترافیک را مستقسماً به وب سایت آنلاین خود منتقل کنید، میتوانید بخش Add a website URL را انتخاب کنید و لینک URL سایت مورد نظر خود را در آنجا وارد کنید.

همچنین برای آخرین کار میتوانید دکمه باز خوردی (CTA) مورد نظر خود را برای پست تبلیغاتی اینستاگرام خود انتخاب کنید.

باید دانست که بخش های باقی مانده از قبیل سر تیتر، توضیحات و… برای تبلیغات اینستاگرام در این نوع کاربرد ندارند.

تبلیغات اینستاگرامی

پست اینستاگرام ویدئویی

این نوع از تبلیغات در اینستاگرام نیز، همانطور که از نامش پیداست، یک ویدئو و یا گیف (GIF) میباشد که به صورت یک پست در بخش اصلی یا Feed اینستاگرام کاربران مورد نظر شما به نمایش در می‌آید.

شیوه ساختن پست اینستاگرام ویدئویی

بارگذاری این نوع از تبلیغ در اینستاگرام، بسیار شبیه به شیوه ساختن پست اینستاگرام تک عکس که در بالا به آن اشاره کردیم میباشد.

بعد از اینکه شما این نوع از تبلیغ را انتخاب کردید، میتوانید یک ویدئو را آپلود کنید و یا از ویدئوهای قبلی آپلود شده استفاده کنید.

همچنین میتوانید عکس شروع ویدئو (thumbnail) خود را به طور دلخواه انتخاب کنید و یا از عکس پیشفرض ویدئوتان بهره ببرید.

در ضمن این امکان برای شما وجود دارد که فایل هایی با فرمت SRT را در بخش کپشن، آپلود کنید. ادامه روند بارگذاری تبلیغ، درست همانند ساختن پست اینستاگرام تک عکس میباشد.

تبلیغات اینستاگرامی

تبلیغات اسلاید شو (Slideshow)

این نوع از تبلیغات بسیار شبیه به تبلیغات مجموعه‌ای (carousel ad) میباشند و شما میتوانید همانند تبلیغات دفترچه‌ای، تا 10 عکس را در یک پست جای دهید.

اما تفاوت این است که در این نوع از تبلیغ در اینستاگرام، عکس ها به طور خودکار ورق میخورند و در واقع، یک تبلیغ ویدئویی هستند که از عکس های مختلف تشکیل شده اند.

البته شما میتوانید یک موسیقی نیز هنگام پخش شدن این تبلیغ به پست تبلیغاتی خود اضافه کنید.

شیوه ساختن تبلیغات اسلاید شو (Slideshow)

شما میتوانید یک اسلاید شو از پیش ساخته شده را آپلود کنید و یا یک اسلاید شو جدید را با استفاده از ابزاری که فیسبوک در اختیار شما قرار میدهد بسازید.

به طور کلی، روند ساختن یک Slideshow به این صورت است که شما چندین عکس را انتخاب میکنید و زمان و ترتیب به نمایش درآمدن آنها را تنظیم میکنید.

سپس یک موزیک برای آن انتخاب میکنید تا در زمان پخش شدن تبلیغ شنیده شود.

در نهایت، درست مانند شیوه ساختن پست اینستاگرام ویدئویی، میتوانید کپشن مورد نظر خود را اضافه کنید و نیز، لینک URL وب سایت شرکتی خود را در پست ضمیمه کنید.

تبلیغات اینستاگرامی

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *