شیوه ساختن تبلیغ در اینستاگرام

موضوعات اصلی ذکر شده در این صفحه

در مطالب گذشته، به معرفی تبلیغات اینستاگرام و ویژگی‌های آن صحبت کردیم. همچنین انواع تبلیغات در قسمت اصلی یعنی Feed را نام بردیم.

در مطلب اشاره شده، یه این موضوع پرداختیم که امروزه نیاز به تبلیغات به میزان بسیار زیادی افزایش یافته است.

با رقابتی شدن بازار، داشتن یک کمپین تبلیغاتی قدرتمند، از لازمه‌های باقی ماندن در میدان رقابت است.

فضای مجازی و اینترنت، سهم بسیار بزرگی از این بازار فروش را در بر دارند و هر روزه کاربران بی شماری از طریق وب سایت‌های فروشگاهی محصولات خود را تهیه می‌کنند و یا از طریق وب سایت‌های شرکتی، خدمات مورد نیا خود را دریافت می‌کنند.

همچنین اشاره شد که اینستاگرام و به طور دقیق‌تر تبلیغات در اینستاگرام، یکی از مهمترین و مناسب ترین راه‌ها برای نمایاندن وب سایت اینترنتی خود به همگان است.

زیرا علاوه بر اینکه هر روز به وسعت و نفوذ تبلیغات اینستاگرام یا Instagram ads در بین اقشار مختلف جامعه افزوده می‌شود، به شما این امکان را می‌دهد که مخاطبان خاصی را هدف قرار دهید و تبلیغ اینترنتی خود را به آن‌ها نمایش دهید تا میزان موفقیت تبلیغ شما افزایش پیدا کند.

در این مطلب، می‌خواهیم شیوه ساختن تبلیغات در اینستاگرام به کمک سیستم Facebook Ads Manager را به شما معرفی کنیم تا با استفاده از قابلیت‌ها و ویژگی‌هایی که این سیستم تبلیغات اینترنتی پُر کاربرد به شما ارائه می‌دهد، تبلیغات آنلاین ایده‌آل خود را در اینستاگرام بسازید و در معرض دید همگان قرار دهید.
با ما همراه باشید.

آشنایی با سیستم تبلیغاتی فیسبوک (Facebook Ads Manager) برای ساختن تبلیغات اینستاگرام

محیط سیستم تبیلغاتی فیسبوک بسیار روان و مطلوب برای کاربران است. با اینکه سیستم تبلیغاتی فیسبوک بخش‌های متنوعی در بر دارد، با طی کردن چندین گام و مرحله مختلف، می‌توانید تبلیغات اینستاگرام خود را به راحتی آماده کنید.

به طور کلی، ایجاد کردن یک تبلیغ در اینستاگرام با استفاده از Facebook Ads Manager، چند مرحله دارد که عبارتند از:

  • انتخاب کردن یک قابلیت خاص برای ایجاد کردن تبلیغ مورد نظر. (انتخاب کردن برخی از قابلیت‌ها بسیار ساده و سر راست می‌باشد و نیاز به انجام دادن کار خاصی برای ایجاد کردن آن‌ها ندارید؛ از طرفی برخی دیگر از قابلیت‌ها، ریزه کاری‌های بیشتری دارند که در ادامه به آن‌ها خواهیم پرداخت).
  • تفسیر کردن مخاطبان، جایی که تبلیغ شما در اینستاگرام قرار خواهد گرفت (بخش اصلی، بخش استوری و…) و نیز تعیین کردن میزان بودجه مورد نظر و زمان بندی به نمایش درآمدن تبلیغ اینستاگرامی.
  • ساختن یک پست تبلیغاتی یا استفاده کردن از یک پست از پیش آماده شده.

در ابتدا شما باید وارد اکانت فیسبوک خود در Facebook Ads Manager شوید و از منوی کشویی بالا-سمت راست، بخش “مدیریت تبلیغات” (Manage Ads) را انتخاب کنید و روی دکمه بازخوردی مشخص “ساختن تبلیغ” (Create Ad) کلیک کنید.

تبلیغات در اینستاگرام

باید این نکته را متذکر شویم که حتماً با اکانت وب سایت شرکتی خود، که می‌خواهید تبلیغات را برای آن انجام دهید، وارد شوید.

در ضمن، برای بارگذاری تبلیغات در اینستاگرام، داشتن یک حساب اینستاگرام لازم و ضروری نیست و از طریق یک اکانت فیسبوک نیز می‌توانید بیشتر نیازهای خود را برطرف کنید.

تبلیغات در اینستاگرام

قابلیت‌های خاص سیستم تبلیغاتی فیسبوک برای تبلیغ در اینستاگرام

سیستم مدریت تبلیغات فیسبوک، 11 گزینه را برای بهینه سازی تبلیغات در اختیار شما قرار می‌دهد، اما تنها هشت مورد آن در اپلیکیشن اینستاگرام قابل اجرا هستند و در اختیار کاربران و کارفرمایان قرار می‌گیرند.

این قابلیت‌های خاص سیستم تبلیغاتی فیسبوک برای تبلیغ در اینستاگرام، عبارتند از:

دسترسی (Reach)

با استفاده از این قابلیت، شما می‌توانید تبلیغ اینستاگارم خود را به بیشترین تعداد افراد ممکن نمایش دهید.

نکته مثبت این قابلیت، این است که میزان بازدیدها بسیار بالا می‌روند اما از طرفی، ممکن است کسانی که تبلیغ شما را مشاهده می‌کنند، علاقه‌ای به دیدن آن نداشته باشند و یا نیازی به استفاده از خدمات و یا محصول ارائه شده در تبلیغ شما نداشته باشند.

بعد از انتخاب کردن این قابلیت و نامگذاری کمپین تبلیغاتی خود، باید یک صفحه فیسبوک را برای پشتیبانی کردن از این تبلیغ انتخاب کنید. با این کار، شما بدون نیاز به داشتن یک صفحه اینستاگرام نیز می‌توانید تبلیغ خود را آماده کنید.
البته امکان استفاده از اپلیکیشن اینستاگرام و یا انتخاب یک حساب اینستاگرامی نیز برای استفاده کردن از این قابلیت نیز وجود دارد.

نمایش برند (Brand awareness)

با استفاده کردن از این قابلیت، تبلیغات شما به افرادی نشان داده خواهند شد که به احتمال زیاد از تبلیغ شما استقبال می‌کنند. این کار باعث به نمایش درآمدن برند شما بین مخاطبان خاصی که در نظردارید خواهد شد.

هدایت ترافیک از طریق تبلیغ اینستاگرام

با استفاده از این قابلیت، شما می‌توانید افرادی را که به تبلیغ شما واکنش نشان می‌دهند را به یک وب سایت فروشگاهی برای خریدن محصولات مختلف ویا حتی یک اکانت فیسبوک خاص هدایت کنید.

شما این امکان را دارید که علاوه بر استفاده از لینک URL وب سایت مورد نظر خود، یک اپلیکیشن موبایل و یا کامپیوتر را مقصد ترافیک خود قرار دهید.

بازخورد و تعامل

این قابلیت به شما کمک می‌کند تا مخاطبان مورد نظر خود را برای داشتن تعامل با شما جذب کنید.

در واقع با استفاده از ابزارها و روش‌هایی مانند کامت و نظر گرفتن، لایک کردن، به اشتراک گذاشتن و یا حتی نشان دادن واکنشی خاص و یا پیشنهاد قیمت، بازخورد مخاطبان خود را دریافت خواهید کرد.

همچنین در این قابلیت، شما می‌توانید انتخاب کنید که چه نوع ابزارها و شیوه‌های بازخوردی برای تبلیغ اینستاگرام شما لحاظ شود.

نصب اپلیکیشن و برنامه خاص وب سایت

این قابلیت شباهت زیادی به قابلیت هدایت ترافیک از طریق تبلیغ اینستاگرام دارد.

با این تفاوت که به جای یک وبسایت، مخاطبان را به یک مارکت اپلیکیشن منتقل می‌کند تا از آنجا اپلیکیشن مورد نظر شما در اختیار مخاطب مورد نظرتان قرار بگیرد.

برای استفاده از این قابلیت، علاوه بر اینکه نام کمپین تبلیغات اینترنتی خود را مشخص کردید، نیاز دارید که وب سایت و یا مارکت مورد نظر خود را مشخص کنید. (مثلاً App store, Google play store و …)
یکی دیگر از ویژگی‌های جالب این قابلیت، در اختیار قرار دادن تست‌های مقایسه‌ای یا A/B Testing می‌باشد که به شما امکان می‌دهد، شیوه‌های مختلف ارائه قابلیت نصب اپلیکیشن و برنامه خاص وب سایت خود را مشاهده کنید؛

این امر به معنی تصمیم گیری بهتر برای ساختن تبلیغ اینستاگرام ایده‌آل شما می‌باشد.

بازدید ویدئویی

با استفاده از این قابلیت، ویدئوهایی که توسط کاربران درباره محصول و یا خدمات شما ساخته شده‌اند، ارتقا (Promote) میابند و برای عده بسیار زیادی به نمایش در خواهند آمد.

انتخاب این قابلیت نیاز به انجام دادن مراحل جانبی ندارد.

انجمن و برقراری ارتباط با وب سایت ارائه دهنده تبلیغ اینستاگرام

با استفاده از این قابلیت، مشتریان شما عملیات و تراکنش‌های مهمی مانند خرید یک محصول از وب سایت فروشگاهی و تماس مستقیم با شما را می‌توانند از طریق اینستاگرام انجام دهند.

برای استفاده از تمام مزایای این قابلیت، شما باید علاوه بر مشخص کردن وب سایتی که محصولات و یا خدمات تبلیغ شده را ارائه دهد، باید پست خود را ارتقا دهید و از Facebook pixel و یا app event استفاده کنید.

با استفاده از برنامه‌های اشاره شده در پاراگراف قبلی، شما می‌توانید کنترل مکالمه‌ها و تراکنش‌های انجام گرفته از طریق تبلیغ اینستاگرامی خود را در دست داشته باشید.

تولید ترافیک طبیعی (Lead Generation)

با استفاده از این قابلیت، می‌توانید اطلاعات مفیدی که به شما در پیدا کردن و جذب مشتریان احتمالی و بالقوه و روانه کردن ترافیک طبیعی به وب سایت خود کمک می‌کنند، جمع آوری کنید.

برای استفاده از این قابلیت، کافیست که پس از مشخص کردن نام کمپین تبلیغاتی، یک حساب فیسبوک را به سیستم تبلیغاتی فیسبوک، معرفی کنید.

نویسنده: علی ایرانبان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *