با بهترین ابزارهای هوش مصنوعی برای طراحی سایت آشنا شوید

موضوعات اصلی ذکر شده در این صفحه

هوش مصنوعی برای طراحی سایت راه حلی برای صرفه جویی در وقت و هزینه است. تعداد ابزارهای هوش مصنوعی روز به روز بیشتر می شوند و قابلیت های مختلفی را ارائه می دهند. در این مقاله مجریان وب به چندی از بهترین ابزارهای هوش مصنوعی برای طراحی وب سایت اشاره ای خواهیم داشت.

بهترین ابزارهای هوش مصنوعی برای طراحی سایت

هوش مصنوعی در طول چند سال اخیر پیشرفت های زیادی کرده است و امروزه به عنوان یک دستیار فعال و کوشا در کنار توسعه دهندگان و برنامه نویسان استفاده می شود. ابزارهای هوش مصنوعی برای طراحی سایت مانند طراحی سایت اختصاصی، طراحی سایت شرکتی و … وجود دارند که سرعت کار را به طرز قابل توجهی افزایش می دهند و در این مقاله قصد داریم به معرفی این ابزار بپردازیم.

نامکاربرد
GitHub Copilotکدنویسی آسان
ChatGPT و Bardحل مسئله و خطایابی کد
QoQoقابل استفاده در Figma
Wix ADIطراحی وب با Wix
Hastingerطراحی صفحه های وب
Domain Wheelانتخاب دامنه
Uizardساخت نمونه های مختلف از وب سایت
Zyroطراحی وب سایت و لوگو
10Webطراحی وب بدون کد و تولید محتوا
Screpyبررسی فنی وب سایت
Elementor AIطراحی راحت با افزونه المنتور وردپرس
Frontyتبدیل تصویر به کد html

1- هوش مصنوعی GitHub Copilot

این ابزار هوش مصنوعی در حال حاضر رایگان نیست، اما ویژگی های آن باعث شده تا ارزش خرید را داشته باشد. فرمان های نوشتاری شما به کمک این هوش مصنوعی تبدیل به کد برنامه نویسی خواهند شد و حتی کدهای پیشنهادی برای بهتر شدن وب سایت را به شما ارائه می دهد.

هوش مصنوعی GitHub Copilot به صورت یک افزونه در ویرایشگر کد نصب می شود. با ویرایشگرهایی مانند Visual Studio و JetBrains سازگاری کامل دارد.

تولید کدهای Html و CSS به وسیله آن راحت تر شده و باعث صرفه جویی در زمان و هزینه ها می شود. همچنین، برای ادغام کدها با فریم ورک های جاوا اسکریپت از جمله Angular و React نیز قابل استفاده است.

2- حل مسئله با ChatGPT و گوگل Bard

دو ابزاری که می توانند سوالات بسیاری را پاسخ دهند. دیگر نیازی نیست برای پیدا کردن جواب ساعت ها در انجمن های مختلف برنامه نویسی جستجو کنید. تنها لازم است سوال خود را از این دو هوش مصنوعی بپرسید. حتی می توانید کدهای خود را برای آنها ارسال کنید تا در خطایابی به شما کمک کنند.

3- پلاگین QoQo

برای طراحی رابط کاربری اگر از نرم افزار Figma استفاده می کنید، پیشنهاد می کنیم پلاگین QoQo را نصب کنید. این هوش مصنوعی توصیف شما را دریافت کرده و طبق آن یک رابط کاربری پیشنهادی را طراحی می کند. هر چند که این پلاگین هنوز در نسخه اولیه منتشر شده و نیاز به اصلاحات دارد، اما کمک دست خوبی خواهد بود.

4- هوش مصنوعی Wix ADI

به دنبال راهی برای طراحی وب سایت بدون دردسر کدنویسی هستید؟ پس به سراغ هوش مصنوعی Wix ADI بروید. این ابزار هوش مصنوعی بر روی Wix میزبانی می شود. سیستم مدیریت محتوای Wix به خودی خود دارای فضای drag-and-drop است و حال با اضافه شدن این افزونه کار طراحی حتی آسان تر گشته است.

5- هوش مصنوعی Hastinger

یک وب سایت ساز هوش مصنوعی است که در چند دقیقه طرح سفارشی و دلخواه شما را ایجاد می کند. امنیت عالی دارد و با هزینه 2.99 دلار در ماه، گزینه ای مقرون به صرفه شناخته می شود. با این وجود معایبی نیز دارد به عنوان مثال بخش عضویت در آن تعریف نشده است و عملکردهای دسته جمعی و چندگانه را پشتیبانی نمی کند.

6- ساخت دامنه با Domain Wheel

پیدا کردن یک نام دامنه جذاب و متفاوت که در ذهن مخاطب باقی بماند، گاهی می تواند وقت گیر و پیچیده باشد. برای انتخاب نام و ثبت دامنه کار را به هوش مصنوعی DomainWheel بسپارید. تنها لازم است کلیدواژه مرتبط با کسب و کار خود را وارد کرده و منتظر پیشنهادات آن بمانید. این هوش مصنوعی همچنین چک می کند که دامنه پیشنهادی قبلا استفاده نشده باشد. هر چند از دامنه .ir پشتیبانی نمی کند و باید خودتان آن را بررسی کنید.

7- نمونه سازی وب سایت با Uizard

با انواع هوش مصنوعی برای طراحی سایت آشنا شدیم. گاهی قصد شما از تنها ساختن چند نمونه و بررسی هر یک برای یافتن بهترین گزینه است. در این صورت از وب سایت Uizard استفاده کنید. این وب سایت این قابلیت را دارد که اسکرین شات و طرح های وب سایت را به یک نمونه قابل تنظیم بررسی کند. همچنین، یک رابط کاربری با ساختار کاربردی را به شما پیشنهاد می دهد.

8- برند سازی وب سایت با Zyro

Zyro هوش مصنوعی برای طراحی سایت است که این امکان را فراهم می سازد تا بدون کدنویسی، وب سایت خود را ایجاد کنید. همچنین، لوگو و تصاویر مرتبط با برند را تولید و به شما پیشنهاد می دهد. دارای یک ویرایشگر قدرتمند است که اجازه میدهد لوگو و دیگر محتوای تولید شده را تغییر دهید. در انتها می توانید آن را به صورت یک فایل تصویری .png یا .ico دریافت کنید.

9- طراحی و مدیریت محتوا با 10Web

وب سایت 10web یک هوش مصنوعی چند منظوره است. بخش AI Builder  آن به شما این امکان را می دهد که بدون دردسر وب سایت خود را ایجاد کنید. بخش AI Assistant  آن شما را در تولید محتوا همراهی خواهد کرد تا مطابق معیارهای SEO، محتوای جذاب و کاربردی داشته باشید.

10- بررسی فنی وب سایت با Screpy

اگر قصد دارید وب سایت خود را از نظر فنی بررسی کنید، این کار با به Screpy بسپارید. بررسی Syntax، Uptime و سرعت صفحه های موجود را انجام می دهد و اطلاعات به دست آماده را در اختیار شما قرار خواهد داد. این ابزار رایگان نیست و باید ماهانه 2.5 دلار برای نسخه پایه یک ساله، پرداخت کنید.

11- هوش مصنوعی Elementor AI

اگر طراح صفحات وردپرس باشید، قطعا نام المنتور به گوش شما خورده است. المنتور اخیرا هوش مصنوعی برای طراحی سایت معرفی کرده است که Elementor AI نام دارد. این افزونه علاوه بر طراحی UI، در بخش تولید محتوا نیز شما را یاری خواهد کرد. ترجمه محتوا، افزودن آیکن های SVG و کدهای سفارشی به وسیله این دستیار هوشمند، راحت تر شده است.

12- ایجاد قالب وب سایت با Fronty

اگر طراحی UX هستید و قصد دارید طراح خود را تبدیل به کد های html  و css کنید، از ابزار fronty استفاده کنید. در این ابزار به راحتی طرح خود را آپلود کرده و قالب html و css مربوط به آن را دریافت کنید. هر چند در حال حاضر قالب های تولید شده دقیق نیستند و لازم است بخش هایی از آن را اصلاح کرده و کدهای js یا فریم ورک مد نظر را نیز به آن اضافه کنید.

هوش مصنوعی برای طراحی سایت

سخن پایانی

ابزارهای هوش مصنوعی برای طراحی سایت، بسیار متنوع هستند. هر یک مزایا و معایب خود را دارند. با این حال، هنوز ایراداتی دارند که باید به صورت دستی آنها را اصلاح کرد. برای اصلاح این مسائل باید دانش فنی خوبی در زمینه طراحی وب سایت داشته باشید. متخصصان مجموعه مجریان وب می توانند در این راستا شما را راهنمایی کرده و وب سایتی با رابط کاربری دقیق تر و عملکردی درست برای شما ایجاد کنند.

سوالات متداول

  • ابزار هوش مصنوعی برای طراحی سایت در وردپرس کدام است؟

ابزار Elementor AI یکی از ابزارهای موجود برای طراحی سایت در وردپرس است.

  • ابزار هوش مصنوعی وجود دارد که با دریافت تصویر، کد را ایجاد کند؟

بله هوش مصنوعی 10Web همچین قابلیتی را ارائه می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *