تفاوت بین ایمیل مارکتینگ با بازاریابی شبکه های اجتماعی چیست

موضوعات اصلی ذکر شده در این صفحه

مفهوم کلی ایمیل مارکتینگ ساده است. شما یک سری مشتری بالقوه و مشتریان فعلی را انتخاب می‌کنید. سپس از طریق یک کمپین و کارزار دیجیتال که دارای استراتژی قوی است، ایمیل برای این افراد ارسال می‌کنید. اگر استراتژی و کمپین شما جوابگو باشد، می‌توانید پتانسیل را تبدیل به فروش کرده و همچنین خریدارانی که تنها یک بار از شما خرید کرده‌اند را به مشتریانی وفادار تبدیل کنید.

به طور کلی بازاریابی اینترنتی به چندین شاخه کلی تقسیم می شود که در اینجا دو مورد از این دسته بندی ها را به شما توضیح خواهیم داد.

  • بازاریابی ایمیلی : ایمیل مارکتینگ یا ارسال ایمیل انبوه در واقع به معنای تبلیغات کالا و اجناس از طریق ایمیل هست، به این صورت که شما محصولات ، خدمات و اخبار سایت خود را برای لیستی از ایمیل مشتریان هدف خود ارسال خواهید کرد. به شکلی که این ایمیل ها هیچگونه مزاحمتی برای افراد نداشته باشند و افراد هر زمان که دوست دارند بتوانند درخواست لغو عضویت از لیست خبرنامه ایمیلی شما را ارسال کنند.
  • بازاریابی شبکه اجتماعی : بازاریابی شبکه های اجتماعی در واقع به کلیه تبلیغاتی که از طریق شبکه های اجتماعی مانند تلگرام و یا اینستاگرام صورت می‌گیرد، گویند و یکی از راه های آسان برای بازاریابی محصولات و خدمات شما می باشد.

تفاوت بین ایمیل مارکتینگ با بازاریابی شبکه های اجتماعی

تفاوت این دو روش بازاریابی را با ذکر مثالی توضیح می‌‌دهیم.فرض کنید که برای معرفی محصولات و خدمات خود، صفحه اینستاگرامی ساخته و محصولات و یا خدمات خود را در قالب یک پست در شبکه اجتماعی اینستاگرام به اشتراک گذاشته اید.حالا از دید کاربر بررسی می‌کنیم که به چه شکل پست شما نمایش داده خواهد شد.

به عنوان مثال، کاربری قصد دارد که پست های دوستان خود را مشاهده کند و حدودا 500 فالوور را دنبال کرده است و اقدام به بروزرسانی صفحه خود می‌کند.حالا تصور کنید از این پانصد نفر، حدود دویست نفر از فالوور های شخص مورد نظر ما، در اینستاگرام پست به اشتراک گذاشته اند.

به نظر شما چند درصد این امکان وجود دارد که پست شما، بین این تعداد پست دیده شود و کاربر به پست شما برسد؟

همانطور این مشکل در دیگر شبکه های اجتماعی نیز موجود است و یکی از معایب این نوع بازاریابی می‌باشد.حتی این امکان هست که پستی که شما در شبکه های اجتماعی قرار می‌دهید را بخش اعظم کاربرانتان مشاهده نکنند.

اما به هیچ عنوان در بازاریابی ایمیلی چنین مشکلی وجود ندارد.به عنوان مثال،زمانی که روز خود را در سرکار و یا در منزل شروع می‌کنید، اولین کاری که بعد از باز کردن مرورگر انجام می‌دهید، چک کردن ایمیل های شخصی خود می باشد و تا زمانی که تمامی ایمیل های ارسالی خود را چک نکرده باشید، دست از سر برنامه مدیریت ایمیل خود بر نمیدارید و تمامی ایمیل های ارسالی خود را بررسی خواهید کرد.

مطلب پیشنهادی : چرا با وجود شبکه های اجتماعی ، کسب و کار شما همچنان به یک وبسایت نیاز دارد

مزایای استفاده از ایمیل مارکتینگ

پس در ایمیل مارکتینگ،حتی اگر کاربر، از طریق ایمیل وارد سایت شما نشود، پیام ارسالی شما را اکثر کاربران می بینند و از محصولات جدید و یا خدمات شما با خبر خواهند شد. مثالی در رابطه با میهن وردپرس خدمت شما عرض می‌کنیم: در یکی از کمپین های ایمیلی‌ (منظور از کمپین ایمیلی، تبلیغ هدفمند محصول و یا خدمات به کاربران بدون هرگونه مزاحمت می باشد.) ما، برای پنج هزار نفر از کاربران خود، ایمیل اسال کردیم و دوره آموزشی خود را معرفی کردیم و از این تعداد، چهارصد نفر بر روی ایمیل خود کلیک کرده و وارد وبسایت شدند.

در ایمیل مارکتینگ زمانی که از صد درصد ایمیل های ارسالی خود، ده درصد کاربران بر روی لینک های شما کلیک کنند، به این معناست که شما یک کمپین ایمیلی فوق العاده داشته اید و به واسطه ایمیل مارکتینگ ده درصد کاربران خود را از محصول جدید خود با خبر ساختید.

چطور ایمیل به لیست هدفمند خود ارسال کنیم

اکنون که با مفهوم ایمیل مارکتینگ و لیست هدفمند آشنا شدیم، می پردازیم به این که چطور می توانیم ایمیل های خود را بصورت گروهی به کاربران خود ارسال کنیم. برای ارسال دسته جمعی ایمیل ها شما دو راه دارید که به معرفی و توضیح هر دسته می پردازیم.

  • استفاده از سرویس های ارسال ایمیل گروهی: در این روش، شما در وبسایت هایی از قبیل mailer lite یا mailchimp و… ثبت نام می کنید، لیست ایمیلی خود را ایمپورت می‌کنید و پس از ساختن قالب ایمیل خود و کمپین تبلیغاتی خود، اقدام به ارسال ایمیل خود می‌کنید.
    روش کار این سرویس ها به این شکل می باشد که این وبسایت ها سرور های خود را در اختیار کاربران قرار می‌دهد و تمامی سفارشات ارسال گروهی ایمیل را با دریافت هزینه انجام می‌دهد و هزینه ای که پرداخت می‌کنید به علت سرور قدرتمند و امکاناتی که این سرویس دهنده ها در اختیارتان قرار می دهند مانند رعایت تمامی قواعد ضد اسپم، قالب های متنوع، امکان ساخت انواع دسته بندی کاربرانتان، ابزار آمار گیر و گزارش گیری و… می باشد.
    نکته 1:قبل از ثبت نام در این سرویس دهنده ها می بایست سایتی فعال با لیست ایمیلی مقبولی داشته باشید تا کارشناسان، شما را تایید کنند.
    نکته 2:هزینه مورد نیاز شما برای استفاده از سرویس های ایمیلی، سالانه برای هر ده هزار ایمیل ارسالی، حدود چهارصد هزا تومان به صورت سالانه می بایست پرداخت کرد.
  • استفاده از افزونه قدرتمند( mailster mymail): در صورتی که برای ارسال ایمیل خود نمی خواهید هزینه زیادی را متحمل شوید، به شما افزونه mymail را پیشنهاد می کنم، که به شما این امکان را می‌دهد که توسط پنل مدیریت وردپرس خودتان، یک سرویس ارسال ایمیل را بسازید و از طریق وردپرس، ایمیل های خود را ارسال کنید. به دو روش می توانید ایمیل های خود را از طریق وردپرس ارسال کنید.
    یکی از روش ها این است که می توانید از طریق هاستینگ خود ارسال ایمیل را انجام دهید که در هر ساعت، شصت ایمیل را بیشتر نمی توانید ارسال کنید و راه دیگر، استفاده از اکانت های جیمیل می باشد که می توانید به ازای هر اکانت جیمیل می توانید در روز تا پانصد ایمیل را ارسال کند.
    برای استفاده از قابلیت افزودن چندین جیمیل می بایست افزونه کمکی mymail multi SMTP را بر روی وردپرس خود نصب کنید و می توانید نهایتا چهار اکانت جیمیل را اضافه و در روز برای ۲ هزار نفر نفر ایمیل تبلیغاتی خود را ارسال کنید.

از اینکه تا پایان این مقاله با ما همراه بودید از شما متشکریم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *