چگونه یک سایت فروشگاهی راه اندازی کنیم؟

موضوعات اصلی ذکر شده در این صفحه

طراحی سایت چیست ؟ طراحی سایت فروشگاهی چیست ؟ راه اندازی سایت فروشگاهی چگونه امکان پذیر است ؟ همانطور که میدانید , داشتن یک سایت فروشگاهی مزایای بسیاری نسبت به فروشگاه های فیزیکی دارد , برای داشتن سایت فروشگاهی نیاز به پرداخت اجاره بها و مسائل دیگر نیست . شما میتوانید در هر مکان و زمانی که هستید سایت خود را مدیریت کنید و با میلیون ها کاربر و مشتری در ارتباط باشید. برای شروع یک کسب و کار موفق شما به یک سایت فروشگاهی کاربرپسند , و یک برنامه بازاریابی جامع و منظم نیاز دارید , اگر نگران طراحی سایت فروشگاهی هستید و فکر میکنید کاریست که از عهده خودتان بر نمی آید , باید بگویم طراحان سایت زیادی وجود دارند که در زمینه طراحی سایت به صورت تخصصی فعالیت می کنند و تنها کافیست با تیم طراحی سایت مجریان وب تماس بگیرید و بعد از دریافت مشاوره رایگان در این خصوص , طراح سایت خود را انتخاب و کارتان را شروع کنید. اگر می خواهید در این زمینه اطلاعات بیشتری کسب کنید تا پابان این مقاله با ما همراه باشید:

 

بررسی محصولات و برنامه کسب و کار

 

  • تصمیم بگیرید چه محصولی می خواهید بفروشید

اگر قصد طراحی سایت فروشگاهی دارید، احتمالا یک ایده برای فروش عالی خود دارید. این را به خاطر داشته باشید که خیلی موارد در بعضی زمان ها گزینه خوبی برای فروش آنلاین هستند که ممکن است همان محصول در زمان دیگر اصلا ایده خوبی برای فروش آنلاین نباشد و غیر ممکن باشد. در هر صورت شما باید محصولی را انتخاب کنید که اعتقاد داشته باشید، ارزش زیادی دارد در غیر این صورت ایجاد ارتباط با مشتری برای شما سخت می شود. محصول خود را به صورت دقیق بررسی کنید و مطمین شوید که محصول شما در حال حاضر یک نیاز در بین جامعه است. با پرس و جو و تحقیق در فضای واقعی و مجازی می توانید در این مورد مطمین شوید. می توانید با بررسی جستجو محصول خود طی زمان در موتورهای جستجو از میزان درخواست محصول خود در بین کاربران اینترنتی اطمینان حاصل فرمایید. برای این کار می توانید از گوگل ترند google trend استفاده کنید.

 

  • ابتدا در مقیاس های کوچک بفروشید

قبل از اینکه شروع به راه اندازی فروشگاه آنلاین خود کنید، محصول مورد نظر را در دیگر فروشگاه های اینترنتی قرار دهید و بررسی کنید میزان فروش محصول شما به چه صورت است. در اینجا شما باید به این موارد توجه کنید: چه کسانی محصول شما را می خرند؟ با چه قیمتی حاضر به خرید هستند. با قیمت های مختلف میزان فروش خود را آزمایش کنید. میزان رضایت مندی مشتری را بررسی کنید. آیا از بسته بندی خوبی استفاده می کنید؟ آیا روش حمل و نقل انتخابی شما مطمین است؟ آیا از محصول شما راضی هستند؟ آیا شما به خوبی محصول خود را معرفی کرده اید؟

 

سایت فروشگاهی

 

  • طرح کسب و کار خود را بنویسید

قبل از شروع مراحل باز کردن فروشگاه اینترنتی خود وقت خود را برای ایجاد یک طرح کسب و کار دقیق بگذارید، این کار به شما کمک خواهد کرد که قدم های لازم برای موفقیت در کسب و کارتان را پیدا کنید. هزینه های عملیات و طرح بازاریابی خود را مشخص کنید. شما در طرح برنامه کسب و کار خود لازم است به عوامل زیر دقت کنید: هزینه های تولید (بسته به اینکه خودتان محصول را ایجاد می کنید یا از یک تولید کننده استفاده می کنید)، هزینه حمل و نقل، مالیات،حقوق و دستمزد کارمندان، هزینه برای خرید نام دامنه و هاست و تهیه فروشگاه اینترنتی و پشتیبانی.

 

  • کسب و کار خود را به صورت قانونی ثبت کنید

بعد ار بررسی موارد بالا لازم است شما تجارت خود را رسمی کنید و یک نام تجاری برای خود انتخاب کنید و آن را ثبت کنید.( جدا از ثبت قانونی کسب و کارتان شما به ثبت برند در گوگل نیز نیاز دارید ).

 

طراحی و ساخت فروشگاه آنلاین

 

  • یک نام دامنه ثبت کنید

یک اسم کوتاه، جذاب و آسان برای یادآوری انتخاب کنید. این مورد را در نظر بگیرید که نام دامنه شما باید منحصر به فرد باشد. یک شرکت ثبت دامنه معتبر انتخاب کنید و شروع به جستجو نام های مورد نظر خود کنید. ممکن است نام انتخابی شما قبلا ثبت شده باشد. با کمی خلاقیت با اضافه کردن یک کلمه کوتاه به آن، یک نام جدید ایجاد کنید. بسیاری از شرکت های ثبت دامنه نیز پیشنهادات خوبی مشابه نام شما ارایه می دهند.

 

  • یک سرویس میزبانی وب (هاست) انتخاب کنید

باید در این انتخاب دقت لازم را داشته باشید چون لازم است فروشگاه شما با سرعت بالا و بدون مشکل برای کاربر نمایش داده شود تا بتوانید فروش خوبی داشته باشید. شرکت هایی وجود دارند که به صورت رایگان این خدمات را به شما ارایه می دهند ولی برای داشتن فروشگاه آنلاین لازم است از خدماتی که نیاز به پرداخت هزینه هستند استفاده کنید به دو دلیل: برای توسعه فروشگاه آنلاین خود نیاز به افزایش فضای مناسب دارید، سرویس میزبانی را باید انتخاب کنید که امکان سفارش سازی برای سرویس هایی که برای برنامه نویسی فروشگاه خود انجام می دهید داشته باشد.

 

  • طراحی وب سایت

طرح وب سایت فروشگاه باید به صورتی باشد که محصول را به خوبی به مشتری نمایش دهد. نیاز به افکت و طرح خاصی برای فروشگاه نیست و یک طرح ساده به مشتری برای انتخاب و خرید آسان تر بیشتر کمک می کند. از رنگ و فونت های محدود برای وب سایت فروشگاهی خود استفاده کنید.

 

مطلب پیشنهادی:طراحی سایت صنعتی

 

  • انتخاب نرم افزار فروشگاه ساز

یکی از مهمترین مراحل انتخاب درست یک نرم افزار فروشگاه ساز است که لازم است زمان زیادی را صرف تحقیق در مورد انتخاب این نرم افزار داشته باشید زیرا انتخاب شما نقش مهمی در خرید مشتریان و موفقیت شرکت شما خواهد داشت. فروشگاه سازی را باید هم نیاز امکاناتی که شما برای فروش نیاز دارید را در اختیارتان قرار دهد و هم مشتری بتواند یک خرید آسان و مطمین انجام دهد.

 

  • ایجاد درگاه پرداخت اینترنتی

یکی از روش های آسان برای خرید اینترنتی، روش پرداخت آنلاین است که امروزه بیشتر کاربران این روش را انتخاب می کنند. باید مطمین ترین درگاه اینترنتی را برای فروشگاه خود انتخاب کنید.

 

  • رشد کسب و کار

امروزه براحتی می توان یه کسب و کاری را شروع کرد. همانطور که در جامعه میبینیم ملاک همه این است که فلان کسب و کار پر رونق شده و ما هم آن کاسبی را انجام دهیم . پس از گذشت مدتی به علت عدم تعادل هزینه و درآمد شکست می خورند .

 

مطلب پیشنهادی:خدمات سئو سایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *