روشهای گرفتن پروژه سایت ؛ چطور پروژه طراحی وبسایت بگیریم ؟

موضوعات اصلی ذکر شده در این صفحه

روش های واقعی گرفتن پروژه سایت

امروزه داشتن تخصص در یک زمینه کافی نیست بلکه شما باید بتوانید در آن حوزه درآمد کسب کنید و خودتان را نشان دهید. بسیاری از افرادی که به دنبال کسب درآمد از حیطه شغلی خود هستند همیشه با مشکل گرفتن پروژه همراه اند. در این مقاله از وبسایت مجریان وب قصد داریم تا روشهای گرفتن پروژه سایت را به شما همراهان و علاقه مندان به این حوزه به صورت کامل شرح دهیم.

 

ارائه نمونه کار قوی

در واقع، داشتن یک نمونه کار مهم ترین چیز برای به دست آوردن یک نمونه طراحی وب سایت است، به همین دلیل است که ما به شما توصیه می کنیم اولین سایت خود را با هزینه پایین و یا به صورت رایگان طراحی کنید.! از طرف دیگر، کسانی که تمایلی به صرف هزینه ناچیز برای توسعه سایت اولیه ندارند، اغلب قادر به ایجاد یک نمونه کار برای مدت زمان طولانی نیستند و تقریباً هیچ شرکتی پروژه ای به آنها اعطا نمی کند. به نظر من، داشتن یک نمونه اولیه آنقدر حیاتی است که، حتی اگر نیازی به آن نباشد، باید به سایت دیوار یا شیپور بروید و یک آگهی پیشنهادی برای ایجاد یک وب سایت رایگان برای یک شرکت ثبت کنید.

 

وب سایت شخصی خود را راه اندازی کنید

کارفرمایان نمونه ای از کار شما را برای یک شرکت یا سازمان می خواهند تا کیفیت شغل شما را تعیین کنند. با این حال، اگر قادر به ساخت نمونه کارها با حداقل هزینه نیستید، یک وب سایت شخصی برای خود ایجاد کنید. یک سایت رزومه جذاب و زیبا (سایت های شخصی میزان مهارت شما را معرفی می کنند) برای خود ایجاد کنید که می توانید آن را به عنوان نمونه کار در رزومه خود بگنجانید. حتی اگر می توانید، از یک قالب آماده بسیار حرفه ای استفاده کنید تا برای کارفرما بسیار جذاب به نظر برسد. به طور کلی داشتن یک وب سایت شخصی در رزومه شخصی وضعیت شغلیتان را ارتقا می دهد.

 

وبسایت های فریلنسری داخلی و خارجی

وقت آن است که با سایت‌های فریلنسینگ مقابله کنید، زمانی که یک یا، بهتر از آن، چندین نمونه کار عالی تولید کردید. سایت های فریلنسری شما را با شرکت هایی که نیاز به «ایجاد یک فروشگاه آنلاین» یا طراحی وب سایت دارند، ارتباط می دهند.

یکی از این وب‌سایت‌ها که بسیار معروف است سایت انجام میدم است. روند کار این سایت بدین صورت است که ابتدا در آن ثبت نام می کنید، سپس در یک صفحه اختصاصی توضیح می دهید که چه خدماتی را می توانید به مخاطبان و مشتریان خود ارائه دهید و قیمت ها را مشخص کنید.

به عنوان مثال، سایت Punisha از این نظر مشابه است که کارفرمایان صفحه‌ای در مورد نیازهای خود ایجاد می‌کنند و توضیح می‌دهند که چه سایتی نیاز دارند. در ادامه کارشناسان پیشنهادات خود را ارائه می کنند که با چه قیمتی و چه زمانی می توانند کار را به کارفرما تحویل دهند. در نهایت کارفرما بر اساس عواملی مانند قیمت، زمان، تجربه و … با یکی از آنها کار می کند.

علاوه بر این دو سایت، سایت های دیگری مانند parscoder، parsfl و … وجود دارد.

 

دریافت پروژه طراحی وب سایت از طریق وب سایت های فریلنسری

اساسی ترین عاملی که بر تصمیم شرکت ها برای همکاری یا عدم همکاری با شما در سایت های فریلنسینگ تاثیر می گذارد، سابقه شغلی شماست. در واقع، در تمام این سایت‌ها، نظرات کارفرمایان قبلی در مورد کیفیت کار، رفتار و… در نمایه شما نمایش داده می‌شود و این همان چیزی است که کارفرمایان بالقوه برای تعیین اینکه آیا به شما پروژه را واگذاری کنند یا به شخص دیگری دهند.

نکته اساسی که در اینجا باید به خاطر داشته باشید این است که دریافت یک پروژه طراحی وب سایت ممکن است برای کسانی از شما که تازه وارد زمینه طراحی وب سایت هستند چالش برانگیز باشد. با در نظر گرفتن این موضوع، ما تکنیک زیر را پیشنهاد می کنیم:

ابتدا یک حساب کاربری یا حساب های کاربری در سایت های فریلنسینگ مناسب ایجاد کنید.

با استفاده از آنها یک پروژه برای نمایه خود بسازید..

پس از اتمام کار، بازخورد خوب خود را ارائه دهید.

اول از همه، حساب شما در نتیجه جستجوهای کارفرمایان در این سایت ها اعتبار داده می شود و نشان داده خواهد شد. دوم، کارفرمایان بیشتر به شما اعتماد دارند. البته، نکته اساسی که در اینجا باید به خاطر بسپارید این است که این استراتژی به سادگی حساب شما را کمی تحت فشار قرار می دهد و پس از آن، باید با ارائه خدمات با کیفیت بالا، رفتار شایسته و…، کارفرمایان جدیدی مانند خود ایجاد کنید. زیرا در اصل وجود یک بررسی نامطلوب در این سایت ها برای کارفرمای جدید کافی است تا تمام نظرات خوب گذشته را نادیده بگیرد و کار شما را خاتمه دهد.

 

فعالیت کردن به صورت مستمر در اینستاگرام

کافی است به اکانت های اینستاگرامی که در مورد کسب و کار اینترنتی و طراحی سایت آموزش می دهند نگاهی بیندازید و ببینید چه تعداد فالوور دارند. همچنین ممکن است با خواندن نظرات پست‌های آنها متوجه شوید که چه تعداد از مخاطبان و کارفرمایان برای همکاری با مدیران و صاحبان این سایت‌ها انتخاب می‌کنند. چرا که با انتشار اطلاعات آموزنده و جذاب توانسته اند نظر این افراد را تحت تاثیر قرار دهند و اعتماد آنها را جلب کنند. در نتیجه، باید از بازاریابی محتوای اینستاگرام نیز برای به دست آوردن وظایف طراحی وب سایت استفاده کنید.

 

سئوی سایت شخصی به منظور دریافت پروژه طراحی وبسایت

اگر مبتدی هستید، هیچ شخصی برای واگذارکردن وظایف طراحی وب سایت فوراً به سئو اعتماد نمی کند. در عوض، ابتدا تعامل خود را در سایت های فریلنسری شروع کنید، سپس به اینستاگرام بروید و سپس به تدریج فعالیتتان را در سایت خود شروع کنید. زیرا دستیابی به کارایی در سئو مستلزم کمی کار و حتی هزینه های مالی است. به هر حال، چگونه باید با استفاده از سئو پروژه به دست آورید؟

شما باید در مورد حوزه هایی تولید محتوا کنید که مخاطبان هدف شما به آن علاقه مند اند، به عنوان مثال:

“دامنه دقیقا چیست؟”

“هاستینگ دقیقا چیست؟”

“تکنیک های طراحی سایت” “هزینه تاسیس فروشگاه اینترنتی”

چگونه می توانید یک کسب و کار اینترنتی سودآور راه اندازی کنید؟

 

مفاهیم کسب و کار اینترنتی

نکته کلیدی این است که برای مشاهده این مطالب، ابتدا باید اطمینان حاصل کنید که از نظر محتوایی جذاب هستند و مخاطب پس از خواندن آنها به همه سؤالات خود پاسخ خواهد داد. با این حال، شما همچنین باید از “تاکتیک های سئو بهینه سازی سایت ” استفاده کنید تا اطمینان حاصل شود که این صفحات در نتایج جستجوی کاربران ظاهر می شوند و بازدیدکنندگان را به سایت شما جذب می کنند.

 

تبلیغات به روش سنتی

عجیب است زیرا وقتی به برخی از دانشجویان وب‌مستر یا کسانی که در مورد پروژه طراحی وب‌سایت پرس و جو می‌کنند می‌گویم که بازاریابی معمولی ممکن است کمک کند، آنها این روش را جدی نمی‌گیرند! در واقع، آنها معتقدند که از آنجایی که شغل آنها به اینترنت گره خورده است، دیگر نیازی به استفاده از روش های بازاریابی مرسوم ندارند.

نکته مهمی که در اینجا باید به خاطر داشته باشید این است که مخاطبان هدف شما، یعنی کسانی که علاقه مند به ایجاد یک وب سایت هستند، کسانی هستند که با دنیای دیجیتال آشنا نیستند. در نتیجه، رویکردهای بازاریابی مرسوم مانند بازدیدهای حضوری، بازاریابی تلفنی، تبلیغات محیطی و… تأثیر زیادی بر ذهن آنها دارد. بنابراین به رویکردهای بازاریابی مرسوم پایبند باشید.

 

بازاریابی تلفنی

بازاریابی سنتی شامل بیش از ده زیرمجموعه است. با این وجود، قبل از رفتن، می‌خواستم بدانید که کسب‌وکارهای بزرگ طراحی وب‌سایت در تهران و سایر شهرهای بزرگ اکنون عمدتاً به بازاریابی تلفنی برای ایجاد مشاغل توسعه وب سایت متکی هستند. لطفا این زیرمجموعه و رویکرد بازاریابی را نادیده نگیرید.

 

مشتریانی که آماده خرید هستند

اجازه دهید یک نکته دیگر را بیان کنیم تا مطمئن شویم که مطلب کاملی را در اختیار شما قرار داده ایم. به یاد داشته باشید که بخشی از مخاطبان هدف شما در حال حاضر مشتاق پذیرش خدمات شما هستند.

به عنوان مثال، متقاعد کردن صاحب یک تجارت لوازم خانگی برای پرداخت هزینه طراحی وب سایت ممکن است چالش برانگیز باشد. اما متقاعد کردن صاحب صفحه اینستاگرام برای فروش اقلام لوازم خانگی بسیار ساده تر است زیرا او درآمد نسبتاً معقولی دارد و مطمئن است که فورشگاه آنلاین درآمد او را توسعه و افزایش خواهد داد. بنابراین قبل از اینکه به سراغ مشتری خود بروید کمی در مورد آن با خود ارزیابی کنید.

 

فعالیت در رسانه پرطرفدار لینکدین

از دیدگاه ما، لینکدین یک کانال جذب پروژه ثابت است! ببینید، اکثر روش‌هایی که تا کنون معرفی کردیم، روش‌هایی برای رساندن مستقیم شما به کارفرمایان بوده‌اند. اما در مورد ارتباط با یک شرکت معتبر که می تواند پروژه های طراحی وب را به طور مداوم به شما ارائه دهد، چطور؟

در واقع، علاوه بر ارتباط شما با کارفرمایان کوچک، لینکدین می‌تواند به عنوان پلی برای آشنایی با شرکت‌های بزرگ بازاریابی دیجیتال که ممکن است پروژه‌ای را به شما پیشنهاد دهند یا استخدام کنند، باشد. با توجه به این موضوع، مطمئن شوید که این شبکه اجتماعی را بر روی دستگاه تلفن همراه خود دانلود کنید و محتوایی را ارسال کنید که حرفه ای بودن شما را نشان می دهد.

 

بازاریابی ویدئویی یوتیوب و آپارات

این استراتژی جذب پروژه به دو جزء تقسیم می شود. بخش اول بر بازاریابی ویدیویی یوتیوب تمرکز دارد. اگر می خواهید این کار را شروع کنید، باید اطلاعات جذاب و آموزشی ارائه دهید، اما محتوای شما باید طولانی تر از محتوای اینستاگرام باشد. به عنوان مثال، یک فیلم 5 دقیقه ای ارزیابی شش سایت با  “UI” و طراحی منحصر به فرد. بخش شگفت‌انگیز این است که اگر بتوانید مطالب واقعاً جذابی ایجاد کنید و طرفدارانی به دست آورید، YouTube در نهایت به شما پول می‌دهد!

با توجه به این موضوع، توصیه می کنیم عبارات مربوط به شغل خود را در گوگل جستجو کنید و بررسی کنید که آیا سایت آپارات در نتایج نمایش داده می شود یا خیر. برای افزایش شانس خود برای جلب توجه، ایجاد مطالب مرتبط با این موضوعات و انتشار آن در رسانه های اجتماعی را در نظر بگیرید. وقتی مثلا «آموزش ساخت سایت با وردپرس» را جستجو می کنید، ویدیوهای مختلفی از آپارات ارائه می شود. پس یک ویدیوی جامع و جذاب بسازید و در آپارات آپلود کنید.

اما نکته اینجاست که سئو آپارات کاملا موثر است! همانطور که مطمئناً دیده اید، هنگامی که یک عبارت را در گوگل جستجو می کنید، نتایج برتر معمولاً ویدیوهای دوربین هستند.

اگر تا به اینجای این مقاله به ما همراه بودید امیدواریم که روشهای گرفتن پروژه سایت را به خوبی متوجه شده باشید. از وقت شما به جهت مطالعه این مطلب بسیار سپاسگذاریم.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *