طراحی سایت آماده یا اختصاصی (کد نویسی)، کدام بهتر است؟

موضوعات اصلی ذکر شده در این صفحه

روش های طراحی سایت 

طراحی سایت چیست ؟روش های طراحی سایت چیست ؟کمتر شرکتی را می توان یافت که طراحی سایت نداشته باشد اما خیلی از این طراحی ها متاسفانه تکراری هستند و شبیه دیگری هستند. مثلا طراحی سایت صنعتی یک شرکت شبیه طراحی سایت آموزشگاه است و یا یک سایت فروشگاه اینترنتی شبیه فروشگاه اینترنتی دیگری است آنقدر این شباهت ها و به اصطلاح کپی کردن ها زیاد شده است که اگر یکی هم طراحی سایت خلاقانه انجام بدهد باید تعجب کرد . . . البته این معزل هم مربوط به کارفرماهای عزیز است و هم مربوط به پیمانکارهای محترم و هر دو در این زمینه مقصر هستند.

تکلیف پیمانکار طراح وب معلوم است که چرا سایت آماده و یا پرتال آماده می فروشد که با هم مرور خواهیم کرد و همچنین کارفرماهای محترم هم به چند دلیل مقصر هستند که با هم مطالعه میکنیم. یک شرکت طراحی وب سایت برای اینکه بتواند پروژه طراحی سایت و فروشگاه اینترنتی بگیرد باید دارای رزومه بسیار قوی داشته باشد و از تیم طراحی حداقل 10 نفره استفاده کند و از نظر اجرا و خدمات پشتیبانی در حد عالی باشد و دارای یک دفتر کار در فضایی مناسب باشد . اما وقتی این ابزارهای نرم افزاری و سخت افزاری را ندارد مجبور است قیمت شکنی کند و قیمت پایین ارائه دهد که بتواند سفارش طراحی سایت بگیرد و دخلش به خرجش برسد در نتیجه ، اقدام به کپی سازی می نماید و در یک ساعت تا یکروز ، طراحی سایت کپی از سایت های قبلی که طراحی کرده را ارائه می دهد. با تغییر در رنگ همان سایت را به دیگری می فروشد و اگر هم 1000 تومان بفروشد تماما سود خالص است.

و اما کارفرمایان :
برخی کارفرمایان نادانسته اقدام به تهیه این سایت های آماده می نمایند و برخی هم به دلیل پرداخت مبلغ کم ، با علم به این قضیه از سایت های آماده و پرتال آماده استفاده می نمایند غافل از اینکه چه عواقب بدی برای کسب و کار آنان دارد.که در ادامه برخی از این عواقب را مطالعه می کنیم.

 

بیشتر بدانید: خدمات سئو سایت

 

استاندارد های طراحی سایت

طراحی سایت استاندارد باید کدنویسی شده باشد تا هیچ باگی نداشته باشد. طراحی سایت کدنویسی باید از ظاهر گرافیکی منحصر به فردی استفاده کرده باشد. ظاهر وب سایت نباید شبیه وب سایت دیگری باشد. تمام بخش های  وب سایت باید داینامیک باشد تا هر زمان که کارفرما نیاز داشت با هر دانشی بتواند بروز رسانی کند. وب سایت استاندارد باید از ویروس ها و هکرها در امان باشد لذا سایت های آماده این قابلیت را ندارند و در معرض خطر هستند

بیشتر بدانید: طراحی سایت شرکتی

 

معایب طراحی سایت آماده 

هنگام بروز رسانی پوسته سایت آماده ، 70 % سایت شما به هم می ریزد و دوباره باید هزینه بروز رسانی و پشتیبانی ارائه دهید. مهم تر از همه اینکه موتورهای جستجو مخصوصا Google سایت های آماده و پرتال آماده را نمی بینند و کد نمی کنند. کسب و کار شما نمی تواند رشد کند و از طریق سایت برای شما مشتری جدید نخواهد آمد. پوسته سایت شما قدیمی بوده و برای بروز بودن در سالهای آتی باید از بین برد و دوباره اقدام به طراحی سایت نمود.سایت های آماده قابل توسعه نمیباشند. سایت های آماده شما را وابسته به پیمانکار اولیه می نماید بگونه ای که هیچ پیمانکار جدیدی حاضر به توسعه آن نخواهد بود. در معرض مکرر هکرها و ویروس ها بوده و قابل پشتیبانی نمی باشند. فروشگاه اینترنتی آماده و کپی شده ، قابل اعتماد نبوده و پرداخت های مشتریان براحتی قابل حک هستند. همانطور که ابتدا مقاله گفته شد اکثریت شرکت ها و کسب و کارها و فروشگاه ها طراحی سایت و طراحی فروشگاه آنلاین دارند اما درصد خیلی کمی از آنان از سایت های استاندارد و کدنویسی استفاده می نمایند و دقیقا هم در هر کسب و کار همان درصد موفق تر هستند. موتور جستجو Google در مطالب خود به شدت استفاده از سایت های آماده و پرتال های آماده را منع کرده و هشدار داده به هیچ وجه موتور جستجو مطالب این سایت ها را نحواهند دید. کارفرمایان محترم می توانند با تحقیق شرکت های معتبر را پیدا نموده و با ذکر شرط “سفارش طراحی سایت اختصاصی ” در قرارداد های فی مابین کسب و کار خود را وارد بازار بکر اینترنتی نمایند.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *