اکسپلور اینستاگرام چیست؛ چگونه در اکسپلور دیده شویم؟

موضوعات اصلی ذکر شده در این صفحه

شاید برایتان سوال باشد که  چگونه در اکسپلور اینستاگرام دیده شویم؟ باید بگوییم که بیشتر افراد با پلتفرم اینستاگرام آشنایی دارند و تعداد زیادی از آنها، در این شبکه اجتماعی مشغول به فعالیت می باشند. اینستاگرام پلتفرمی سرگرم کننده و جذاب محسوب می شود که از همان روز اول به منظور ارتباط بین کاربران و به اشتراک گذاشتن عکس و فیلم ایجاد شد. یکی از قسمت های شگفت انگیز و ویژه اینستاگرام، اکسپلور است که به صورت آیکون ذره بین و یا جستجو به کاربر معرفی شده و در تمام نسخه های اینستاگرام قابل مشاهده می باشد. خوب است بدانید که کاربرد این قسمت فقط جستجو میان نام و حساب افراد گوناگون نیست، بلکه یکی از شیوه های تبلیغ و دیده شده به وسیله مخاطب است. این نکته را در نظر داشته باشید که ورود به اکسپلور یک راه اصلی برای افزایش فالوور و دیده شدن صفحه شما به وسیله تعداد زیادی مخاطب می باشد. هنگامی که صحبت از اینستاگرام مارکتینگ می شود، مطمئن ترین راه برای دیده شدن ورود به اکسپلور است. به وسیله این قابلیت اینستاگرام می توانید تعامل را به بیشترین حد ممکن برسانید و و محتوای خود را به کاربرانی ارائه دهید که به آن نیاز دارند. مهمترین ویژگی اکسپلور که سبب شده مورد توجه قرار گیرد، این است که به طور مداوم در حال تکامل و آپدیت شدن است. شما به هیچ عنوان پست تکراری در هر روز به چشمتان نخواهد خورد و باعث شده است تا اکثر افراد به منظور سرمایه گذاری روی این قابلیت اقدام کنند. برای اینکه بدانید اکسپلور چیست و به چه صورت می توانید پست های خود را در آن وارد کنید، با ما همراه باشید تا نکات لازم را در اختیار شما قرار دهیم.

اکسپلور اینستاگرام چیست؟

افرادی که با پلتفرم اینستاگرام آشنایی نداشته باشند، اولین سوالی که برایشان به وجود می آید این است که اکسپلور اینستاگرام چیست؟ هنگامی که اینستاگرام خود را باز می کنید به غیر از صفحه Home، صفحه دیگری وجود دارد که به آن اکسپلور اینستاگرام گفته می شود. در این صفحه، مجموعه گسترده ای از عکس ها، فیلم ها و کلیپ ها وجود دارد و کاربران می توانند بر اساس علایق و سلیقه خود آنها را انتخاب و هر کدام که مورد نظرشان بود، فالو کنند. الگوریتمی که این صفحه از آن تبعیت میکند، بر طبق الگوریتم یادگیری ماشینی می باشد. عملکرد الگوریتم ماشینی به این صورت است که به اینستاگرام کمک می کند تا بر طبق سلیقه افراد، پست ها و صفحاتی که به آن تمایل دارند، نمایش داده شود. این پلتفرم جذاب و پرمخاطب از این قابلیت به منظور بهبود محتواهایی که باید در اختیار کاربر قرار گیرد، استفاده می کند.

مطلب پیشنهادی: تقویم محتوایی چیست ؟

معیار چیدمان پست ها در اکسپلور اینستاگرام

معیار چیدمان پست ها در اکسپلور اینستاگرام به این صورت است که از سیستم رتبه بندی به منظور شخصی سازی صفحه هر کاربر استفاده می کند. الگوریتم این صفحه جهت جمع آوری سیگنال و تصمیم گیری درباره نمایش پست ها بر اساس سیستم خاصی عمل می کند. اکسپلور اینستاگرام، سیستم پیشنهاد دهی را مورد استفاده قرار می دهد که در آن، پست ها بر طبق فعالیت هر کاربر در اینستاگرام برگزیده می شوند؛ سپس الگوریتم اینستاگرام این پست ها را بر طبق چندین فاکتور های مشخصی چیدمان می کند. این عوامل بر اساس ارتباط بین مخاطبان، جدید بودن محتوا و با کیفیت بودن آن است. به عنوان نمونه، در نظر بگیرید بیشتر پیج های آشپزی را دنبال می کنید و به مشاهده استوری های مرتبط با آن می پردازید؛ در این صورت اینستاگرام محتوای مرتبط با آشپزی را برای شما به نمایش در می آورد. در قسمت Home، افراد فقط میتوانند پست ها و استوری های مربوط به پیج های دنبال شده خود را ببینند اما در اکسپلور، چیدمان پست ها از قاعده خاصی پیروی می کند. انتخاب محتوا در این صفحه برای کاربر به شرح زیر می باشد:

  1. داده های مربوط به پست از جمله هشتگ های مرتبط و اثرگذار، لایک ها و کامنت ها.
  2. فعالیت کاربر در اینستاگرام؛ به این صورت که اکسپلور برای هر کاربر بر طبق آنچه که در اینستاگرام دنبال می کند، شخصی سازی می شود.
  3. ایجاد تعامل با کاربر به وسیله اکانتی که محتوا را انتشار داده است.
  4. اطلاعات مربوط به فردی که پست را به اشتراک گذاشته است نظیر تعداد فالوور، میزان تعامل و سایر موارد.

اکنون سیستم رتبه بندی اکسپلور بر اساس میزان تعامل عمل می کند. هنگامی که اینستاگرام دریابد پست شما از معیار های تعیین شده برخوردار است، آن را در اکسپلور به نمایش در می آورد.

 

چگونه در اکسپلور اینستاگرام دیده شویم؟

چگونه در اکسپلور اینستاگرام دیده شویم؟ باید بگوییم برای اکثر کسب و کارها، ارائه پست در اکسپلور علاوه بر افزایش مشتری، افزایش فروش نیز به همراه دارد.  براین اساس لازم است که بدانید به چه صورت به اکسپلور ورود پیدا نمایید. با اشتراک گذاشتن میلیون ها پست به صورت روزانه، بازدید محتوا در اینستاگرام حالتی رقابتی به خود میگیرد؛ همین مسئله سبب می شود که نمایش پست ها در اکسپلور کمی سخت شود. در ادامه به معرفی بهترین شیوه ها برای ورود به اکسپلور می پردازیم، با ما همراه باشید.

  • پست گذاری در زمان مناسب

پست گذاری در زمان مناسب در رسانه های اجتماعی یک عامل مهم محسوب می شود. با منتشر شدن هزاران پست جدید در هر دقیقه، احتمال دارد که پست شما در Home گم شود. راه حل برطرف کردن این مشکل این است که در زمانی درست و معین پست خود را به اشتراک بگذارید. مطلوب ترین زمان انتشار پست با توجه به حوزه فعالیت، مکان و مخاطب هدف متفاوت است؛ بر این اساس شیوه رفتار و فعالیت فالوور های خود در اینستاگرام را در نظر بگیرید تا متوجه شوید چه زمانی برای به اشتراک گذاشتن پست تان مناسب می باشد.

  • شناسایی مخاطب هدف

به منظور ورود به صفحه اکسپلور، با شناسایی مخاطب هدف خود یک قدم به جلو بردارید؛ به این صورت که با ویژگی های مخاطبان خود آشنایی پیدا کنید، مخاطبان هدفی که می خواهید از طریق اکسپلور به دست آورید را مورد شناسایی قرار دهید و متوجه شوید که این کاربران بیشتر به چه محتواهایی تمایل دارند. برای شروع، اکسپلور در اکانت کسب و کار شما گزینه مناسبی می باشد؛ آمار و ارقام پست های خود را مورد ارزیابی قرار دهید نا به راهکاری کاربردی دست یابید.

  • ایده گرفتن از پست های دیگر در اکسپلور

ایده گرفتن از پست های دیگر در اکسپلور جزو راهکار های مناسبی به حساب می آید. به این صورت که پست هایی را مورد مشاهده قرار میدهید که در اکسپلور شما به نمایش درآمده است. چنانچه با پست های مرتبط با حوزه خود در تعامل هستید، اکسپلور اطلاعات زیادی را در ارتباط با الگوریتم اینستاگرام در اختیار شما قرار می دهد که به وسیله آن می توانید متوجه شوید که مشتریان فعلی شما به چه محتواهایی علاقه مند هستند.

  • اشتراک گذاری محتوا جذاب

به اشتراک گذاشتن محتوا جذاب یکی معیارهای اصلی رتبه بندی محسوب می شود و مورد توجه الگوریتم اکسپلور اینستاگرام می باشد. محتواهای موجود و مخاطبان هدف خود را مورد ارزیابی قرار دهید، در بهترین حالت محتوا شما باید از دو ویژگی اصلی مفید بودن و جلب کننده توجه مخاطب برخوردار باشد.

  • امتحان کردن فرمت های Reels یا IGTV

امتحان کردن فرمت های Reels یا IGTV که قابلیت های جدید اینستاگرام می باشند و هدف از ارائه آنها این است که با به نمایش گذاشتن بیشتر آنها، کاربران بیشتری با آنها درگیر شوند. در نظر داشتن این قابلیت ها شانس شما را برای به وجود آوردن تعامل بیشتر، درگیری مخاطب و ورود به اکسپلور اینستاگرام بالا می برد. همینطور می تواند در متنوع شدن Home شما نقش مهمی داشته باشد و شرایط را برای شما فراهم می کند که مخاطبان خود جذب کنید.

  • استفاده از هشتگ های مرتبط و مناسب

استفاده از هشتگ های مرتبط و مناسب مهم ترین کاری است که برای ورود به صفحه اکسپلور باید مورد استفاده قرار گیرد. در زمان مورد استفاده قرار دادن هشتگ در اینستاگرام باید دو نکته را در نظر داشته باشید: مورد اول این است که هشتگ های مرتبط و ارزشمند با محتوا خود را مورد استفاده قرار دهید و مورد دوم این است که سعی کنید هشتگ هایی را انتخاب کنید که از جستجوی بالایی برخوردار هستند. استفاده صحیح از هشتگ ها منجر می شود که مخاطبان هدف خیلی سریع و راحت شما را پیدا کنند.

  • در ارتباط بودن با  اینفلوئنسرها و سایر برندها:

در ارتباط بودن با اینفلوئنسرها و سایر برندها یکی دیگر از شیوه های افزایش تعامل و ورود به صفحه اکسپلور می باشد. به این صورت که برند های فعال، اینفلوئنسرها و سایر اینستاگرامر های مرتبط با حوزه فعالیت خود را فالو کنید، در دایرکت با آنها تعامل ایجاد نمایید و سعی کنید که این ارتباط را به طور مداوم نگه دارید.

در صورتی که شما در رسانه های اجتماعی مشغول به فعالیت می باشید و می خواهید از ورود به اکسپلور فالوور و فروش بیشتری به دست آورید اما راه آن را نمی دانید، این امکان را دارید تا با همکاران ما در مجریان وب، از طریق شماره تماس 02122925602 در ارتباط باشید و از آنها مشاوره بگیرید و بر اساس مواردی که به شما آموزش می دهند می توانید به هدف خود، ورود به اکسپلور دست یابید.

مزیت های ورود به صفحه اکسپلور اینستاگرام

با در نظر داشتن مزیت های ورود به صفحه اکسپلور اینستاگرام می توانید به آن چه که در ذهن دارید، دست یابید. برند شما باید برای ورود پست های خود به اکسپلور اهمیت ویژه ای قائل باشد؛ به این معنی که احتمال دارد افراد بیشتری به محتوا شما توجه کنند و آن را ببینند. در حال حاضر اساسی ترین و مهم ترین مزیت ورود به اکسپلور این است که افرادی بیشتری با محتوا شما در تعامل باشند. با در نظر گرفتن این مسئله که به طور روزانه تعداد کاربران  اینستاگرام رو به افزایش میباشد، این افزایش بازدید مزیت هایی را به همراه دارد که به شرح زیر می باشد:

  1. ایجاد تعامل بیشتر در انواع محتوا و مطالب به اشتراک گذاشته شده پیج شما (افزایش تعامل)
  2. بالا رفتن تعداد فالوورها؛ کسانی که یکی از پست های به اشتراک گذاشته شده شما در پیچ تان مشاهده کرده و تا حدی با سلیقه اش تناسب داشته باشد، احتمال دارد که به پروفایل شما وارد شده و شما را فالو کند (افزایش فالوور)
  3. در صورتی که پیج فروشگاهی دارید، هنگامی که افراد بیشتری محتوا شما را به وسیله اکسپلور در اینستاگرام مشاهده کنند، امکان بالا رفتن فروشتان افزایش می یابد (افزایش فروش)

 

سوالات متداول:

1.اکسپلور اینستاگرام چیست؟

یکی از قسمت های مهم اینستاگرام که با آیکن ذره بین مشخص شده و در این قسمت می توانید به مشاهده محتواهایی متناسب با سلیقه خود بپردازید و یا به وسیله آن مورد توجه مخاطبان خود قرار بگیرید.

2.چرا باید سعی کنیم پست ما در اکسپلور اینستاگرام دیده شود؟

هنگامی که محتوای شما وارد بخش اکسپلور شود، افراد بیشتری آن را می بینند و به این ترتیب می توانید از فالوورهای بیشتری برخوردار شوید.

3.چگونه در اکسپلور اینستاگرام دیده شویم؟

پست گذاری در زمان مناسب، شناسایی مخاطب هدف، اشتراک گذاری محتوا جذاب، استفاده از هشتگ های مرتبط و مناسب.

 

نتیجه گیری:

اکسپلور اینستاگرام، یکی از مهمترین قابلیت های این پلتفرم محسوب می شود. ورود به اکسپلور در اینستاگرام درست مثل یک تبلیغ هدفمند برای درگیر کردن مخاطب است.که از دسته تبلیغات اینستاگرامی است. توجه داشته باشید که مواردی از جمله محتوا خوب، زمان بندی اصولی و قالب های محتوا تازه می تواند شما را در رسیدن به هدفتان یعنی جذب مخاطب هدف و افزایش فروش یاری رساند. در صورتی که میخواهید مورد توجه مخاطب هدف خود قرار گیرد و از درآمد مناسبی  برخوردار شوید، می توانید با همکاران ما در مجریان وب به صورت حضوری مشاوره داشته باشید و یا از طریق شماره تماس  09121360868 با ما در ارتباط باشید و برنامه ای متناسب با کسب و کار خود در زمینه طراحی سایت و یا سئو و بهینه سازی دریافت نمایید. از اینکه تا پایان مقاله چگونه در اکسپلور اینستاگرام دیده شویم در مجریان وب با ما همراه بودید، متشکریم.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *