تکنیک های طلایی و ویژه برای جذب مشتری در سایت

موضوعات اصلی ذکر شده در این صفحه

جذب مشتری در سایت یکی از تکنیک هایی است که برای آن شما نیازی به علم موشکی ندارد. تنها چیزی که نیاز دارید یک استراتژی خوب و یکپارچه است تا همه چیز برای شما کارساز باشد.ارتقای مداوم محتوا همیشه می تواند به شما کمک کند تا ترافیک وب سایت خود را افزایش دهید. فقط مطمئن شوید که سئو بهینه شده است.آیا تاریخچه جستجوی گوگل شما با سوالاتی مانند “چگونه مشتریان خریدار را برای وب سایت خود جذب کنم؟” است؟ممکن است یک محصول عالی و حتی وب سایت بهتری داشته باشید. با این حال، هیچ یک از این دو، مشتریان را به سمت وب سایت شما جذب نمی کند.اگر محصول شما دیجیتال نباشد، ممکن است اکثر مشتریان شما حتی از وجود سایت شما اطلاعی نداشته باشند.

بنابراین، باید راه‌هایی برای جذب مشتری در سایت بیابید. برای دستیابی به این موفقیت، یک استراتژی بازاریابی مناسب برای کسب و کار شما لازم است.

 

5 ترفند ساده و ارزان برای جذب مشتری در سایت:

این پنج ترفند به شما کمک می کند تا یک استراتژی بازاریابی برای خود ایجاد کنید.

  1. مسیر ایده آل برای تبدیل بازدید کننده به مشتری را تعریف کنید.

برای شروع، ضروری است قبل از ایجاد هر گونه برنامه یا استراتژی برای وب سایت، تشخیص دهید که چگونه می خواهید مصرف کنندگان با وب سایت شما ارتباط برقرار کنند.این می تواند میزان وبلاگ نویسی مهمان یا نوع محتوایی باشد که ارائه می دهید.صرف نظر از این، هدف سایت شما ارائه ارزش به بازدیدکنندگان است. اکثر برندها از استراتژی‌های محتوا به عنوان بخشی از تلاش‌های بازاریابی درونگرا خود برای ارزش بخشیدن و جذب بازدیدکنندگان جدید به سایت استفاده می‌کنند.با این حال، نکته کلیدی در اینجا این است که هر مصرف کننده تحت یک فرآیند تبدیل قرار می گیرد، جایی که از یک بازدیدکننده کنجکاو به یک مصرف کننده وفادار تبدیل می شود. این فرآیند از یک شرکت به شرکت دیگر متفاوت است.بنابراین، اولین قدم شما برای جذب بازدیدکنندگان باید تعیین مسیر تبدیل ایده آل برای مخاطبان هدف باشد.مسیر چیزی شبیه به این خواهد بود:

یک نفر مشکل دارد:

    • آنها به صورت آنلاین راه حل ها را بررسی می کنند.
    • وب سایت شما در نتایج جستجو ظاهر می شود.
    • آنها روی پیوند وبلاگی که در مورد آن موضوع نوشته اید کلیک می کنند تا آن را بخوانند.

در ادامه، آنها روی گزینه CTA (کال تو اکشن) که در پایین پست وبلاگ شما قابل مشاهده است فشار می دهند و آنها را به سمت پیشنهاد محتوای ممتاز می کشاند. خواننده به مصرف کننده تبدیل می شود.آنها اکنون در فرآیند جذب مشتری در سایت شما به یک مخاطب تبدیل شده اند و اکنون در برنامه فروش (با توجه به سطح فعالیت آنها در وب سایت) پذیرفته می شوند.

 

  1. از خریداران خود شخصیت بسازید.

اگر می خواهید افراد از وب سایت شما بازدید کنند و در نهایت جذب مشتری در سایت انجام شود، اولین قدمی که باید بردارید این است که متوجه شوید که مخاطبان هدف شما چه کسانی هستند و الگوها و خواسته های آنها چیست.افرادی که دارند تولید محتوای شما را انجام می دهند، باید اطمینان حاصل ‌کنند که محتوای دقیق و خاصی را که مخاطبان هدف شما به دنبال آن هستند، ارائه می‌دهند.در حالی که افراد ایده‌آل را می‌شناسید، باید برخی از سوالات را از خود بپرسید،

    1. آنها برای زندگی چه می کنند؟
    2. آنها دستاوردهای حرفه ای خود را چگونه توصیف می کنند؟
    3. چه پلتفرم های رسانه های اجتماعی را ترجیح می دهند؟
    4. آنها به چه پیام هایی مربوط می شوند؟
    5. چگونه آنها ارتباط برقرار می کنند (ایمیل، تماس تلفنی، پیامک و غیره)؟
    6. آنها روزانه با چه چالش هایی روبرو هستند؟

با شناسایی پاسخ به این سؤالات، ضمن انتخاب افراد ایده آل، قادر خواهید بود محتوایی بسازید که مطابق با نیازهای مصرف کنندگان، کامل و مناسب باشد که در نهایت به تبدیل آنها به خریدار کمک می کند.

 

  1. هرگز حقایق اجتماعی را نادیده نگیرید.

تبلیغ محتوای شما از طریق پلتفرم های رسانه های اجتماعی یکی از ایده های محبوب برای جذب مشتری در سایت شما است.مکانی که در آن محتوا تبلیغ می شود، رسانه های اجتماعی است. محتوای شما می تواند از طریق تبلیغات رسانه های اجتماعی دسترسی گسترده تری داشته باشد.با این حال، جدید بودن و شروع به کار در پلتفرم های رسانه های اجتماعی می تواند کار خسته کننده ای باشد.هنگام ایجاد استراتژی های بازاریابی رسانه های اجتماعی خود برای جذب مشتریان بالقوه به وب سایت خود، این عوامل را در نظر بگیرید:

    • پلتفرمی که مصرف کنندگان بیشتر وقت خود را در آن می گذرانند
    • پلتفرم های رسانه های اجتماعی که آنها بیشترین استفاده را دارند.
    • پلتفرم هایی که معمولاً محتوا را با ارتباطات خود به اشتراک می گذارند یا درگیر می کنند
    • پلتفرمی با اکثریت مصرف کنندگان بالقوه برای صنعت شما.

با در نظر گرفتن این عوامل، می توانید کانال های رسانه های اجتماعی را که اکثر مصرف کنندگان مناسب برای نوع صنعت شما دارند، به دست آورید.اگر تشخیص داده اید که هیچ یک از مشتریان احتمالی یا رهبران فکری شما در توییتر حضور ندارند، نمی خواهید وقت خود را در آنجا تلف کنید، زیرا منجر به افزایش تعامل یا نرخ بازگشت شما نمی شود.وقتی پلتفرم‌ها را شناسایی کردید و تمرکز خود را روی پلتفرم‌ها شروع کردید، یک برنامه انتشار برای رسانه‌های اجتماعی بسازید که به شما امکان می‌دهد به یک برنامه زمان‌بندی پایبند باشید.منابع متعددی را پیدا خواهید کرد که به شما کمک می کند تا پست های رسانه های اجتماعی را از قبل برنامه ریزی کنید و به شما زمان می دهد تا با مخاطبان خود تعامل داشته باشید و هر روز رقبا را بررسی کنید. رعایت انضباط در این مورد به شما این امکان را می دهد که بازدیدکنندگان بیشتری را به سایت خود جذب کنید و در نهایت جذب مشتری در سایت داشته باشید.امروزه بسیاری از کسب و کارها به اشتراک گذاری و تبلیغ مطالب خود در رسانه های اجتماعی بسیار متکی هستند، به طوری که حدود 83 درصد از بازاریابان از آنها به عنوان یک کانال بازاریابی سودآور استفاده می کنند. آن‌ها از رسانه‌های اجتماعی برای ارتباط و اشتراک‌گذاری محتوای خود و دیگران استفاده می‌کنند، و شما هم همین‌طور.از طریق حساب های رسانه های اجتماعی، می توانید پست های وبلاگ خود را با مخاطبان خود به اشتراک بگذارید. انجام این کار می تواند ترافیک وب سایت شما را افزایش دهد.از آنجایی که برندهای زیادی به نظرات فالوورها پاسخ نمی دهند، اگر این کار را انجام دهید، مخاطبان شما به احتمال زیاد به سرعت از قیف عبور می کنند، یعنی به مصرف کنندگان محصولات یا خدمات شما تبدیل می شوند.

 

  1. یک تجربه جدید و مناسب را حفظ کنید.

با حصول اطمینان از حضور یک تجربه کاربری پیشرفته و مناسب، صاحب کسب و کار می تواند وب سایت خود را به تولید سرنخ های قابل دوام و قابل تبدیل برساند.کسب و کارها می توانند از طریق محتوای ارزشمند در وبلاگ و وب سایت خود به این مهم دست یابند.کسب و کارها می توانند تجربه کاربر را با موارد زیر بهبود بخشند:

    • دادن تخفیف و پیشنهاد.
    • اطمینان از اینکه وب سایت به خوبی طراحی شده و جذاب به نظر می رسد.
    • اطمینان از خوب بودن سئو و بهینه سازی سایت .
    • داشتن پیام های ساده و قابل فهم در وب سایت.
    • اطمینان حاصل کنید که هر صفحه دارای یک فراخوان برای اقدام مشخص و صریح است.
    • درخواست بازخورد مصرف کننده
    • داشتن محتوایی که مشتری محور باشد.

علاوه بر این، وب سایت شما باید به سرعت بارگیری شود و سازگار با موبایل و تبلت باشد. زمانی که سایت شما همه این ویژگی ها را در کنار تولید محتوا داشته باشد، رتبه جستجوی آن بالا می رود و در نتیجه ترافیک وب سایت شما افزایش می یابد.

 

  1. ملاقات مشتریان را آسان تر کنید.

می توانید اطلاعات حساب های رسانه های اجتماعی خود را در وب سایت خود ارائه دهید تا مصرف کنندگان بتوانند از طریق رسانه های اجتماعی با شما ارتباط برقرار کنند.با این حال، هنگامی که در این مسیر حرکت می کنید، مطمئن شوید که به موقع یا در اسرع وقت پاسخ دهید.تحقیقات نشان می دهد که 42 درصد از مصرف کنندگان انتظار دارند در کمتر از 60 دقیقه به شکایات خود در رسانه های اجتماعی پاسخ دهند.در دسترس قرار دادن خود برای مصرف کننده نه تنها به شما کمک می کند تا یک تجربه مثبت برای مصرف کننده ایجاد کنید، بلکه ترافیک سایت شما را نیز افزایش می دهد.

 

چگونه میتوانیم به یک استراتژی درست برسیم ؟

راه درست برای جذب مشتری به سایت شما نیازی به علم پیچیده ای نیست. تنها چیزی که نیاز دارید یک استراتژی خوب و یکپارچگی است تا همه چیز برای شما کارساز باشد.ارتقای مداوم محتوا همیشه می تواند به شما کمک کند تا ترافیک وب سایت خود را افزایش دهید. فقط مطمئن شوید که سئو بهینه شده اند.فراموش نکنید که پس از ایجاد محتوا، استراتژی‌های رشد بسازید تا کاربران را به پلتفرم خود بکشانید تا سرنخ‌ ها پس از تبدیل محتوای مناسب در صندوق ورودی خود داشته باشند.باید به آنها این امکان را بدهید که برای دریافت محتوای شما به صورت دوره ای، چه ماهانه یا هفتگی، مشترک شوند.یکی دیگر از بخش‌های مهم در آوردن ترافیک بیشترو جذب مشتری در سایت شما، اطمینان از به‌روزرسانی محتوای فعلی وب‌سایت است.با پیروی از این پنج ترفند، می‌توانید از استراتژی‌های خود برای جذب مشتریان آنلاین نهایت استفاده را ببرید و در عین حال آنها را حفظ کنید و از تبدیل شدن آنها به سرنخ اطمینان حاصل کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *