روش های موفق تبلیغات دیجیتال در ایران

موضوعات اصلی ذکر شده در این صفحه

روش های موفق تبلیغات دیجیتال چیست ؟ امروزه به کارگیری از روش های موفق تبلیغات دیجیتال باعث می شود که در کسب و کار خود به نتیجه مطلوب دست یابید. بازاریابی دیجیتال، نوعی بازاریابی برای محصولات و خدمات متنوع محسوب می شود که در آن از فناوری های دیجیتال به کار گرفته می شود. این نوع بازاریابی بیشتر برای فضای اینترنت مورد استفاده قرار می گیرد. افرادی که در این حوزه مشغول به فعالیت میباشند مداوم به دنبال شیوه هایی هستند که میزان بازدید های وب سایت خود و فروش محصولاتشان را ارتقا دهند. شیوه های متعددی برای این کار وجود دارد که قصد داریم در این مقاله به توضیح آنها بپردازیم. تبلیغات اینترنتی گزینه های متعددی را در اختیار کسب و کار ها قرار داده است، به ویژه که امروزه اینترنت نسبت به گذشته پیشرفت چشمگیری داشته است. در شرایط امروز، این امکان برای شما وجود دارد که برای برطرف کردن کمبود های استراتژی دیجیتال مارکتینگ خود از انواع مختلف تبلیغات استفاده نمایید. نکته مهمی که وجود دارد این است که شما می توانید انواع مختلف تبلیغات را به صورت جداگانه مورد استفاده قرار دهید و یا در قالب یک کمپین آنها را باهم ترکیب کنید. در صورتی که می خواهید در مورد تبلیغات اینترنتی و انواع کمپین ها آگاهی پیدا کنید، با ما همراه باشید.

تبلیغات دیجیتال چیست؟

شاید در ذهن شما سوال ایجاد شود که تبلیغات دیجیتال چیست؟ باید بگوییم که مهمترین نتیجه تبلیغات دیجیتال، هدف گیری دقیق تر است. برعکس تبلیغات سنتی، در کانال های دیجیتال این شرایط برای شما فراهم است که معین کنید تبلیغ به طور دقیق برای چه افرادی نمایش داده شود. واضح تر بگوییم، می توانید مشخص کنید چه افرادی تبلیغ شما را مشاهده کنند، همچنین باید بدانید که بازاریابی دیجیتال حرفه جدیدی محسوب نمی شود. شکل گیری این حوزه با ورود وسایل الکترونیک به زندگی افراد صورت گرفته است. بیشتر افراد بر این باورند که این نوع بازاریابی، متعلق به بازاریابی محتوا و شبکه های اجتماعی می باشد. در صورتی که این موارد فقط بخشی از بازاریابی دیجیتال به شما می رود و تمام زیر مجموعه های این حوزه را شامل می شوند. خوب است بدانید که در تبلیغ دیجیتال 5 فرمت رایج و پرکاربرد وجود دارد که به شرح زیر می باشند:

  1. تبلیغات نمایشی
  2. تبلیغات همسان
  3. تبلیغ در شبکه های اجتماعی
  4. تبلیغات در گوگل
  5. تبلیغات ریتارگتینگ

 

تفاوت تبلیغات دیجیتال با دیجیتال مارکتینگ

به این علت تفاوت تبلیغات دیجیتال با دیجیتال مارکتینگ را عنوان می کنیم، تا بدانید علاوه بر وجود وجه اشتراک و تشابه در این دو مورد، تفاوت های چشمگیری وجود دارد که بایستی از هر کدام به صورت جداگانه اطلاع داشته باشید، چراکه اطلاع داشتن از این مورد سبب می شود که بهتر بتوانید انتخاب کنید که برای کسب و کارتان کدام یک مناسب تر است. تفاوت این دو مورد به شرح زیر می باشد:

  • دیجیتال مارکتینگ

دیجیتال مارکتینگ به مجموعه اقداماتی گفته می شود که با ایجاد یک کمپین توسط یک کمپانی برای خدمات یا محصولاتشان در کانال های آنلاین صورت می گیرد. مجموعه اقداماتی که برای جذب کردن تعداد معینی از افراد انجام می شود که این اقدامات شامل مواردی از جمله ایمیل مارکتینگ، بازاریابی محتوا، سئو و بازاریابی شبکه های اجتماعی می باشد.

  • تبلیغات دیجیتال

منظور از تبلیغات دیجیتال، تبلیغ محصول یا خدمات یک برند به وسیله کانال های دیجیتال برای مخاطبان هدف معینی می باشد. آنها میتوانند بخشی از یک کمپین دیجیتال مارکتینگ محسوب شوند، اما برعکس این عبارت درست نمی باشد. همانطور که گفته شد این تبلیغات مجموعه ای از ابزارها برای رساندن پیغام های تبلیغاتی به مردم سراسر دنیا است که اینترنت را مورد استفاده قرار می دهند.

 

اهمیت بازاریابی دیجیتال و انواع روش های آن

رو به افزایش بودن تاثیر و اهمیت بازاریابی دیجیتال به این علت است که ارتباط بین انسان و وسایل الکترونیکی در حال رشد و قوی شدن است. در اصل، در بعضی از کشور ها، کاربران بیشتر از 11 ساعت از فعالیت های روزانه خود را به مشغول بودن به دستگاه های الکترونیکی می گذرانند. در آینده ای نه چندان دور، مورد استفاده قرار دادن این وسایل در تمامی فعالیت های روزانه انسان نقش پررنگتری پیدا خواهند کرد. عدم توجه به بازاریابی دیجیتال، جذب مشتریان را تا حدی غیر ممکن و در نتیجه سبب می شود که از سایر رقیبان خود در این حوزه عقب بمانید، در ادامه به معرفی انواع روش های بازاریابی دیجیتال می پردازیم. شما می توانید بر اساس کسب و کار و مخاطبان هدف خود، بهترین روش های بازاریابی را انتخاب کنید و این روش ها را به منظور رشد و توسعه کسب و کارتان مورد استفاده قرار دهید.

  • بهینه سازی موتورهای جستجو (سئو)

سئو و بهینه سازی سایت به فرایندی گفته می شود که موجب افزایش یافتن میزان بازدید وب سایت شما به وسیله موتورهای جستجو رایگان می شود. در جستجو ارگانیک، محتوایی که به وسیله شما تولید شده است، بدون پرداخت هیچ هزینه ای در اختیار کاربران در صفحه نتایج موتورهای جستجو گذاشته می شود. چنانچه همیشه در رتبه های برتر و بالا سدو جای داشته باشید، بر دیده شدن وب سایت شما و افزایش ترافیک تاثیر چشمگیری خواهد داشت. این مسئله منجر به رشد و پیشرفت سریع کسب و کارتان می گردد.

  • بازاریابی موتورهای جستجو و تبلیغات کلیکی

بازاریابی موتورهای جستجو که اصطلاحا به آن SEM گفته می شود، یکی از موارد مشاهده شده در سئو، یعنی خرید ترافیک اختصاصی از موتورهای جستجو را ساپورت می کند. با مورد استفاده قرار دادن SEM این شرایط برای شما فراهم است که فضایی را به منظور تبلیغات وب سایت خریداری کنید. از رایج ترین پلتفرم های غیر رایگان موتور های جستجو می توان به Google AdWords و Bing Ads اشاره کرد.

  • بازاریابی شبکه های اجتماعی

در دنیای امروزی، بازاریابی شبکه های اجتماعی نقش مهمی را در کسب و کار ها ایفا می کنند و علت مهم بودن آنها، ایجاد یک استراتژی بازاریابی مناسب برای کسب و کار می باشد. با این حال، نکته مهم و اساسی در به کارگیری درست از شبکه های اجتماعی، آگاهی داشتن کامل از ورودی و خروجی های بازاریابی در این شیوه است. بازاریابی شبکه های اجتماعی به این صورت است که محصولات و خدمات شما بیش از پیش در جلوی چشم کاربران قرار می دهد و شرایط برقراری ارتباط با مشتریان را برایتان فراهم می سازد. بر اساس تعامل صورت گرفته بین شما و مشتری، می توانید با بازخوردهای ارزشمند آنها مواجه شوید و با مورد استفاده قرار دادن اطلاعات به دست آمده، کیفیت خدمات و محصولات و همینطور نحوه ارائه آنها را ارتقا دهید.

  • بازاریابی محتوا

بازاریابی محتوا، شیوه ای است که به وسیله آن می توانید با تولید محتوا مفید و کاربردی برای کاربران خود، از فروش بیشتری برخوردار شوید. برای تولید محتوای خود می توانید هر پلتفرمی از جمله توییتر، یوتیوب و سایر پلتفرم ها را مورد استفاده قرار دهید. این شیوه از بازده بسیار خوبی برخوردار است، چرا که محتوا شما را با شیوه های دیگر نظیر بازاریابی سئو و شبکه های اجتماعی ترکیب میکند و در نتیجه کارایی کسب و کار افزایش می یابد.

  • بازاریابی ایمیلی

در بازاریابی ایمیلی، اطلاعاتی نظیر معرفی محصولات، خدمات و تغییر و تحول کنونی هر یک از آنها، در فاصله های زمانی مشخص به وسیله ایمیل برای مشتریان ارسال می گردد. این شیوه برعکس شیوه های دیگر بازاریابی، بر اساس یک رابطه ویژه بین مشتری و شرکت ایجاد شده است. اشتراک گذاری ایمیل های بروز رسانی، موجب ارزش قائل شدن برای مشتری و جذب اعتماد و وفاداری آنها به برند می شود.

  • بازاریابی دیجیتال آفلاین

برای دستیابی به اهدافتان، علاوه بر در نظر داشتن روش های آنلاین بایستی به شیوه بازاریابی دیجیتال آفلاین توجه داشته باشید. در بازاریابی آفلاین پیشرفته می توان وسایل الکترونیکی را به منظور ارتقا دادن تجربه کاربر مورد استفاده قرار دهید. به عنوان نمونه، بعضی از رستوران ها به منظور دریافت سفارش از تبلت های هوشمند استفاده می کنند.

از دیگر روش های بازاریابی دیجیتال می توان به موارد زیر اشاره کرد:

    1. تبلیغات موبایلی
    2. بازاریابی ویروسی
    3. بازاریابی پورسانتی
    4. بازاریابی اثرگذار

 

مزایا تبلیغات اینترنتی

دانستن مزایا تبلیغات اینترنتی به شما کمک می کند که در ایجاد یک کمپین، اهمیت وجود تبلیغ اینترنتی را درک کنید، زیرا روزانه افراد زیادی بیشتر وقت خود را در طول روز به صورت آنلاین سپری می کنند. هدف تمامی برند ها این است که در عرصه دیجیتال حضوری مفید و پررنگ داشته باشند. در ادامه می خواهیم تعدادی از این مزیت های تبلیغاتی را به شما توضیح دهیم.

  • تاثیرگذاری بیشتر

یکی از مزیت های تبلیغ اینترنتی، تاثیرگذاری بیشتر است. فراهم بودن شرایط بخش بندی مطلوب و دقیق تر در فضای آنلاین موجب شده تا راه های بیشتری به منظور دستیابی به مشتریان هدف در اختیار داشته باشید و تحت عنوان یک برند، اثری مفید و بیشتری بر روی مخاطبان خود بگذارید.

  • اندازه گیری

اندازه گیری میزان تاثیر تبلیغات اینترنتی کار چندان پیچیده ای نیست و با ابزار های متعددی می توانید به انجام این کار بپردازید. برعکس تبلیغات سنتی که نحوه اندازه گیری عملکرد به طور تقریبی است و یا به بخش کوچکی از مخاطبان منتهی می شود، در تبلیغات اینترنتی، تیم های بازاریابی از حجم وسیعی از اطلاعات برخوردار می باشند.

  • کارآمدی

هر چند مانند کمپین های آفلاین، برنامه ریزی استراتژیک و تولید محتوا احتمال دارد کمی زمان بر باشد، اما در تبلیغات اینترنتی، سرعت اجرا بسیار بیشتر و سریع تر است. تیم های بازاریابی، طی مدت زمانی کوتاه می توانند تبلیغات خود را در مقیاس بزرگتر آماده و منتشر کنند.

  • انعطاف پذیری

انعطاف پذیری، یکی از ویژگی های تبلیغات اینترنتی به شمار می رود. با توجه به نوع تبلیغ شما، تصاویر، ویدئو، متن های متنوعی می توانند به منظور دستیابی به مخاطبان هدف مورد استفاده قرار گیرند. این نوع تبلیغات به زمان وابسته نمی باشد و هر کاربر می تواند در زمان استفاده اش از فضای آنلاین، تبلیغ شما را ببیند، همچنین از دیگر مزیت های تبلیغات اینترنتی که می توان به آنها اشاره کرد، هزینه های کمتر و تعامل با کاربران است.

 

روش های موفق تبلیغات دیجیتال در ایران

روش های موفق تبلیغات دیجیتال در ایران به خصوص در چند سال اخیر بسیار افزایش یافته اند و گسترده شدن اینترنت بر این موضوع تاثیر چشمگیری گذاشته است. تبلیغات اینترنتی در ایران در مقایسه با گذشته زیادتر مورد استفاده قرار می گیرند و یکی از محبوب ترین و پرطرفدار ترین آنها را می توان گوگل ادز معرفی کرد. همینطور تبلیغات همسان نیز در بسیاری از سایت های ایرانی مورد توجه و استفاده قرار گرفته است، اما می توان گفت که عدم ارتباط و هماهنگی آنها در بعضی مواقع موجب آزار کاربران می شود.

شما می توانید برای دریافت خدمات طراحی سایت و یا دیجیتال مارکتینگ ، با کارشناسان و مشاوران ما در مجموعه مجریان وب در تماس باشید.

 

سوالات متداول:

1. روش های موفق تبلیغات دیجیتال در ایران چیست؟

توصیه می‌شود که همه روش‌های تبلیغات اینترنتی را مورد استفاده قرار دهید، اما به منظور افزایش فروش تبلیغات در نتایج جستجوی گوگل که توسط گوگل ادز انجام می‌شود را پیشنهاد می‌کنیم. برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید با متخصصان ما در مجریان وب تماس بگیرید.

2. مزایا تبلیغات اینترنتی شامل چه مواردی است؟

اثرگذاری بیشتر، اندازه گیری، کارآمدی، انعطاف پذیری، هزینه های کمتر، تعامل با کاربران.

3. در تبلیغ دیجیتال چه فرمت های رایج و پرکاربردی وجود دارد؟

تبلیغات نمایشی، تبلیغات همسان، تبلیغ در شبکه های اجتماعی، تبلیغات در گوگل، تبلیغات ریتارگتینگ.

 

سخن پایانی

مورد استفاده قرار دادن روش های آنلاین، تنها راه برای دستیابی به موفقیت نمی باشد. با این حال، به علت سبک زندگی های امروزی، بازاریابان را متقاعد کرده است که اهمیت بازاریابی در فضای اینترنت را بپذیرند. در نظر داشته باشید که ارتقا سئو، از شیوه های اساسی و اصلی در میزان افزایش بازدید وب سایت شما محسوب می شود. به کارگیری از بازاریابی به وسیله تولید محتوا مطلوب و کاربردی به همراه بهترین شیوه های سئو و انتشار دادن آنها در شبکه های اجتماعی، می تواند شما را به هدف نزدیک تر کند. در آخر دقت داشته باشید که انجام تبلیغات خود را به شرکت های متخصص در زمینه تبلیغات واگذار کنید تا آنها بر اساس تجربه ای که دارند اجرای کمپین های تبلیغاتی شما را به بهترین نحو انجام دهند. شما می توانید در صورت نیاز به تبلیغات به متخصصان ما در گروه مجریان وب مراجعه نمایید و در صورت نیاز به راهنمایی بیشتر می توانید از طریق شماره تماس 02122925602 با ما در ارتباط باشید یا میتوانید به آدرس ما به نشانی خیابان کریم خان – خیابان نجات الهی خیابان خسرو – شماره ۴۲ – واحد ۹ به صورت حضوری مراجعه نمایید. از همراهی شما عزیزان تا پایان مقاله روش های موفق تبلیغات دیجیتال متشکریم.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *