اصول طراحی و پیاده سازی وب سایت در سال 2022

موضوعات اصلی ذکر شده در این صفحه

اصول طراحی و پیاده سازی وب سایت 

طراحی سایت چیست ؟ و رعایت اصول طراحی سایت چه تاثیری در ایجاد یک وب سایت حرفه ای دارد ؟ امروزه با گسترش کسب و کار ها نیاز برای طراحی وب سایت یا اپلیکیشن افزایش یافته است . برای طراحی وب سایت باید اصول طراحی سایت را طبق برنامه انجام دهید و وب سایت را به گونه ای طراحی کنید تا ، کاربرانی که بهان سایت وارد می شوند مجذوب زیبایی و دیزاین ان شده و نتوانند از سایت خارج شوند . البته این موضوع هم درست است که علاوه بر طراحی  دیزاین سایت ، محتوایی که در ان قرار دارد نیز بسیار مهم است . اگروب سایت شما به خوبی طراحی شود می تواند اعتماد مخاطب را جلب کند و این نکته هم وجود دارد که کار کردن با سایتی که طراحی می کنید باید اسان  راحت باشد . باید برای کاربران فضایی ایجاد کنید که ترغیب شود سایت شما را به دیگران نیز معرفی کند . سایت شما علاوه بر این که باید ظاهری زیبا داشته باشد از نظر کاربرد پذیری نیز عملکرد بالایی داشته باشد . همانطور که می دانید دنیای بزرگ مجازی فضایی است که هم می تواند معتبر باشد و هم نامعتبر همین ها است که باعث می شود یک سایت در سالیان درازی مورد استفاده قرار بگیرد و همچنان کاربران ان را به عنوان یکی از سایت های معتبر بشناسند . امروزه سایت ها هم می توانند برای ارگانی خاص طراحی شوند یا بصورت خصوصی باشند همه این سایت ها می خواهند که کاربران زیادی هر روزه از سایتشان دیدن کند . اگر سایت ها امار بازدیدشان بالا برود رتبه بالایی در گوگل بدست می اورند این رتبه بندی برای سایت شما اهمیت زیادی دارد اگر امتیاز شما بالا باشد زمانی که کاربران کلمه کلیدی که در سایت شما نیز وجود دارد را در نوار جست و جوی گوگل می نویسند موتور های جست و جو گر سایتی را که رتبه بالایی از نظر کاربران داشتهخ است و مورد اعتماد نیز هست برای کاربر نشان می دهد به همین دلیل است که صاحبان سایت به دنبال کسب رتبه هستند . برای رسیدن به این جایگاه ابتدا باید در فرایند طراحی به اصول و پیاده سازی ان دقت زیادی داشته باشیم . به شما پیشنهاد می کنیم که برای طراحی سایت از شرکت هایی استفاده کنید که حرف اول را در زمینه طراحی سایت می زنند .

 

 

مراحل مهم در روند طراحی سایت

  •  نیاز سنجی کنید ( این مهم ترین بخش قضیه است )

یکی از اولین مراحل طراحی سایت، نیاز سنجی است. باید به این نکته توجه داشته باشید که نیاز سنجی برای سایتی که می خواهید طراحی کنید یک نیاز اساسی است برای مثال وقتی می خواهید برای سازمان ، ارگان و شرکتی که قصد طراحی وب سایت را دارید صد در صد تفاوت هایی با سایتی که خصوصی است یا برای فروش یک محصول از ان استفاده می شود یا سایتی که در ایران ساخته می شود باید با قوانین اسلامی سازگار باشد . اگر وب سایتی که می خواهید طراحی کنید برای یک ارگان دولتی باشد باید هر روزه ان را به روز رسانی کرد برای این سایت ها از برنامه نویسی خاصی به نام دینامیکی استفاده می کنیم و یا سایت ما برای یک فروشگاه است و لازم است هر چند سال یک بار به روز رسانی شود پس برای ان از برنامه نویسی استاتیکی استفاده می شود . چیزی که سایت شما را چندین سال سر حال نگه می دارد میزان رضایت مشتریان از سایت است . باید قدری طراحی سایت خوب باشد که نام ان دهان به دهان بچرخد . ( باید نیاز مشتری را بدانید )

یک طراح سایت حرفه ای می داند برای هر سایت از چه ابزارهایی استفاده کند : برای مثال او می داند برای سایتی که برای کودکان مبتلا به بیماری است از چه نوع برنامه نویسی استفاده کند تا کودکان راحت بتوانند نیاز های خود را برطرف کنند . زبان ها برنامه نویسی مختلف هستند اگربه یکی از ان ها برای طراحی نیاز داشتید و ان را بلد نبودید لطفا ان کار را قبول مکنید . زمانی می توانید تمام کار ها را قبول کنید که تمامی زبان های برنامه نویسی را بلد باشید . اگر می خواهید کارتان بی عیب و نقص باشد پیشنهاد می کنیم به صورت گروهی کار را انجام دهید .

  • برای اطلاعاتتان معماری خاص داشته باشید .    

بعد از ان که نیاز سنجی و ابزار سنجی سایت مورد نظر تمام شده وقت ان می رسد که یک  proposal  تهیه کنید . بسیاری از مشتریان سایت های خصوصی دقیق نمی دانند که چه سایتی می خواهند شما می توانید با تهیه یک    proposal     مناسب به مشتری برای انتخاب نوع سایت در پیشرفت کسب و کارش کمک کنید . بهتر است با نشان دادن نمونه هایی از سایت های خارجی و داخلی به مشتری به او در انتخاب کمک کنید و هر کدام از بخش های ان را خصوصی سازی کنید .

  •  طراحی و دیزاین مناسب .

بعد از ایجاد     proposal    باید قالب اصولی و دقیقی  template  برای سایت پیدا کنید .

HEADER : در این قسمت لوگو و ارم شرکت همراه شعار مخصوصتان قرار می گیرد .

NAVIGATION : در این قسمت لینک کلیه صفحات ، خدمات ، و . .  قرار می گیرد .

SLIDE BAR : لینک تبلیغات کادر مخصوص .

CONTENT BAR : توضیحاتی که قرار است در هر صفحه قرار بگیرد .

به این نکته توجه کنید که فضای سایت را زیاد از حد شلوغ نکنید . سادگی سایت یکی از بهترین روش ها برای رسیدن به اهدافی مانند کاربرد پذیری سایت است .

رنگ ها : باید ترکیب رنگی را برای طراحی سایت استفاده کنید که با برند و نوع محصولاتی که در سایت قرار دارد انتخاب کنید . از رنگی انتخاب کنید که در رسیدن به اهداف به شما کمک کند .

نوع فونت : فونت ها توجه مخاطبان را جلب می کند . باید از تایپوگرافی  مناسبی استفاده کنید .

باید به این نکته توجه کنید که زمانی که سایت بارگذاری می شود بسیار حیاتی و مهم است اگر این بازه زمانی زیاد باشد بازدیدکنندگان سایت از دیدن ان منصرف می شوند .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *