بررسی تفاوت های UI و UX در طراحی سایت

موضوعات اصلی ذکر شده در این صفحه

تفاوت ui وux در طراحی سایت

تفاوت ui وux در طراحی سایت چیست ؟ امروزه وب سایت ها یکی از راه های ارتباطی بین مشتریان و فروشندگان بر قرار می کند .برای شناساندن شرکت خود یکی از مهم ترین نکات طراحی وب سایت برای کسب و کارتان است .چرا که برداشت اولیه مشتریان از شما همین وب سایتی است که در صفحه وب قرار دارد .به همین دلیل بسیاری از شرکت های بزرگ هر چند وقت یکبار طراحی سایت خودشان را تغییر می دهند .طراحی سایت چه کمکی می تواند به شما بکند و به چه عواملی باید توجه داشته باشید ؟

  1.  باید یک سایت اختصاصی مربوط به خودتان داشته باشید ، کپی برداری از دیگر سات ها باعث پیشرفت شما نمی شود چرا که ارزش برند شما را پایین می اورد  .
  2. یکی از  مهمترین اصل ها در طراحی سایت  شما، نمایش دادن صحیح و اصولی وب سایت شما در هر صفحه نمایشی است . نکته دیگر این است که سایت باید فرندلی و رسپانسیو شود .
  3.  برای این که وب سایت شما از افیست زیادی برخوردار باشد باید تیمی مجرب و حرفه ای به صورت دائم وب سایت شما را به روز رسانی کنند، تا بتوانند نکات افیستی جدیدی برای شما به وجود اورند .

شما باید شرکتی را برای طراحی وب سایت خود انتخاب کنید  که این موارد را رعایت کنند .

نیاز سنجی : برای طراحی وب سایت  باید به نیاز های ان شرکت توجه شود . طراحی گرافیکی  ، برنامه نویسی علی و بدون نقص برای سایت ، اموزش و پشتیبانی و . . .  و در هر مدت زمانی که نیاز باشد تغییرات را اعمال کند .

 

طراحی سایت چیست ؟ 

طراحی سایت چیست ؟ طراحی سایت به تشکیل یک وب سایت اینترنتی می گویند . خدماتی که برای هر شرکت ارائه می دهد و برای عموم مردم به نمایش می گذارد یا به آن شرکت کمک می کند که محصول خود را بفروشد که یکی از نیاز های اساسی هر فروشگاه این است .شرکت های طراحی سایت باید خدمات سئو  ، تولید محتوا و اصل های گرافیکی را رعایت کنند .در طراحی سایت به ui و  ux نیاز است .  uiو  ux از مهم ترین و اصلی ترین اصطلاحاتی است که در شکل گیری نقش دارد .علاوه بر این که کد نویسی وب سایت از اهمیت ویژه ای برخوردار است، طراحی سایت و مطالبی که برای فروش در ان قرار می گیرد برای کاربر بسیار مهم است .مثلا وقتی شما در سایتی وارد می شوید لوگو ها و تصاویر موجود در ان باید برای مخاطب جذاب باشد علاوه بر آن اخبار بنر ها بسیار مهم است .برای طراحی و دیزاین سایت از دو اصطلاح ui  وux استفاده می شود . کسانی که کار گرافیک سایت انجام می دهند با این دو کلمه اشنا هستند .

 

UI و UX در طراحی سایت چیست ؟

  • UX  چیست ؟

وقتی سیستم خاصی را برای بخش های مختلف وب سایت درست می کنیم .باید به این نکته توجه داشته باشیم که برای کاربر وب سایتی زیبا با مطالبی زیبا قرار دهیم تا کاربر احساس راحتی و رضایت بیشتری با مصالب داشته باشد .آن زمان می توانیم بگوییم که طراحی سایت خوبی انجام داده ایم . احساسات کاربر حرف اول را در این موضوع می زند  .به علاوه باید سایت ها را به گونه ای طراحی کنیم که عموم مردم ان را پسندیده و برگزینند .در طراحی  ux  باید مواردی مثل پرسش نامه  ، مصاحبه در سایت اعمال کنیم .شرکت های طراحی اپلیکیشن از طراحی تجربه کاربری یا ux که بیشتر مردم ان را پسندیده است استفاده می کنند .اگر با اصول خاصی در طراحی وب سایت پیش رویم می توانیم مخاطبان زیادی را جذب کنیم .

 

  • UI  چیست ؟

عمل کرد بهتر سایت رابطه مستقیم با کاربران دارد . زمانی که شخصی با استفاده کردن از برنامه هایی مثل figma  و    sketchup  و . . . سایت خود را طراحی می کند .می توان گفت شخص با استفاده از ui  به طراحی سایت خود می پردازد پردازد این طراح باید ان قدر در کار خود ماهر باشد و سایت را به گونه ای دیزاین کند که بیشتر مورد توجه دیگران قرار بگیرد در غیر این صورت کاربران جذب سایت نمی شوند و کار با شکست مواجه می شود.برای نتیجه بهتر طراح باید طبق استاندارد هایی که وجود دارد عمل کنند . در طراحی باید ثبات و یکپارچگی تمام صفحه حفظ شود .در طراحی یک سایت فقط از کد نویسی و برنامه نویسی استفاده نمی شود.برای جدب مخاطب در یک وب سایت باید علاوه بر برنامه نویسی از دیزلین و طراحی سایت استفاده شود .اگر یکی از این عوامل نباشد کاربران رغبت برای استفاده از سایت را از دست می دهند و کار با شکست رو به رو می شود .از ui و  ux استفاده می کنیم تا احساس کاربر را زمان استفاده از سایت مشاهده کنیم .

 

مقایسه UI وUX در طراحی سایت

بیشتر  کاربران این دو مفهوم را شبیه به یکدیگر تلقی می کنند، اما لازم  است که  تفاوت UI و UX در طراحی سایت  برای شما بیان کنیم.البته قابل بحث و تجزیه تحلیل است یعنی باید بگوییم که کار این دو طراح با هم تفاوتی ندارد و هردو کار یکدیگر را کامل می کند  .به طور کلی UI زیر مجموعه ای از UX است . این دو را برای طراحی سایت استفاده می کنند . سایتی بدون طراحی UX وجود نخواهد داشت .به طور کلی ظاهر زیبا وجذاب سایت ها بدون استفاده از ساده ترین طرح ها با اصول برنامه ریزی پشتیبانی نمی شد.UX نوعی طراحی از رفتار است که در وب سایت اجرا می شود UI  هم یکی ازابزارهایی است برای طراحی موارد UX در سایت .این عوامل را  نوعی از رفتارها و مفهوم های روان شناسی بر می گردد  که فرد به آن ها  دروب سایت دست پیدا  می کند .

در هر دو زمینه مواری است که باید رعایت شود :

  •  استفاده از علامت های ساده
  •  رعایت استاندارد ها
  • استفاده از تصویر های متنی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *