هر آنچه که باید درباره فاکتورهای رتبه بندی گوگل بدانید!

موضوعات اصلی ذکر شده در این صفحه

فاکتورهای رتبه بندی گوگل

فاکتورهای رتبه بندی گوگل که این موتور جستجو از آن استفاده می‌کند، بر رتبه‌بندی مقاله شما تأثیر می‌گذارد. به جای اینکه در این پست تمام 200 عنصر را برای شما شرح دهیم، روی مهم ترین آنها تمرکز خواهیم کرد. اگرچه بسیاری از افراد از اجزای رتبه بندی گوگل آگاه هستند، بسیاری از ارتباط و اولویت نسبی هر یک از آنها بی اطلاع هستند. اگر به دنبال این هستید که نتایج بهتری از مقالات و ورودی سایت خود کسب نمایید تا انتهای این مقاله از مجریان وب با ما همراه باشید.

  • بک لینک ها

بک لینک یکی از عناصر کلیدی  فاکتورهای رتبه بندی گوگل است. هنگامی که وب سایت دیگری به وب سایت شما متصل می شود، وجود این ارتباطات برای سئو و بهینه سازی سایت شما بسیار مفید است زیرا قابلیت اطمینان و ارزش اطلاعات سایت شما را نشان می دهد. رتبه صفحه و الگوریتم های گوگل هر دو بر اساس بک لینک هستند. اگرچه رتبه صفحه یک عنصر باستانی است، گری ایلیز در سال 2017 اشاره کرد که پس از 18 سال هنوز برای رتبه بندی استفاده می شود. تجزیه و تحلیل بیش از 1 میلیارد صفحه وب، ارتباط بین حجم بک لینک ها و ترافیک ارگانیک را نشان می دهد.

  • ارتباط معنایی داشتن

در نظر بگیرید که از دو دوست – یکی سرآشپز و دیگری دامپزشک – بخواهید که در مورد بهترین غذاخوری ها در ایتالیا توصیه کنند. کدام یک را توصیه می کنید؟ سرآشپز بدون شک چون دانش بیشتری از آشپزی ایتالیایی دارد. حالا، اگر به دنبال غذای سگ بودید، به توصیه های دامپزشک توجه می کنید. گوگل نیز تحت تاثیر این موضوع قرار گرفته است. برای اهداف رتبه بندی، صفحات مرتبط برای گوگل مفیدترین هستند. در نتیجه، توصیه می شود فقط از وب سایت های معتبر و مرتبط ارتباط برقرار کنید.

  • آتوریتی (Authority)

بهترین بک لینک ها از صفحات قوی و وب سایت های معتبر می آیند. با به دست آوردن ارتباطات با کیفیت بیشتر، اعتبار سایت شما افزایش می یابد. می توانید رتبه بندی URL و رتبه بندی دامنه صفحات را در وب سایت Ahref بررسی کنید. دو متغیر DA و PA نیز توسط Moz.com برای هر سایت اضافه شده است که ممکن است برای سنجش اعتبار سایت ها استفاده شود. برای به دست آوردن بک لینک، وب سایت های DA بالا را انتخاب کنید. داشتن آتوریتی بالا یکی از فاکتورهای رتبه بندی گوگل به حساب می آید.

  • لینک های داخلی

هنگامی که از وب سایت خود به صفحات آن لینک می دهید، از پیوند داخلی استفاده کرده اید. در نتیجه افزایش زمان صرف شده توسط کاربر در سایت شما و این واقعیت که به گوگل نشان می دهد که محتوای شما به صورت منظم و متمرکز ایجاد شده است، استفاده از این نوع لینک سازی یکی از ساده ترین تاکتیک های سئو برای بالا بردن رتبه سایت است. . پیوند دادن به مقالات جدید از مقالات قدیمی تر که ترافیک زیادی دارند توصیه می شود.

مطلب پیشنهادی: سئو چیست ؟

  • محتوای فعلی وب سایت را تازه کنید( گوگل فرشنس)

یکی دیگر از فاکتورهای رتبه بندی گوگل که به ویژه برای اخبار خاص مهم است، تازگی و به موقع بودن محتوا است. گوگل آگاه است که کاربران به جدیدترین اخبار علاقه مند هستند. به روز بودن برای برخی از پرس و جوها بسیار مهم است، اما کمتر از اخبار مهم است. از آنجایی که مدتی طول می کشد تا کسب و کارها یک صندلی اداری جدید ایجاد کنند، صفحه ای که یک ماه پیش برای کلمه کلیدی “بهترین صندلی اداری” ایجاد شده است ممکن است گزینه مناسبی باشد.

وقتی از او پرسیدند: “چگونه کراوات را گره بزنم؟” فعلی بودن کاملاً بی ربط است زیرا بستن کراوات همیشه شیک است. صفحه ای در مورد بستن کراوات 10 ساله می تواند به اندازه صفحه ای که دیروز منتشر شد مفید باشد. به این فکر کنید که چقدر مهم است که عبارت خود را در صفحه نتایج جستجوی Google حفظ کنید. اگر تشخیص دادید که مهم است و هر مقاله در صفحه اول بسیار مهم است، حتماً محتوا را تازه کنید و مقالات جدیدی به آن سؤال اضافه کنید. اگر متوجه شدید که فعلی بودن برای آن درخواست ضروری است اما حیاتی نیست، صفحه خود را به‌روزرسانی کنید و وقتی مشاهده کردید که رتبه صفحه شما کاهش یافته است، دوباره آن را بازنویسی کنید. اگر به‌روز ماندن در اصطلاح هدفتان حیاتی نیست، سعی کنید همچنان یک دستورالعمل کامل و مفید به مصرف‌کننده بدهید.

  • اقتدار در مورد موضوع

هنگام رتبه‌بندی، گوگل نه تنها تعداد بک لینک‌ها یا DA سایت را در نظر می‌گیرد، بلکه به دنبال ارائه معتبرترین منابع در مورد موضوع به کاربر است. به عبارت دیگر، گوگل صفحاتی را از منابع قابل اعتماد در اولویت قرار می دهد. سه نتیجه اول برای عبارت “چدن چاشنی” در تصویر زیر نشان داده شده است. همانطور که می بینید، سایت های شماره 1 و رتبه دوم دارای بک لینک، DR و UR کمتری نسبت به سایت سوم هستند.

اگر به موضوعات سایت ها نگاه کنید، متوجه می شوید که وبلاگ سوم یک وبلاگ آشپزی و سبک زندگی است، در حالی که دو مورد برتر ظروف چدنی را ارائه می دهند. تصور می شود که دو مکان اول دارای اعتبار موضوعی بیشتری هستند. گوگل اخیراً الگوریتم E-A-T را برای ارزیابی صفحات وب معرفی کرده است که به سه جنبه رتبه بندی تخصص، قدرت و قابلیت اطمینان اشاره دارد. ترجیحاً تمرکز بر یک موضوع در یک زمان به جای انتشار مقاله در چندین موضوع است. پس از رتبه بندی در یک موضوع و دریافت نتایج، می توانید به موضوع دیگری بروید.

  • هدف جستجوی کاربر (هدف جستجو)

برای کلمات کلیدی مختلف، گوگل یک نوع صفحه را رتبه بندی نمی کند. به عنوان مثال، افرادی که به دنبال پوشاک آنلاین هستند، به دنبال بهترین کالاها برای خرید هستند. سایت های دسته بندی محصولات برای این افراد مناسب است. با این حال، افرادی که در جستجوی چگونگی گره زدن کراوات هستند، سعی در خرید کراوات ندارند. آنها به سادگی می خواهند یک توضیح آموزنده در مورد آن بخوانند. یک پست در وبلاگ سایت بهترین صفحه برای این افراد است. برای درک بهتر نحوه بهبود صفحه فرود، چهار نتیجه برتر را بر اساس معیارهای زیر بررسی کنید:به سبک قالب محتوا که برای عبارت نمایش داده می شود توجه کنید. اگر فیلم در نتایج اولیه برای یک پرس و جو ظاهر شود، لازم است.

    • محتوا :

      صفحات سایت اغلب در چهار دسته طبقه بندی می شوند: مقاله، محصول، دسته بندی و برگه.

    • قالب محتوا :

      مقالات اطلاعاتی معمولاً در قالب محتوا نوشته می شوند. طرح‌بندی وب‌سایت رقیب را بررسی کنید تا ببینید چه چیزهایی در آن گنجانده شده است. فهرست مطالب، سخنان، دستورالعمل ها و غیره…

    • مخاطبان هدف محتوا :

      افرادی که مخاطبان مورد نظر برای موضوع محتوا هستند، به عنوان مخاطب هدف شناخته می شوند. به عنوان مثال، مخاطب مورد نظر برای عبارت «چگونه گلف بازی کنیم» افراد تازه کار هستند. سعی کنید مطالبی را که به کاربر تحویل می دهید با هدف جستجوی او مطابقت دهید.

    • جامعیت محتوا :

      جامعیت محتوا فقط به طول آن اشاره نمی کند. یک محتوای عالی باید شامل همه چیزهایی باشد که یک جستجوگر باید بداند.

 

  • زمان بارگذاری وب سایت

از سال 2010، زمان بارگذاری سایت یکی از متغیرهای رتبه بندی گوگل بوده است که بر جستجوی دسکتاپ تا 1 درصد تأثیر گذاشته است. گوگل در سال 2018 اعلام کرد که صفحات موبایل باید در کمتر از سه ثانیه محتوا را در اختیار مصرف کنندگان قرار دهند. اندازه کلی یک صفحه اینترنتی باید کمتر از 500 کیلوبایت باشد. کندی زمان بارگذاری صفحات وب شما باعث کاهش تجربه کاربر و کاهش رتبه سایت شما می شود. باید توجه داشته باشید که گوگل در تلاش است تا بهترین تجربه کاربری را ارائه دهد.

بنابراین، دور از انتظار نیست که سرعت سایت به عنوان یکی از ضروری ترین عناصر سئو و بهینه سازی سایت در نظر گرفته شود.اگر نگران سرعت بارگذاری صفحه سایت خود هستید، گزارش سرعت را در کنسول جستجو بررسی کنید. صفحاتی که بارگذاری آنها در دسک تاپ و موبایل بیش از حد طول می کشد در این گزارش برجسته شده اند. gtmetric یکی از ابزارهای موجود برای تست سرعت سایت است. مدت زمان بارگذاری سایت یکی از کلیدی ترین فاکتورهای رتبه بندی گوگل است که بسیاری از وب سایت ها به آن توجه خاصی نمی کنند. از اینکه وقت خود را به جهت مطالعه این مقاله گذاشتید سپاسگذاریم مجریان وب این افتخار را دارد تا با آگاه سازی شما هر روز به سطح دانشتان بیفزاید.

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *