سئو کلاه خاکستری چیست؟ تکنیک های کاربردی بهینه سازی

موضوعات اصلی ذکر شده در این صفحه

سئو چیست ؟ انواع سئو سایت شامل چه روش هایی است ؟ سئو کلاه خاکستری چیست ؟اگر توضیحات مربوط به سئوی کلاه سفید و کلاه سیاه را به دقت خوانده‌باشد، شاید فکر کنید که سئوی کلاه خاکستری رفتاری بین این دو شیوه است.یعنی اصولی که باید در سئو رعایت شود در حدی بالاتر از سئوی کلاه سفید و پایین‌تر از سئوی کلاه سیاه معادل با سئوی کلاه خاکستریست.در این تعریف باید کمی عمیق شد و به این نکته پرداخت که اگر در فرایند سئو، ما کاری انجام دهیم که خلاف اصول گفته شده باشد اما گوگل متوجه آن نشود، به این معناست که ما از سئوی کلاه خاکستری استفاده کرده‌ایم.با این تعریف لزوما قرار نیست که در سئوی کلاه خاکستری، یکی از اصول الزامی سئو، در حد افراط گونه‌ای انجام شود.می‌توان با انجام غیرقانونی و البته نسبتا مختصر یکی از امور اصلی، وارد حوزه سئوی کلاه خاکستری شد. می‌خواهیم در این مطلب، موارد بیشتری در خصوص سئوی کلاه خاکستری و تکنیک‌هایی که در آن استفاده می‌شود را با هم یاد بگیریم.

اهمیت سئو کلاه خاکستری

تکنیک‌های انجام سئو کلاه خاکستری پیچیده و استفاده از آن به دقت بالایی نیاز دارد.اگر یک فرد متخصص و ماهر از این شیوه‌ها استفاده کند، امکان گرفتن نتایج عالی و رسیدن به اهداف مورد نظر، بسیار بالا خواهد بود. البته این نکته را از یاد نبرید که استفاده از سئو کلاه خاکستری، مانند راه رفتن برروی لبه تیغ یا ایستادن در کنار یک پرتگاه است.به این منظور که اگر کمی بیش از حد توصیه شده از آن استفاده شود، تمام رشته‌ها پنبه شده و یک سقوط آزاد در انتظار شما و وب سایتتان خواهد بود.الگوریتم‌های گوگل در این سال‌ها هوشمندتر و قوی‌تر شده‌اند و با درک رفتار شما، ممکن است جریمه سنگینی در انتظارتان باشد.با توجه به توضیحات کلی داده شده متوجه شدیم که اگر در فرایند سئو و بهینه سازی سایت به گونه‌ای عمل کنیم که بر خلاف قوانین بوده اما گوگل متوجه این موضوع نشود، سئوی کلاه خاکستری انجام داده‌ایم.

 

 

دلیل استفاده از سئو خاکستری

حرکت در چارچوب تعیین شده توسط گوگل از دو جنبه ما را تحت تاثیر قرار می‌دهد.این دو جنبه یکی گذرزمان و انتظار است و دیگری صرف هزینه برای انجام دقیق و درست سئو. در برخی مواقع، امکان صبر یا صرف هزینه وجود ندارد.یا ممکن است فردی که امور سئو را انجام می‌دهد، به قانون پایبند نباشد و بخواهد در سریع‌ترین زمان ممکن، نتایج قابل توجه و تاثیر گذار را کسب کرده و به کارفرما ارائه دهد.این دلایل باعث می‌شود تا این وسوسه به سراغ افراد بیاید که از تکنیک‌های سئوی کلاه خاکستری استفاده کنند. حال که به قدر کافی در خصوص سئوی کلاه خاکستری توضیح دادیم، در زیر به برخی از شیوه‌های و تکنیک‌های بهینه سازی سئو کلاه خاکستری خواهیم پرداخت.

1. خرید دامین

یکی از تکنیک‌های سئو کلاه خاکستری خرید دامین‌های ارزان، معمولی و از نظر روند محتوا نزدیک به محتوای سایت شماست.شما با خرید این دامین‌ها و رصد محتوای درج شده در آن‌ها، کلمات کلیدی محتوای آن سایت‌ها را پیدا کنید.در گام بعدی از این وب سایت‌ها به سایت خود لینک داده و رتبه خود را در گوگل بالا ببرید.البته قبل از اینکه این کار را انجام دهید، حتما بررسی کنید که دامین مورد نظر قبلا توسط گوگل جریمه نشده‌باشد.

2. ساخت اکانت جعلی در شبکه‌های اجتماعی

اهمیت شبکه‌های اجتماعی در این روزها بر همه آشکار و واضح است.برای بالا بردن رتبه سایت خود در نتایج جستجوی گوگل، می‌توانید در شبکه‌های اجتماعی مختلف حساب‌های کاربری مختلف جعلی بسازید.سپس با فعالیت در آن‌ها و ایجاد بک لینک به سایت خود، در سئو و نتیجه جستجوی سایت بهبود ایجاد کنید.البته دقت کنید که این کار خلاف اخلاق است اما از تکنیک‌های سئوی کلاه خاکستریست.

3. طراحی دوباره سایت

با توجه به اینکه گوگل به آپدیت و به روز رسانی مرتب و منظم محتوای درج شده علاقه‌مند است، برخی از سئو کارها از این ویژگی استفاده کرده و با به روز رسانی پی در پی محتوا، رتبه سایت را در جستجوی نتایج بهبود می‌دهند.برخی دیگر از این تکنیک استفاده کرده و با اعمال تغییرات گسترده در کد سایت، آن را بر طبق الگوریتم‌های گوگل بهینه می‌کنند.

4. ایجاد بک لینک به سایت

گوگل با خرید بک لینک کاملا مخالف بوده و اگر سایتی از این روش استفاده کند آن را جریمه می‌کند.در سئو کلاه خاکستری می‌توان از این شیوه به صورت درست و بهینه‌ای استفاده کرد.اگر سایت دیگری که دوست یا همکار شماست را می‌شناسید، می‌توانید با یک توافق دو طرفه یکدیگر را معرفی و به یکدیگر لینک بدهید.مانند دیگر شیوه‌های سئو کلاه خاکستری، باید به صورت ماهرانه‌ای از این تکنیک استفاده کنید.

5. استفاده از کلمه کلیدی در عنوان

یک تکنیک دیگر سئو کلاه خاکستری این است که از کلمه کلیدی تنها در عنوان محتوا استفاده کنید و در بخش‌های دیگر مقاله اثری از آن نباشد.این شیوه تنها در حالتی موثر است که آن مقاله کوتاه و در حد 200 تا 300 کلمه باشد.اما در صورتی که محتوای تولید شده بیش از 800 کلمه باشد، نه تنها موثر نبوده، بلکه باعث افت رتبه سایت در نتایج جستجو می‌شود.

6. کامنت مارکتینگ

در سال‌های اخیر اولویت گوگل به ایجاد تجربه خوب و خوشایند برای کاربران تغییر پیدا کرده‌است. اگر محتوایی که تولید کرده‌اید، با ارزش و متمایز باشد، تعامل کاربران و بازدیدکنندان از وب سایت بالاتر می‌رود.گوگل متوجه این موضوع شده و در نمایش نتایج جستجو این را لحاظ می‌کند.به صورت پیش فرض تعامل بالا با محتوا یا مقاله مورد نظر، یکی از اصول سئو کلاه سفید است.اما در صورتی که شما از دوستان و آشنایان بخواهید که با حضور در سایت، به درج کامنت و نظر خود بپردازند، از سئوی کلاه خاکستری استفاده کرده‌اید.دقت داشته‌باشید که این تکنیک‌ها بسیار به سئوی کلاه سفید نزدیک هستند.

7. به اشتراک‌گذاری محتوا

از دیگر تکنیک‌های قابل استفاده از سئو کلاه خاکستری، ایجاد دکمه به اشتراک گذاری مطالب در صفحات و شبکه‌های اجتماعیست.هرچه از این دکمه بیشتر استفاده شود، در واقع بک لینک بیشتری تولید شده‌است و از نظر گوگل، سایت شما کیفیت بالاتری دارد و در نتیجه رتبه سایت بهبود پیدا خواهد کرد.

مطلب پیشنهادی : تولید محتوا چیست ؟

8. خرید رپورتاژ آگهی

نوع دیگری از بک لینک، خرید رپورتاژ آگهی است.رپورتاژ آگهی از تکنیک‌های سئو کلاه سفید بوده اما در صورتی که بیش از حد مجاز استفاده شود، نوعی سئو کلاه خاکستری خواهد بود.در هر رپورتاژ آگهی شما مجاز هستید تا 5 بک لینک به سایت خود بدهید.با توجه به اینکه معمولا رپورتاژ آگهی‌ها در سایت‌های پر مخاطب منتشر می‌شوند، رپورتاژ آگهی شما بازدید بالایی داشته و مراجعه به سایت بیشتر می‌شود.اما اگر تعداد رپورتاژ آگهی بیش از حد شود، با اینکه در کوتاه مدت نتیجه مناسبی به دست می‌آید، اما ممکن است گوگل متوجه این موضوع شود و در نهایت به ضرر سایت شما تمام شود.

 

 

جمع بندی

همان طور که دیدید تکنیک‌های سئوی کلاه خاکستری به اصول سئو کلاه سفید بسیار نزدیک هستند.اگر قرار است به شما توصیه‌ای شود، اینست که حتما طبق قوانین، اصول و چارچوب گفته شده به سئوی سایتتان بپردازید.در نظر بگیرید که استفاده از تکنیک‌های سئوی کلاه خاکستری بسیار حساس بوده و باید با احتیاط و وسواس از آن‌ها استفاده کرد.اگر قصد دارید از طریق تکنیک‌ها و شیوه‌های سئوی کلاه خاکستری، وضعیت سایتتان را بهبود بدهید، حتما از یک فرد ماهر و متخصص استفاده کنید.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *