نکات مهم و اصول طراحی سایت شرکتی

موضوعات اصلی ذکر شده در این صفحه

ظهور اینترنت و افزایش تعداد کاربرانی که کالا و خدمات مورد نیاز خود را از این راه می‌یابند، باعث شده است تا شرکت‌ها و کسب‌وکارهای مختلف به فکر راه‌اندازی سایت شرکتی باشند. در واقع، در عرصه پر رقابت کسب‌وکارها، شرکتی که نتواند خود را مطابق با نیاز کاربران وفق دهد و حضور قوی در عرصه اینترنت داشته باشد قطعاً در آینده دچار چالش‌ها و مشکلات متعددی خواهد شد. از این‌رو، طراحی سایت شرکتی که اصول خود را دارد به یک امر ضروری تبدیل شده است و منجر به اعتمادسازی بین مشتریان و صاحبان کسب‌وکارهای مختلف می‌شود.

از طرفی هم سایت شرکتی باید دارای خصوصیات و ویژگی‌های منحصربه‌فردی باشد تا بتواند نقش موثری در جذب مشتریان جدید، افزایش فروش و رونق کسب‌وکار ایفا کند. در هر صورت طراحی وبسایت شرکتی اصول و قواعد خاص خود را دارد که ما در این مقاله از مجریان‌ وب به بررسی کامل اصول طراحی سایت شرکتی همراه با ارائه چند ایده جدید برای طراحی می‌پردازیم. پس اگر شما هم قصد راه‌اندازی سایت شرکتی برای کسب‌وکار خود دارید به شما پیشنهاد می‌کنیم حتماً تا آخر این مقاله همراه ما باشید.

 

اصول و قواعد طراحی یک سایت شرکتی

همانطور که گفته شد این روزها حضور در فضای اینترنت به یکی از مهم‌ترین و ضروری‌ترین کارهایی تبدیل شده است که هر کسب‌وکاری را ملزم به فعالیت در این فضا می‌کند. در واقع، شما به عنوان صاحب یک شغل و فعالیت برای اینکه بتوانید مشتریان و مخاطبان خود را افزایش دهید لازم است اقدامات متناسب با آن را نیز انجام دهید. طراحی خلاقانه و جذاب سایت شرکتی یکی از کلیدی‌ترین اقداماتی است که در ادامه اصول و قواعد طراحی سایت شرکتی را برای شما بیان کنیم تا بهتر بتوانید طراحی سایت مورد نظر خود را انجام دهید.

 

۱. معرفی هویت برند

معرفی هویت برند به صورت قابل فهم و واضح یکی از مهم‌ترین کارهایی است که باید در رابطه با کسب‌وکار خود انجام دهید. در واقع، هر کسب‌وکاری باید یک هویت مشخصی برای نوع فعالیت خود انتخاب کند و این هویت را با تمام جزئیات در سایت خود به رخ بکشد. این کار باعث می‌شود تا مخاطبان و مشتریان با برند و نام تجاری شما آشنا شده و بهتر ارتباط برقرار کنند. هویت بصری سایت شرکتی و معرفی برند یکی از مهم‌ترین و حیاتی‌ترین اصول طراحی سایت است و به هیچ عنوان آن را کوچک و بی‌اهمیت در نظر نگیرید.

 

۲. تعیین هدف

از دیگر موارد مهم در طراحی سایت شرکتی تعیین هدف است. به بیان ساده‌تر، تعیین هدف به این معنا است که شما چه هدف و قصدی از طراحی سایت شرکتی دارید. ممکن است هدف شما تنها برندسازی و افزایش شهرت کسب‌وکار خود باشد یا با طراحی سایت شرکتی قصد دارید تا از این استراتژی بازاریابی برای فروش محصولات و خدمات خود استفاده کنید. به طور کلی، تمامی این اهداف مسیر و مخاطبان خاص خود را دارند که با یکدیگر کاملاً متفاوت هستند. بنابراین، لازم است پیش از طراحی سایت شرکتی مسیر، هدف مورد نظر و مخاطبان و مشتریان مورد نظر خود را مشخص کنید.

 

۳. در دسترس بودن اطلاعات تماس

یکی از موارد مهم در اصول طراحی سایت شرکتی، در دسترس بودن اطلاعات تماس است. حتماً در نظر داشته باشید که اطلاعات تماس شما به راحتی در دسترس کاربران قرار داشته باشد. به این دلیل که معمولاً کاربران تمایلی به صرف وقت زیاد در وبسایت ندارند و اگر اطلاعات تماس شما را پیدا نکنند به سرعت از سایت شما خارج شده و به سراغ سایت رقبای شما می‌روند. از این‌رو، سعی کنید تا اطلاعات تماس خود را در تمام صفحات سایت به نمایش بگذارید.

 

۴. مسیریابی در سایت شرکتی

مسیریابی در سایت شرکتی یکی از ضروری‌ترین مواردی است که در اصول طراحی سایت شرکتی باید در نظر داشته باشید. البته این مورد تنها برای سایت‌های شرکتی نیست و تمایم سایت‌ها لازم است به این موضوع توجه داشته باشند. مسیریابی در سایت به این منظور است که طراحی سایت شما باید نحوی انجام شده باشد که مخاطب بتواند در کوتاه‌ترین زمان ممکن و به راحتی اطلاعاتی را که نیاز دارد را پیدا کند. پس لازم است طراحی سایت شما چندان پیچیده و سخت نباشد که نتیجه کاملاً معکوسی برای شما دارد. البته توجه داشته باشید که طراحی سایت شرکتی باید با رعایت اصول طراحی وب، بهینه‌ سازی موتورهای جستجو و SEO، طراحی رابط کاربری مناسب، استفاده از تکنولوژی‌های جدید و محتوای با کیفیت و قابل فهم صورت گیرد.

 

۵. توجه به کاربران موبایل و تبلت

طراحی سایت شرکتی شما باید به نحوی باشد که کاربران موبایل و تبلت نیز بتوانند به راحتی از آن استفاده کنند. در واقع، طراحی سایت ریسپانسیو (Responsive) یا واکنش‌گرا یکی بنیادی‌ترین اصول طراحی سایت شرکتی است که باعث می‌شود سایت شما در موبایل، تبلت، لب‌تاپ و دیگر موارد درست و حرفه‌ای به نظر برسد و تجربه خوبی به کاربر دست می‌دهد.

 

وبسایت شرکتی

 

انواع طراحی سایت شرکتی

طراحی سایت شرکتی فرآیند طراحی و توسعه یک وب سایت تجاری است تا به عنوان ستونی از حضور آنلاین یک شرکت عمل کند، همچنین این نوع سایت نباید با یک وب سایت تبلیغاتی اشتباه شود، در ادامه قصد داریم انواع طراحی سایت شرکتی را به صورت کامل بررسی کنیم.

 

۱. طراحی تک صفحه سایت شرکتی

طراحی تک صفحه سایت یکی از طراحی‌های جذابی است که هم بسیار کاربر پسند است و هم منجر به بالا رفتن مدت زمان ماندگاری کاربر در صفحه اصلی سایت و بالا رفتن رنک سایت می‌شود. در واقع، در این نوع طراحی کاربر بر روی منوهای اصلی سایت کلیک می‌کند و در همان صفحه بدون هدایت شدن به صفحه دیگر می‌تواند اطلاعات مورد نیاز خود را پیدا کند و اگر تمایل داشت با کلیک بر روی آن به صفحه مورد نظر خود هدایت می‌شود.

 

۲. طراحی دو بعدی

در طراحی دو بعدی سایت تمرکز بر جنبه‌های گرافیکی نیست و بر نحوه ارائه اطلاعات مورد نیاز کاربر توجه شده است. در واقع، ارائه مطالب وب سایت سریع‌تر و بهتر انجام می‌شود و به همین دلیل این نوع طرح که بخش‌های مختلف آن با تمایز رنگی از یکدیگر جدا شده‌اند تاثیر مثبتی بر روی جذب کاربان و موفقیت وب سایت دارد.

 

۳. طراحی انیمیشن‌سازی در سایت شرکتی

یکی دیگر از انواع طراحی سایت شرکتی که این‌روزها بسیار مورد توجه قرار گرفته است طراحی انیمیشن‌سازی است. انیمیشن سازی سایت باعث جلب توجه و ماندگاری مخاطب می‌شود و به نوعی جذابیت بصری در سایت ایجاد می‌کند و آن را از حالت خشک و بی روح خارج می‌کند. انیمیشن‌سازی با استفاده از HTML, CSS و JQUERY و MOOTOOLS پیاده سازی می‌شود.

 

۴. طراحی داستان گویی

از دیگر طراحی‌های سایت شرکتی می‌توان به طراحی داستان‌گویی اشاره کرد. در این نوع طراحی می‌توانید نحوه شکل‌گیری کسب‌وکار و مجموعه خود را به شکل داستان برای مخاطبان ارائه دهید. با این کار قطعاً مخاطبان با درگیر شدن احساسات و عواطف خود ارتباط بهتری با شما برقرار می‌کنند که این مورد هم تاثیر بسیار خوبی در رونق سایت و افزایش مشتری و فروش دارد.

 

سخن پایانی

در این مطلب از مجریان‌ وب به بررسی و توضیح اصول طراحی سایت شرکتی پرداختیم. همانطور که می‌دانید سایت شرکتی یکی از استرتژی‌های بازاریابی آنلاین محسوب می‌شود که باعث جذب مخاطب و افزایش فروش می‌شود. بنابراین، اصول طراحی سایت شرکتی یکی از اصلی‌ترین مواردی است که هر کسب‌وکار و شرکتی باید به آن توجه ویژه‌ای داشته باشد تا بتواند مخاطبان مورد نظر خود را در سایت نگه دارد. از این‌رو، شما می‌توانید برای داشتن یک سایت شرکتی جذاب و خلاقانه که اثرگذاری مطلوبی بر روی مخاطبان داشته باشد به مجموعه مجریان‌وب مراجعه کنید. این مجموعه با داشتن سابقه درخشان در انجام خدمات مختلف مانند طراحی سایت می‌توانند کمک شایانی در طراحی سایت شرکتی مطابق با نظر و سلیقه شما و با رعایت اصول و قواعد مربوطه طراحی کنند.

 

 

سوالات متداول

۱. چه مواردی برای طراحی سایت شرکتی باید مورد توجه قرار گیرند؟

در طراحی سایت شرکتی لازم است به موارد مختلفی مانند نیازهای کاربران، هدف، نوع فعالیت و خدمات شرکت، طراحی مناسب و قابل دسترس برای کاربران، سازگاری با دستگاه‌های مختلف، سرعت بارگذاری صفحات، بهینه سازی SEO و همچنین الگوهای طراحی وب سایت توجه کرد.

 

۲. چگونه می‌توان بهینه‌ترین طراحی را برای سایت شرکتی انجام داد؟

برای طراحی بهینه سایت شرکتی، ابتدا باید بازار هدف، نیازهای کاربران و هدف خود از طراحی سایت را به خوبی درک کرده و سپس با توجه به این نیازها از طراحی‌های جذاب و در عین حال راحت و ساده و مطابق با استانداردهای طراحی وب سایت و تکنولوژی‌های مدرن استفاده کرد.

 

۳. چه عواملی برای بهبود تجربه کاربری در سایت شرکتی باید در نظر گرفته شود؟

برای بهبود تجربه کاربری در سایت شرکتی، باید به مواردی مانند طراحی مناسب، سادگی و قابل دسترس بودن صفحات، استفاده از تصاویر و ویدئوهای مناسب، طراحی ریسپانسیو، افزودن فرم‌های تماس و ارتباط با کاربران و همچنین بهبود سرعت بارگذاری صفحات توجه کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *