تفاوت سایت شرکتی و فروشگاهی که باید بدانیم !

موضوعات اصلی ذکر شده در این صفحه

تفاوت طراحی سایت شرکتی و فروشگاهی

طراحی سایت چیست ؟ تفاوت سایت شرکتی و فروشگاهی در چیست؟ شاید این سوال برای شما هم پیش آمده باشد. اگر در این صفحه حضور دارید دو حالت وجود دارد:

  • خودتان در زمینه طراحی سایت فعالیت میکنید و میخواهید در این زمینه اطلاعات بیشتری کسب کنید تا در زمینه کاری خود بهتر عمل کنید.
  • احتمالا صاحب یک فروشگاه یا یک شرکت هستید و میخواهید در این زمینه اطلاعات بیشتری کسب کنید. زیرا میخواهید با یک پیش زمینه برای سپردن طراحی سایت کسب و کار خود اقدام نمایید.

حال اگر در هر کدام از دو دسته فوق قرار دارید این مقاله دقیقا در راستای نیاز شما طراحی شده است.چنانچه نیاز دارید به تفاوت سایت شرکتی و فروشگاهی را به شکل تخصصی تر بپردازید این مقاله را از دست ندهید. ما اینجا هستیم تا هر آنچه شما بدان نیازمند هستید در اختیارتان قرار دهیم.

سایت شخصی چیست؟

پیش از آنکه به مسئله تفاوت سایت شرکتی و فروشگاهی بپردازیم بهتر است بدانیم سایت شخصی چه نوع سایتی است؟ درواقع سایت های شخصی به سایتی گفته میشود که برای معرفی یک فرد خاص طراحی شده است. در این نوع سایت ها معمولا بیوگرافی، رزومه، تصاویر و نمونه کار فرد در زمینه فعالیت وی آورده شده است. در این نوع سایت ها بخشی به نام تماس با من وجود دارد که شما میتوانید با وارد کردن اطلاعات خود شامل نام و نام خانوادگی و ایمیل و غیره میتوانید به طور مستقیم با فرد مورد نظرتان ارتباط داشته باشید. بنابراین سایت شخصی در هیچکدام از دو گزینه فوق یعنی سایت شرکتی و فروشگاهای نمیگنجد. پس به جز این دو دسته افراد میتوانند دارای یک سایت کاملا شخصی برای خود باشند و هیچ گونه محدودیتی برای آن وجود نخواهد داشت.

طراحی سایت شرکتی چیست؟

در راستای معرفی سایت های شرکتی و فروشگاهی لازم است بدانیم، سایت شرکتی چه نوع سایتی است؟ سایت های شرکتی به منظور ارائه خدمات، نمونه کارها، محصولات و رزومه شرکت مورد نظر طراحی شده است. لازم به ذکر است که سایت های شرکتی به منظور فروش و ارائه خدمات طراحی نشده است. یعنی هیچ کونه درگاه بانکی برای این نوع سایت ها در نظر گرفته نمیشود. سایت های شرکت فقط و فقط به منظور معرفی محصولات و توضیح درباره ی خدمات ارائه شده توسط شرکت پرداخته میشود. یک بخش مهم به نام “درباره ما” در سایت های شرکتی در نظر گرفته میشود که تمامی رزومه شرکت مورد نظر در آن بخش آورده میشود. حال هر شرکت میتواند بر اساس نیاز و بودجه خود امکانات بیشتری در این بخش اضافه کنند. پس تا اینجا متوجه شدیم در سایت شرکتی هیچگونه فروش و خدمات اینترنتی صورت نخواهد گرفت.

سایت فروشگاهی چیست؟

میتوان گفت سایت فروشگاهی یکی از کامل ترین سایت ها محسوب میشود. تفاوت سایت شرکتی و فروشگاهی در آن است که در سایت فروشگاهی علاوه بر معرفی و ارائه خدمات و محصولات، فروش محصول و درگاه بانکی نیز در آن در نظر گرفته میشود. همچنین در این نوع فروشگاه ها بخشی هایی با عنوان تماس با ما، درباره ما، خدمات پرداخت، گالری محصولات و غیره نیز در نظر گرفته میشود. همچنین در برخی از این سایت ها بسته به نیاز بخش هایی با عنوان باشگاه مشتریان، تخفیفات و قیمت های خط خورده و غیره نیز طراحی شده است. پس تا اینجا تفاوت سایت شخصی، سایت فروشگاهی و سایت شرکتی را متوجه شده اید. حال هر کسی بسته به نیاز خود و بسته به فعالیتی که دارد میتواند یک کدام از آن ها را داشته باشد. بنابراین ابتدا لازم است نوع فعالیت خود را مشخص کنید سپس اقدام به داشتن یک وب سایت نمایید.

سایت اختصاصی چیست؟

حال که با تفاوت سایت شرکتی و سایت فروشگاهی آشنا شدیم لازم است انواع مختلفی از سایت ها نظیر سایت اختصاصی آشنا شویم. سایت های اختصاصی به سایت هایی گفته میشود کارفرما و صاحب سایت میتواند قبل از هر گونه کد نویسی و و طراحی گرافیک بر تمامی مراحل ساخته شدن سایت نظارت خواهد داشت و میتواند در هر زمینه ای اظهار نظر کند. در نهایت پس از آنکه کارفرما از هر نظر راضی و موافق بود، کد نویسی شروع میشود. پس اگر میخواهید سایت مورد نظرتان دقیقا طبق میل و خواست شما طراحی شود لازم است از خدمات طراحی سایت اختصاصی استفاده کنید و در نهایت تعرفه طراحی سایت اختصاصی را پرداخت نمایید. زیرا بدیهی است طراحی چنین سایتی هزینه بیشتری نیز میطلبد.

سایت نیمه اختصاصی چیست؟

در سایت های غیر اختصاصی کارفرما نمیتواند در زمینه طراحی گرافیک و طراحی کلی سایت نظر خاصی داشته باشد. به طوری که سایت بر اساس قالب های پیش فرض طراحی و کد نویسی میشود. در این نوع طراحی ابتدا تعدادی طراح بر اساس سلیقه و نظر کارفرما بررسی میشود و کارفرما میتواند یک کدام از آن طرح ها انتخاب نماید. همچنین فرد میتواند درلوگو، رنگ و نوع محتوا نظر کلی خود را ارائه دهد. اگر چه سایت های نیمه اختصاصی نیر خوب هستند ولی اگر میخواهید در زمینه کسب و کار خود بهتر و موفق تر عمل کنید بهتر است از سایت های خصوصی استفاده نمایید. احتمالا تا اینجای مقاله متوجه شده باشید که میتوانید سایت شرکتی یا فروشگاهی خود را به صورت خصوصی یا نیمه خصوصی داشته باشید و همه چیر طبق میل خود شما صورت میگیرد.

طراحی سایت

در نهایت اگر میخواهید در راستای فعالیت خود یک سایت داشته باشید بهتر است آن را به یک برنامه نویس حرفه ای بسپارید. زیرا یک برنامه نویس حرفه ای تفاوت سایت شرکتی و فروشگاهی را به طور کامل میداند. همچنین فرق بین سایت های نیمه اختصاصی و اختصاصی را به طور کامل درک میکنند. همچنین اگر بخواهید از خدمات نیمه اختصاصی استفاده کنید میتوانید با خیال راحت آن را به یک طراح حرفه ای بسپارید. زیرا در چنین شرایطی یتوانید مطمعن باشید که سایت شما به استاندارد ترین و جذاب ترین شکل ممکن طراحی خواهد شد. پس سعی کنید در انتخاب برنامه نویس دقت کنید تا در نهایت یک سایت کاملا حرفه ای و کاربردی را برای کسب و کار خود داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *