با کاربردی ترین اکستنشن های گوگل که به سئو سایت کمک میکنند آشنا شوید

موضوعات اصلی ذکر شده در این صفحه

بهترین اکستنشن های سئو کدام هستند؟ این روزها با افزایش رقابت در دنیای مجازی، سئو یا بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو اهمیت بالایی پیدا کرده است. در همین راستا برنامه نویسان مختلفی اکستنشن هایی را طراحی کرده اند که مجموعه ابزارهای سئو را با یک کلیک ساده در اختیار ما می گذارند. در این مقاله مجریان وب به معرفی چندی از بهترین ابزارهای سئو در مرورگر کروم خواهیم پرداخت.

1- بهترین اکستنشن های سئو: MozBar

اکستنشن MozBar به کاربران خود اجازه می دهد تا سئو را در مرورگر خود تنها با یک کلیک بررسی کنند. ماز بار یکی از بهترین اکستنشن های سئو در کروم است که صفحه وب را طبق معیارهای مختلفی می سنجد و به کاربران اجازه می دهد SERPها را به یک فایل CRV تبدیل کرده و برای تجزیه و تحلیل در دسترس داشته باشند. این اکستنشن رایگان است اما نسخه Premium نیز دارد که عملکردهای بیشتری مانند تجزیه و تحلیل دشواری کلمات کلیدی، بهینه سازی صفحه و معیارهای SERP را به کاربر ارائه می کند. در این مقاله علاوه بر MozBar به چندین مورد دیگر نیز اشاره خواهیم داشت که در جدول زیر خلاصه آن را آورده ایم:

نامویژگی هاقیمت
MozBarجستجوی کلمات کلیدی، تحلیل بک لینک، تحلیل سئو درون صفحه، سئو تکنیکال، تحلیل SERPرایگان
Keywords Everywhereجستجوی کلمات کلیدی، تحلیل بک لینک، تحلیل سئو درون صفحه، سئو تکنیکال، تحلیل SERP15 دلار
GrowthBarجستجوی کلمات کلیدی، تحلیل بک لینک، تحلیل سئو درون صفحه، تحلیل ترافیک سایت، سئو تکنیکال، تحلیل SERP29 دلار
SimilarWebجستجوی کلمات کلیدی، تحلیل ترافیک، تحلیل SERPنسخه حرفه ای 199 دلار
Redirect Pathجستجوی کلمات کلیدی، تحلیل بک لینک، تحلیل سئو درون صفحه، سئو تکنیکال، تحلیل SERP
META SEO Inspectorجستجوی کلمات کلیدی، تحلیل بک لینک، تحلیل سئو درون صفحه، تحلیل ترافیک، تحلیل SERP، سئو تکنیکالرایگان
Hreflang Tag Checkerتحقیق کلمات کلیدی، تحلیل SERPرایگان
SEO Meta in 1 Clickتحقیق کلمات کلیدی، تحلیل SERPرایگان

 

2- Keywords Everywhere

یکی دیگر از بهترین اکستنشن های سئو در مرورگر کروم، Keywords Everywhere است. این ابزار به صورت رایگان قابل نصب است و سه نوع اطلاعات مختلف را برای کلمات کلیدی گوگل نشان می دهد. این اطلاعات شامل حجم جستجوی ماهانه، هزینه به ازای هر کلیک و رقابل گوگل ادوردز می شوند. روی هر صفحه که کلیک کنید اطلاعات را نمایش خواهد داد و لازم نیست تب جداگانه ای برای آن باز کنید.

3- GrowthBar

اکستنشن GrowthBar امکان دسترسی فوری به داده های حیاتی سئو در هر وب سایتی را می دهد و کانال های رشد و کلمات کلیدی را که برای آنها موثر بوده اند را به شما نیز نمایش می دهد. این برنامه به مدت 5 روز رایگان قابل استفاده است و پس از آن باید هزینه ای معادل 29 دلار در ماه را پرداخت کنید. با این حال، اگر به دنبال امکاناتی مانند یافتن کلمات کلیدی با بهترین عملکرد، نمره دشواره رتبه بندی کلمات کلیدی، اعتبار دامنه، داده های بک لینک، تعداد کلمات صفحه و بسیار موارد دیگر هستید، شاید پرداخت هزینه گزینه بدی به نظر نرسید.

4- SimilarWeb

تمامی بهترین اکستنشن های سئو هزینه ندارند و اغلب آنها رایگان هستند مانند SimilarWeb که یک اکستنشن رایگان است. این اکستنشن با ارائه ترافیک و معیارهای کلیدی برای هر وب سایت، به یک افزونه محبوب تبدیل شده است. SimilarWeb به کاربران اجازه می دهد تا آمار و استراتژی های هر وب سایت را در حین جستجو در اینترنت با یک کلیک مشاهده کنند. این افزونه برای کسانی که به دنبال استراتژی های جدید و موثر سئو هستند و همچنین کسانی که به تجزیه و تحلیل شیوه های مختلف بازار علاقمند هستند، مفید خواهد بود.

 

5- Redirect Path

اگر تا به حال با مایکروسافت ورد کار کرده باشید، گاهی با یک خط قرمز رنگ رو به رو شده اید که ایرادات گرامری را نشان می دهد. Redirect Path نیز مانند همین خط قرمز عمل می کند و وضعیت های 301, 302, 404 و 500 را علامت گذاری می کند و مشکلات احتمالی را بلافاصله تشخیص می دهد. همچنین سایر هدرهای HTTP و آدرس های IP سرور را نشان می دهد. به این ترتیب شما سریع پیوند های شکسته و نادرستی که می تواند کاربران را به سایت های دیگر سوق دهد، پیدا کرده و اصلاح می کنید.

6- META SEO Inspector

این اکستنشن به شما این امکان را می دهد تا اطلاعات متا را در صفحه های وب مشاهده و بررسی کنید. علاوه بر آن مشکلات را پیدا کرده و برای رفع آنها مشاوره دریافت کنید. تگ های متا، تگ های گراف باز، داده های ساختاری، hreflang، زیر سربرگ ها و بسیار موارد دیگر را بررسی و مشکلات را به شما اطلاع می دهد. اگر صاحب کسب و کار هستید، شاید برای تحلیل این اطلاعات به یک سئوکار نیاز پیدا کنید.

7- Hreflang Tag Checker

برخلاف بسیاری از اکستنشن های دیگر، Hreflang Tag Checker به سادگی صفحه ها را فهرست نمی کند. این اکستنشن مانند یک خزنده (crawler) عمل می کند و بررس می کند که صفحه ها چه میزان بازدید دریافت می کنند. انتخاب این اکستنشن را تنها در صورتی انجام دهید که به یک سئوکار حرفه ای دسترسی داشته باشید تا اطلاعات را برای شما تجزیه و تحلیل کند.

8- SEO Meta in 1 Click

این اکستنشن تمام متا تگ ها و اطلاعات سئو اصلی یک صفحه وب را تنها با زدن یک کلیک نمایش می دهد. داده های شامل طول عنوان ها و توضیحات، URL، ترتیب بندی سر صفحه ها و تعداد تصاویر بدون alt می شوند.

این اکستنشن واقعا به نام خود پای بند است و در یک کلیک اطلاعات بسیاری را در اختیار شما قرار می دهد. نکته مثبتی که دارد، رایگان بودن آن است.

سخن پایانی

در این مقاله مجریان وب به معرفی بهترین اکستنشن های سئو پرداختیم. اطلاعات و داده هایی که برخی از اکستنشن ها ارائه می دهند نیازمند تحلیل و بررسی بیشتر هستند. شما می توانید برای تحلیل دقت سئو با ابزارهای حرفه ای با کارشناسان مجریان وب در تماس باشید.

سوالات متداول

  • بهترین اکستنشن رایگان برای بررسی سئو کدام است؟

MozBar یکی از اکستنشن های رایگان است که اطلاعات و داده های بسیاری را در اختیار شما قرار می دهد.

  • آیا اکستنشن های سئو مشکلات سئوی وب سایت را رفع می کنند؟

خیر، اکستنشن ها تنها ابزاری برای بررسی و تحلیل داده های سئو هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *