فاکتورهای مهم سئو چیست ؟208 فاکتور رتبه بندی سایت (آپدیت 2023 )

موضوعات اصلی ذکر شده در این صفحه

فاکتورهای مهم سئو چیست ؟ آشنایی با این فاکتورها چه کمکی به کسب و کارها می‌کند؟ مزایای استفاده از این فاکتورها در سئو سایت چیست؟ کدام فاکتور سئو در حال حاضر روشی کاربردی‌تر است؟ در میان فاکتورهای مختلف سئو کدام یک کم هزینه‌تر هستند؟ اهمیت مراجعه به متخصص برای موضوع سئو سایت چیست؟ سئو سایت یکی از روش‌های مناسب برای افزایش بهره‌وری از سایت‌ها به خصوص برای کسب و کارهای آنلاین است که استفاده اصولی از آن حتی در کاهش هزینه‌های تبلیغات هم تاثیری چشمگیر دارد. در این مطلب از مجریان وب قصد صحبت در مورد سئو، فاکتورهای مهم و آخرین تغییرات تکنیک‌های سئو در سال 2023 را داریم. با ما همراه باشید تا 208 فاکتور مهم سئو و رتبه بندی سایت (2023) را به شما معرفی کنیم.

فاکتورهای مهم سئو ؛ کمک اصولی به بازدهی بیشتر سایت

فاکتورهای مهم سئو ؛ کمک اصولی به بازدهی بیشتر سایت هستند اگر به درستی استفاده شده و با تغییرات آن‌ها آشنایی داشته باشید. این فاکتورها هم مانند دیگر قوانین در طراحی سایت، تبلیغات و هر چیزی که بهره‌وری بیشتر یک سایت و کسب و کار اینترنتی کمک می‌کنند، روز به روز در حال تغییر هستند و برای استفاده بهینه از آن‌ها باید همگام با این تغییرات پیش رفت. در حال حاضر و طبق آخرین آپدیت و به روزرسانی در امر سئو وب‌سایت‌ها، فاکتورهای سئو و تکنیک‌های انجام این کار، تغییراتی داشته‌اند که مهم‌ترین آن‌ها به شرح زیر هستند. در ادامه 208 مورد که به سئو سایت کمک می‌کنند و طبق الگورتیم‌های امروزی موتورهای جستجو تغییر کرده‌اند را معرفی می‌کنیم.

مطلب پیشنهادی: سئو چیست ؟

۱.  طول عمر دامنه سایت

اولین فاکتور سئو که به تازگی قوانین آن تغییر کرده است، طول عمر دامنه سایت یا زمان تاسیس سایت و خرید دامنه است. تا همین چند سال پیش تصور می‌شد که طول عمر دامنه سایت ارتباط مستقیم با سئو داشته و هر چقدر زمان ثبت دامنه قدیمی‌تر باشد گوگل توجه بیشتری به آن سایت خواهد کرد. این روزها اما ثابت شده که این فاکتور هیچ تغییری در میزان توجه گوگل به سایت نمی‌کند و در واقع از نظر ارزش‌دهی این موتور جستجو، تفاوت میان سایت‌هایی که به تازگی تاسیس شده و یک سایت قدیمی وجود ندارد، البته این موضوع صرفاً از نظر دامنه سایت است و سایر مسائل مانند میزان محتوا و ترافیک سایت کماکان جز موضوعات مهم برای موتورهای جستجو هستند. این موضوع به تایید جان مولر یکی از بزرگ‌ترین وبمستر ها نیز رسیده است و طبق صحبت او در توئیتر عمر دامنه در جلب نظر موتور جستجو، بی‌تاثیر است.

۲. اعتبار دامنه

همان طور که گفته شود طول عمر دامنه موضوعی است که امروز ثابت شده تاثیر چندانی در سئو و بهینه سازی سایت ندارد اما به همان نسبت اعتبار دامنه در سئو سایت و توجه موتور جستجو تاثیر بسیار زیادی دارد.‌ طبق آخرین تغییرات و الگوریتم‌های موتور جستجو گوگل، در صورتی که دو سایت در همه معیارها مشترک باشند و از نظر کیفیت محتوا و میزان بازدید مخاطبین شرایط یکسانی داشته باشند، سایتی شانس حضور در لیست اول موتور جستجو را پیدا می‌کند که روی دامنه معتبرتری‌ ثبت شده باشد. هر چقدر اعتبار دامنه و قدرت آن بیشتر باشد، سایت قرار گرفته روی آن هم شانس بیشتری برای دریافت رتبه های بالاتر دارد و به همان نسبت شانس سایت هایی که در دامنه کم اعتبار قرار دارند کمتر است.

۳. استفاده از کلمات کلیدی در دامنه سایت

امروزه این موضوع ثابت شده که استفاده از کلمات کلیدی در دامنه سایت، تاثیر چندانی در رتبه بندی آن ندارد، همانگونه که بسیاری از سایت‌های برتر و رتبه یک دنیا مانند آمازون، فیسبوک و موارد مشابه هیچ کلمه کلیدی در دامنه خود استفاده نکرده‌اند.

۴. مدت زمان ثبت دامنه

موضوع سن دامنه یک تصور اشتباه دیگر را هم ایجاد می‌کرد و آن، اهمیت مدت زمان ثبت دامنه در سئو سایت بود. بسیاری از افرادی که قصد راه اندازی یک فروشگاه اینترنتی داشته اند با تصور این موضوع که هر چقدر مدت زمان ثبت دامنه آن‌ها بیشتر باشد سایت از نظر گوگل ارزشمند خواهد بود، هزینه‌های سنگینی را برای خرید دامنه های بسیار قدیمی صرف می‌کردند. این روزها اما تمام متخصصان و کارشناسان گوگل این موضوع را تایید می‌کنند که هر چند در بررسی یک سایت برای قرار گرفتن در رتبه اول تاریخچه فعالیت آن مورد توجه قرار می‌گیرد اما زمان خرید اولیه دامنه در این موضوع بی‌تأثیر است.

۵. تاثیر کلمات کلیدی در نام زیر دامنه

برخلاف دامنه اصلی سایت که نیازی به استفاده از کلمه کلیدی در آن نیست، تحقیقات امروزی نشان دهنده این است که تاثیر کلمات کلیدی در نام زیر دامنه بسیار زیاد است.

۶.  تاریخچه دامنه

یکی دیگر از موضوعاتی که سایت‌ها با تصور تاثیر آن در سئو هزینه زیادی برای آن می‌کنند و گاهی اوقات این هزینه حتی از هزینه طراحی نیز بیشتر می‌شود، خرید تاریخچه دامنه طولانی است. این کار هم در ادامه تصور اشتباه در مورد سن دامنه و طول عمر دامنه انجام گرفته و می‌گیرد اما امروز ثابت شده که گوگل در موارد زیادی سابقه تاریخی وب سایت‌هایی که دامنه آنها متعلق به مالک دیگری بود و واگذاری یا فروخته شده‌اند را پاک کرده و مجدداً تنظیم میکند.

۷. استفاده از دامنه مشابه با کلمه‌ کلیدی

استفاده از دامنه مشابه با کلمه کلیدی موضوع اصلی سایت امروزه تاثیری در سئو سایت ندارد و این مسئله به اثبات رسیده است.

۸. دامنه‌های پارک شده

یکی دیگر از اقداماتی که مالکین سایت برای سئو بهتر و بیشتر سایت خود انجام می‌دادند و در بیشتر موارد هزینه زیادی صرف آن می‌کردند، استفاده از دامنه‌های پارک شده برای سایت و دامنه اصلی بود و امروزه تاکید می‌شود که نیازی به استفاده از آنها با هدف سئو نیست.

۹. دامنه خصوصی یا عمومی

یکی دیگر از فاکتورهای مهم سئو که امروزه جز فاکتورهای پر بحث در این زمینه نیز هست، دامنه خصوصی یا عمومی است. به عنوان مالک و دارنده یک سایت یا فردی فعال در حوزه طراحی سایت قطعا می‌دانید که بعد از ثبت دامنه، اطلاعات دامنه سایت و خود شما به عنوان صاحب دامنه در سایت Whois قرار می‌گیرد. بسته به نظر شخصی به عنوان مالک سایت این امکان را دارید که اطلاعات گفته شده را به صورت عمومی یا خصوصی در سایت قرار دهید.

۱۰. جریمه شدن مالک

جریمه شدن مالک یکی از فاکتورهای مهم سئو سایت است که به عنوان مالک سایت و شخصی که دامنه سایت به نام شما ثبت شده باید به آن توجه کنید. طبق آخرین قوانین گوگل در صورتی که مالک یک دامنه جریمه شود توجه این موتور جستجو به تمام سایت ها و دامنه هایی که به نام این فرد است چندین برابر خواهد شد.

۱۱.  دامنه سطح بالا

دامنه سطح بالا یا دامنه کشوری یکی دیگر از نکاتی است که در موضوع سئو سایت باید به آن توجه داشت. اگر به دنبال سئو سایت خود در یک منطقه یا کشور خاص هستید، استفاده از دامنه سطح بالا یا دامنه مخصوص همان کشور برای شما مناسب است، زیرا باعث سئو سایت شما در همان کشور می‌شود.

۱۲.  کلمه کلیدی در عنوان

سالهاست که وبمسترها برای سئو سایت توصیه می‌کنند که کلمه کلیدی در عنوان قرار بگیرد. ویندوز یا افرادی که به دنبال سئو سایت خود هستند، برای نتیجه گیری بهتر از این فرآیند باید کلمه کلیدی مورد نظر خود را در تگ عنوان قرار داده تا توجه موتور جستجو به سایت آنها بیشتر شود. امروزه اما ثابت شده که اهمیت این موضوع چندان زیاد نیست و هر چند هنوز هم کلمه کلیدی مناسب در عنوان ارتباط قوی تری میان گوگل و سایت ایجاد می‌کند اما نبود آن در صورت استفاده از محتوای باکیفیت ضربه‌ای به سایت نخواهد زد.

۱۳.  شروع عنوان با کلمه کلیدی

همانطور که گفته شد استفاده از کلمه کلیدی در عنوان مفید است اما مهمترین عامل موثر در سئو سایت نیست اما به همان نسبت استفاده درست از کلمه کلیدی در عنوان می تواند عامل بسیار موثری در سئو سایت باشد. به عبارت دیگر اگر قصد استفاده از کلمه کلیدی در عنوان خود را دارید، در صورتی از این کار نتیجه خواهید گرفت که کلمه کلیدی در جای درست استفاده شده باشد. شروع عنوان با کلمه کلیدی بهترین انتخاب برای بهتر دیده شدن سایت و جلب توجه موتور جستجو به محتوای شما و در نتیجه سایت شما است.

۱۴.  کلمه کلیدی در توضیحات

استفاده از کلمه کلیدی در توضیحات هم یکی از موضوعات مهمی است که به آن تاکید می‌شود اما این موضوع هم در سئو سایت چندان موثر نیست. تگ توضیحات یا متا یکی از بخش های مهم هر محتوا است که ابتدا توجه گوگل را به خود جلب کرده و با جستجو یک کلمه کلیدی توسط کاربران به آنها نشان داده میشود اما این تگ در در رتبه بندی سایت استفاده نمی شود. بنابراین نیازی نیست که تمام توجه خود را روی استفاده از کلمه کلیدی در توضیحات قرار دهید اما به این نکته هم توجه کنید که وجود کلمه کلیدی در توضیحات باعث جلب توجه کاربران و کلیک روی سایت شما می شود و از این طریق رتبه بندی سایت تغییراتی می‌کند. به عبارت دیگر کلمه کلیدی در توضیحات را می توان یکی از فاکتورهای مهم سئو اما فاکتوری غیرمستقیم دانست.

۱۵.  کلمه کلیدی در متن

استفاده از کلمه کلیدی در متن و تکرار آن به شکل درست و طبیعی به گوگل ثابت می کند که محتوا شما مرتبط با کلمه کلیدی است و قصد فریب دادن کاربران را ندارید. برای همه ما پیش آمده که در جستجو یک کلمه کلیدی، سایتی را انتخاب میکنیم که آن کلمه کلیدی را دارد اما محتوا هیچ ارتباطی به موضوع مورد نظر ما ندارد. بنابراین تکرار کلمه کلیدی باید به صورت طبیعی و به درستی انجام شود. اگر صرفاً کلمه کلیدی در یک محتوا تکرار شده اما متن و سایر بخش‌های محتوا به گونه‌ای باشد که مخاطب را در سایت نگه دارد آن کلمه های کلیدی و مطلب مربوط به آن اسپم شناخته شده و احتمال جریمه شدن سایت وجود دارد.

۱۶. محتوا با حجم مناسب

یکی دیگر از موضوعات موثر درس هایی که به عنوان فاکتورهای مهم سئو و هم در نظر گرفته شده و استفاده از آن به تمام طراحان و مالکین سایت توصیه می شود، استفاده از محتوا با حجم مناسب برای سایت است. تحقیقاتی که در این زمینه انجام شده نشان دهنده این است که گوگل سایت هایی که محتوای طولانی‌تری تولید میکنند را به سایت‌هایی که محتوای کوتاه دارند ترجیح میدهد. این موضوع به دلیل ماندگاری بیشتر کاربران در سایت هایی با محتوای طولانی تر و محتوای کاربردی‌تر در حجم بیشتر است. آخرین مطالعات در مورد حجم محتوا نشان دهنده این موضوع است که بیشتر سایت‌هایی که در رتبه اول گوگل قرار دارند، حداقل محتوا در آنها 1400 کلمه است.

۱۷.  داشتن فهرست مطالب

هیچ چیز به اندازه داشتن فهرست مطالب برای کاربرانی که به سایت شما مراجعه می‌کنند جذاب نیست. برای همه ما پیش آمده که به یک سایت مراجعه کنیم و همان ابتدا به دنبال فهرست مطالب آن باشیم تا تشخیص دهیم ماندن در آن سایت و مطالعه مطالب آن به صرفه است یا صرفاً هدر دادن وقت است. موزیک برای ما به عنوان یک کاربر و مصرف کننده سایت اهمیت دارد برای گوگل هم به عنوان موتور جستجو تشخیص دهنده کیفیت سایت حائز اهمیت است. تحقیقات نشان دهنده این موضوع است که بیشتر سایت‌های رتبه اول، موضوعات مختلف محتوا خود را با فهرست مطالب آغاز می‌کنند.

۱۸.  کلمات فرعی؛ راهکار هوشمندانه دیده شدن سایت

کلمات فرعی؛ راهکار هوشمندانه دیده شدن سایت هستند و اگر به درستی از آن‌ها استفاده شود، در بهتر و بیشتر دیده شدن سایت نقش اساسی دارند. در بسیاری از موارد کلمه کلیدی به گونه‌ای است که در صورت استفاده دقیق باید آن را دائما تکرار کرد و این موضوع هم باعث اسپم شدن محتوا و کلمه کلیدی می‌شود. در چنین شرایطی به کار بردن کلمات فرعی یا همان suggestion و پیشنهادات گوگل در مورد کلمه کلیدی، کمک زیادی به جلوگیری از اسپم شدن سایت و تولید محتوا با‌کیفیت می‌کند. مناسب‌ترین نوع کلمات فرعی، کلماتی هستند که معنی مشابه  و نزدیک با کلمه کلیدی اصلی داشته باشند. برای مثال کلمات فرعی مشابه با اسمارت فون، گوشی هوشمند، موبایل لمسی، موبایل هوشمند و موارد مشابه هستند.

۱۹.  کلمات فرعی در توضیحات

پیشتر ذکر کردیم که به کار بردن کلمه کلیدی در توضیحات یا عنوان و زیر عنوان روشی مناسب برای بهتر دیده شدن محتوا توسط کاربران و موتور جستجو است اما به همان اندازه کلمات فرعی در توضیحات هم کاربردی هستند. به عبارت دیگر زمانی که امکان استفاده از کلمه کلیدی به طور مستقیم در عنوان ها یا توضیحات وجود نداشته باشد، بهترین راهکار برای جلب توجه موتور جستجو به معنی محتوا استفاده از کلمه فرعی در بخش‌های مختلف محتوا بخصوص بخش‌های اصلی مانند تگ‌ها یا توضیحات است.

۲۰.  محتوای عمیق

محتوای عمیق، با جزئیات و مناسب یکی از موضوعاتی است که کاربران را مدت زمانی طولانی در یک صفحه نگه می‌دارد. هر چقدر کیفیت محتوا بیشتر بوده و کاربر مدت زمان بیشتری در صفحه ماندگار باشد، سئو سایت نیز بهتر انجام می‌شود. به همین دلیل وبمسترها به طراحان سایت و محتوا توصیه می‌کنند که در میان محتواهای کوتاه خود برای اطلاعات بیشتر و بهتر و تولید تعداد بیشتر محتوا، یک یا چند محتوا را هر چند وقت یکبار از نوع عمیق و با جزئیات زیاد آماده کنند. هر چقدر زاویه‌های پوشش داده شده توسط محتوا بیشتر بوده و به عبارت دیگر مطالبی که محتوا به آن‌ها اشاره می‌کند بیشتر باشد، کاربر مدت بیشتری در سایت باقی مانده و از این طریق رتبه سایت نیز بهتر خواهد شد. به عبارت دیگر محتوای عمیق را می‌توان یکی از فاکتورهای مهم سئو سایت دانست که ارتباط مستقیم با این موضوع دارد.

۲۱.  سرعت بارگذاری

اگر بخواهیم از میان چند گزینه، یکی از آن‌ها را به عنوان یکی از فاکتور‌های مهم سئو سایت که با استفاده از آن، سایت اعتبار بالایی پیدا می‌کند را به شما معرفی کنیم بدون شک سرعت بارگذاری یکی از گزینه‌های اصلی خواهد بود. به خصوص برای موتور جستجو گوگل اهمیت سرعت بارگذاری بسیار زیاد است. هرچقدر سرعت بارگذاری سایت بیشتر باشد کاربران بیشتری به آن سایت مراجعه خواهند کرد و ترافیک آن سایت نیز بیشتر خواهد شد. این موضوع تاثیر مستقیم در جلب توجه موتور جستجو به سایت شما دارد. گوگل ترجیح می‌دهد که سایت‌هایی را به کاربران خود معرفی کند که استفاده از آن ها برای کاربر راحت‌تر باشد، طبیعتاً سرعت بارگذاری یک از عوامل بسیار مهم در استفاده راحت تر کاربران از یک سایت است.

۲۲. استفاده از AMP

استفاده از AMP که مخفف Accelerated Mobile Pages از دیگر موضوعات موثر در سئو سایت‌ها است. این اصطلاح معرف نسخه موبایلی سایت و کیفیت سایت در نسخه موبایلی است. موبایل امروزه ابزار در دسترس برای همه ماست و بیشتر ما قبل از مراجعه به کامپیوتر و استفاده از آن برای دسترسی به یک سایت ابتدا به سراغ موبایل خود می رویم و آن سایت را در تلفن همراه جستجو می‌کنیم. هرچقدر عملکرد سایت در موبایل بهتر بوده و دسترسی به بخش های مختلف آن راحت تر باشد موتور جستجو توجه بیشتری با آن سایت می کند و آن را در رتبه های بالاتر لیست خود قرار می دهد. در بسیاری از موارد پیش آمده که نتایج جستجو در کامپیوتر با موبایل متفاوت باشد و این موضوع به دلیل AMP و اهمیت آن در سئو سایت است.

۲۳. محتوا مرتبط با جستجو

همانطور که گفته شد یکی از مشکلاتی که بیشتر ما بارها با آن مواجه شده‌ایم، ورود به سایتی است که عناوین و موضوعی مشابه با خواسته ما دارد اما محتوا کلی آن کاملاً متفاوت با چیزی است که در عنوان گفته است. برای مثال تصور کنید که برای جستجو در مورد یک فیلم آموزشی وارد سایتی با چنین عنوانی شدید اما صرفا تبلیغ موسسه‌ای است که فیلم های آموزشی را تولید می‌کند. در چنین شرایطی بیشتر ما فورا سایت را ترک می‌کنیم و این موضوع به مرور زمان باعث آسیب دیدن رتبه سایت می‌شود. استفاده از محتوا مرتبط با جستجو یکی از مهم‌ترین موضوعات در سئو سایت است.

۲۴. مرغ مگس خوار

الگوریتم مرغ مگس خوار گوگل یکی از ابزارهای مهم رتبه بندی این موتور جستجو است و توجه به قوانین آن تاثیر زیادی در رتبه بندی و سئو سایت‌ها دارد.

۲۵.  محتوا تکراری

اگر به دنبال سئو سایت خود هستید و به آشنایی با فاکتوری مهم و موثر در این باره نیاز دارید به این هشدار توجه کنید که استفاده از محتوا تکراری سایت شما را از نظر سئو عقب می‌اندازد. به جای تولید محتواهای تکراری و طولانی، یک محتوای طولانی را در بخش‌های مختلف منتشر کنید.

۲۶. کنونیکال

از تگ کنونیکال استفاده کنید تا گوگل تشخیص دهد محتوای شما با موضوعات مشابه در دیگر سایت‌ها موجود است اما مطلب تکراری نیست. در صورتی که گوگل مطلب تولیدی شما را کپی و تکراری از دیگر سایت‌ها تشخیص دهد به احتمال زیاد جریمه سنگینی خواهید شد.

۲۷.  تصاویر را به درستی استفاده کنید

برای سئو هوشمندانه و مناسب سایت، تصاویر را به درستی استفاده کنید. یک تگ مخصوص به تصاویر سایت خود اختصاص دهید و تصاویر را با عنوان، توضیحات و ارتباط مناسب با کلمه کلیدی در آن تگ قرار دهید.

۲۸. محتوای به روز

در هر شرایطی محتوای سایت خود را به روز نگه دارید. حتی اگر توانایی تولید محتوای به روز و جدید ندارید یکی از محتواهای قدیمی را انتخاب کرده و با کار کردن روی آن و اضافه کردن اطلاعات جدید محتواها را به روز کنید تا سئو سایت بهتر شود.

۲۹.  دقت در ویرایش محتوا

همان طور که گفته شد، یکی از راهکارهای مناسب برای به روز نگه داشتن محتوا، ویرایش آن ها است. اما اگر به دنبال سئو سایت خود هستید از دقت در ویرایش محتوا غافل نشوید. ویرایش محتوا همانقدر که به شما در سئو بهتر کمک می‌کند، به گوگل این حس را القا می‌کند که قصد فریب آن را دارید.

۳۰.  زمان آپدیت

زمان آپدیت صفحات شما یکی دیگر از موضوعاتی است که گوگل به آن توجه می کند. این کار باید نظم درستی داشته باشد و از آخرین آپدیت زمان زیادی نگذرد.

۳۱. محل استفاده از کلمات کلیدی

محل استفاده از کلمات کلیدی و اینکه کلمه کلیدی در کدام قسمت از متن استفاده شود یکی دیگر از موضوعات مهمی است که گوگل به آن توجه می کند. بهترین حالت استفاده از کلمات کلیدی به کار بردن آنها در هر ۱۰۰ کلمه یک‌بار است.

۳۲. کلمات کلیدی در زیرعنوان‌های فرعی

کلمات کلیدی در زیرعنوان‌های فرعی یکی دیگر از راهکارهایی است که به سئو سایت کمک می‌کند.

۳۳. لینک‌های خارجی

همان اندازه که لینک دادن به مطالبی که در سایت شما وجود دارد به بهتر دیده شدن مطالب کمک میکند، استفاده از لینک‌های خارجی هم در سئو سایت موثر است. در بخشی از مطالب خود به یک سایت دیگر لینک دهید و از این طریق به گوگل ثابت کنید در ارائه مطلب تحقیق و جستجو داشته‌اید.

۳۴. موضوع لینک‌های خارجی

موضوع لینک‌های خارجی یکی دیگر از مسائلی است که گوگل در سئو سایت شما به آن توجه می کند. بنابراین اگر استفاده از یک لینک خارجی را دارید حتما دقت کنید که این لینک موضوع مشابه با محتوای شما داشته باشد.

۳۵. دستور زبان

رعایت دستور زبان یکی از مطالب بسیار مهم در بهینه سازی سایت است. قطعا به عنوان یک کاربر علاقه ای به مطالعه مطلبی با غلط های املایی فراوان ندارید. این موضوع برای گوگل هم اهمیت زیادی دارد.

۳۶. محتوای غیر کپی

همانطور که می دانید و بارها در مورد آن صحبت شده محتوای غیر کپی یکی از موثرترین موضوعات در سئو سایت و رتبه بندی بهتر آن است.

۳۷. بهینه برای موبایل

سایت علاوه بر اینکه برای استفاده در کامپیوتر و رایانه‌های شخصی، بهینه سازی می‌شود باید بهینه برای موبایل هم باشد. با توجه به گسترش استفاده از موبایل این موضوع اهمیت بسیار زیادی دارد.

۳۸. کاربری موبایلی

کاربری موبایلی یا قابلیت استفاده با سایت در موبایل، یکی دیگر از موضوعاتی که باعث سئو بهتر آن و بهتر دیده شدن سایت شما می شود.

۳۹. محتوا مفید

محتوا مفید اهمیت بسیار زیادی در بهتر دیده شدن سایت دارد و اگر اثبات مفید بودن محتوا با استفاده از ابزارهای مختلف باشد گوگل توجه بیشتری به سایت شما می کند.

۴۰. محتوای مخفی در موبایل

یکی از موضوعاتی که هم در بهتر دیده شدن سایت موثر است و هم باعث نظر منفی گوگل به سایت شما می شود محتوا مخفی در موبایل است. بسیاری از سایت ها برای ترغیب کاربران به استفاده از نسخه کامپیوتری سایت، محتوا های موبایل را به صورت مخفی نشان می‌دهند. این موضوع به میزان زیاد آزاردهنده است.

۴۱. محتوا پشت تب‌ها

محتوا پشت تب‌ها یکی دیگر از موضوعاتی است که اگر زیاد استفاده شود، آزاردهنده خواهد بود و موتور جستجو دیدی منفی نسبت به سایت شما پیدا خواهد کرد. این کار باید اصولی، هوشمندانه و به جا استفاده شود. برای مثال محتوا پشت تب‌ها برای موضوعات مشابه چندان کاربردی نیست و بهتر است این کار را برای موضوعات متفاوت اما مرتبط انجام دهید.

۴۲. تعداد لینک های خارجی

لینک های خارجی راهکاری مفید برای جلب توجه گوگل هستند اما زمانی که تعداد لینک های خارجی در سایت شما بیش از اندازه باشد گوگل سایت شما را غیر مفید تشخیص خواهد داد.

۴۳. محتوای چند رسانه ای

استفاده از محتوای چندرسانه‌ای یکی از فاکتورهای مهم سئو سایت است. ترکیب متن و تصویر یا ویدیو و متن گزینه مناسب برای بهتر دیده شدن سایت شماست.

۴۴. تعداد لینک های داخلی

برخلاف لینک های خارجی هرچقدر تعداد لینک های داخلی به یک صفحه بیشتر باشد، اعتبار آن صفحه نزد گوگل بیشتر خواهد شد. بنابراین اگر قصد معرفی سایت خود در موتور جستجو را دارید تلاش کنید که از بخش‌های مختلف به صفحه مورد نظر سایت لینک بگیرید.

۴۵. ‌ کیفیت لینک های داخلی

دقت کنید که هیچگاه کیفیت را فدای کمیت نکنید. کیفیت لینک های داخلی حتی است تعداد آنها هم مهمتر است. اگر قصد جلب توجه گوگل از طریق لینک سازی داخلی را دارید در کنار تعداد بالا کیفیت این کار را هم بالا نگه دارید.

۴۶. ممنوعیت لینک شکسته

ممنوعیت لینک شکسته یکی از موضوعات بسیار مهمی است که در سئو سایت باید به آن توجه داشته باشید. لینک شکسته به معنی لینکی حذف شده است. استفاده از چنین لینکی این تصور را در گوگل ایجاد می کند که شما از یک محتوای بدون تحقیق استفاده کرده اید.

۴۷. ترافیک

ترافیک یکی از فاکتورهای مهم سئو سایت است که باعث می‌شود سایت شما بیشتر دیده شده و کاربران بیشتری مطالب آن را مطالعه کنند، گوگل هم توجه بیشتری به آن خواهد داشت.

۴۸.  لینک های وابسته

در کنار لینک های خارجی و داخلی استفاده از لینک های وابسته ها می توانند برای سئو سایت موثر باشد اگر به درستی استفاده شود.

۴۹. خطاهای HTML

داشتن خطاهای HTML بیش از حد، به معنی عدم دقت به برنامه‌نویسی سایت است و این موضوع نیز برای گوگل و موتورهای جستجو اصلا جذاب نیست. گوگل سایتی را در رتبه برتر جستجو قرار می‌دهد که برای کاربر ارزش قائل بوده و برنامه‌نویسی سایت را با دقت انجام داده باشد.

۵۰. رتبه صفحه

علاوه بر رتبه کلی سایت، رتبه صفحه به طور جداگانه هم در رتبه بندی کلی و نهایی موثر است. هر چند این موضوع را نمی‌توان از فاکتورهای مهم سئو محسوب کرد اما در سئو سایت بی‌تاثیر هم نیست.

۵۱.  طول URL

طولانی بودن بیش از حد URL، بدون توجیه و به صورتی که باعث گیج شدن کاربر شود، ممکن است به دیده شدن سایت شما توسط ربات‌های گوگل هم آسیب برساند. آدرسی کوتاه هم برای گوگل و هم برای کاربران جذابیت بیشتری دارد.

۵۲. مسیر URL

مسیر URL هم به اندازه کوتاهی آن برای گوگل اهمیت دارد و اگر نزدیک به دامنه اصلی باشد، در سئو سایت تاثیر مثبت‌تری خواهد داشت.

۵۳. ویرایش انسانی

ویرایش انسانی یکی دیگر از موضوعاتی است که گوگل ارزش زیادی برای آن قائل است. بسیاری از سایت ها ویراست محتواهای خود را با کمک ربات ها انجام می دهند اما انجام این کار توسط انسان تاثیر مثبت‌تری در سئو دارد.

۵۴. دسته بندی درست

یکی از مشکلات مهم سایت های تازه تاسیس نداشتن دسته بندی درست برای مطالب است. اگر هر محتوا سایت شما در دسته بندی درست و مناسب آن قرار داشته باشد، سایت بهتر و بیشتر دیده خواهد شد.

۵۵. کلمه کلیدی در آدرس

همانطور که گفته شد نیازی نیست کلمه کلیدی در دامنه سایت قرار بگیرد اما استفاده از کلمه کلیدی در آدرس سایت اهمیت زیادی برای بهتر دیده شدن آن توسط گوگل دارد.

۵۶. دسته بندی در آدرس سایت

دسته بندی در آدرس سایت هم به اندازه دسته بندی در محتوای سایت اهمیت دارد. برای مثال اگر سایت شما در زمینه آشپزی است و یک دسته بندی مخصوص آش و سوپ دارید بهتر است این دسته بندی را در آدرس صفحه هم مشخص کنید ‌

۵۷. منابع

ذکر منابع و مراجعی که در تولید محتوا سایت خود استفاده کرده اید یکی از مهمترین موضوعاتی است که در رتبه بندی سایت شما موثر است. نمونه این موضوع سایت ویکی‌پدیا است. این سایت تمام منابع خود را در انتهای مطلب به صورت لینک خارجی مشخص میکند.

۵۸. فهرست شماره دار

فهرست شماره دار مطالعه مطالب را ساده تر می کند و زمانی که کاربر نیاز به ترک صفحه برای مدتی داشته باشد، بازگشت به مطلب قبلی و مطالعه ادامه آن را نیز راحت تر می کند. کاربران علاقه بیشتری به مطالعه سایت هایی که از طریق شماره گذاری نظم و ترتیب دارند خواهند داشت.

۵۹. ترتیب صفحات در نقشه سایت

سایت هم مانند یک ساختمان دارای نقشه ای است که ترتیب صفحات در آن مشخص می‌شود. اگر ترتیب صفحات در نقشه سایت به همان صورتی باشد که در آدرس مشخص می شود، اعتبار سایت نزد گوگل بیشتر خواهد شد.

۶۰. استفاده کمتر از لینک های خروجی

استفاده کمتر از لینک های خروجی یکی از فاکتورهای مهم سئو سایت است. زمانی که کاربر به سایت مراجعه می‌کند و در تمام بخش‌های آن دائما مراجعه به لینک های خارجی پیشنهاد شده باشد، از ادامه مطالعه مطالب آن صرف نظر خواهد کرد.

۶۱. تعداد کلمات فرعی

در بخش های قبل گفته شد که استفاده از کلمات فرعی کمک زیادی به بهتر دیده شدن سایت می‌کند اما این کلمات باید به اندازه مناسب به کار رفته باشند. تعداد کلمات فرعی باید به اندازه ای باشد که مانع دیده شدن کلمه کلیدی اصلی نشوند.

۶۲. عمر صفحه

همان اندازه که تولید یک محتوا جدید برای گوگل قابل احترام است، عمر صفحه و محتوایی که قدیمی بوده اما دائماً به روز رسانی شود هم در  بهتر دیده شدن سایت موثر است.

۶۳. میزان کاربرپسندی

میزان کاربرپسندی یکی دیگر از فاکتورهای مهم سئو سایت است. صفحه کاربر پسند مخاطب را در خود نگه می دارد و این موضوع برای گوگل اهمیت زیادی دارد.

۶۳. محتوا واقعی

محتوا واقعی یکی دیگر از موضوعاتی است که برای گوگل اهمیت داشته و سایتی که به آن توجه می کند را به عنوان اولین پیشنهاد خود به کاربران معرفی می کند.

۶۵. منحصر به فرد بودن محتوا

منحصر به فرد بودن محتوا، در کنار فایده و واقعی بودن آن یکی دیگر از موضوعاتی است که برای گوگل ارزشمند است.

۶۶. صفحه تماس

در نظر گرفتن یک صفحه تماس در سایت و مشخص کردن آن از دیگر موضوعاتی است که گوگل برای آن ارزش زیادی قائل می شود. اطلاعات موجود در صفحه تماس باید با اطلاعات ثبت شده در دامنه منطبق باشند.

۶۷. میزان اعتماد

میزان اعتماد یک دامنه اهمیت زیادی برای رتبه بندی آن سایت دارد. این موضوع از طریق انتشار دامنه توسط کاربران برای گوگل مشخص می‌شود.

۶۸. معماری سایت

معماری سایت، داشتن یک نقشه مرتب و منظم که باعث شود ربات های گوگل دسترسی راحت‌تری به سایت داشته باشند، یکی از موضوعات مهم برای رتبه بندی سایت است.

۶۹. سایت به‌روز

سایت به‌روز و آپدیت یکی از موضوعاتی است که باعث اولویت قرار گرفتن سایت شما نسبت به دیگر سایت های با موضوع مشاهده می شود.

۷۰. قرار دادن نقشه سایت در اختیار کاربران

هر چند کمتر سایتی این ریسک را می‌کند که با قرار دادن نقشه سایت در اختیار کاربران خطر هک شدن سایت خود را به جان بخرد اما این کار برای گوگل ارزشمند است، زیرا این تصور را ایجاد می‌کند که شما امنیت سایت خود را به خوبی برقرار می کنید.

۷۱. تعمیر سایت

برای همه ما پیش آمده که به یک سایت مراجعه کنید اما با پیغام تعمیر سایت یا سایت در حال بروزرسانی مواجه شویم. چنین شرایطی اگر طولانی شود رتبه منفی سایت را به دنبال خواهد داشت.

۷۲. سرور

سرور یکی دیگر از فاکتورهای مهم سئو سایت است و بسته به اینکه موقعیت آن به چه صورت باشد و جغرافیا سرور کجا باشد، رتبه سایت بهتر و بالاتر خواهد بود.

۷۳.  داشتن مجوز

هر سایت بسته به زمینه کاری خود، مجوز و گواهی هایی دارد. داشتن مجوز اعتبار سایت را ثابت می‌کند.

۷۴. تخصص، اعتبار و اعتماد

تخصص، اعتبار و اعتماد یا E-A-T یکی دیگر از فاکتورهای مهم سئو سایت است. این سه فاکتور در بالا بودن رتبه بسیاری از سایت‌ها موثر هستند.

۷۵. متا غیر تکراری

اگر در جستجو یک موضوع خاص گوگل مراجعه کرده باشید، احتمالا متوجه می شوید که بیشتر سایت ها در آن موضوع متاهای مشابه دارند. در چنین شرایطی استفاده از متا غیر تکراری ترفند خوبی برای جلب توجه گوگل به سایت شماست.

۷۶. برد کرامب

برد کرامب یا جهت یابی سایت یکی از موضوعات کاربرپسند در وب سایت‌های مختلف است. به عبارت دیگر بخشی که مسیر طی کرده کاربر در سایت را مشخص می‌کند و در بیشتر سایت‌های حرفه ای وجود دارد.

۷۷. سئو نسخه موبایلی

سئو نسخه موبایلی به طور جداگانه، در سئو سایت رایانه هم تاثیر گذار است. به‌عبارت‌ دیگر بهتر دیده شدن سایت شما در یک ابزار باعث ارتقا آن در ابزار دیگر هم می‌شود.

۷۸. یوتیوب

اگر سایتی دارید که در آن از محتوای ویدیویی استفاده می کنید تلاش کنید که محتوا خود را در بستر یوتیوب هم قرار دهید. یوتیوب به عنوان یک ابزار بین المللی و مورد تایید اهمیت زیادی برای گوگل دارد.

۷۹. محیط کاربری ساده

محیط کاربری ساده یکی دیگر از موضوعات مهم در رتبه بندی سایت و سئو آن است. کاربران خیلی زود سایتی که کار کردن با آن سخت و پیچیده باشد را ترک می‌کنند.

۸۰. نصب ابزارهای رصد آمار سایت

نصب ابزارهای رصد آمار سایت، یکی دیگر از اقداماتی است که به نتیجه گیری بهتر از سئو سایت کمک می کند. البته این اقدام تاثیر مستقیم در سئو ندارد اما فرآیندی که شما برای انجام میدهید را پرازده‌تر می کند.

۸۱. استفاده از نظر کاربران

بسیاری از سایت ها ریسک استفاده از نظر کاربران را نمی‌کنند و درگاهی برای قرار دادن نظر کاربران خود قرار نمی‌دهند. این کار اشتباه است و حتی نظر منفی هم باعث می شود که گوگل متوجه واقعی بودن سایت شما شود.

۸۲. نوع بک لینک‌ها

نوع بک لینک‌ها یا لینک‌هایی که به مطالب گذشته داده می‌شوند، یکی دیگر از موضوعات موثر در سئو وب سایت‌ها هستند.

۸۳. عمر بک لینک‌ها

عمر بک لینک‌ها دیگر عاملی است که در سئو سایت موثر است. هر چقدر بک لینک قدیمی‌تر باشد، به خصوص اگر از لینک‌های داخلی و دامنه‌های قدرتمند باشد، اعتبار مطلب شما یا صفحه سایت نیز بیشتر خواهد شد.

۸۴. تعداد بک لینک‌ها

تعداد بک لینک‌ها دیگر فاکتور موثر در سئو سایت است. البته این تعداد باید مناسب باشد. بک لینک بیش از اندازه، به اندازه استفاده بلک لینک کم، خطرساز و مشکل است.

۸۵. آی‌پی‌های مختلف

زمانی که لینک گرفتن از آی‌پی‌های مختلف باشد، نشان‌دهنده این است که سایت شما مورد توجه بیشتر سایت‌ها است و گوگل در چنین شرایطی به سایت توجه بیشتری خواهد داشت.

۸۶. تعداد لینک‌های ورودی

این موضوع که تعداد لینک‌های ورودی شما چقدر باشد هم در سئو سایت بی‌تاثیر نیست. هر چقدر تعداد صفحات بیشتری معرف سایت یا محتوایی از سایت شما باشند، ارزشمندی آن هم بیشتر خواهد شد.

۸۷. انکر تکست‌ها

انکر تکست‌ها یا متن لینک‌ها هم از دیگر موضوعاتی هستند که جز فاکتورهای مهم سئو قرار گرفته و توجه به آن‌ها رتبه‌بندی سایت را بهبود می‌بخشد.

۸۸. استفاده به اندازه از انکر تکست

تا همین چند سال پیش، انکر تکست‌ها تاثیر زیادی در سئو سایت داشتند اما امروزه ثابت شده که استفاده به اندازه از انکر تکست مناسب‌تر از استفاده بیش از اندازه آن‌ها است و هر چند کلمه کلیدی محسوب نمی‌شوند اما در اسپم یک محتوا بی‌تاثیر نیستند.

۸۹. تگ ALT

تگ ALT که حکم انکر تکست برای تصاویر را دارد هم یکی از موضوعاتی است که در معرفی سایت شما به کاربران و سئو بهتر آن موثر است. این تگ در جستجو تصاویر گوگل کاربردی است و باعث نشان دادن یک تصویر با اولویت بیشتر نسبت به سایر تصاویر می‌شود.

۹۰. لینک گرفتن از دامنه‌های معتبر

لینک گرفتن از دامنه‌های معتبر مانند edu و gov یکی از موضوعاتی است که تا چند سال پیش مورد توجه بود اما امروزه ثابت شده، تاثیر زیادی در سئو سایت ندارد و تنها اعتبار نزد کاربران را افزایش می‌دهد.

۹۱. اعتبار صفحه لینک دهنده

اعتبار صفحه لینک دهنده به اندازه اعتبار صفحاتی که به آن لینک می‌دهید اهمیت دارد و برای گوگل نیز حائز اهمیت است.

۹۲. اعتبار دامنه لینک دهنده

اعتبار دامنه لینک دهنده همانند صفحه ای که به شما لینک می دهد اهمیت دارد. تصور کنید وب سایتی مانند آمازون یک لینک به سایت فروشگاهی شما بدهد طبیعتاً در چنین شرایطی اعتبار سایت شما نزد همه کاربران بیشتر خواهد شد.

۹۳. دریافت لینک از رقبا

هیچ چیز به اندازه دریافت لینک از رقبا ارزش سایت شما را برای گوگل بیشتر نمی کند. زمانی که یکی از رقبای شما لینک سایت شما را به کاربران خود معرفی می کند، توجه گوگل به سایت شما و محتوای آن جلب خواهد شد.

۹۴. لینک گرفتن از همکاران

علاوه بر رقبا، لینک گرفتن از همکاران هم ارزش یک سایت را بیشتر می‌کند اما باید دقت کنید که بیش از اندازه انجام شدن این کار باعث بی‌اعتمادی گوگل به شما می شود. این موضوع چنین تصوری‌ در گوگل ایجاد می‌کند که سایت همکار به دلیل منفعت مالی به شما لینک می‌دهد.

۹۵. بک لینک از سایت مخرب

سایت های مخرب زیادی وجود دارند که بک لینک گرفتن از آنها باعث ضربه به رتبه سایت نزد گوگل می‌شود. بک لینک از سایت مخرب در بیشتر موارد به دلیل رقابت با شما است.

۹۶. پست مهمان

قرار دادن پست مهمان در سایت و معرفی سایت دیگر از طریق تولید محتوا برای آن یکی دیگر از فاکتورهای مهم سئو سایت است.

۹۷. لینک های تبلیغاتی

لینک های تبلیغاتی مانند راه رفتن لبه یک تیغ هستند. اگر استفاده از این لینک ها به درستی انجام نشود گوگل نظر منفی نسبت به سایت شما پیدا خواهد کرد. ترجیحا تا زمانی که نیاز به منفعت مالی نداشته باشید، از آنها استفاده نکنید.

۹۸. اعتبار صفحه اصلی

کمتر سایتی را می توان پیدا کرد که لینک دادن به سایت رقیب یا همکار خود را در صفحه اصلی انجام دهد. اعتبار صفحه اصلی را در نظر داشته باشید و در صورت تمایل به تبادل لینک این کار را در صفحه اصلی انجام دهید.

۹۹. لینک Nofollow

وضعیت لینک Nofollow از اسم آن مشخص است. این لینک‌ها را دنبال نکنید تا سایت شما از نظر گوگل معتبر بماند. البته عدم انجام این کار به طور 100 درصد ممکن نیست اما با در نظر گرفتن فاکتورهای دیگر می‌توان از این فاکتور سئو صرف نظر کرد.

۱۰۰. تنوع در لینک ها

تنوع در لینک ها چه از نوع داخلی و چه از نوع خارجی یکی دیگر از فاکتورهای مهم در سئو سایت است.

۱۰۱. طبیعی بودن لینک ها

طبیعی بودن لینک ها در کنار تنوع و تعداد، به بهتر دیده شدن سایت کمک می کند. برای همه ما پیش آمده که در یک محتوا وارد لینک شویم اما با موضوعی کاملاً متفاوت با محتوا و چیزی که به آن ارجاع داده شده مواجه شویم. حتی اگر قصد انجام این کار برای تبلیغات را دارید هم باید هوشمندانه و طبیعی انجام شود.

۱۰۲. لینک‌های ساپورت

لینک‌های ساپورت یکی دیگر از فاکتورهای مهم سئو سایت هستند. تاثیر این لینک‌ها بسته به اینکه از سمت چه کاربر و به چه صورت ساپورت شده باشند، متفاوت است.

۱۰۳.  لینک‌های داخل متن

لینک‌هایی که در داخل محتوای سایت قرار می‌گیرند بسیار قدرتمندتر از لینک‌هایی هستند که در صفحات خالی یا جای دیگری از صفحه قرار می‌گیرند.

۱۰۴. ریدایرکت

ریدایرکت بیش از اندازه یا تغییر دائمی آدرس و مسیر صفحه از دیگر موضوعاتی است که باعث تاثیر منفی در سئو سایت می‌شود.

۱۰۵.عدم ریدایرکت

عدم ریدایرکت هم به نسبت استفاده بیش از اندازه آن باعث دید منفی گوگل به سایت شما می‌شود. اگر هیچ کدام از صفحات شما تغییر مسیر نداشته باشند، گوگل تصور می‌کند که به عنوان یک مدیر تلاشی برای ارتقا سایت خود ندارید.

۱۰۶. تالیف و ترجمه

تالیف و ترجمه دو روش تولید محتوا متنی هستند که کاربرد زیادی در سئو مبتنی بر محتوا سایت دارند و اگر به درستی استفاده نشوند باعث تاثیر منفی در رتبه سایت می‌شوند.

۱۰۷. انتخاب منبع واقعی

انتخاب منبع واقعی دیگر موضوعی است که به کیفیت مطالب و محتوا سایت و سئو مثبت آن بسیار تاثیرگذار است.

۱۰۸. انکر تکست لینک داخلی

انکر تکست لینک داخلی یکی دیگر از فاکتورهای مهم سئو سایت است که در نظر گرفتن آن باعث بهبود وضعیت سایت در رتبه بندی و لیست پیشنهادی شود.

۱۰۹.  اختصاص دادن عنوان لینک

زمانی که موس را روی تگ یک صفحه یا لینک آن قرار می‌دهیم، عنوانی مشخص می‌شود. اختصاص دادن عنوان لینک کمک زیادی در سئو سایت می‌کند.

۱۱۰. کلمه کلیدی در عنوان لینک

یکی از تکنیک‌های موثر سئو، استفاده از کلمه کلیدی در عنوان لینک است. این کار برای استفاده راحت‌تر از سایت توسط کاربران هم اهمیت زیادی دارد.

۱۱۱.  اعتبار کشور مرجع لینک

اعتبار کشور مرجع لینک یکی دیگر از موضوعاتی است که در سئو سایت موثر است. اگر لینک خارجی خود را از سایتی که دامنه آن در کشور معتبر قرار دارد دریافت کرده باشید، اعتبار محتوا و صفحه سایت شما نیز بیشتر می شود.

۱۱۲. محل لینک

محل لینک در صفحه‌ و محتوا یکی دیگر از موضوعاتی است که ارزش سایت شما را بیشتر خواهد کرد. محل لینک باید به درستی و هوشمندانه انتخاب شود.

۱۱۳. موقعیت لینک

موقعیت لینک هم اهمیت زیادی در بهتر دیده شدن سایت شما دارد. برای مثال اگر یک لینک خارجی را در ابتدای محتوا خود قرار دهید، کاربر بلافاصله وارد آن لینک شده و دیگر سایت شما را دنبال نمی کند.

۱۱۴.  ارتباط لینک با محتوا

سایتی که به آن لینک می‌دهید یا از آن لینک دریافت می‌کنید، باید مرتبط با محتوا باشد.ارتباط لینک محتوا یکی از فاکتورهای مهم سئو سایت است.

۱۱۵.  مرتبط بودن صفحه

مرتبط بودن صفحه هم جز مسائلی است که در سئو سایت تاثیرگذار است. چه صفحاتی را به محتوای خود ارجاع می‌دهید و این صفحات چقدر شباهت موضوعی دارند؟ این موضوع در سئو تاثیرگذار است.

۱۱۶.کلمه کلیدی عنوان اصلی

کلمه کلیدی عنوان اصلی مهم‌ترین کلمه کلیدی است و اگر به درستی استفاده نشود اعتبار محتوا و به دنبال آن سایت را به طور کل کاهش می‌دهد.

۱۱۷. سرعت لینک مثبت

سرعت لینک مثبت باید زیاد باشد تا سایت شما بهتر دیده شده و در نظر موتور جستجو ارزشمندتر باشد.

۱۱۸. سرعت لینک منفی

به همان نسبت سرعت لینک منفی باید کمتر بوده و حتی شکسته بودن آن هم در بسیاری از موارد بلامانع است.

۱۱۹.  گرفتن لینک از صفحات HUB

گرفتن لینک از صفحاتی که در یک موضوع خاص به عنوان منابع دسته اول HUB شناخته می‌شوند یک فاکتور مهم رتبه‌بندی گوگل و سئو است.

۱۲۰. بک لینک معتبر

بک لینک معتبر دیگر موضوعی است که سایت شما را اعتبار می‌بخشد. یک سایت معتبر و بزرگ بیشتر از سایتی کوچک و ناشناخته به درد کاربر می‌خورد.

۱۲۱. لینک از ویکی‌پدیا

اگر سایتی خبری دارید یا بخشی از محتوا شما به گونه‌ای است که امکان گرفتن لینک از ویکی‌پدیا وجود دارد، از این کار و اعتباری که به صفحه شما می‌بخشد غافل نشوید. البته استفاده بیش از حد این لینک باعث تبلیغاتی دیده شدن سایت می‌شود.

۱۲۲. کلمات اطراف بک لینک

انتخاب هوشمندانه کلمات اطراف بک لینک در بهتر دیده شدن آن لینک و ظاهر محتوا بسیار موثر است. اگر نمی‌خواهید بک لینک توسط کاربر دیده شود کلمات قبل و بعد را آنقدر جذاب انتخاب کنید که کلمه بک‌لینک به چشم نیاید.

۱۲۳. سن بک‌ لینک

با توجه به تاثیر مثبت بلک لینک در سئو سایت، هر چقدر سن بک‌ لینک بیشتر باشد، اعتبار آن نزد گوگل نیز بیشتر خواهد بود.

۱۲۴. بک‌ لینک از سایت‌های واقعی

سایت‌های زیادی امروزه دارای بخش وبلاگ هستند و در میان آن‌ها سایت‌هایی برای گوگل ارزشمندتر هستند که بک‌ لینک از سایت‌های واقعی دریافت می‌کنند.

۱۲۵. پروفایل طبیعی

هر سایت دارای پروفایل و بخش مشخصاتی است که اگر طبیعی باشد، سئو سایت نیز بهتر انجام می‌شود. پروفایل طبیعی یکی از فاکتورهای مهم سئو و جز تکنیک‌های سئو کلاه سفید است.

۱۲۶. اعتبار کشور مرجع لینک

اعتبار کشور مرجع لینک یکی دیگر از موضوعاتی است که در سئو سایت موثر است. اگر لینک خارجی خود را از سایتی که دامنه آن در کشور معتبر قرار دارد دریافت کرده باشید، اعتبار محتوا و صفحه سایت شما نیز بیشتر می شود.

۱۲۷. محل لینک

محل لینک در صفحه‌ و محتوا یکی دیگر از موضوعاتی است که ارزش سایت شما را بیشتر خواهد کرد. محل لینک باید به درستی و هوشمندانه انتخاب شود.

۱۲۸. موقعیت لینک

موقعیت لینک هم اهمیت زیادی در بهتر دیده شدن سایت شما دارد. برای مثال اگر یک لینک خارجی را در ابتدا محتوا خود قرار دهید، کاربر بلافاصله وارد آن لینک شده و دیگر سایت شما را دنبال نمی کند.

۱۲۹. ارتباط لینک با محتوا

سایتی که به آن لینک می‌دهید یا از آن لینک دریافت می‌کنید، باید مرتبط با محتوا باشد. ارتباط لینک محتوا یکی از فاکتورهای مهم سئو سایت است.

۱۳۰. تبادل لینک

گوگل تبادل لینک را در شرایطی می پسندد که به اندازه و در جای درست استفاده شود. در غیر این صورت باید پیامدهای منفی تبادل لینک را برای سایت خود بپذیرید.

۱۳۱. لینک UCG

لینک UCG نشان دهنده رضایت کاربران از سایت شماست اما به معنی اهمیت آن برای گوگل نیست. حتی اگر تمام کاربران سایت شما ایجاد کنند هم گوگل لینک‌های تولید شده توسط مالک سایت را ترجیح می‌دهد.

۱۳۲.  لینک از تغییر مسیر ۳۰۱

لینک از تغییر مسیر ۳۰۱ از فاکتورهای مهم سئو است که باید از آن صرف نظر کرد. همانطور که گفته شد تغییر مسیر یا ریدایرکت اعتبار سایت را کاهش می‌دهد بنابراین تا حد امکان هیچ حالت آن را استفاده نکنید.

۱۳۳.  استفاده از سایت‌های امتیاز دهی

استفاده از سایت های امتیاز دهی و سایت هایی که از طریق کلیک بیشتر نرخ دیده شدن سایت شما را افزایش میدهند، در سئو تاثیر مثبت دارند اما این کار باید به طور واقعی و توسط سایت معتبر انجام شود.

۱۳۴. رتبه سایت لینک دهنده

رتبه سایت لینک دهنده و سایتی که شما را به گروهی از کاربران معرفی می‌کند، تاثیر زیادی در سئو سایت دارد.

۱۳۵. تعداد لینک خروجی در یک صفحه

تعداد لینک خروجی در یک صفحه از سایتی که به شما لینک داده است تاثیر زیادی بر دید گوگل دارد. اگر سایت لینک دهنده حاوی تعداد زیادی لینک خارجی باشد گوگل آن را سایت تبلیغاتی تشخیص می‌دهد.

۱۳۶. انجمن‌ها

انجمن‌ها شاید بخشی مفید برای کاربران باشند اما گوگل ارزش زیادی برای آنها قائل نیست. این موضوع به این دلیل است که ممکن است شخصی که در انجمن لینک شما را معرفی کرده، حساب فیک خود شما باشد.

۱۳۷. تعداد کلمات محتوای لینک دهنده

تعداد کلمات محتوای لینک دهنده، یکی دیگر از موضوعاتی است که در بهتر دیده شدن سایت شما تاثیر دارد. اگر لینک شما در محتوایی هزار کلمه‌ای قرار بگیرد، ارزش بیشتری نسبت به محتوا با ۵۰۰ کلمه خواهد داشت.

۱۳۸. کیفیت محتوا لینک دهنده

کیفیت محتوا لینک دهنده هم به اندازه تعداد کلمات آن اهمیت دارد. زمانی که لینک در یک محتوا واقعی و مفید قرار بگیرد کاربران واقعی تری نیز از آن استفاده خواهند کرد.

۱۳۹.  لینک صفحات ویژه

استفاده از لینک صفحات ویژه یکی دیگر از راهکارهایی است که ارزش سایت را برای موتور جستجو بیشتر می‌کند.

۱۴۰.  الگوریتم رنک برین

الگوریتم رنک برین یکی از الگوریتم‌های هوش مصنوعی در سرویس گوگل است که تاثیر زیادی در بهینه‌سای سایت شما در موتور جستجو گوگل دارد

۱۴۱.  نرخ کلیک برای یک کلمه کلیدی

نرخ کلیک برای یک کلمه کلیدی باید طبیعی باشد تا تاثیر مثبت از نظر گوگل داشته باشد.

۱۴۲. نرخ کلیک طبیعی برای تمامی کلمات کلیدی

نرخ کلیک طبیعی سایت برای تمامی کلمات کلیدی سایت و در صفحاتی که چندین کلمه کلیدی دارند یکی دیگر از فاکتورهای مهم سئو سایت است. کلیک برای هر کدام از این کلمات باید تعداد طبیعی و مطابق با بازدید از سایت داشته باشد.

۱۴۳.  نرخ پرش کاربر

نرخ پرش کاربر از سایت و خروج از آن یکی دیگر از فاکتورهای مهم سئو سایت است. زمانی که کاربر نتواند در یک سایت باقی مانده و دائما با ریدایرکت یا تبلیغات کلیکی به سایت‌های دیگر انتقال داده شود، در نهایت سایت را ترک خواهد کرد.

۱۴۴. ترافیک مستقیم

ترافیک مستقیم سایت و این موضوع که کاربران چند بار و چه تعداد از آن‌ها یک سایت را مشاهده کرده‌اند، تاثیر بسیار زیادی در رتبه‌بندی گوگل سایت دارد.

۱۴۵. بازدیدهای مجدد

بازدیدهای مجدد از دیگر عوامل موثر در رتبه‌بندی سایت شما هستند. زمانی که کاربر برای مطالعه مجدد مطالب شما به سایت بازمی‌گردد، اعتبار شما را به گوگل نشان می‌دهد.

۱۴۶. سایت‌های مسدود شده

سایت‌های مسدود شده مدت‌ها است توسط گوگل بررسی نمی‌شوند اما اگر مالک یکی از آن‌ها باشید و وضعیت سایت خود را مشخص نکرده باشید احتمال تاثیر در سابقه شما وجود دارد.

۱۴۷.  پوگو استیکینگ Pogo Sticking

پوگو استیکینگ Pogo Sticking نوعی پرش خود خواسته از سایت شما است. این اتفاق زمانی رخ می‌دهد که کاربر سایت را اجمالی مطالعه کرده و مطلب مورد نظر خود را پیدا نمی‌کند و بدون بستن آن به سراغ سایت بعدی می‌رود.

۱۴۸.  بوک مارک‌های کروم

بوک مارک‌های کروم یا ذخیره کردن یک سایت در گوگل کروم برای مراجعه بعدی جز فاکتورهای مهم سئو سایت است که توجه گوگل را به سایت شما چندین برابر می‌کند.

۱۴۹.تعداد کامنت‌ها

همان‌طور که گفته شد اگر ریسک استفاده از کامنت‌ها را به جان بخرید و این بخش را در سایت خود باز نگه دارید، تعداد کامنت‌ها عاملی موثر در دیده شده سایت شما خواهند شد.

۱۵۰. زمان توقف

زمان توقف کاربران در سایت شما یکی دیگر از موضوعاتی است که گوگل در رتبه بندی و امتیازدهی به سایت شما مورد توجه قرار می‌دهد.

۱۵۱.  تازگی موضوع

بعضی موضوعات به گونه‌ای هستند که ارجاع گوگل برای آن‌ها به سایتی خواهد بود که در زمینه آن موضوع به روز باشند. برای مثال تازگی موضوع آب و هوا بسیار مهم است و در این زمینه گوگل آپدیت را بیشتر از محتوا ارجحیت می‌دهد.

۱۵۲.  تنوع کلمات نامفهوم

تنوع کلمات نامفهوم یکی دیگر از پیشنهادات گوگل برای جستجوهایی‌ خواهد که معنی مشخص ندارند‌. این کلمات را می‌توان به صورت برچسب یا پنهان در سایت استفاده کرد.

۱۵۳. تاریخچه مرورگر کاربر

تاریخچه مرورگر کاربر از دیگر موضوعاتی است که باعث بالاتر دیده شدن سایت می‌شود. بارها شده موضوعی که به تازگی در مورد آن جستجو کرده‌اید را در صفحه اول اینستاگرام خود دیده باشید.

۱۵۴. تاریخچه جستجو کاربران

تاریخچه جستجو کاربران هم در لیست پیشنهادی گوگل برای آن‌ها تاثیر دارد. اگر موضوع و عنوان شما به گونه‌ای باشد که در جستجو کاربران بیشتر استفاده شود، احتمال زیاد سایت شما هم بهتر دیده خواهد شد.

۱۵۵.  اسنیپت‌های ویژه

اسنیپت‌های ویژه یا سایت‌هایی که از هر نظر مناسب موضوع مورد نظر کاربر باشند ابتدا لیست پیشنهادی گوگل قرار می‌گیرند. برای مثال در بیشتر جستجوها ویکی‌پدیا گزینه اول پیشنهادی گوگل است.

۱۵۶.  اولویت نتایج جستجو برای کاربران بومی

گوگل در سئو، سایت‌هایی که آی‌پی سرور محلی و نام دامنه خاص یک کشور را دارند، در اولویت نتایج جستجو برای کاربران بومی آن کشور قرار می‌دهد.

۱۵۷.  جستجوی امن

یکی دیگر از فاکتورهای مهم سئو، فعال‌سازی جستجوی امن توسط کاربران است. در این صورت اگر محتوا شما مناسب کودک نباشد، سایت از نتایج حذف می‌شود.

۱۵۸.  شکایات  DMCA

ثبت سایت در لیست شکایات DMCA یکی دیگر از عواملی است که موجب حذف سایت از لیست جستجو و در نتیجه آن دیده نشدن برای کاربران می‌شود.

۱۵۹.  کلمات کلیدی YMYL

کلمات کلیدی YMYL ارزش بالاتری دارند این کلمات مخفف Your Life Your Money و جان و مال مردم هستند و سایت‌هایی مانند پزشکی، تجارت و موارد مشابه مورد هدف آن‌ها است. گوگل این سایت‌ها را با سخت‌گیری بررسی می‌کند.

۱۶۰. تنوع دامنه

تنوع دامنه یکی دیگر از فاکتورهای مهم سئو است. برای همه ما پیش آمده که در لیست جستجو گوگل چندین مطلب را انتخاب کنیم و همه به یک سایت ارجاع داده شوند. این ناشی از انتخاب دامنه‌های مختلف توسط سایت است.

۱۶۱.  جستجوهای محلی

جستجوهای محلی یکی از امکانات ویژه گوگل و یکی از فاکتورهای مهم سئو است. این موضوع به معنی نمایش بالاتر نتایجی است که موقعیت محلی مشابهی با شما دارند. برای مثال در سرچ پمپ بنزین از جستجوهای محلی برای نتایج استفاده می‌شود.

۱۶۲. نتایج ترندها

اگر یک موضوع دارای نتایج ترندها باشد یعنی سایت‌هایی در آن موضوع برتری داشته باشند، ابتدا نتایج ترندها مشاهده شده و سپس سایت‌های دیگر قرار می‌گیرند.

۱۶۳. ارجحیت برندهای بزرگ

ارجحیت برندهای بزرگ یکی دیگر از فاکتورهای مهم سئو سایت است. اگر سایت شما رقبا معروف و بزرگی دارد، متاسفانه باید بگوییم ابتدا رقبا هستند که به کاربران نمایش داده می‌شوند.

۱۶۴.  نتایج خرید

اگر در جستجوی محصولی باشید، احتمال نتایج خرید به شما نمایش داده می‌شوند و تفاوتی ندارد که به دنبال معرفی آن محصول باشید یا خرید آن، برای مثال اگر واژه بوت زنانه را جستجو کنید تا در مورد آن اطلاعات کسب کنید، گوگل ابتدا فروشنده‌ها و قیمت این محصول را پیشنهاد می‌دهد.

۱۶۵. نتایج تصویر

در صورتی که موضوع کلمه کلیدی، تصاویر برتری داشته باشد، ابتدا نتایج تصویر نمایش داده شده و سپس سایت شما و دیگر سایت‌ها پیشنهاد می‌شود.

۱۶۶. نتایج تخم مرغ عید

نتایج تخم مرغ عید، پیشنهادهای گوگل در مناسبت‌های خاص هستند. این موضوع از فاکتورهای مهم سئو است زیرا اگر محتوا سایت شما به گونه‌ای باشد که قابلیت قرار گرفتن در این لیست را داشته باشد تحت هر شرایطی به کاربر نمایش داده می‌شود. برای مثال همه سال نزدیک کریسمس، سایت‌هایی که گیف یا بازی مربوط به کریسمس دارند به صورت پیشنهاد ویژه گوگل به کاربران نمایش داده می‌شوند.

۱۶۷. نتایج بررسی نام تجاری

نتایج بررسی نام تجاری زمانی به کاربر نشان داده می‌شوند که صرفا در مورد نام یک برند جستجو کند. بنابراین اگر سایت شما برای برند شما است، چند محتوا مستقیم با نام برند خود ایجاد کنید تا جستجوهای اول صرفا سایت و برند شما باشند.

۱۶۸. انکر تکست نام برند

استفاده از انکر تکست نام برند یکی دیگر از فاکتورهای مهم سئو است. این موضوع را می‌توانید به صورت لینک به مطالب داخلی یا خارجی استفاده کنید.

۱۶۹. جستجوهای نام برند

جستجوهای نام برند یکی دیگر از فاکتورهای مهم سئو است. اگر در کاربران در جستجوهای نام برند به سایت شما در پیشنهادات گوگل برسند، این موضوع به معنی واقعی بودن سایت شما و به مرور قرار گرفتن آن در همه جستجوها است.

۱۷۰. جستجوهای کلمه کلیدی + نام برند

جستجوهای کلمه کلیدی + نام برند از دیگر فاکتورهای مهم سئو است که مانند حالت قبلی است، با این تفاوت که کاربر در محتواهای سایت شما باید به برند شما دسترسی پیدا کند.

۱۷۱.  داشتن صفحه فیسبوک و لایک

داشتن صفحه فیسبوک و لایک تاثیر بسیار زیادی در رنکینگ گوگل و رتبه یک سایت دارد.

۱۷۲. داشتن توییتر

داشتن توییتر هم به اندازه فیسبوک در رتبه بندی یک سایت موثر است و باعث بالاتر و بهتر دیده شدن آن سایت می‌شود.

۱۷۳.  صفحه لینکدین

داشتن صفحه لینکدین و تعامل با کاربران در آن به خصوص برای سایت‌هایی که به دنبال رتبه‌بندی بین‌المللی هستند جز فاکتورهای مهم سئو است.

۱۷۴.  نویسندگان شناخته شده

تولید محتوا سایت شما توسط نویسندگان شناخته شده تاثیر زیادی در رتبه‌بندی آن محتوا دارد. سابقه کاری نویسنده نشان‌دهنده اعتبار محتواهای اوست.

 ۱۷۵. اکانت واقعی در رسانه‌های اجتماعی

سایت‌هایی که دارای اکانت واقعی در رسانه‌های اجتماعی باشند و کاربران در آن اکانت‌ها با فروشگاه در تعامل باشند، در رتبه‌بندی گوگل هم جایگاه بهتری خواهد داشت.

۱۷۶.  منشن بدون لینک

منشن بدون لینک مانند معرفی سایت در کامنت‌ها یکی دیگر از فاکتورهای مهم سئو است. دیده شدن سایت شما حتی اگر لینک دریافت نکند در نمایش آن در جستجوها موثر است.

۱۷۷.  مکان کسب و کارها

مشخص بودن مکان کسب و کارها در گوگل و ارجاع این مکان از روی گوگل مپ به سایت یکی دیگر از فاکتورهای مهم سئو سایت است که در بهتر دیده شدن، به خصوص برای کاربران بومی و محلی موثر است.

۱۷۸. جریمه الگوریتم پاندا

جریمه الگوریتم پاندا یکی دیگر از مسائلی است که سایت‌ها برای دستیابی به رتبه بهتر باید به آن توجه داشته باشند. این عامل باعث پایین آمدن سایت می‌شود و ناشی از محتوا بی‌کیفیت و غیرمرتبط با موضوع است.

۱۷۹.  لینک دادن به سایت‌های بی کیفیت

لینک دادن به سایت‌های بی کیفیت حتی اگر به اشتباه انجام شود باعث تاثیر منفی در رتبه سایت شما می‌شود و باید از انجام آن پرهیز کرد.

۱۸۰.  تغییر مسیر

تغییر مسیر تنها باید زمانی انجام شود که سایت در دست تعمیر است. در غیراینصورت کاربر دید مناسبی به سایت شما نخواهد داشت.

۱۸۱. پاپ آپ

پاپ آپ روشی موثر در تبلیغات است اما اگر بیش از اندازه باشد، آزاردهنده خواهد بود. با توجه به اینکه این روزها بیشتر سیستم‌ها پشتیبان گوگل دارند در صورتی که مشخص شود پاپ آپ بلاک یا اسپم شده، اعتبار سایت زیر سوال می‌رود.

۱۸۲.  پاپ‌آپ‌های تمام صفحه

پاپ‌آپ‌های تمام صفحه نه تنها توسط کاربر بلاک می‌شوند، بلکه توسط گوگل هم با جریمه مواجه می‌شوند.

۱۸۳. سئو بیش از حد سایت

گاهی اوقات ضعیف بودن سایت نه تنها باعث پایین آمدن رتبه آن نمی‌شود، بلکه واقعی بودن آن را به گوگل ثابت می‌کند. سایت‌ها هم مانند هر چیزی روز خوب و بد دارند. سئو بیش از حد سایت اصلا واقعی نیست.

۱۸۴.  محتوا نامفهوم

محتوا نامفهوم یکی دیگر از اقداماتی است که باعث ضعیف دیده شدن سایت می‌شود. محتوا باید مشخص، واضح و قابل درک با گروهی باشد که مخاطب اصلی آن هستند.

۱۸۵. صفحات دروازه

استفاده از صفحات دروازه برای نمایش به گوگل موضوعی است که رتبه سایت را کاهش می‌دهد. دروازه به معنی پوسته‌ای است که از سایت به گوگل نمایش داده می‌شود اما کاربر واقعی با چیز دیگری مواجه می‌شود.

۱۸۶.  تبلیغات بالا خط

تبلیغات بالا خط یکی دیگر از موضوعاتی است که باعث کاهش و افت رتبه سایت می‌شود. احتمالا وارد سایت‌هایی که بخش بالای آن تبلیغات است شده‌اید و بلافاصله بعد از ورود آن‌ها را ترک‌ کرده‌اید. این سایت‌ها به مرور برای گوگل هم بی‌ارزش می‌شوند.

۱۸۷. پنهان کردن لینک‌های وابسته

پنهان کردن لینک‌های وابسته یکی دیگر از اقدامات سایت‌ها برای بهتر دیده شدن توسط گوگل است که در صورت تشخیص، گوگل فریب خوردن را تصور می‌کند.

۱۸۸. FRED

فرد (FRED) آپدیتی است که گوگل در سال 2017 ارائه کرد. طبق این آپدیت اگر سایت خود را با تکیک کلاه سیاه در رتبه‌های اول قرار دهید، دیر یا زود با شکست مواجه می‌شوید زیرا توسط فرد شناسایی خواهید شد.

۱۸۹.  سایت‌های وابسته

گوگل به سایت‌های وابسته علاقه‌ای ندارد و اگر در مستقل کردن سایت خود تلاشی نکنید دیر یا زود از ذره‌بین گوگل حذف خواهید شد.

۱۹۰.  تولید محتوا خودکار

تولید محتوا خودکار شاید برای بالا بردن تعداد محتوا مناسب باشد اما گوگل به این کار علاقه‌ای ندارد. از فاکتورهای مهم سئو سایت، وقت گذاشتن برای تولید محتوا و ارزش قائل شدن برای کاربر است.

۱۹۱.  توجه بیش از حد به پیج رنک

توجه بیش از حد به پیج رنک و بررسی دائمی رنکینگ پیج یکی از موضوعاتی است که در صورت تشخیص گوگل به سایت آسیب وارد می‌کند.

۱۹۲. اسپم شدن آی پی آدرس

اسپم شدن آی پی آدرس شما ممکن است تمامی سایت‌های موجود بر روی آن سرور را تحت تاثیر قرار دهد و باعث سئو منفی تمام سایت‌های شما شود.

۱۹۳. اسپم تگ متا

اسپم تگ متا هم به اندازه اسپم آی پی یا محتوا خطرناک است و باعث حذف سایت از لیست جستجو می‌شود. قرار گرفتن واژه‌های نامناسب، تبلیغ بیش‌ از اندازه یا ترغیب به کاری خطرناک در متا از عوامل اسپم تگ متا است.

۱۹۴. سایت‌های هک شده

سایت‌های هک شده از لیست جستجو گوگل خارج می‌شوند بنابراین اگر اعتبار سایت و رتبه برای شما مهم است، سپر امنیتی آن را تقویت کنید.

۱۹۵.  نفوذ غیرطبیعی لینک‌ها

نفوذ غیرطبیعی لینک‌ها به سایت شما و استفاده ناگهانی از تعداد زیادی لینک داخلی و خارجی نشان دهنده غیر واقعی بودن فعالیت‌های شما برای بهینه‌سازی سایت است.

۱۹۶.  جریمه پنگوئن

جریمه پنگوئن به سختی از سابقه سایت پاک می‌شود و اگر سایت شما یکبار این جریمه را دیده باشد، تا مدت‌ها درگیر آن خواهید بود.

۱۹۷.  لینک‌های کم کیفیت به تعداد زیاد

لینک‌های کم کیفیت به تعداد زیاد یکی دیگر از عواملی است که رتبه‌بندی سایت را به خطر انداخته و باعث کاهش رتبه آن می‌شود.

۱۹۸.  بک‌لینک از سایت‌های بی‌ربط

بک‌لینک از سایت‌های بی‌ربط با محتوا اصلی سایت شما یکی دیگر از موضوعاتی است که رنک سایت را در لیست گوگل کاهش می‌دهد.

۱۹۹.  لینک‌های غیر طبیعی

لینک‌های غیر طبیعی مانند لینک‌های تبلیغ، شکسته، هک شده یا بدون محتوا خیلی راحت تشخیص داده می‌شوند و در صورت تشخیص با رتبه منفی مواجه می‌شوند.

۲۰۰.  بک‌لینک از سایت‌های بی‌کیفیت

بک‌لینک از سایت‌های بی‌کیفیت یکی دیگر از موضوعاتی است که باعث کاهش ارزش سایت و پایین آوردن رتبه آن می‌شود.

۲۰۱. ویجت لینک‎ها

ویجت لینک‎ها و تغییر خودکار آن‌ها اصلا مناسب نیست و در صورت تشخیص توسط گوگل سایت از لیست جستجو حذف می‌شود.

۲۰۲.  لینک‌های غیر طبیعی در آی پی آدرس یکسان

لینک‌های غیر طبیعی در آی پی آدرس یکسان معمولا لینک‌های غیرواقعی، فیک، ربات یا بی‌کیفیت هستند.

۲۰۳. انکر تکست سَمی

انکر تکست سَمی و انکر تکستی که محتوا و موضوع آن هیچ ارتباطی با سایت شما ندارد از دیگر موضوعات مخرب برای یک سایت است.

۲۰۴.  بک لینک از مقالات

بک لینک از مقالات دیگر کاربران و سایت‌ها مناسب نیست زیرا واقعی بودن این مقالات به درستی قابل تشخیص نیست، تنها بک لینک قابل استناد، بک لینک از سایت‌های معتبر است.

۲۰۵. جریمه‌های دستی گوگل

جریمه‌های دستی گوگل انواع مختلفی دارند و در صورت اعمال برای یک لینک رتبه آن را کاهش می‌دهند.

۲۰۶.  فروش لینک

فروش لینک یکی از ممنوعیات جدی گوگل است و اگر به دنبال بهبود رتبه خود هستید از انجام آن خودداری کنید.

۲۰۷.  انتقال به sandbox

انتقال به sandbox گوگل سایت را موقتا محدود می‌کند. این اتفاق زمانی رخ می‌دهد که یک سایت تاسیس لینک زیادی از دیگر  سایت‌ها دریافت کرده یا خود به دیگر سایت‌ها لینک دهد.

208. الگوریتم رقص گوگل

الگوریتم رقص گوگل سایت‌هایی که دارای کلمات کلیدی یکسان هستند را در هر جستجو در رتبه متفاوتی قرار می‌دهد تا با بررسی رفتار کاربر اعتبار سایت را تخمین بزند.

 

نتیجه‌گیری 

آشنایی با فاکتورهای مهم سئو یکی از مهم‌ترین موضوعاتی است که به رنکینگ مناسب سایت شما در موتورهای جستجو بخصوص گوگل کمک می‌کند. اگر به دنبال آشنایی و استفاده از این فاکتورها هستید بهتر است اقدامات اولیه برای بهینه‌سازی سایت خود را زیر نظر مجموعه‌های ماهر در زمینه سئو مانند مجریان وب انجام دهید. تمام خدمات سئو در مجموعه ما طبق قوانین گوگل و مطابق با آخرین تغییرات در فاکتورهای سئو انجام می‌شوند.

 

سوالات متداول 

۱. فاکتورهای مهم سئو چه مواردی را شامل می‌شوند؟

فاکتورهای لینک سازی داخلی و خارجی، کلمات کلیدی و تولید عنوان‌ها از فاکتورهای مهم سئو هستند.

۲. کلمات کلیدی در کدام بخش از عناوین سایت اهمیت بیشتری دارند؟

طبق فاکتورهای مهم سئو استفاده از کلمات کلیدی باید در تمام عناوین انجام شود اما به کارگیری آن‌ها در ابتدای عنوان اصلی و زیر عنوان‌های H1 اهمیت بیشتری دارد.

۳. استفاده از نظرات چه تاثیری در سئو سایت دارد؟

گوگل و موتورهای جستجو نظرات کاربران را به عنوان تعامل با سایت تشخیص می‌دهند و تعامل بیشتر هم باعث رتبه بندی بهتر سایت می‌شود.

۴. جریمه کدام الگوریتم گوگل به سختی پاک می‌شود؟

جریمه پنگوئن جز جریمه‌هایی است که تاثیر آن به سختی از بین می‌رود.

۵. الگوریتم رقص به چه معناست؟

زمانی که چند سایت از نظر کلمات کلیدی و رتبه محتوا یکسان باشند گوگل با رقصاندن آن‌ها در رتبه بندی، ارتباط کاربران را بررسی کرده و از این طریق رتبه قطعی سایت را مشخص می‌کند.

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *