چک لیست و راهنمای جامع تولید محتوا در اینستاگرام؛ استراتژی و هزینه ها

موضوعات اصلی ذکر شده در این صفحه

آموزش تولید محتوا در اینستاگرام مناسب چه افرادی است؟ مباحث آموزشی در دوره‌های تولید محتوا در اینستاگرام چه مواردی هستند؟ تولید محتوا در اینستاگرام چه اهمیتی دارد؟ تولید محتوای اصولی در اینستاگرام چه قواعدی دارد؟ تولید محتوا درست در اینستاگرام چه تاثیری در درآمدزایی کسب و کارها دارد؟ بهترین منبع آموزش‌های تولید محتوا در اینستاگرام چیست؟ تولید محتوا در اینستاگرام هم مانند دیگر بسترها قواعدی دارد که اگر به درستی رعایت شوند، به پیشرفت کسب و کار در این ابزار کمک می‌کنند. برای تولید محتوا در این شبکه اجتماعی آشنایی با اصول تولید محتوا اهمیت زیادی دارد و در آموزش‌های مختلف مربوط به این شبکه می‌توان به این اصول مسلط شد. با توجه به گسترش استفاده از اینستاگرام در دنیای امروز و اهمیت این شبکه در کسب و کارها، این مطلب از مجریان وب را به ارائه چک لیست و راهنمای جامع تولید محتوا در اینستاگرام؛ استراتژی و هزینه ها اختصاص داده‌ایم، با ما همراه باشید.

آموزش تولید محتوا در اینستاگرام، اولین قدم رشد پیج

در اینستاگرام هم مانند همه بسترهای ارتباطی برای تعامل با کاربران از محتوا استفاده می‌شود. محتوای اینستاگرام بیشتر از نوع تصویری به صورت عکس یا ویدیو است و به صورت محدود می‌توان از متن و نوشته‌ها هم برای تولید محتوای آن استفاده کرد. محتواهای اینستاگرامی در افزایش بازدید کاربران از یک پیج موثر هستند و آن پیج یا صفحه اجتماعی را در ذهن مخاطبان ماندگارتر می‌کنند اما برای اینکه این محتواها به شکل کاربرپسند تولید شده و با استفاده از آن‌ها پیج رشد کرده و به کسب و کار کمک شود باید تولید بر پایه اصول و قواعدی مشخص انجام شود. اصول تولید محتوا در اینستاگرام را می‌توان به شکل‌های مختلف مانند مطالعه مطالب موجود در سایت‌های اینترنتی یا شرکت در دروه‌های آموزشی مربوطه یاد گرفت. اهمیت این آموزش‌ها و استفاده از آن‌ها بسیار زیاد است تا جایی که کارشناسان این حوزه معتقدند آموزش تولید محتوا در اینستاگرام، اولین قدم رشد پیج است و با استفاده از آن، پیج به جایگاه مورد نظر خواهد رسید.

 

هدف از تولید محتوا در اینستاگرام

پیش از شروع یادگیری آموزش تولید محتوا در اینستاگرام، ابتدا باید با مفاهیمی در مورد کار در این شبکه آشنایی داشته باشید که یکی از مهم‌ترین موارد آن، هدف از تولید محتوا در اینستاگرام است. طبق این مفهوم همه کاربرانی که در اینستاگرام فعالیت دارند، هدفی از حضور در این شبکه دارند که در نهایت به یک موضوع یعنی دیده شدن ختم می‌شود. دیده شدن برای بعضی افراد با هدف کسب درآمد و برای بعضی دیگر صرفا با هدف آشنایی با کاربران جدید و افزایش دایره ارتباطات است اما در مورد کسب و کارهای اینستاگرامی، تولید محتوا و فعالیت‌های مرتبط با آن در اینستاگرام صرفا با این هدف انجام می‌شود که کسب و کار یا برند دیده شده، مخاطبان نسبت به برند آگاه‌تر شوند و از این طریق فروش محصولات بیشتر شود. هدف از تولید محتوا در اینستاگرام به پیدا کردن بهترین روش فعالیت در این شبکه و اقدامات بعدی کمک می‌کند.

 

مزایای تولید محتوا در اینستاگرام

اهمیت آموزش تولید محتوا در اینستاگرام، مزایای بالای تولید محتوا در این شبکه اجتماعی است. طبق آخرین آمارها اینستاگرام جز 10 اپلیکیشن برتر دنیا با بیشترین تعداد کاربران است و آمار مخاطبان آن روز به روز در حال افزایش است. این شبکه اجتماعی در کشور ما هم محبوبیت زیادی دارد، تا جایی‌که چیزی حدود 50 میلیون نفر از کاربران آن از ایرانیان هستند. همه مسائل گفته شده نشان از مزایای تولید محتوا در اینستاگرام دارند. از مزایای دیگر این کار می‌توان به امکان تعامل مستقیم با مخاطبان، بررسی ساده‌تر رقبا، ارتباط با بهترین‌های حوزه کاری خود، خلاقیت بیشتر، بازاریابی در سطح وسیع‌تر، امکان فعالیت خلاقانه‌تر و بسیاری موارد دیگر اشاره کرد.

از مهم‌ترین مزایای تولید محتوا در اینستاگرام همچنین می‌توان به این موضوع اشاره کرد که در صورت آشنایی کاربران واقعی با یک صفحه و علاقه‌مندی به محتوای آن شانس دیده شدن صفحه بیشتر شده و در صورتی که زمینه فعالیت آن، اقداماتی مانند فروش محصول باشد، فروش بیشتر شده و به دنبال آن درآمد بیشتری هم کسب می‌شود. البته لازمه بهره بردن از تمام مزایای تولید محتوا در اینستاگرام، آموزش دقیق فرآیند تولید محتوا در این شبکه اجتماعی برای تولید محتواهای موثر، ارزشمند و کاربر پسند است که مخاطبان را جذب صفحه شما کرده و آن‌ها را ماندگار کنند.

مطلب پیشنهادی: چگونه در اکسپلور اینستاگرام دیده شویم ؟ 

 

آشنایی با انواع محتوا، قدم اول در آموزش تولید محتوا در اینستاگرام

حال که با اهمیت تولید محتوا در اینستاگرام و مزایای آن آشنا شدید نوبت به شروع آموزش و یادگیری انجام این کار می‌رسد. آشنایی با انواع محتوا، قدم اول در آموزش تولید محتوا در اینستاگرام است و همه کاربرانی که قصد یادگیری چگونگی فعالیت در این شبکه را دارند، ابتدا باید با این موضوع آشنایی داشته باشند. شاید در ظاهر اینستاگرام محدود به محتوای تصویری باشد اما همین محتوا هم انواع مختلفی دارد که امکان استفاده از آن‌ها برای تنوع بخشی به ظاهر و قالب صفحه و جذاب کردن آن وجود دارد.

  • پست : از انواع محتواهای قابل تولید و انتشار در اینستاگرام می‌توان به پست‌ها اشاره کرد که هم به صورت عکس و هم به صورت ویدیو قابل استفاده هستند. پست‌ها علاوه بر محتوای تصویری حاوی محتوای متنی هم هستند که به صورت کپشن زیر پست قرار می‌گیرند و از نظر تعداد کلمات محدودیت‌هایی دارند.
  • استوری : از دیگر انواع محتواهای قابل انتشار در اینستاگرام می‌توان به استوری‌ها اشاره کرد. استوری‌ها هم مانند پست در انواع عکس و ویدیو قابل استفاده هستند. تفاوت استوری‌ با پست در موقتی بودن آن است. هر استوری با هر موضوع و از هر نوعی تنها 24 ساعت باقی می‌ماند و بعد از آن خود به خود پاک می‌شود.
  • ریلز (Reels) : ریلز(Reels) یکی از جدیدترین محتواهای اینستاگرام است که به صورت ویدیوهای کوتاه در صفحات انتشار پیدا می‌کند.
  • لایو : لایو یا ویدیو زنده هم یکی از انواع محتواهای اینستاگرام است که گزینه‌ای مناسب برای ارتباط مستقیم با کاربران است.

 

اصول تولید محتوا در اینستاگرام

چه به عنوان مخاطبی عادی در اینستاگرام که به مرور قصد ارتباط با کاربران بیشتری را دارید و چه به عنوان صاحب یک کسب و کار که پیج اینستاگرام را با هدف افزایش تعداد مشتریان تاسیس کرده باشید، در صورتی که با اصول تولید محتوا در اینستاگرام آشنا نباشید، محتواهای شما بازخورد مناسبی نخواهند داشت. اصول تولید محتوا در اینستاگرام برای داشتن محتوایی با بازخورد مناسب را می‌توان در 5 اصل زیر خلاصه کرد.

۱. مشخص کردن هدف

مشخص کردن هدف اولین اصل در تولید محتوا اینستاگرام است. همان‌طور که گفته شد همه کاربرانی که در اینستاگرام فعالیت می‌کنند هدفی دارند که تولید محتوا و فعالیت‌های خود را بر اساس این هدف انجام می‌دهند. اگر صاحب کسب و کاری هستید مسلما هدف شما از تولید محتوا در پیج اینستاگرام، فروش بیشتر و افزایش تعداد مشتریان است اما ممکن است پیج خود را صرفا با هدف معرفی به مشتریان تاسیس کنید یا با هدف آموزش استفاده از محصولات خود راه‌اندازی کرده باشید که در نهایت هدف همه آن‌ها افزایش فروش است.

۲. انتخاب موضوع

انتخاب موضوع اصل مهم بعدی در تولید محتوا اینستاگرام است. برای انتخاب موضوع محتوا ابتدا موضوع کلی پیج یا کسب و کار خود را در نظر بگیرید. برای مثال اگر پیجی فروشگاهی دارید و محصولات مختلف را در آن به فروش می‌رسانید، موضوع محتوا می‌تواند مسائلی مانند معرفی محصول، راهنمایی استفاده از محصول و موارد مشابه دیگر باشد. مشخص کردن هدف که اصل اول تولید محتوا برای اینستاگرام بود، کمک زیادی به انتخاب موضوع تولید محتوا می‌کند. زمانی که بدانید پیج با چه هدفی فعالیت می‌کند، انتخاب موضوع برای تولید محتوا جهت رسیدن به آن هدف ساده‌تر می‌شود.

۳. شناسایی مخاطبان

محتوا در پیج‌های اینستاگرامی استفاده می‌شود تا محصول یا خدمتی که کسب و کار در زمینه آن فعالیت می‌کند، به مخاطبان معرفی شود. در واقع محتوا راه تعامل کسب و کار با مشتریان است و برای تولید بهتر آن، شناسایی مخاطبان شرط اول کار است. در شناسایی مخاطبان باید به موضوعاتی مانند نیاز و خواسته مخاطب، سلیقه مخاطب، جنسیت، سن و سال و حتی میزان فعالیت مخاطب در اینستاگرام و پیج توجه داشته باشید. با جستجویی در بخش فالوورهای پیج خود می‌توانید اطلاعات زیادی در مورد مخاطبان کسب کنید. همچنین با پست‌های تعاملی نیز امکان شناسایی مخاطبان ساده‌تر خواهد بود. برای مثال می‌توانید از طریق استوری نظر مخاطبان برای محتواهای معرفی محصول را جویا شوید که به چه نوع پستی برای معرفی علاقه دارند و متقاضی عکس هستند یا محتوای ویدویی را ترجیح می‌دهند.

۴. برنامه‌ریزی برای تولید محتوا

برنامه‌ریزی برای تولید محتوا قدم بعدی در تولید محتوای اینستاگرام است و مانند دیگر اقدامات در اینستاگرام باید با دقت و اصولی انجام شود. برنامه‌ریزی نه فقط در اینستاگرام بلکه در تمام بسترهایی که از طریق محتوا با کاربران ارتباط برقرار می‌کنند، مورد نیاز است. تا زمانی که یک برنامه‌ریزی دقیق و درست برای انتشار محتوا نداشته باشید، این کار به درستی پیش نمی‌رود. برای مثال اگر یک هفته روزانه پست گذاری داشته باشید و چند هفته پشت سرهم پستی در صفحه خود قرار ندهید، مخاطب نظر مثبتی نسبت به پیج نخواهد داشت و حتی احتمال ترک پیج در این زمان را خواهد داشت. برنامه‌ریزی برای تولید محتوا را باید با پارامترهایی مانند زمان انتشار محتوا، موضوعات مناسب برای تولید محتوا، نوع پست‌هایی که به عنوان محتوا قابل انتشار هستند و بسیاری پارامترهای دیگر انجام دهید.

۵. آشنایی با ابزارهای تولید محتوا

آشنایی با ابزارهای تولید محتوا اصل بعدی در تولید و انتشار محتوا در اینستاگرام است. این روزها ابزارهای مختلفی برای تولید محتوا در اینستاگرام وجود دارند که بعضی از آن‌ها برای تولید، بعضی برای انتشار و بعضی دیگر برای تحلیل و مدیریت محتوا استفاده می‌شوند. برای مثال گوشی‌های هوشمند یکی از مهم‌ترین و کاربردی‌ترین ابزارهایی هستند که برای تولید محتوا در اینستاگرام استفاده می‌شوند. گوشی‌های هوشمند برای گرفتن عکس از محصولات، ضبط ویدیو محصولات، انتشار آن‌ها در پیج اینستاگرامی و مدیریت پیج و محتواها کاربرد دارند. رینگ لایت یکی دیگر از ابزارهایی است که برای تولید محتوا در اینستاگرام می‌توان از آن استفاده کرد. نرم‌افزارهای انتشار محتوا که این کار را بر اساس زمان مشخص شده انجام می‌دهند یا زمان‌بندی انتشار را به صاحب پیج یادآوری می‌کنند و نرم‌افزارهای تحلیل که عملکرد کاربران بعد از انتشار هر پیج را تحلیل می‌کنند از انواع مختلف ابزارهایی هستند که به منظور تولید محتوا در اینستاگرام می‌توان از آن‌ها استفاده کرد.

 

هزینه تولید محتوا در اینستاگرام

یکی از موضوعات مهم در امر تولید محتوا برای اینستاگرام و مدیریت پیج‌های اینستاگرامی با هدف ارتقا و رشد پیج، هزینه تولید محتوا در اینستاگرام است. هزینه تولید محتوا در اینستاگرام برای همه کاربران چه افرادی که پیجی تازه تاسیس دارند و چه افرادی که مدت‌ها است در این شبکه فعالیت می‌کنند اهمیت دارد و به فاکتورهای مختلفی بستگی دارد. یکی از فاکتورهای موثر در هزینه تولید محتوا در اینستاگرام، نوع محتوا است. برای مثال محتوای ویدیویی نیاز به ابزارهای بیشتری دارد، در حالیکه عکس‌ها را می‌توان با ساده‌ترین ابزار آماده کرد. همچنین موضوعاتی مانند تبلیغ پیج و هزینه پرداختی به پیج‌ها یا عوامل تبلیغات هم در هزینه انجام این کار موثر است. در صورتی که تولید محتوای پیج شما توسط شرکت‌های دیجیتال مارکتینگ انجام شود هم این موضوع هزینه‌هایی دارد که بسته به جزئیات فعالیت و خدمات دریافتی متفاوت است.

 

نتیجه گیری

آموزش تولید محتوا در اینستاگرام به فعالیت بهتر و موثرتر در این شبکه اجتماعی کمک می‌کند و در دریافت نتایج بهتر از حضور در اینستاگرام موثر است. هر چند این روزها ابزارهای آموزشی مختلفی برای یادگیری این صفحه اجتماعی و کار در آن وجود دارد اما راهکار بهتر برای حضور موفق در این شبکه اجتماعی به خصوص برای کسب و کارهای تازه تاسیس که پیج آن‌ها هنوز شناخته شده نیست، استفاده از خدمات مجموعه‌های دیجیتال مارکتینگ مانند مجریان وب است. در مجموعه ما خدمات کاملی مانند تبلیغات اینستاگرامی، آموزش نحوه پست گذاری در این شبکه، مدیریت پیج اینستاگرام، تدوین استراتژی برای پیج اینستاگرامی، آنالیز کسب و کار شما و تعیین نوع خدمات و محتواهای مناسب بر اساس آنالیزها ارائه می‌شوند که در نهایت به رشد و ارتقای پیج شما کمک می‌کنند. جهت ارتباط اولیه با کارشناسان و انتخاب پکیج خدمات  نظیر تولید محتوا و تبلیغات اینستاگرامی، طراحی سایت، سئو و بهینه سازی سایت می‌توانید از طریق راه‌های ارتباطی موجود در سایت، با ما در تماس باشید.

 

سوالات متداول

۱. اهمیت استفاده از آموزش تولید محتوا در اینستاگرام چیست؟

تولید محتوا در اینستاگرام تاثیر زیادی در رشد پیج دارد و این کار زمانی که آموزش لازم برای تولید محتوا در این شبکه را ندیده باشید، امکان‌پذیر نخواهد بود.

۲. محتواهای قابل تولید در اینستاگرام چند نوع دارند؟

پست‌های ویدیویی یا عکس، استوری‌ها که هم عکس و هم ویدیو هستند، ریلز و لایوهای زنده از جمله محتواهای قابل تولید در اینستاگرام هستند.

۳. مزایای تولید محتوا در اینستاگرام چیست؟

افزایش تعداد مخاطبان، فروش بیشتر، کاهش هزینه تبلیغات و کسب درآمد قطعی از پیج بعضی از مزایای تولید محتوا در اینستاگرام هستند.

۴. پنج اصل آموزشی برای تولید محتوا در اینستاگرام کدامند؟

تعیین هدف، انتخاب موضوع برای تولید محتوا در اینستاگرام، شناسایی مخاطبانی که از پیج دیدن می‌کنند، برنامه‌ریزی برای تولید محتوا و آشنایی با ابزارهای تولید محتوا 5 اصل مهم در آموزش و یادگیری تولید محتوا در اینستاگرام هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *